Dzisiaj jest 25 kwietnia 2024, 12:31


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 czerwca 2014, 23:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
teraz pierwszy element dla przyszłej "gablotki" - decha rozdzielcza 8)

We wraku brakowało płyty czołowej i jej wyposażenia. sterczały jedynie wiązki gołych kabli i ta plastikowa osłona boczna. Osłonę dokładnie wyczyściłem i potraktowałem Niveą, aby odzyskała "pełnię czerni" (na fotce jeszcze jest przed tymi zabiegami).

Płytę czołową znalazłem już w takim dobrym stanie na złomowisku i to jeszcze przed zdobyciem tego całego Żuka. Nie wiem na 100% jak z jej wyposażeniem. Może część z jej wyposażenia wstawię do tego Żuka A 07 - bo jest bardziej bogato wyposażona od tej z tego auta, ale to już kwestia wtórnych zabiegów "kosmetycznych" wręcz.
Nie wiem jeszcze na 100%, czy z tych wszystkich elementów wewnętrznych złożę deskę rozdzielczą, ale już najbardziej prawdopodobne jest, że to właśnie "pudło" (czyli boki + frontowa płyta) wstawię do tej "gablotki"


Załączniki:
kabina43.jpg
kabina43.jpg [ 223.16 KiB | Przeglądany 5853 razy ]
kabina44.jpg
kabina44.jpg [ 216.53 KiB | Przeglądany 5853 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2014, 23:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Teraz sprawa z ramą Żuka.

Po wycięciu płyty podłogowej, zrobiłem małą przymiarkę do ramy. Conieco z tej płyty podłogowej wykorzystam w "nysożuku", ale nie w całości - no bo sami widzicie, jakie to jest zgnite. Poza tym i tak by nie spasowało, ale pewne elementy trafią do samochodu na 1000% 8)

Po poprzednich właścicielach trafił mi się taki mały bonus. Otóż podczas jednego z remontów Żuka, ktoś zastąpił oryginalne fragmenty mocowań budy do ramy, elementami dorabianymi. Elementy te to ewidentne "wstawki", wykonane z "pancernej" wręcz blachy i pasujące idealnie do ramy. Grzechem marnotrawstwa było by więc nie wykorzystanie tych "skarbów" i nie wstawienie do nadwozia Nysy.
Podobnie ma się rzecz z hamulcem ręcznym, którego drążek tu widzicie. Cała góra od "ręcznego" jest to jest dobra. "Nysożuk" się więc ucieszy :wink:


Załączniki:
rama12.jpg
rama12.jpg [ 269.38 KiB | Przeglądany 5851 razy ]
rama11.jpg
rama11.jpg [ 266.21 KiB | Przeglądany 5851 razy ]
rama10.jpg
rama10.jpg [ 266.21 KiB | Przeglądany 5851 razy ]
rama09.jpg
rama09.jpg [ 286.25 KiB | Przeglądany 5851 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2014, 23:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Później było "zmaganie się z przednim mostem - episode 2".
Za pierwszym razem próbowałem odkręcić przedni most jeszcze w szczerym polu, ale się nie udało. Korozja zwyciężyła. Z 10-ciu śrub łączących ramę z mostem przednim puściło tylko 5 śrub. Dalsze zmagania bez żadnego dodatkowego sprzętu były daremne. Rama więc trafiła po dłuższych kombinacjach z jej załadowaniem na ciężarówkę, w takiej to formie, jak widzicie.
Tym razem do akcji (już na moim placu) ruszyło WD 40 oraz dodatkowy zestaw kluczy - w tym teleskopowy do kół, zakupiony w "Biedronce" i akcja zakończyła się pełnym sukcesem! :mrgreen:
Najwredniejsze śruby, z którymi tam męczyłem się bezskutecznie przez 2 dni, tutaj puściły w ciągu 2-ch godzin :mrgreen:

Na fotkach poniżej możecie zobaczyć, jak już ramę czyściłem ze rdzy i malowałem kolejnymi etapami kawałek po kawałku. Pewnie ktoś się zastanowi i zapyta mnie: "chłopie po co się męczysz z tym, czy nie lepiej dać to wszystko do piaskowania?" no niby tak, ale u mnie w okolicy nie znam nikogo, kto piaskuje tak duże rzeczy, ale przede wszystkim tutaj nie tylko trzeba było piaskować ramę, ale też i przeszlifować wszystkie spawy, poprzycinać sterczące ostre blachy, które były dospawane dodatkowo jako "nakładki" i wzmocnienia podczas kolejnych remontów Żuka...


Załączniki:
rama16.jpg
rama16.jpg [ 235.44 KiB | Przeglądany 5851 razy ]
rama15.jpg
rama15.jpg [ 228.74 KiB | Przeglądany 5851 razy ]
rama14.jpg
rama14.jpg [ 263.53 KiB | Przeglądany 5851 razy ]
rama13.jpg
rama13.jpg [ 269.33 KiB | Przeglądany 5851 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2014, 20:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
jest metodana zardzewiale sruby :arrow: wypij pare piw i ujeb diaksem :mrgreen:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2014, 21:37 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
nysanek pisze:
jest metodana zardzewiale sruby :arrow: wypij pare piw i ujeb diaksem :mrgreen:


Można i tak, ale równie dobrze sprawdza się dobry zestaw kluczy z przedłużką. Zapinasz pan nasadke, do niej z 1 metr "pręta", trochę siły i śruba robi "brzdęk" - metoda ekologiczna nie wymaga podłączenia do źródła zasilania. Nie wyklucza zastosowania ekologicznego wewnątrz organizmowego źródła energii znanego szerzej jako "browar" ;)

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2014, 22:59 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ale czasem nie ma miejsca na metr przedłużki! :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 czerwca 2014, 16:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
No właśnie zastosowałem ten "metr pręta" czyli klucz teleskopowy do kół :mrgreen:
Co do miejsca, to jak na razie nie mam z tym problemu, bo mam cały zestaw różnej maści "dystansów". Kiedyś dorwałem w sklepie "ALDI" taki komplet kluczy - chyba z ponad 100 elementów w jednej walizce. I jak dotąd mnie nie zawiódł. A rozbierałem nim już w warunkach polowych i tego Żuka i tą Nyskę na złomowisku. Historia z mostem była pierwszą, kiedy ten zestaw kluczy nie dał rady. Ale dokupiłem do zestawu ten składany "metr pręta" no i wszystko działa, jak trzeba 8)
Żadna "śrubka" już mi nie powie "nie" :lol:

Tylko teraz się jeszcze zastanawiam nad tym przednim mostem. Najpierw myślałem, żeby go rozłożyć na czynniki pierwsze, ale po rozmowie ze znajomym mechanikiem i dłuższym namyśle, dochodzę do wniosku, aby go nie rozkładać, a jedynie po wierzchu "odświeżyć". Jedynie łożyska będzie trzeba przeczyścić, a elementy układu kierowniczego i przedniego zawieszenia, jeśli działają dobrze, to po co to psuć :mrgreen:
Rdzę można zetrzeć chyba przecież bez rozbierania wszystkiego, "co do śrubki"?

Ramę oczyściłem już w 70 - 80%, ale załamanie pogody przeszkodziło mi w dalszych pracach. Niemniej jednak zaczyna ona wyglądać "o niebo lepiej" w tym granatowym kolorze 8)

Problemem też będzie pompa hamulcowa. Ktoś ją przyspawał do ramy. Ona działa, więc też nie chcę tego rozpieprzać. Trzeba będzie tak pogłówkować dremmelem, aby oczyścić ramę i nie rozpieprzać układu hamulcowego.

Dzisiaj z racji "pogody pod psem" brałem się za kompletowanie tylnego zestawu świateł i całej instalacji elektrycznej "zadka". No i zdradzę na chwilę obecną, że jest tutaj całkiem fajne pole do popisu 8) Mam schemat instalacji elektrycznej z Żuka A 16 B, gdzie są obok standardowych lamp zespolonych również i 2 światła cofania, światło przeciwmgielne oraz gniazdo do przyczepy. Może więc uda mi się niebawem poskładać to wszystko do kupy i gotowy podzespół będzie już czekać na instalację do samochodu 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 czerwca 2014, 16:53 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Radzę wymienić wszystkie te wkręcane mimośrodowe cosie w przednich wahaczach. Są z reguły nieźle zmęczone życiem. U mnie nie było prawie połowy dolnych sworzni.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 czerwca 2014, 23:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
No chyba faktycznie będzie to trzeba wymienić, ale wpierw muszę zdobyć cały zestaw tych "cosiów".
Zanim jednak do tego etapu dojdę, to wpierw wyczyszczę całą konstrukcję mostu i odmaluję. Póxniej most zainstaluję i przymierzę budę. I tak na chwilę obecną to podwozie nigdzie się nie wybiera, a ten etap z rozgrzebaniem muszę ukończyć...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 czerwca 2014, 08:41 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Cały zestaw cosiów kosztuje w okolicach niecałych 200 zł i jest dostępny od ręki na Krynoliny 7 w Warszawie. Pewnie nawet wysyłają pocztą. U mnie na blogu masz rysunki tego zawieszenia z numerkami.

http://grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014 ... mulce.html

Pamiętaj że do elementów śrubowych trzeba dokupić smarowniczki - nie ma ich w zestawie.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 czerwca 2014, 12:48 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
W JEleniej Gorze w sklepie też dostępne, też w cenie około 200 zł. W prawie każdym sklepie Nysa/Żuk jest dostępny taki zestaw naprawczy przedniego zawieszenia, łącznie ze sworzniami i tulejami zwrotnic.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 czerwca 2014, 13:39 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Sklepów Nysa/Żuk co raz mniej;-( Dlatego dałem info o takim gdzie wiem ze to lezy i jest;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 czerwca 2014, 15:49 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
We Wrocławiu są dwa czy trzy, nawet w Jeleniej Górze jest... W Łodzi też jest, w Warszawie słyszałem o kilku, ale nie byłem. Wiem, że w Opolskim jest tego jeszcze trochę, a jakby co można pochodzić po ludziach, pewnie po garażach wiele cudów się jeszcze kryje. Wiem, że w Prudniku jeszcze do niedawna był taki sklep, w Nysie też można niektóre części kupić, nie wiem, jak w Opolu, ale podejrzewam,że coś by się znalazło :)

Wbrew pozorom nie ma tragedii z częściami. Wystarczy dobrze poszukać, ewentualnie trochę cierpliwości i wszystko się znajdzie. Wszak to nie są samochody przedwojenne tylko najbardziej popularne dostawczaki sprzed 20 lat... :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 czerwca 2014, 23:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
W mojej mieścinie było z kilka sklepów z częściami do Nyski/Żuka. Jeden miał nawet szyld z wymienionymi autami tych marek. Żeby było weselej - sklep był po sąsiedzku prawie z moim garażem.
Niestety podkreślam słowa: "było" i "miał" bo to już przeszłość. Gościu pozbył się wszystkiego i ma już tylko do zachodnich aut części.
Kolejnym sporym źródłem zaopatrzenia w części zamienne do Nysy i Żuka był sklep w POM-ie w Dobrodzieniu. No i tutaj również należy mówić w czasie przeszłym. W końcu lat 90-tych ktoś wpadł na tak głupi pomysł, żeby załadować z 90% wszystkiego na Stara i wywieźć to na złom :x Coś tam się uchowało, ale to tylko resztówki - odkupiłem miedzy innymi komplet nowiutkich wycieraczek pantografowych do Nyski - w czarnym lakierze czy pięknie błyszczący znaczek na maskę do Żuka lub wczesnego Lublina z napisem "FS LUBLIN" i tym sympatycznym koziołkiem.
Zostały im jeszcze osłony zimowe do Żuka i różne drobne duperelki (kawałek zawiasa, cięgno otwierania maski, itp) Najgorsze jest jednak to, że części faktycznie pochodzące z Żuka/Nysy są totalnie wymieszane z częściami z innych aut, a mimo to figurują one w spisie i na miejscach z częściami dla Nysy i Żuka. Kupiłem tak właśnie "na wiarę" korek do chłodnicy dla mojej "Belferki" no i korek okazał się być z Poloneza. Oddałem oczywiście towar i zamieniłem na jakiś reflektor (bo było już wbite w kasę). Teraz już znacznie bardziej ostrożnie podchodzę do zakupów w takich miejscach. Jak na 100% nie jestem pewien, to nie biorę jakiejś części, żeby nie okazała się elementem z nie wiadomo czego...

Będę musiał odłożyć sobie trochę kasy i pojechać gdzieś kiedyś któregoś pięknego dnia pod jeden z wskazanych przez Was adresów na "większe zakupy" :wink:

Ale żeby się jazda opłaciła, to i tak bym musiał więcej kasy odłożyć. No bo przecież nie jeden wóz czeka na remont, ale minimum 2 Nyski (Towos i ta z podwoziem Żuka) i być może 1 Żuk (A 07). Jeśli tak, to bym musiał już nie 1 komplet, ale może i nawet ze 3 komplety brać różnych elementów. Pewnie to będą takie "materiały eksploatacyjne", jak te części do mostu, ale też na dzisiaj wiem na 100% że potrzebować będę do każdego auta po komplecie "wkładów" do przednich reflektorów...

Pewnie jeszcze duuużo części będzie trzeba zdobyć do moich gruchotów, zanim staną się pełnowartościowymi samochodami :-|

Na dzisiaj już i tak wykosztowałem się choćby na farbie antykorozyjnej, a czeka mnie jeszcze zakup profili zamkniętych i takich tam podobnych elementów do zrekonstruowania podłogi w tej mojej kabinie. Drzwi też chcę kupić do niej. Jest taka mała okazja. Mam nadzieję, że jeszcze aktualna... :wink: A ściągnięcie tego też mnie będzie kosztować.
I jak to zwykle bywa przy każdym zabytku - wpierw koszty, koszty, koszty, a później dopiero ewentualna radość z efektów ciężkiej pracy i wydanej kasy :-|

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lipca 2014, 19:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
zobacz czy tam niemaja dwuch takich kierunkowskazów do nysy , zwróc uwage (fotka) na gume to nysowe :

Obrazek
Obrazek

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net