Dzisiaj jest 28 marca 2024, 20:22


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Autor Wiadomość
Post: 26 maja 2014, 20:50 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
No to pora przedstawić mojego bohatera. Jest to kupiony za 950 zł Żuk z dieslem Andorii, z ostatniego tygodnia produkcji, pewnie za nim jechał na taśmie ten słynny srebrny którego potem podpisano;-)

Żuka kupiłem aby pojechać nim w tym roku na Złombol do Hiszpanii, a następnie zjechać w dół, aż do Gibraltaru. Na przyszły rok zaplanowany jest Uzbekistan przez Iran i Turkmenistan.

Żuk został zaplanowany do całkowitej przebudowy, nie mam zamiaru pozostawić go w oryginale, raczej chcę zrobić z niego wygodny wóz turystyczny (nie kampera), czyli przebudować go tak, jak zrobiłaby to fabryka, gdyby mogła. Z zewnątrz nie planuję ohydnych zmian typu wszczepienie kierunkowskazów od Lublina - ma pozostać nadal Żukiem.

Całość moich prac opisuję niemal codziennie na blogu - http://www.lezuk.pl (Le Żuk - tak z francuska:-), ale specjalnie dla Was wrzucam tutaj kilka fotek.

Co w Żuku zmieniono, w wersji skondensowanej (nie wszystko już wykonano, ale są graty i się zrobi):
1. Wymiana foteli przednich na fotele z Citroena BX GTi.
2. Montaż trzech niezależnych foteli z tyłu, z trzypunktowymi pasami - fotele j.w.
3. Pełna przegroda bagażnika z ramą do zakotwiczenia pasów
4. Montaż szyberdachu odsuwanego w przedniej kabinie
5. Montaż hamulców tarczowych z Lublina (w trakcie)
6. Montaż skrzyni V z Lublina (w trakcie)
7. Pełne wyciszenie auta i wybicie wszystkich rezonujących blach - wykonano - 2 cm.
8. Montaż systemu audio
9. Montaż bagażnika dachowego
10. Przeróbka tylnej klapy na otwieraną na bok (w trakcie)
11. Montaż koła zapasowego na klapie
12. Montaż drabinki na klapie
13. Wymiana deski rozdzielczej na pełną, z wbudowaną nawigacją i zegarami od Warszawy
14. Montaż półki nad przednią szybą
15. Montaż dwóch akumulatorów
16. Montaż przetwornicy 230V
17. Montaż kół od Suzuki Vitara
18. Montaż halogenów przeciwmgłowych
19. Montaż halogenów dalekosiężnych na dachu
20. Montaż dodatkowego wentylatora na chłodnicy (pchający)
21. Montaż zbiorniczka spryskiwacza z pompką elektryczną
22. Montaż pełnej tapicerki kabiny i bagażnika

Z grubsza to tyle, o szczegółach nie wspominam, są na blogu;-)

A teraz obiecane parę fotek:


Załączniki:
2014-05-24 16.12.51.jpg
2014-05-24 16.12.51.jpg [ 161 KiB | Przeglądany 9389 razy ]
2014-05-16 15.49.38.jpg
2014-05-16 15.49.38.jpg [ 130.42 KiB | Przeglądany 9389 razy ]
2014-05-15 14.59.23.jpg
2014-05-15 14.59.23.jpg [ 178.76 KiB | Przeglądany 9389 razy ]
2014-05-01 11.52.39.jpg
2014-05-01 11.52.39.jpg [ 151.09 KiB | Przeglądany 9389 razy ]
2014-03-05 14.49.07.jpg
2014-03-05 14.49.07.jpg [ 162.27 KiB | Przeglądany 9389 razy ]
Komentarz: Pierwsza fotka
2014-01-15 20.51.25.jpg
2014-01-15 20.51.25.jpg [ 129.32 KiB | Przeglądany 9389 razy ]

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2014, 20:54 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
950 zł? Toż to mniej niż wartość złomu... na który jednak on nie wygląda.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2014, 20:58 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Popsuty był. Miał spalony rozrusznik i zmasakrowany układ paliwowy, który się namiętnie zapowietrzał i stąd zjaranie rozrusznika. Ot i tajemnica ceny;-) Auto w świetnym stanie blacharskim, jak na 16-to letniego Żuka. Raptem pare ognisk korozji i zeżarta ramka szyby w tylnej klapie, ale to pikuś...

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2014, 21:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 stycznia 2014, 11:54
Posty: 49
Chapeau bas!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2014, 17:44 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Jakby kogoś interesowało - mój Żuk od dzisiaj ma tylne drzwi otwierane na bok. Szczegóły u mnie na blogu.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2014, 20:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Całkiem sprytnie :) Fajnie to wykombinowałeś.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2014, 21:13 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Wkurzała mnie ta klapa do góry z kilku powodów. Po pierwsze miałem w życiu różne auta, sporo kombi i zawsze najbardziej irytująca była tylna klapa. Albo się za nisko otwierała i waliłem głową (182 cm), albo siłowniki były zużyte i jak było zimno to spadała na łeb, a na dodatek aby byle gówno wyjąć z bagażnika - trzeba ją otworzyć całą. Żuk miał wszystkie trzy przywary, coś musiałem z tym zrobić. Jako że pomierzyłem kąty skosu nadwozia, nad tą częścią z podłużnymi tłoczeniami - wychodziły identyczne. Pozostało wykminić przeróbkę i stała się ciałem. Na klapie znajdzie się drabinka i koło zapasowe.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 maja 2014, 13:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Ha ha,a mi się zawsze ta klapa podobała :P Fakt,że otwiera się za nisko,ale to zawsze można pokombinować ze zmianą punktu podparcia siłowników.Ja tez mam ponad 180 i jakoś daję radę.U mnie jest fabryczna podpórka dodana,żeby to zabezpieczać w razie problemów z trzymaniem,u Ciebie też pewnie była.Zawsze mogłeś założyć klapę od A06.Tam góra jest krótka i otwiera się przez to jakby wyżej.
Edit:zajrzałem właśnie na Twoją stronę.Ciekawie to wygląda,Skoro chciałeś klapę otwieraną na bok,to ciekaw jestem,jak by wyglądała ta od A06,bo wtedy dolna burta otwierała by się osobno,a góra osobno,jak w niektórych terenówkach (chyba w oplu fronterze coś takiego widziałem) No i widzę,że to Ty jesteś Grzmiący Rydwan.Zaglądam regularnie na forum Złombolu w technikalia i tak mi się rzuciło w oczy.Swoją drogą,to chyba za dużo Was tu nie zagląda,bo niektórzy tam maja dużo różnych pytań odnoście mechaniki,a nie zawsze ktoś sensownie odpowie.Jak ja miałem przekładać skrzynię na 5-ke,to sam tam zaglądałem w któryś temat,ale za wiele się nie dowiedziałem,bo ani zdjęć,ani opisu sensownego,a tutaj kolega Kahn zarzucił fotkami i już miałem rozeznanie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 maja 2014, 15:27 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Owszem, koncepcja z A06 jest ciekawa, ale awykonalna. Dolna część klapy jest za niska, koło na niej założone blokowało by otwarcie góry. Ponadto wzrosła by upierdliwość - najpierw górna do góry, potem drugi zamek i na bok dół. Dlatego przeróbka całej na otwieraną na bok wydawała się prostsza.

Co do siłowników - nie tak prosto jest przesunąć punkty mocowania. Siłownik oryginalny jest za krótki fizycznie. Pozwala osiągnąć kąt otwarcia 90 st. i ani grama więcej. Dłuższy zaś wymaga przesuwania punktu mocowania, a to już nie takie proste. Patyczek podpierający miałem, ale to irytująca dodatkowa czynność po otwarciu klapy;-)

Dzisiaj dorobiłem siłownik poziomy na gotowo, dzięki czemu drzwi otwierają się ze wspomaganiem i wiatr ich nie zamknie. Kąt otwarcia na dłuższym siłowniku to ok. 105 st. Jest jeszcze koncepcja zrobienia siłownika elektrycznego, ale to się jeszcze zobaczy.

Tak, Grzmiący Rydwan to moja maszyna właśnie i chce mieć z niej sporą pociechę, stąd szeroki zakres prac remontowo budowlanych;-) Skrzynia piątka czeka na montaż, komplecik ze sprzęgłem i kielichem dopasowującym.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 maja 2014, 18:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 stycznia 2014, 11:54
Posty: 49
Czy przemyślałeś umieszczenie koła zapasowego na klapie? Po mojemu klapa ma zbyt lekką konstrukcje żeby zniosła bez szwanku dźwiganie nielekkiego przecież koła.
Chodzi mi o coś w rodzaju uchwytu "offroadowego" , coś podobnego:


Załączniki:
4231902912.jpg
4231902912.jpg [ 131.78 KiB | Przeglądany 9335 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 maja 2014, 21:29 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Można wzmocnić konstrukcje od wewnątrz ;) Tak obocznym tematem to widziałem raz Daewoo Tico z kołem przytwierdzonym do tylnej klapy :twisted:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 maja 2014, 21:29 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Uchwyt miał być przy klapie otwieranej do góry, ale właśnie po to została przerobiona, żeby nie robić uchwytu - bo to dodatkowa upierdliwość przy otwieraniu. Paru kumpli ma terenówki z takim wypasem i wiem jak to działa.

Teraz co do Żuka - w klapie wspawany zostanie profil na którym dopiero będzie wisiało koło, znacząco mniejsze od tego z fotki powyżej;-) Profil poleci od zawiasu, który też jest solidnie wspawany. Wszystko zostało obliczone i przemyślane. To nie jest radosna rzeźba, tylko porządne inżynierskie podejście do tematu;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 maja 2014, 09:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2014, 15:05
Posty: 83
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
A jak będzie drabinka na klapie i bagażnik dachowy to nie prościej (bo kwestia estetyki to już sprawa indywidualna, więc "ładniej" jako argument odpada :P) byłoby zamontować koło na dachu? Chyba, że tam chcesz uzyskać maksimum miejsca na bagaże to cofam propozycję ;)

_________________
https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 maja 2014, 09:14 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Koła zapasowe jadą dwa. Jedno w podłodze i jedno na klapie. Łatwiej zdjąć z klapy niż zrzucać z dachu to raz, a dwa - podoba mi się koło na klapie;-) Szczególnie że w najbliższą zimę planuję dalszą przebudowę maszyny i dostanie nieco wyższy i dzielniejszy zawias, oraz napęd;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 maja 2014, 14:42 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Koło już wisi na klapie. Wzmocnienia zrobione, słonia można na tym powiesić;-)

Szczegóły tutaj - http://grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014 ... lucje.html

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net