Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 11:10


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
Post: 23 listopada 2015, 20:08 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Szykując się do rajdu Budapeszt-Bamako zrobiłem nowy zderzak. Jeszcze nie skończyłem, ale coś już widać;-) Zależało mi na tym żeby się za bardzo w oczy nie rzucał, stąd stylizacja na oryginał;-)

Surowce:
Załącznik:
2015-11-17 11.57.37.jpg
2015-11-17 11.57.37.jpg [ 952.85 KiB | Przeglądany 4034 razy ]



Wspawane wzmocnienie czoła ramy. Profil 3x3 cm
Załącznik:
2015-11-17 15.27.00.jpg
2015-11-17 15.27.00.jpg [ 939.67 KiB | Przeglądany 4034 razy ]



Wspawane płyty wzmacniające tylną ścianę zderzaka i dwa dodatkowe mocowania
Załącznik:
2015-11-18 16.13.16.jpg
2015-11-18 16.13.16.jpg [ 1.02 MiB | Przeglądany 4034 razy ]



Dodatkowe mocowania na aucie
Załącznik:
2015-11-18 16.13.43.jpg
2015-11-18 16.13.43.jpg [ 792.01 KiB | Przeglądany 4034 razy ]



Zderzak wstępnie zamocowany i wykonane otwory pod uszy
Załącznik:
2015-11-23 11.36.30.jpg
2015-11-23 11.36.30.jpg [ 1.4 MiB | Przeglądany 4034 razy ]



Przymiarka oryginału przed odcięciem narożników
Załącznik:
2015-11-23 13.21.06_tonemapped.jpg
2015-11-23 13.21.06_tonemapped.jpg [ 773.16 KiB | Przeglądany 4034 razy ]



Spawanie narożników. Trzeba było je trochę wydłużyć, aby nie zaburzyć linii nadkola. Wstawki zrobione z innych kawałków starego zderzaka. Nie, to nie ja na fotce;-)
Załącznik:
2015-11-23 15.14.54_tonemapped.jpg
2015-11-23 15.14.54_tonemapped.jpg [ 635.87 KiB | Przeglądany 4034 razy ]



Ostatnia przymiarka.
Załącznik:
2015-11-23 16.39.28_tonemapped.jpg
2015-11-23 16.39.28_tonemapped.jpg [ 995.27 KiB | Przeglądany 4034 razy ]



Teraz pozostało wspawać trzy punkty do podnośnika hi-lift, generalnie dzisiaj podczas próby po prostu podniosłem za zderzak podparty pośrodku całe auto na tym podnośniku. Bajeczna sprawa.

Koszty - żelazo do konstruowania - 70 zł. Uchwyty do szarpania - 200 zł. Reszta to drut, gaz i tarczki do diaxa. Dojdzie lakier biały - myślę że całość zamknie się w 450 zł.

Załącznik:
2015-11-23 16.57.31_tonemapped.jpg
2015-11-23 16.57.31_tonemapped.jpg [ 859.64 KiB | Przeglądany 4034 razy ]

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 listopada 2015, 20:32 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Ladnie to zrobione!
Szkoda, że musiałeś do ramy spawać, ale pewnie i tak nigdy byś do oryginału nie wracał!

P.S - regulator temperatury już zamontowałeś?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 listopada 2015, 20:50 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Mój Żuk nie musi być oryginalny - oczekuje od niego niskiej awaryjności i odporności na warunki eksploatacji;-)

Nie, jeszcze regulator czeka na swój moment. Na razie prace mechaniczne.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 listopada 2015, 21:18 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Ekstra pomysł, tylko tych halogenow szkoda ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 listopada 2015, 21:20 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Gdzie dajesz tablicę?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 listopada 2015, 21:38 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Na razie jest na dachu, na bagażniku. Jak się nikt nie czepi to tam pewnie zostanie. A jak się czepi to pójdzie na maskę...

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 listopada 2015, 02:22 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
BT* A07 :mrgreen:

Nie ma przepisów (w Polsce) regulujących położoenie PRZEDNIEJ tablicy rejestracyjnej. Tylna ma ścisłe uregulowania - odległośc od jezdni, od osi pojazdu, od brzegu pojazdu itp - położenie przedniej "wywodzi się" z ogólniejszych przepisów, że ma być widoczna - cokolwiek to oznacza.
Przy okazji polecam spacer w stolicy pod komende główną i niektóre ministerstwa czy agencje :wink:

* - bystryj tank :wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 listopada 2015, 09:18 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Faktycznie cały ten bełkot dotyczy tylnej tablicy, a o przedniej jest ostatni paragraf:

http://www.v10.pl/prawo/Prawidlowe,rozm ... h,563.html

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 listopada 2015, 17:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
dobry patent z podnośnikiem

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 listopada 2015, 17:46 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
No to finalny opis macie na blogu:

http://grzmiacyrydwan.blogspot.com/2015 ... otowy.html

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 listopada 2015, 18:09 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
No!
Bo już miałem się skarżyć, że na blogu wciąż cisza. :)
Rozumiem, że jak tylko pomalujesz, polakierujesz, zamontujesz i pobajerujesz, to natychmiast na blogu zderzak zmieni kolor na zielony? ;)
BTW HiLift wygląda na używany - możesz coś powiedzieć na jego temat? Z pewnością zrobiłeś mały doktorat zanim zdecydowałeś się na konkretny egzemplarz? ;)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 listopada 2015, 18:50 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Zderzak chyba będzie biały. :)
Tak wcześniej był :D

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 listopada 2015, 20:11 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 października 2015, 06:31
Posty: 18
Pojazd: Żuk A18h '96
zbiegusek pisze:
BTW HiLift wygląda na używany - możesz coś powiedzieć na jego temat? Z pewnością zrobiłeś mały doktorat zanim zdecydowałeś się na konkretny egzemplarz? ;)

Hilift dobry bo ze stałą rurką do podnoszenia, przynajmniej rurka nie zgubi się w błocie ;) ja miałem bez bo zgubiłem i zawsze uzywałem klucza do kół (krzyżak) :) pamietać trzeba żeby raz na jakiś czas umyć go z błota i przesmarować, a będzie służył do konca swiata i jeden dzień dłużej ;)

_________________
--
yasiek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 listopada 2015, 20:12 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Zderzak będzie biały, jak dotychczas. Co do hi-lift to sprawa prosta jak budowa cepa. Dobrałem taki aby był w stanie podnieść 3 tony i pożyczyłem od kumpla;-) Stąd jego zużycie - był wielokrotnie męczony w terenie.

W skrócie mówiąc - do Żuka dobieramy Hi-Lift na 3 tony o wysokości minimum 60 cali. To daje nam półtora metra zakresu roboczego. Ważne żeby mieć jak podeprzeć auto. Spokojnie przód podnosze pośrodku - co wymaga przebudowy zderzak jak widzieliście, a tył podnoszę za hak, też pośrodku, ale dodam tam wygodne gniazdo, bo jest pewien problem z przyłożeniem hi-lifta przez koło na klapie.

Hi-lift po to kupujemy minimum 60 cali, bo w razie W służy on też jako wyciągarka. Jak ktoś ma zamiar wjechac czasem gdzieś w piaski i grząskie tereny, to w aucie powinien być pas do mocowania ładunku z tira, zblocze (czyli taki dynks podwajający uciąg), kilka szekli i pas do ochrony drzewa. Mając za go zapiąć auto - przód nowy zderzak, tył hak - używając hi-lifta jako wyciągarki po prostu wyjmujemy auto z miejsca gdzie utknęło.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 listopada 2015, 06:37 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Diesel pisze:
Zderzak będzie biały, jak dotychczas.


No nie zgodzę się - uważam, że już, natychmiast winien stać się zielony:
"http://grzmiacyrydwan.blogspot.com/p/do-zrobienia-w-2015.html
DO ZROBIENIA
Lista rzeczy do zrealizowania przed startem w rajdzie Budapeszt-Bamako. Na czarno co jeszcze czeka, a na zielono co zrobione;-)
[...]skonstruowanie zderzaka przedniego przystosowanego do ciągnięcia zań, oraz podnoszenia auta podnośnikiem hi-lift"

IMHO już jest zrobione i możesz spokojnie odkreślić pierwszą pozycję z listy. :)

Diesel pisze:
Co do hi-lift to sprawa prosta jak budowa cepa. Dobrałem taki aby był w stanie podnieść 3 tony i pożyczyłem od kumpla;-)

No tak, ale dlaczego nie kupiłeś najtańszego na aledrogo? W sensie:
1. Bo szkoda inwestować.
2. Bo najtańsze na aledro to tani noname szit z marchwi wykonany, a te porządne są tak drogie, że szkoda inwestować na jeden wyjazd.
? :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net