Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:30


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 27 maja 2014, 23:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Rysuneczek powyższy z Nyski 521 oraz podobny z żuka znam doskonale;)
Miałem na myśli tabliczkę z ramy Żuka - mało jest czytelna i "dynda" tylko na jednym zgrzewie.
W Nyskach były numery ramy bite na przedniej belce ramy. Blisko belki z numerami nadwozia. Natomiast tabliczka aluminiowa nitowana do stopnia - to już nawet po niej śladu na budzie nie mam :wink:
Tyle miała przeróbek ta buda, że nie ma się co dziwić.
Numeratory mam i to kilka kompletów w różnych rozmiarach - chciałem bić repliki "nieśmiertelników" z czasów II wojny światowej oraz tabliczki znamionowe z hełmów... Mam 6-tki, 4-ki i chyba 3-ki. Chętnie w inne rozmiary się jeszcze zaopatrzę :mrgreen: Mówię oczywiście o numeratorach z cyframi, jak i literami 8)

W oryginalne tabliczki znamionowe z Nyski też się chętnie zaopatrzę :wink: Jeden zamawiam dla rolniczki, drugi dla "Belferki" bo ta jej tabliczka z 1992 roku, zaszła takim białym świństwem. To jest korozja aluminium chyba - czyli aluminium się zamienia w biały proszek :? Na dodatek jest paskudnie porysowana.
Numerki nadwozia w 522R z 1978 roku mają się natomiast całkiem dobrze jak narazie :wink:

Udało mi się dzisiaj wyciąć płytę podłogową z tej szoferki Żuka. Mimo, że mi burza przerwała, jednak wieczorem "dokończyłem dzieła" ;)
Budę z żuka jednak potnę, bo po wycięciu płyty podłogowej i tak już niewiele z tej budki mi pozostało. Zostanie mi satysfakcja, że większość tej szoferki zacznie nowy żywot, jako elementy przerobionego nadwozia Nysy. Mam pomysł, jak ładnie (mam nadzieję, że będzie to ładnie) wkomponować tylną ścianę Żuka w ten odcinek tylnej ściany Nysy miedzy narożnikami i zakończeniem dachu. Chcę wykorzystać tylne okno Żuka i przy okazji wykorzystać oryginalny otwór okienny w którym je ponownie zainstaluję. nie chce mi się bawić w robienie od podstaw otworu i mocowania tego okna. Wpierw muszę jednak wyciąć cała tylną ścianę w tej kabinie Żuka...
Może też i z deski rozdzielczej Żuka uda mi się zrobić jaką ładną półeczkę w tej kabinie Nyski :P

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 maja 2014, 19:19 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
Całkiem dobry Żuk, jeszcze da radę nawet i tą budę uratować, jak nie tak to inaczej :wink:

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 czerwca 2014, 17:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Szoferkę Żuka pociąłem. Nie dało się tego ani jak podnieść (bo za ciężka), ani gdzie tego wcisnąć (bo za duża). Gdyby to jeszcze było na moim własnym podwórku to pół biedy, ale to jest u rodziny więc nie chcę się za bardzo "rozpychać" zwłaszcza, że planuję jeszcze sprowadzenie całego, sprawnego i kompletnego Żuka A 07 (a podwórko jest ciasne i "nie jest z gumy" :lol: .

Z szoferki wyciąłem tylną ścianę i wstawiam ją obecnie do tej kabiny "rolniczej" Nyski z 1978 roku. Trochę trzeba było przyciąć tu i tam, ale może to ciekawie będzie wyglądać :D
Żuk A 07 o którym wyżej wspomniałem ma wgnieciony dach na przednim odcinku, więc nastawić się muszę na ewentualność "wszczepienia" tam dachu z tej kabiny. Jeśli oryginalny dach w A 07 "odskoczy" i nie będzie "wskakiwać" ponownie pod byle uderzeniem, to wówczas nie będę wymieniać tego odcinka dachu i wówczas mi on zostanie. Można wówczas zrobić z niego np spojler.
Widziałem kiedyś Żuka A 11 B z plandeką, który miał na dachu kabiny spojler zrobiony z przedniej maski jakiejś osobówki (Fiata 125p lub Skody - teraz już nie pamiętam). Ciekawie to wyglądało :mrgreen:

Tak czy inaczej, z tej szoferki zostanie mi już tylko komora silnikowa i tylne słupki, uszczelki przedniej szyby i EWENTUALNIE dach z podsufitką. To trochę za mało. dodam też, że szoferka ta nie miała ani jednej części maski, a przednie błotniki ktoś przeciął w połowie i obecnie nie mają one dolnej części. Po odcięciu tylnej ściany, podłogi i wywaleniu przednich totalnie zgnitych nadkoli został mi tylko "OGRYZEK". Gdybym nie rozciął słupków dachowych, to jeszcze by się one zdeformowały pod własnym ciężarem. Można jeszcze zrobić z tej komory silnikowej jakieś biurko lub stół warsztatowy w garażu.

Co do drzwi, to mam pewien pomysł :mrgreen:
Do żadnego Żuka nie nadają się już w obecnej postaci. Wiem, że do Nyski też nie wejdą, ale są w o niebo lepszym stanie niż przekoszone oryginalne przednie drzwi z tej Nysy. Zastanawiałem się nad dopasowaniem tych drzwi z Żuka do Nysy. Musiał bym je zwęzić o 3 cm i wydłużyć w dolnej części. Jak wiadomo trzeba by też wyciąć z nich "falowane" poszycie zewnętrzne i wstawić "gładkie" z Nysy.
Falowaną blachę, jaka by mi została mógłbym wykorzystać np do ewentualnego "podłatania" tamtego Żuka A 07 (jeśli będzie taka potrzeba).
Wiem, że drzwi do Nyski można kupić, ale te z Żuka są solidniejsze i mam do nich szyby

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 czerwca 2014, 18:15 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Coś na moje oko za bardzo kombinujesz. Recykling - owszem, ale bez przesady. Mając budę od Żuka i ramę od Żuka łatwiej by Ci było zrobić Żuka, niż Nyse rolniczke z tego wraku, który masz. Ale jeśli zacząłeś już robić Nysę, to zrób Nysę, a nie jakiegoś Nyso-Żukowego potworka :mrgreen: Jeśli Ci się nie spieszy, to na pewno z czasem znajdziesz odpowiednie części. Ino cierpliwości! :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 czerwca 2014, 23:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Co do kombinowania, to owszem - trochę będzie kombinowania, ale nie jest aż tak źle :wink:
Bardzo dokładnie sobie pooglądałem tą ramę z Żuka i budę z Nyski i szczerze mówiąc nie żal mi tego przerabiać.
Kratownica podłogi z tej Nyski to była totalna agonia. Powykręcane żebra w tylnej części, żebra pod przednimi fotelami były powykręcane i trzymały się na jednym końcu "na włosku". Mocowania na odcinku komory silnikowej też pouszkadzane... Gdyby była tylko kwestia drobnych poprawek i przykręcenia do ramy tej budy, to owszem było by mi szkoda, ale skoro trzeba wszystko od podstaw tworzyć...
Podobnie sprawa z tą ramą od Żuka. Gdyby była nowiutka, w 100% "fabryczna", nie przerabiana, to owszem było by mi jej szkoda dla przeróbek. Tylko, że ta rama już miała kilka przeróbek. Żuka furgona bym już na niej nigdy nie postawił, bo miała obcięte tylne "ramiona". Wystarczyło przyciąć w niej kilka drobiazgów i już powinna wejść pod to nadwozie z Nyski. Zauważyłem też, że prawego boku nie będę chyba musiał w Nysce zbytnio przerabiać. Jedynie muszę dorobić brakujący i tak już od początku kawałek podłogi z lewej strony. Dorobię go najzwyczajniej w innym kształcie niż był pierwotnie dorobiony. Podobnie rzecz będzie z innymi częściami podłogi kabiny - też je "dorobię", ale w innym kształcie niż pierwotnie było to zrobione - ot taka cała moja "filozofia" :wink:

"Kombinowania" miałem nieco więcej przy robieniu tylnej ściany. Jak pamiętacie, była pusta przestrzeń między dwoma narożnikami tylnymi i tylnym odcinkiem dachu. Na zdjęciach umieściłem tylko prowizorycznie te tylne drzwi (które trafią do "Belferki"). Przestrzeń tą wypełniłem wstawiając tylną ścianę z Żuka. Kombinacji było trochę, bo chciałem zachować te charakterystyczne przetłoczenia, a ścianę trzeba było zwęzić. Zrobiłem tak, że przeciąłem ścianę w kilku miejscach, wybrałem "nadmiar ściany" i wstawiłem końcówki przetłoczeń. Nyska ma teraz tylne okno jak w Żuku A 11 B. Przestrzeń po bokach tylnego okna będzie gładka. Przetłoczenia z Żuka są poniżej okna. Nie powinno więc to dziwnie wyglądać. W narożnikach będą przetłoczenia po tylnych lampach, a przetłoczenia z Żuka będą tylko w miejscu, gdzie w Nysach była płaska równa blacha... Okno umieściłem tak, że jego górna krawędź jest blisko rynienki dachowej. Na tylnym odcinku dachu rozważam wariant zamocowania lampki oświetlenia skrzyni ładunkowej z Żuka.
Umieszczenie przetłoczeń z Żuka poniżej tylnego okna było by nawet logiczne. Blacha dzięki przetłoczeniom jest sztywniejsza i odporniejsza na ewentualne uderzenia, które w obszarze sąsiadującym ze skrzynią ładunkową nie są czymś nadzwyczajnym.

Jak potoczy się dalej próba połączenia Nysy i Żuka, może się przekonamy niebawem :mrgreen:
Całą sobotę szlifowałem ramę z Żuka. Szlifowałem spawy, czyściłem wszystko ze rdzy, a następnie malowałem farbą wiążącą korozję. Jak skończę, to będę chciał wsunąć tą ramę na wózek transportowy, na którym czeka już od dawna całe nadwozie :mrgreen:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 czerwca 2014, 01:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Może po przeczytaniu tego wątku zrozumiecie dlaczego mnie tak ciągnie do zbudowania tego "nyso - żukowego potworka" :mrgreen:

Tak szczerze mówiąc zawsze mnie ten temat nurtował i to równie mocno, jak temat Nyski czy Żuka:

viewtopic.php?f=10&t=2505

Widząc tyle przeróbek, jakim poddano mojego gruchota i to jeszcze w czasach PRL, postanowiłem i samemu "dołożyć coś od siebie" i "wystrugać coś w duchu epoki" :mrgreen:

PS przepraszam z góry szanownych kolegów adminów za tyle wypowiedzi "pod rząd" (chyba pobiłem rekord całego forum), ale musiałem jakoś poszczególne tematy od siebie oddzielić, a sporo tego jest - praktycznie cała moja "kolekcja" zdjęć, jaką zbierałem latami nurtując internet :lol:
Nie miałem dotychczas gdzie tego wszystkiego wrzucić. myślałem nawet kiedyś nad poważniejszymi badaniami tego tematu i wydaniem jakiejś książki - kompendium, ale i tak nie mam za co. Postanowiłem więc że tutaj podzielę się z Wami swoimi zbiorami i kto wie, może po lekturze tego jakiś fan żuka czy Nysy postanowi samemu "wystrugać jakiegoś wynalazka - w duchu epoki" :wink: :lol: :mrgreen:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 czerwca 2014, 08:20 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Książkę możesz spokojnie napisać, wyrzucić do PDF i dać ludowi. Sam tak kiedyś zrobiłem z pewną dawką wiedzy;-) Żadnych środków na to nie potrzebujesz;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 czerwca 2014, 18:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Może nawet i racja z tym PDF, choć myślę, że tego tematu się raczej tak szybko nie wyczerpie. Myślę za to, że najlepszym miejscem dla takiego "tematu rzeki" jest właśnie takie forum, jak nasze. Każdy może tutaj dodać coś od siebie, a mój zbiór zdjęć i pojazdów to tylko "wierzchołek góry lodowej". może i ktoś "z ludu" coś wie, coś widział nowego, a może i nawet zdjęcia zdążył gdzieś porobić.
Cieszę się z każdego zdjęcia takiego "dziwadełka", bo pewnie większość z nich odejdzie w niepamięć i wyląduje na złomie. Zdobycie jak największej ilości zdjęć i ich wspólne zestawienie w jednym miejscu pozwoli nam ocalić ten kawałek historii choćby w tej postaci :)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 czerwca 2014, 19:04 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
PDF robisz z wersją na pierwszej stronie. Jak masz nową wiedzę, aktualizujesz, dopisujesz numerek wersji i wystawiasz dla ludu;-)

Robiłem tak jak pisałem lata temu kompendium o Citroenie BX. Warto coś takiego spisać i wypuścić w świat bo inaczej wiedza rozczłonkowana po forum może zaginąć, a taki pobrany przez wiele osób PDF jest bezcenny;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2014, 22:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Wypadało by teraz nadrobić trochę zaległości ze zdjęciami Żuka.

Na początek kabina - tutaj jeszcze w trakcie rozbiórki i przed pocięciem jej. Zdjęcia zrobiłem po wycięciu płyty podłogowej, ale przed całkowitym rozłożeniem na czynniki pierwsze...


Załączniki:
kabina23.jpg
kabina23.jpg [ 269.23 KiB | Przeglądany 4712 razy ]
kabina22.jpg
kabina22.jpg [ 262.75 KiB | Przeglądany 4712 razy ]
kabina21.jpg
kabina21.jpg [ 279.76 KiB | Przeglądany 4712 razy ]
kabina20.jpg
kabina20.jpg [ 280.33 KiB | Przeglądany 4712 razy ]
kabina19.jpg
kabina19.jpg [ 262.33 KiB | Przeglądany 4712 razy ]
kabina18.jpg
kabina18.jpg [ 277.78 KiB | Przeglądany 4712 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2014, 22:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Później była mała lekcja, jak wyjmować szybę z samochodu i teorię udało mi się przekuć w praktykę - z sukcesem, bo szybę wyjąłem i to w całości, w jednym kawałku :wink: :mrgreen:

Po wyjęciu lampki oświetlenia skrzyni ładunkowej (wcześniej oświetlała przestrzeń towarową furgonu), oraz po zdjęciu podsufitki, oczom moim ukazał się taki kremowy kolor. Przypuszczam więc, że taki kolor mógł być też oryginalnie, a części trudno wyjmowalne przysłoniły tą powierzchnię podczas kolejnych "lakierniczych kameleoniad" :lol:


Załączniki:
kabina27.jpg
kabina27.jpg [ 157.49 KiB | Przeglądany 4712 razy ]
kabina26.jpg
kabina26.jpg [ 279.85 KiB | Przeglądany 4712 razy ]
kabina25.jpg
kabina25.jpg [ 192.5 KiB | Przeglądany 4712 razy ]
kabina24.jpg
kabina24.jpg [ 272.01 KiB | Przeglądany 4712 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2014, 22:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Następnie była "zabawa w wycinanki". Jak dotychczas to widziałem tylną ścianę z Żuka leżącą oddzielnie tylko w wersji papierowej i to w skali, a tutaj proszę - mamy "Modelika" ze stali i to w skali 1:1 :mrgreen:


Załączniki:
kabina32.jpg
kabina32.jpg [ 262.92 KiB | Przeglądany 4712 razy ]
kabina31.jpg
kabina31.jpg [ 269.42 KiB | Przeglądany 4712 razy ]
kabina30.jpg
kabina30.jpg [ 286.19 KiB | Przeglądany 4712 razy ]
kabina29.jpg
kabina29.jpg [ 288.14 KiB | Przeglądany 4712 razy ]
kabina28.jpg
kabina28.jpg [ 265.66 KiB | Przeglądany 4712 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2014, 22:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Następnie udało mi się dojść do sedna sprawy. Rozbiórkę Żuka zakończyłem na tym etapie i w takim stanie trafił on do magazynu (a nie na złom, jak by ktoś mógł się sugerować):


Załączniki:
kabina33.jpg
kabina33.jpg [ 214.33 KiB | Przeglądany 4711 razy ]
kabina34.jpg
kabina34.jpg [ 234.82 KiB | Przeglądany 4711 razy ]
kabina35.jpg
kabina35.jpg [ 229.17 KiB | Przeglądany 4711 razy ]
kabina36.jpg
kabina36.jpg [ 207.25 KiB | Przeglądany 4711 razy ]
kabina37.jpg
kabina37.jpg [ 225.53 KiB | Przeglądany 4711 razy ]
kabina38.jpg
kabina38.jpg [ 193.54 KiB | Przeglądany 4711 razy ]
kabina39.jpg
kabina39.jpg [ 208.11 KiB | Przeglądany 4711 razy ]
kabina40.jpg
kabina40.jpg [ 264.52 KiB | Przeglądany 4711 razy ]
kabina41.jpg
kabina41.jpg [ 252.78 KiB | Przeglądany 4711 razy ]
kabina42.jpg
kabina42.jpg [ 255.75 KiB | Przeglądany 4711 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2014, 22:51 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Niezłe biurko ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2014, 23:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Tylną ścianę zainstalowałem w przerabianej kabinie Nysy 522R

Dach odcięty chcę zarezerwować sobie jako ewentualną "reparaturę" dla tego Żuka A 07, który ma ten właśnie odcinek dachu wgnieciony i to dość poważnie

Komora silnikowa - tutaj już dochodzimy do sedna sprawy. Element ten jest taki, jaki widać na zdjęciach. Do podłatania jakiegoś samochodu już się raczej nie nadaje. Jest jednak jak dla mnie "za ciekawy" od strony artystycznej, aby go wyrzucić. Postanowiłem więc, żeby w przyszłości zrobić z niego...


... MEGA GABLOTĘ NA MODELE samochodów 8)
Komora silnikowa waży ze 40 kg. Myślałem, żeby dołączyć do niej obramowanie przedniej szyby (z odciętego dachu chcę wykorzystać jedynie poszycie z góry, a nie ożebrowanie). Po połączeniu komory z przodem od dachu, wstawił bym przednią szybę, ale nie ze szkła, lecz z lekkiego pleksiglasu. Jeśli to ma być mebel, to muszę poważnie brać pod uwagę jego ciężar, bo mebel to nie samochód - nie wjedzie o własnych siłach, a muszę się liczyć w przyszłości z ewentualnością np wnoszenia takiej szafki po schodach do góry itp.

W przypadku, jeśli nie będę musiał niczego wycinać z dachu (bo ten w A 07 odskoczy do właściwego kształtu po odbiciu młotkiem), to myślałem też nad "opcją maksimum" - czyli poskładaniem tej budy w całość (jedynie bez wykorzystanej już wyciętej tylnej ściany). Zrobił bym wówczas nie tylko gablotkę, ale i całe "stanowisko do prac modelarskich" z tej przerobionej kabiny.

Musiał bym wtedy przerobić tą konstrukcję kabiny w taki sposób, aby się dało ją rozebrać na małe fragmenty (komora oddzielnie, podłoga oddzielnie, drzwi oddzielnie i tylna ściana oddzielnie), które mogły by bez przeszkód przejść przed drzwi w budynku, no i rzecz jasna musiały by tyle ważyć, aby dało się je podnieść. Cała kompletna oryginalna kabina z Żuka A 11 B waży 290kg - więc jest za wielka i za ciężka, ale po podzieleniu jej na mniejsze fragmenty, skręcane na śruby, była by już "bardziej strawna" w takiej roli. Podobnie ze skręcaniem jej w całość. Pewnie większość z Was sobie nie wyobraża, jak to coś takiego, jak karoseria samochodowa może być łączone w inny sposób, jak zgrzewanie czy spawanie. Ale pytanie, czy wyobrażacie sobie, żeby w normalnym pomieszczeniu mieszkalnym spawać coś takiego, a później w razie przemeblowania, żeby to rozcinać kątówką i spawać ponownie - to nieracjonalne :lol: Więc wówczas będzie trzeba rozważyć łączenie tego śrubami.

Ale niestety - nie mieszkam w pałacu i najbardziej prawdopodobna będzie więc "opcja minimum" - i tak już dużych rozmiarów: wysokość 165cm, szerokość 175cm, głębokość 70cm. To już są i tak rozmiary całkiem sporej szafy :mrgreen:

Aby zrealizować ten plan będę musiał jednak poczekać i to dłuższy, niż krótszy okres czasu, gdyż mam sporo innych spraw na głowie. W międzyczasie może uda mi się zdobyć takie elementy do tej komory, jak: przednią maskę, przednią blachę (tą z otworami na reflektory przednie i wlotem powietrza) i oba błotniki. Elementy te nie muszą być w idealnym stanie, jak do prawdziwego samochodu. Blachę do której się przykręca kierunkowskazy już mam - oryginalną. Podobnie z przednim zderzakiem. Nie są w idealnym stanie, ale da się jeszcze z nich coś "wystrugać" :mrgreen:
Resztę blach nie będę szukać jakoś specjalnie. Jeśli trafi mi się coś na miejscu i w cenie złomu, to te elementy wezmę. I tak mam już masę innych wydatków.
Trzeba też będzie pomyśleć, jak wykonać podłogę. Tutaj trzeba będzie zrobić jakiś "wynalazek", bo oryginalne rozwiązania konstrukcyjne się zupełnie nie nadają do tego celu...

No chyba ciekawszej roli dla tego wraku i bardziej "prestiżowej" się nie da wymyślić? :?: 8) :mrgreen:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net