Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 07:12


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 440 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 03 września 2015, 11:29 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
W Grodzisku i Błoniach jest kilka punktów, które kiedyś zajmowały się głównie tematem żuk/nysa/tarpan i często mają jeszcze jakieś leżaki - wczoraj np. dorwałem nową lampę wstecznego z wystawy (wisiała sobie tak 20 lat i czekała na zielonego), jest skład części do maszyn rolniczych w którym też masę skarbów można wykopać. Sporo części jeszcze można znaleźć u ludzi po stodołach w mojej okolicy - tak np. znalazłem skrzynię IV, u sąsiada leży piękna chłodnica do diesla i ze dwa zestawy kół - mieszkam tu od urodzenia i mniej więcej pamiętam kto miał żuka, ewentualnie po prostu puszczam w obieg info, że coś potrzebuje i czekam aż samo przyjedzie ;) Jak coś potrzebujecie to piszcie pw - w miarę możliwości pomogę w ramach integracji (nie zarobkowo).


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 03 września 2015, 15:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Podejście godne miłośnika polskich dostawczaków! :) Znalazłoby się parę fantów, których szukam, np roletka chłodnicy, albo tapicera tylnych drzwi do Nysy.. taka siwa, z paskami poziomymi "tłoczonymi" w dermie :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 03 września 2015, 15:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Żebym ja chłopie wiedział,że będę kiedyś na takim forum i będzie tam taki Marian,który będzie tego potrzebował....Miałem cały komplet tych tapicerek,takich jakie potrzebujesz.Leży mi to jeszcze gdzieś,ale chyba nie w takim stanie,jaki by Cię zadowalał.Miałem swego czasu okazję pobrać trochę różnych rzeczy tego typu,bo jeden wujek miał chyba ze 3 nysy.Najstarsza z nich miała tapicerki ze zwykłej brązowej dermy,którą to dermę wykorzystałem w moim starym żuku do zrobienia tapicerki,po pomalowaniu jej na czarno :mrgreen: Jedna z tych nys była już troszkę nowsza i miała właśnie szarą tapicerkę z "celulozy" czy czegoś takiego z poziomymi wytłoczeniami.W tamtych czasach nie przywiązywałem wagi do takich rzeczy i bez mała dużo rzeczy według mnie nieprzydatnych wywaliłem.Zostały mi orginalne siedziska z nysy,takie pojedyncze,ale bez całej reszty,bo te kątowniki odkręciłem i wykorzystałem do czego innego.Leżały tam u niego chyba jeszcze ze 2 albo 3 szyby od nysy,ale czy jeszcze ma,to se głowy uciąć nie dam.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 03 września 2015, 15:26 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Paanie, to jak masz jeszcze do Nysy coś, co Ci zbywa, to pisz :) Poszło PW :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 04 września 2015, 07:57 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
okazało się, że mam spore bicie na kole od pompy i alternatora. Mam drugi identyczny alternator - stary dawał lekko ponad 12 przy wolnych obrotach, a nowe koło dojdzie w poniedziałek. Zastanawiam się czy przy okazji jak już mam to wszystko na wierzchu nie wstawić czegoś mocniejszego pod zasilenie wspomagania elektrycznego i kilku dodatkowych urządzeń, które zapewne pojawią się niebawem na pokładzie. Może ktoś robił już w tym zakresie jakieś mody i pochwali się efektem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 04 września 2015, 08:15 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
jeszcze jedno pytanie, mam pompę hamulcową kompletną z serwo od lublina. Gdzieś czytałem, że serwo w lublinie jest większe, ale to które mam jest identyczne - różnica tylko w samej pompie. W planie jest wymiana bębnów na tarcze, ale jeszcze nie skompletowałem gratów na kompletny przeszczep. Czy podmiana pompy w tym momencie ma sens?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 04 września 2015, 09:14 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
i kolejna wątpliwość...


Załączniki:
Komentarz: Tak chyba powinno być
po zmianie.jpg
po zmianie.jpg [ 58.3 KiB | Przeglądany 3814 razy ]
Komentarz: Tak jest
Układ chłodzenia.jpg
Układ chłodzenia.jpg [ 56.81 KiB | Przeglądany 3814 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 04 września 2015, 15:44 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jeśli idzie o pompę hamulcową, to wiele zostało powiedziane w temacie o hamulcach tarczowych, natomaist co do parownika, to chodzi Ci o to,że miałeś wpięty bezpoeśrednio pod zawór do nagrzewnicy? Nie powinno tak być. Parownik powinien być wpięty niezależnie..

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 06 września 2015, 11:45 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Temat wymiany pompy i walki z tarczami jest dość dobrze opisany jest w dziale Patenty, a temat jest rozwojowy.
Nie mam ogrzewania z tyłu więc nie miałem drugiego zaworu w głowicy. W zaślepce mam wstawione kolanko z wężem do parownika. Grunt żeby działanie parownika nie było uzależnione od otwarcia któregokolwiek zaworu. Ktoś już się spotkał z takim numerem właśnie w egzemplarzu z ogrzewaniem z tyłu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 06 września 2015, 19:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
Mam na zbyciu taką wajchę


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 07 września 2015, 05:48 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
To poproszę info na priv jak i za ile ta wajcha. Parownik był źle wpięty. Tematy pomp i tarcz już znalazłem, dzięki za info. Zdecydowałem, że wymieniam alternator. Kupiłem boscha 120, będzie trochę kombinacji. Dalej wywalam śmigło i przed chłodnice dam elektryka z zabudową. Wspomaganie będzie również elektryczne - jeszcze szukam patentu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 07 września 2015, 07:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Wspomaganie elektryczne - nie opłacalne i raczej gruba rzeźba, efekt - mizerny.
Klasyczne wspomaganie od Lublina 1 - praktycznie pasuje, jeden do jeden, mogę wysłać ci potrzebne zdjęcia z instrukcjami. Nie skończyłem co prawda, ale już raz na podwórzu kręciłem. Jednym paluszkiem obracałem kierę :) Dlaczego klasyczny? Ponieważ archaiczne mamy zawieszenie i układ kierowniczy z przodu. Więcej rzeźby.

Teraz zrozumiałem, po cóź ci alternator 120, zwykły ładuje również dobrze, regenerowałem samodzielnie. Wymieniłem szczotkotrzymacze, regulator napięcia, oraz zleciłem nabicie nowych ślizgów - koszt 35 zł.
Całość wyszło mi coś ok 80 zł, zyskałem nowy i oryginalny alternator (żuk z 96" 2.4D)

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 07 września 2015, 07:40 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Odnośnie alternatora opcją wartą przemyślenia jest montaż świateł do jazdy dziennej LED. Patent ten pozwala zaoszczedzic sporo A. Argumenty za i przeciw byly walkowane na forum zlombola.
A wspomaganie juz niejednemu chodziło po glowie. Dotychczas byly opcje:
-przeszczep z Lublina,
-wspomaganie elektryczne z auta wspólczesnego. Tu warunkiem jest rozgryzienie podłączenia sterowania. Najwięcej tematow taktuje o montażu wspomagania renault do ciągników ursusa,
-przekladnia kierownicza z lublina ale z pompą elektryczną-patent stosowany w driftowozach gdzie pompy mechaniczne czasem padają z powodu temperatury blisko silnika.


Ostatnio zmieniony 07 września 2015, 08:25 przez Wydra, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 07 września 2015, 07:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Temat wspomagania, uważam za warty rozstrzygnięcia.
Wszystko z lublina właściwie pasuje 1;1 poza mocowaniem do drążka środkowego, po cóż pruć wszystko pod elektrykę, jak problem będzie ten sam. Mianowicie łączenie przekładni do drążka.
Obstawiam, że wielu się pokusiło, ale dla posiadaczy s-21, sprawa się znacząco komplikuje, i zapewne opcja z elektrycznym wspomaganiem będzie lepszym wyjściem.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 07 września 2015, 09:08 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Elektryczne wydaje mi się najprostszym do adaptacji - x84 albo j84 z renault montowali w trzydziestkach. Na ten tydzień przewidziana dalsza część walki z układem chłodzenia i dorobienie mocowania pod nowy alternator. Wczoraj rozłożyłem oba na stole, trochę przymierzałem w komorze... i qrcze nie będzie łatwo. Na początek muszę dotoczyć koło pasowe - oryginalnie jest oczywiście wieloklin na boschu, co gorsze ze stożkiem na wałek. Kombinowałem żeby łapać się do oryginalnego mocowania i dać koło na odsadce, ale chyba zrobię stelaż mocowany w trzech punktach, do którego przykręcę boscha - boje się, że jak dam koło na odsadce to szybko polecą łożyska. Zostaje jeszcze temat rozmiaru koła - jaki zakres obrotów ma s21?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 440 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net