Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 21:46


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 03 lipca 2014, 20:39 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
To są kierunki Żukowe i Nysowe. Aczkolwiek od nowych Nysek, stare miały większe. Te z fotek mają jeden, bardzo charakterystyczny szczegół - przykręcane są na 3 wkręty. Zwrócić trzeba podczas ich montażu na przerwę w gumie okalającej lampę - przerwa musi być do dołu.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lipca 2014, 20:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
dlatego napisalem i dalem foto guma z tylu gdzie ten kabel wchodzi jest taka sama jak ta w duzych kierunkach z warszawy , bo nysa w blotniku ma mniejsza dziure. To jest kierunek do zuka guma z tylu jest wiekszej srednicy typ E93

http://olx.pl/oferta/kierunkowskaz-tyln ... 3f12d01e35

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lipca 2014, 21:00 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Wołanie 30 zeta za to na OLX to lekkie przegięcie;-) Aczkolwiek radzę kupować na zapas bo produkcja się zakończyła.

Jutro jak nie zapomnę to sfotografuję kierunki od Żuka i lampki kabinowe bo są podobne, ale mają pewne różnice i warto je dla potomnych zobrazować.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lipca 2014, 21:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
to z olx to tylko dla przykladu jak zukowe kierunki wygladaja , tylna czesc ta guma ma wieksza srednice .

ZUK typ kierunkowskazu E93
Nysa typ kierunkowskazu 0890020001

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2014, 18:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
W moich dwóch Nyskach (no nazwijmy to coś z budą Nyski "Nysą" :wink: ) z racji rocznika będą tylko i wyłącznie kierunkowskazy Syreniarskie - czyli Z-01C . Tego mam jak na chwilę obecną pod dostatkiem i pod względem kloszy, i pod względem ramek i pod względem środków i uszczelek 8)

Co do Żuka, to też raczej wolał bym klosze tylko, bo całe mocowania mam już i powinny być dobre. Ewentualnie może jakąś farbę do żarówek zdobędę, bo klosz jeden mam tylko wypłowiały - zszedł z niego kolor pomarańczowy, a poza tym jest dobry.

Ramę udało mi się wczoraj oczyścić i pomalować. Jeszcze by wypadało pomalować to ze dwa razy, ale już cieszę się, że nie muszę tego więcej szlifować. Jak pozamiatałem plac z tego wszystkiego, to ze 3 łopaty "urobku" zmiotłem - tyle syfu musiałem zedrzeć z tej ramy. Cieszę się, że wygląda ona teraz prawie, jak nowa 8)

Kolejnym problemem będą drzwi. Chciałem kupić kompletne oryginalne z Nysy, w których są szyby, listwy, tapicerka itd, ale gościu już to sprzedał, zanim załatwiłem transport. Drzwi tamte mi przeszły więc koło nosa, ale nie ma tragedii.
Miałem pomysł, aby drzwi z Żuka, jakie mi zostały z tej kabiny dostosować do nadwozia Nysy.

Pomysł może trochę się wydawać szalony, ale nie jest to takie całkiem bez sensu.
Wszyscy dobrze wiemy, jakie delikatne - wręcz "papierowe" są drzwi w Nysach, a jakie solidne drzwi są w Żukach. Drzwi z tej kabiny Żuka domykały się bez problemu, same się zatrzaskiwały. Nie nadają się jednak już do Żuka, bo mają pourywane zawiasy. Mają też kilka dziur w poszyciu...
I tak nie miałbym co z nimi zrobić, bo w tym A 07 są w o wiele lepszym stanie.
Wiadomo, że spasowanie drzwi z Żuka do Nysy to karkołomne zadanie, ale chyba nie jest to niewykonalne. Musiał bym:

- wyjąć szybę i uszczelki oraz klamki
- odciąć poszycie boków na odcinku "falowanym"
- przeciąć drzwi wzdłuż w pionie i wyciąć pas szerokości 3 lub 4 cm (czyli zwęzić je)
- dosztukować dolną część - np z płaskim poszyciem z Nysy (czyli wydłużyć je u dołu)
- wstawić oryginalne zawiasy z Nysy, które są solidniejsze od tych urwanych Żukowych (zawiasów z drzwi Nysy powinienem mieć pod dostatkiem)
- wstawić przednią szybę z uszczelką (szyba z racji, że jest rozsuwana nie będzie wymagała przycinania - będą obie jej części po prostu bardziej na siebie zachodzić

Jeśli się uda, to efekt powinien być taki, że zamiast tych kiepskich drzwi podatnych na przekoszenie, będą znacznie solidniejsze.

Oryginalne drzwi odchodzą od płaszczyzny nawet 5 cm i są przekoszone po przekątnej - głównie na odcinku słupków okna. nie ma co się rozczulać tutaj nad tym, co jest oryginalne, a co nie. I tak i tak im więcej elementów z tego Żuka wykorzystam w tym samochodzie, to tym lepiej :wink:

Blacha falowana wycięta z drzwi przyda mi się, jak będę chciał zrobić gablotkę z tej komory silnikowej Żuka. i tak i tak będę potrzebować takiej blachy

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2014, 19:46 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Zawiasy do drzwi z Żuka można po prostu przyspawać. Dawniej tego nie robiono, ale popatrz na współczesne auta - mają spawane zawiasy do drzwi zazwyczaj i przykręcane do nadwozia. Są też auta gdzie zawias spawany jest z obu stron i ma tylko wybijany trzpień na wypadek demontażu.

Sam spawałem zawias do drzwi tylnych w Żuku (zawias od drzwi kierowcy) kiedy przerabiałem klapę z otwieranej do góry na odchylaną w bok jak w Nysie. Przykręcony jest do nadwozia.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2014, 20:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
@historyk zobacz mój post z 3 strony tego tematu wyslany : czw lip 03, 2014 8:16 pm

jak maja takie to kup mi 2 takie kierunki.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2014, 22:13 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Historyk1985 pisze:
Miałem pomysł, aby drzwi z Żuka, jakie mi zostały z tej kabiny dostosować do nadwozia Nysy.
Pomysł może trochę się wydawać szalony, ale nie jest to takie całkiem bez sensu.


Postaram się powiedzieć to możliwie łagodnie, ale nie bardzo umiem 8) Z całym szacunkiem do Ciebie i roboty, jaką z tymi autami robisz - to takie "kombinowanie" tylko dlatego, że ktoś tam sprzedał części, to dla mnie jest już zwykłe cudaczenie i wymyślanie sobie samemu problemów.
Drzwi z Żuka da się przerobić tak, żeby podeszły do Nysy... Tylko ile nadal będzie w tym sensu, jak policzysz czas pracy, tarcze do szlifierki i czas (wg mnie zmarnowany) potrzebny na doasowanie / dorobienie zawiasów i zgranie tego wszystkiego ze sobą...
Jest jeszcze jeden mały niuans - Żuk ma płaski, prosty bok, Nysa ma wygięty w łuk, i to mocno - jeśli te przerabiane drzwi miałyby pasować, to musiałbyś je ponacinać na krawędziach i pospawać (i już to jest bez sensu).
A na koniec coś, co uważam za argument podstawowy - czy ta Twoja Nyska dubelkabina ma wyglądać jak Nysa, czy jak przypadkowy ulep? Bo... jest różnica w wysokości okien bocznych - zwłaszcza na prawej stronie. Jeśłi w drzwiach zostanie okno żukowe, a w tylnej częsci boku nyskowe - to jest zonk i wygląda brzydko. Czyli masz do przeróbki jeszcze co najmniej jeden otwór okienny...

Tak czy siak - trzymam kciuki za Twoją Nyskę :) A to, co pisaliśmy na pw o częściach jest aktualne, ale to ty musisz ruszyć 4 litery kawałek dalej :wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2014, 22:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
nysanek pisze:
@historyk zobacz mój post z 3 strony tego tematu wyslany : czw lip 03, 2014 8:16 pm

jak maja takie to kup mi 2 takie kierunki.


Jak się dowiem czegoś to dam znać. Kierunki do Syrenki odkupiłem od znajomego. Miał tego duuużo. co do innych kierunków, to nie wiem. Mogę popytać, ale kontakt się z nim mi chwilowo urwał. Wyjechał gdzieś do Niemiec. był chwilowo w Polsce w Dobrodzieniu, nie mógł się do mnie dodzwonic (zgubił numer do mnie), później znowu wyjechał... A miałem u niego zrobić "małe zakupy". Bo i na tylne lampy do syrenki byli chętni, a ja byłem chętny na kupno tej prostokątnej skrzyneczki ze wskaźnikami "WODA PRĄD" do mojej Nyski... Jak się będę widzieć z gościem to się też popytam o te kierunki do Twojej Nyski, ale nic nie mogę obiecać - to nie zależy ode mnie...

Co do reflektorów do "polskich dostawczaków" to polecam tą stronę i tą firmę:

http://www.was.eu/

Firma z Oławy. Produkują te lampki "WE 92" i "WE 93" oraz lampy zespolone WE 549 (L+P) dla wersji skrzyniowej Nysy, Żuka. Asortyment tej firmy można kupić w większości sklepów z artykułami ogólno motoryzacyjnymi...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2014, 22:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Dziwny Mag pisze:
Historyk1985 pisze:
Miałem pomysł, aby drzwi z Żuka, jakie mi zostały z tej kabiny dostosować do nadwozia Nysy.
Pomysł może trochę się wydawać szalony, ale nie jest to takie całkiem bez sensu.


Postaram się powiedzieć to możliwie łagodnie, ale nie bardzo umiem 8) Z całym szacunkiem do Ciebie i roboty, jaką z tymi autami robisz - to takie "kombinowanie" tylko dlatego, że ktoś tam sprzedał części, to dla mnie jest już zwykłe cudaczenie i wymyślanie sobie samemu problemów.
Drzwi z Żuka da się przerobić tak, żeby podeszły do Nysy... Tylko ile nadal będzie w tym sensu, jak policzysz czas pracy, tarcze do szlifierki i czas (wg mnie zmarnowany) potrzebny na doasowanie / dorobienie zawiasów i zgranie tego wszystkiego ze sobą...
Jest jeszcze jeden mały niuans - Żuk ma płaski, prosty bok, Nysa ma wygięty w łuk, i to mocno - jeśli te przerabiane drzwi miałyby pasować, to musiałbyś je ponacinać na krawędziach i pospawać (i już to jest bez sensu).
A na koniec coś, co uważam za argument podstawowy - czy ta Twoja Nyska dubelkabina ma wyglądać jak Nysa, czy jak przypadkowy ulep? Bo... jest różnica w wysokości okien bocznych - zwłaszcza na prawej stronie. Jeśłi w drzwiach zostanie okno żukowe, a w tylnej częsci boku nyskowe - to jest zonk i wygląda brzydko. Czyli masz do przeróbki jeszcze co najmniej jeden otwór okienny...

Tak czy siak - trzymam kciuki za Twoją Nyskę :) A to, co pisaliśmy na pw o częściach jest aktualne, ale to ty musisz ruszyć 4 litery kawałek dalej :wink:


O kurcze... UPSI :shock:
Chyba masz rację z tym kształtem boku :x
A już myślałem, że wystrugam coś, co będzie i nie podpadało pod względem kształtu-stylistyki i jednocześnie będzie prawdziwą motoryzacyjną zagwozdką.
No to w takim razie hmmm... Może by tak ustawić odpowiednio te zwichrowane drzwi i poskakać - jak to w "Zmiennikach" prostowali szyny do tramwajów w czynie społecznym - zanim spadła ta wielka mysz i odbiła się na niebieskiego Fiata "1313" :mrgreen:
Podobną metodą prostowałem już kiedyś hełm przekoszony po przekątnej - pancerna blacha stalowa, głęboko tłoczona... a mimo to odpuściła. Te 90 kg żywej wagi może czasami sporo zdziałać :lol: No ale to trzeba odpowiednio rozlokować siły nacisku. Problem w tym, jak to zrobić :-|

Co do transportu do Ciebie. no chętnie się wybiorę, ale to niestety nie jest tylko zależne ode mnie. muszę ojca naciągnąć na benzynę i pożyczenie auta, którym przecież codziennie do roboty dojeżdża. Bo żadnym z moich wozów nie pojadę w najblizszym czasie - choćby nie wiem, jak bym chciał :mrgreen: Chyba nie muszę pisać dlaczego ;) No chyba, żeby się coś z tym A 07 zdziałało, ale to już NAJWCZEŚNIEJ na jesień. Na 99,9% w grę wchodzi tylko Fiesta :wink:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 czerwca 2015, 00:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Odgrzeję trochę ten temat, ale w trochę nietypowy sposób. Kiedyś wspominałem, że mam pomysł na zagospodarowanie tych szczątków Żuka.

Mówisz i masz :mrgreen:

Oto kulisy powstania najkrótszej wersji nadwoziowej Żuka :lol: :mrgreen: tutaj słowo "obrzyn" nabiera całkiem nowego znaczenia :mrgreen:

Było już na naszym forum kilka "Żuków - podróżników". Mój "obrzyn" będzie zdecydowanie "domatorem" :mrgreen:


Załączniki:
17.jpg
17.jpg [ 131.9 KiB | Przeglądany 5706 razy ]
18.jpg
18.jpg [ 131.66 KiB | Przeglądany 5706 razy ]
19.jpg
19.jpg [ 104.04 KiB | Przeglądany 5706 razy ]
20.jpg
20.jpg [ 127.06 KiB | Przeglądany 5706 razy ]
21.jpg
21.jpg [ 166.67 KiB | Przeglądany 5706 razy ]
22.jpg
22.jpg [ 141.85 KiB | Przeglądany 5706 razy ]
23.jpg
23.jpg [ 197.58 KiB | Przeglądany 5706 razy ]
24.jpg
24.jpg [ 194.5 KiB | Przeglądany 5706 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 czerwca 2015, 07:54 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Hmmm, a po co Ci Żuk z takim "podwoziem" ? ;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 czerwca 2015, 08:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
napewno do odsniezania chodnika zima :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 czerwca 2015, 21:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Tą szuflą do odśnieżania się nie sugerujcie :mrgreen:

Żuk będzie... szafką/gablotką na modele :wink:
W komorze silnikowej powycinałem wszelkie zbędne blachy w środku. Po połączeniu góry z tym "podwoziem" komora silnikowa ma stać się szafką. Otwierasz klapę, wyjmujesz Żukową atrapę i szafka jest otwarta...
Dach chcę zrekonstruować i wstawić przednią szybę, ale nie ze szkła, tylko z pleksiglasu i to na zawiasach. Będzie się otwierać przednią szybę jako drzwiczki od witrynki. Wszelkie modele czy też eksponaty postawione na deskę rozdzielczą będzie się oglądać przez "przednią szybę" :D

Analizowałem kształty wielu polskich samochodów i do takiego celu, przerobienia na taki mebel, Żuk wydaje się idealny. No, a gdybym wywalił te blachy na złom to bym miał wyrzuty sumienia...

Fakt - wszystko, co tam wstawię, to są sztrucle nie nadające się już do autka, ale jeszcze na tyle ładne, że szkoda mi ich było 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 czerwca 2015, 21:11 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Nonie powiem, koncepcja ciekawa. Sam bym chętnie taką przyciętą kabinę wstawił do mieszkania, ale żona raczej nie pozwoli;-0

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net