Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 01:02


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 lipca 2014, 21:23 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
U Le Żuka spore zmiany. Dostał fabryczne, nowiutkie resory. Narobiłem się przy tym w poniedziałek. Dzisiaj zaś zrobiłem półkę nad przednią szybą na (prawie) gotowo.

Jak ktoś chce poczytać to:
Resory - http://grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014 ... resor.html
Półka - http://grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014 ... gowcu.html

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2014, 07:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2014, 15:05
Posty: 83
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Półka mnie rozwaliła - masz talent do modyfikacji ;) Jakbym nie chciał być jak najbliżej oryginału to bym rżnął pomysły od Ciebie bez opamiętania :)

_________________
https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2014, 08:25 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Mnie bawi to z dwóch powodów:

1. Poprawianie fabryki - ta nigdy szczególnie nie rozwijała swoich wyrobów, nawet wprost przeciwnie - zubażała je (przykładem zegarek). Mnie bawi uzupełnienie auta o rzeczy które mogły by być w Żuku fabrycznie.

2. Inwencja użytkownika. Jako dziecko dużo jeździłem Żukami, Nysami, Starami itp. Jako młodzian z PJ jeździłem Nyską. Podobało mi się zawsze to że sami użytkownicy udoskonalali swoje maszyny i zgodnie z tym duchem ja rozwijam swojego Żuka.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2014, 19:22 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Świeże wieści z Żuka - część nowej deski została wykonana - pierwszy panel gotowy:

http://grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014 ... staje.html

Moim zdaniem wyszło lepiej niż sobie wyobrażałem.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2014, 20:43 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
A sprawdzałeś, czy przewody oryginalnej wiązki elektrycznej będą pasowały na długość do tak rozciągniętej deski? Czy robisz elektrykę na nowo? Ja właśnie bawię się z elektryką od podstaw, bo stara wiązka w naszym Żuku była spatułana, połatana i do tego ktoś tam nieźle namotał....

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2014, 20:50 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Marian - błagam - litości;-) Jasne że sprawdziłem - oryginalne są za krótkie, zatem przewody o odpowiednich przekrojach, koszulki termokurczliwe, lutownica, dobry topnik, porządna cyna, wieloletnia praktyka i jazda - mają odpowiednią długość;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2014, 20:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wiesz, nie każdy jest tak doświadczony jak Ty, więc pytam :) A przewody kupiłeś samochodowe, czy zwykłe? Samochodowe mają oznaczenie LgY-S i jest to istotne ze względu na różnice temperatur, drgania, oleje, benzyna, etc... co prawda pod deską nie ma jakichś wielkich drgań, olej nie dociera, a różnica temperatur mniejsza niż w komorze silnika, ale warto stosować właściwe przewody.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2014, 21:02 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Przewody są samochodowe i porządnie wszystko jest zrobione - wytrzyma wieki;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2014, 22:21 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Miło czytać o dobrej robocie, mimo, że nie oryginał, to widać, że robisz to z głową, a to cieszy :)
Mam nadzieję, że zobaczymy się we wrześniu ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2014, 20:39 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Melduję że zakończyłem pracę nad maszyną. Jest gotowa (pomijając kilka dupereli) i przeszła przegląd techniczny w stacji okręgowej bez jęknięcia, za to diagnosta miał orgazm jak wyskoczył Żuk z rolek na tarczówkach z przodu;-)

Artykuł na blogu podsumowujący z grubsza całość, okraszony fotkami typu przed i po.

http://grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014 ... oniec.html

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 września 2014, 19:59 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Żuk właśnie powrócił z trasy - 5500 km zrobił bezawaryjnie. Jestem z niego bardzo dumny - darł pod góre jak wściekły, zjeżdżał po serpentynach w nocy, wyprzedzał tiry na autostradach. Dzielna maszyna.

Szczegółowa relacja z wyjazdu:

Część pierwsza - http://grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014 ... 4-cz1.html
Część druga - http://grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014 ... 4-cz2.html
Część trzecia - http://grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014 ... 4-cz3.html
Część czwarta - http://grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014 ... mbolu.html

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 czerwca 2015, 19:41 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Dawno nic w swoim wątku nie pisałem;-) Zmian większych póki co w maszynie nie ma, aktualnie czeka ona na wznowienie prac, które w tym roku odwlekły się z powodów osobistych straszliwie. Za to mam już całe podwozie z ramą od Tarpana z mostami, silnikiem i skrzynią z LR Discovery. Pozostaje zimą przełożyc to do ramy Żukowej (ta tarpanowa to wprawka).

Żuk aktualnie cieszy się świetnym zdrowiem, jeździ sobie po Polsce i zwiedza;-) Ostatnio był w Górach Świętokrzyskich:

http://www.youtube.com/watch?v=MjLLeRvUot0

Oraz na Mazurach:

http://www.youtube.com/watch?v=fDbrOtsyhGI

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 czerwca 2015, 08:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
Diesel pisze:
Za to mam już całe podwozie z ramą od Tarpana z mostami, silnikiem i skrzynią z LR Discovery. Pozostaje zimą przełożyc to do ramy Żukowej (ta tarpanowa to wprawka).



chodzi Ci o mosty z tarpana Honkera(starego typu bo teraz masz most z hipoidalną przekładnią cichszą i wytrzymalszą ;) ) bo z tego co się orientuje tarpany nie miały napędu na przód ;) dobrze rozumiem?

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 czerwca 2015, 08:34 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Rama jest od Tarpana. Bo do Tarpana była robiona. Cała reszta jest z Land Rovera, czyli mosty, silnik, skrzynia itd...

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 czerwca 2015, 09:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
Diesel pisze:
Rama jest od Tarpana. Bo do Tarpana była robiona. Cała reszta jest z Land Rovera, czyli mosty, silnik, skrzynia itd...


sorry nie doczytałem
to będzie śmigać maszyna ;)

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net