Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 18:07


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 czerwca 2016, 14:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Powinno pomóc, bo nie dość, że większość paliwa w układzie idzie na powrót przez filtr, to jeszcze zużyty zaworek nie trzymał nawet najmniejszego ciśnienia w pompie wtryskowej.Teraz powinno być lepiej.Układ by działał, gdyby pracował przy większym ciśnieniu bo wtedy, jak by już zapalił, to pompa wtryskowa dostawała by na tyle paliwa, że zużyty zaworek nie stanowił by aż takiego problemu dla pracy silnika.Jedynie po zgaszeniu ciśnienie by uciekało i układ by się zapowietrzał.W ciągnikach są identyczne zaworki i od czasu do czasu tak się robi.Sprężynka się po prostu zużywa i nie dociska kulki jak trzeba.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 czerwca 2016, 14:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Zagięty wąż powrotu i auto ożyło. - Wiadomo że trzeba trochę uważać, ale to tylko na testy. Czyli padł zaworek. Już chciałem zbiornik pruć i cały układ.

Czy 0,34 bara i 70l/h wydajności - starczy na 2.4 diesla ?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 czerwca 2016, 20:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Wszystko się okaże w praniu.Jak paliwo idzie na przelew dosyć ostro i dużo go idzie, to powinno być dobrze, bo wtedy dla pompy wtryskowej też siłą rzeczy wystarcza.Oczywiście mam na myśli przelew na filtrze, bo tam z pompy to wiele nie idzie.Pozakładaj sobie te przezroczyste wężyki z filtru do pompy i z pompy do filtru, to sam zobaczysz, gdzie najwięcęj paliwa tłoczy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 czerwca 2016, 09:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Strzał w 10-tkę.

Kupiłem w rolnym zaworek i problem ustał. Mam nadzieje, że nie jest za twardy.

Auto buja się do 100km /h bez żadnego zająknięcia - jak miało to dotychczas miejsce.
Łatwo odpala - trzyma ciśnienie na pompie.

Czyli pompa mechaniczna, o której regeneracji pisałem - wciąż działa. To dobrze, będą dwie na pokładzie.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 czerwca 2016, 10:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Zaworek zapewne od zetora/ursusa C-385.Budowa ta sama, bo taka sama pompa, tyle tylko, że może mieć czasem większe ciśnienie otwarcia, bo tam są pompki tłoczkowe i dają większe ciśnienie.Ale akurat przy tym układzie w żuku powinno hula, bo układ jest otwarty, z obejściem na filtrze, czyli pompa dostanie tylko tyle paliwa, ile potrzebuje, a jeśli nawet ta elektryczna pompka wytworzy większe ciśnienie, to zaworek się otworzy.Dałeś pewnie za niego grosze, bo do ciągników to kosztują mniej niż 10pln, a ja kupiłem profilaktycznie nowy w sklepie do żuków, lublinów itp. i dałem aż 28pln, bo to niby orginał do tej pompy itd.Ale może rzeczywiście oba typy są różnie wyregulowane, tego nie wiem, tylko podejrzewam.Faktem jest, że u mnie przy membranowej pompce cokolwiek się on otwiera, czyli ma ciśnienie otwarcia według normy fabrycznej dla tej pompy zasilającej.Dużo tam tego nie idzie, ale cos tam idzie.Najlepiej to było widać, jak podłączyłem elektryczną pompkę i było widać dokładnie, że większość paliwa wraca z filtra do zbiornika, a do pompy wtryskowej pakuje tylko trochę i zaworek puszcza niewiele, siłą rzeczy.Dopiero jak zamknąłem powrót z filtra, to wytworzyło ciśnienie na tyle duże, że było wyraźnie słychać pracę zaworka na pompie wtryskowej i ciśnienie w układzie wzrosło do jakichś 1,5 bar.Ja bym mógł sobie założyć inny zbiornik z poloneza na wtrysku razem z pompką elektryczną w zbiorniku i też by dobrze chodziło na tym układzie, jaki jest, ale najlepiej, to trzeba by zastosować przy wyjściu z pompy wtryskowej regulator ciśnienia paliwa np. z poloneza na wtrysku i wtedy ciśnienie trzymało by stałe, a pompa nie chodziła by zrywami.Ciśnienie w układzie wtryskowym w poldku na wielopunkcie sięga 3 bar, więc na pewno pompie nie brakowało by paliwa i zgasł by dopiero po całkowitym zabiciu filtra.Żeby dało radę założyć orginalną pompkę zetorowską przy pompie wtryskowej, to bym tak zrobił i układ działał by pod większym ciśnieniem, bo zaślepił by powrót na filtrze, a paliwo wracało by tylko przez pompę wtryskową, jak jest w ciągnikach.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 czerwca 2016, 11:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Dziękuję, rozwiałeś moje wątpliwości. Może faktycznie zakupić oryginalny zaworek? 17zł tylko. Za swój w rolnym zapłaciłem 6 zł.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 czerwca 2016, 12:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Sam nie wiem, mogą mieć różne ciśnienia otwarcia, ale i równie dobrze, takie same.Tego nie wiem, bo nie znam ciśnienia otwarcia tego z zetora.Tyle tylko, że tam jest pompka zasilająca tłoczkowa, o większym ciśnieniu i wydatku, a tutaj małe lipne gówienko o mniejszym, które nie jest za bardzo w stanie otworzyć tego, a co dopiero tamtego.O ile pamiętam, to mój stary orginalny zaworek puszczał znacznie więcej, niż ten obecny i zmieniłem go dla świętego spokoju, a nie dlatego, że były z nim problemy.Pamiętam, że gdy pompowałem paliwo ręczną dźwignią, to go było nawet słychać, jak się otwierał.Ten nowy jest chyba troszkę mocniejszy, albo tamten był już troszkę zużyty.Wiadomo, sprężyna z czasem może trochę osłabnąć.Niemniej, jak kupowałem nowy, to zdziwiłem się, że to takie drogie (mając na uwadze cenę zetorowskiego) a facet mi powiedział, że "to robi tylko andrychów i dlatego taka cena" Te do zetorów mogą być czeskie, a te nasze i może dlatego, że specjalnie do żuka, lublina, to droższe? Nie wiem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 czerwca 2016, 12:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Jak na moje, nowy zawór jest dwa razy mocniejsz - chodzi o sprężynę. Budowa sprężyny i kulka są innych wymiarów. Konsekwencja zbyt dużego ciśnienia ? Co się może wydażyć? Da się sprawdzić, czy ten zaworek otwiera pod wpływem pracy pompki?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 czerwca 2016, 13:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Zaworek sprawdzisz jedynie na silniku, zakładając na wyjście z niego kawałek wężyka i uruchamiając silnik.Oczywiście przelew przy filtrze musi być zaślepiony w miejscu, gdzie wchodzi powrót z pompy wtryskowej, bo Ci paliwem urzyga wszystko.Stać, to się raczej nic nie stanie, bo jak pisałem, w andorii jest swoiste zabezpieczenie w postaci tego przelewu na filtrze, wiec gdyby nawet ciśnienie wzrosło na tyle, że pompka nie da rady otworzyć zaworka, to i tak ten nadmiar pójdzie przelewem przez filtr.Pompa wtryskowa weźmie tylko tyle, ile potrzebuje, a resztę pójdzie na powrót przez filtr.Tyle tylko, że niesprawny, w ogóle nie otwierający się zaworek może (ale nie musi) też powodować problemy z zapowietrzaniem się pompy wtryskowej.Gdy jest zużyty, paliwo ucieka z "magistrali" pompy, a gdyby był za mocny, to być może stworzył by się pęcherz powietrza nie mający gdzie ujść, ale pewnie po odpowietrzeniu samej pompy by wszystko grało.Póki nie zrobisz próby, to się nie dowiesz.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 czerwca 2016, 13:55 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Inaczej, jak się zapowietrzy - czytaj, zgaśnie na drodze, wykręcę zaworek i ponownie zakręce - i okaże się że pompa była zapowietrzona mam odpowiedź. mam czas do 5 lipca na testy

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 czerwca 2016, 14:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Zawsze możesz wykręcić z zaworka śrubkę dociskającą sprężynkę i podłożyć 1-2 podkładki miedziane.Wtedy siła potrzebna do ugięcia sprężyny zmaleje, a z nią ciśnienie w układzie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 czerwca 2016, 17:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Słuszna uwaga, dziękować za morze pomysłów! :)

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 czerwca 2016, 22:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Wymiana oleju ...
Filtr OC 67 - oraz 15w40 - z płukanką.

Wszystko pięknie.
Zerwany gwint miski olejowej. - ciekło.
Nie sądzę bym przekręcił. Rok temu dziwiłem się ,dlaczego dali pakułę.
Teraz wiem.
Mnie nie ciekło, bo dałem uszczelkę z miedzi.

Teraz czas na wymianę i z olejem - zaobserwowałem na dnie) wypłynęły opiłki - kawałki gwintu niektóre jak obcięty paznokieć.

Co robić?

Zwalać miskę i czyścić wszystko ?
Czy nagwintować i ? przepłukać go starym olejem?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 czerwca 2016, 16:32 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ja bym ściągnął miskę i albo wymienił, albo gwintował na większy rozmiar, jak jest w czym.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 czerwca 2016, 20:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ja miałem przypadek właśnie taki-opiłki z przekreconego gwintu korka zablokowały zawór przelewowy w pompie, ponadto porysowały jej pokrywę

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net