Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 09:55


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 440 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 30  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 07 września 2015, 09:40 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
A co do oszczędzania prądu.. zestaw żarówek led już czeka na montaż, niestety A124F nawet po takim zabiegu będzie miał za mały wydatek, żeby zasilić wspomaganie i wentylator chłodnicy, zwłaszcza przy niższych obrotach. Nie znalazłem co prawda nigdzie informacji jaki apetyt na moc mają te układy wspomagania, ale zakładam około 200W + wydajny wentylator chłodnicy następne 150W i już A124F wymięka - 400W to ma przy około 2000rpm, a przecież obydwa układy zwykle będą obciążały przy manewrowaniu i niskich obrotach.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 07 września 2015, 10:21 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Znalazłem:
Obroty biegu jałowego dla S21: 600-800rpm
Średnica koła pasowego wału 147mm
Średnica koła pasowego alternatora 92mm
Przełożenie 1,6

Czyli przy obrotach biegu jałowego mamy około 1200rpm na alternatorze i wg jego charakterystyki pomijalną wydajność.

Przy obrotach silnika około 1000rpm alternator dysponuje mocą około 140W


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 07 września 2015, 13:13 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Jeśli będziesz kombinował z elektrycznym to chętnie pooglądam postępy prac :D
Nie miałem jeszcze okazji przejechać się moim po zmianie kół, bo robią się jeszcze hamulce, ale boję się trochę o manewrowanie.
Ja bym zrobił bilans prądu dla planowanych urządzeń i pod to dobrał alternator. Ten mimo wszystko potrafi obciążyć silnik.
Jeśli będziesz jeździł tylko na krótkich trasach to mocniejszy alternator faktycznie będzie potrzebny. Choć i z tym porą zimową odwiedzałbym akumulator z woltomierzem i prostownikiem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 07 września 2015, 13:29 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
po zmianie kół dałem się "bryknąć" bratu.. który też małym chłopcem nie jest... po manewrowaniu na parkingu stwierdził, że to auto dla prawdziwych mężczyzn i powinien się nim przejechać każdy z przyzwyczajeniem do kręcenia na mydełko fa. A bilans mocy.. cóż.. myślę że przy tego typu projektach nie da się przewidzieć wszystkiego.. teraz np. kolega podsunął mi pomysł, żeby skoro już wywalam śmigło to pozbyć się też tej upierdliwej pompy i wstawić elektryka, a zamiast zmieniać koło na alternatorze to zmienić zdawcze na wieloklin... no i weź tu coś zaplanuj :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 07 września 2015, 18:45 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
No tak, jak wyobraźnia zaczyna galopować to ciężko przewidzieć co przyjdzie do głowy. Ja mam większe plany dotyczące zabudowy w środku, ale postanowiłem rysować zanim przystąpię do wykonania ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 07 września 2015, 19:47 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
O wnętrzu to nawet nie myśle narazie... No może wymiana parkietu bo sito i pewnie nic więcej w tym roku. Dzisiaj odpuściłem, trysnąłem tylko czarnym matem wyciagnięte i wyczyszczone plastiki. Jeden z wentylatorów niestety stanął, co gorsze przepaliło uzwojenie, więc żeby to poskładać wyciągne ten z tylnej nagrzewnicy a tam dam nowy jak już dotrze. Jutro jadę na szrot poszukać koła z wieloklinem i wentylatora z obudową - jeszcze nie jestem na 100% przekonany, że to dobry pomysł...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 07 września 2015, 19:52 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ja bym nie kombinował z kołami na wieloklin. Dopasować do nowego altka koło od Żukowego. Przydałby Ci się alternator, który daje 100 A, zamiast 55 i do tego akumulator 120 Ah zamiast 60 Ah i masz prądu dostatek :) Poniżej masz charakterystykę prądową alternatora Żukowego.


Załączniki:
Alternator.jpg
Alternator.jpg [ 66.05 KiB | Przeglądany 3765 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 08 września 2015, 07:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Ze wspomaganiem to nie reguła, też za wielki gość nie jestem, a kręcę aż miło :D
Ponadto, gdy mamy wielką trudność ruszenia kierownicą w lewo bądź w prawo, - ruszamy na pół sprzęgle i dopiero kręcimy kierownicą.

Gdyby ktoś natchnąłby się na ramie z przekładni kierowniczej - dłuższe, ale podobne do żukowego, dajcie znać z jakiego modelu pojazdu pochodzi.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 08 września 2015, 07:39 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Ja juz sie nauczylem, ze Zuka nie da sie przestawic pod plotem podczas rozmowy przez telefon ;-)
Przy manewrowaniu obowiazuja wszystkie chwyty jak półsprzęgło czy zmiana kierunku ustawienia kół (a conajmniej prostowanie) przed zmiana kierunku jazdy np. przy zawracaniu na trzy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 10 września 2015, 17:26 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
kubamytab pisze:
Felgi z KIA RETONA (były dwa różne rozstawy), podeszły bez kombinacji na oryginalne piasty z bębnami - 15' rozstaw 5x139,7 et-15. Gumy to pełne 195R15. Ogólnie.. teraz już muszę dorobić wspomaganie ;)

Pod uwagę brałem jeszcze te:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5598553960

Koła zakładałem tylko w celu sprawdzenia czy wszystko ok i nic nie obciera, teraz szukam zakładu który je wypiaskuje, podtoczy i pomaluje w rozsądnej cenie. Jak ktoś ma coś sprawdzonego to proszę o namiary.



Wybór padł na 15 cali, a rozważałeś 17stki...
Czym się kierowałeś?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 11 września 2015, 05:43 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
17 moim zdaniem są za duże, ale kusił mnie ten model. Poza tym te znalazłem praktycznie pod domem w bardzo rozsądnej cenie i z opcją zwrotu gdyby jednak okazało się, że coś z nimi nie tak, albo nie pasują.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 11 września 2015, 07:05 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Skromna relacja z ostatnich prac. Na warsztacie jeszcze chłodnica - skusiłem się i wymieniam na szerszą - ma gniazdo na włącznik wentylatora. Wentylator też już zakupiony i mam nadzieję do niedzieli poskładać wszystko do kupy i zrobić próbę w warunkach bojowych :).


Załączniki:
Komentarz: Przymiarka mocowania do alternatora. Koło pasowe z dotoczonym otworem pod grubszy wałek boscha. Oczywiście dałem ciała i nie wziąłem pod uwagę, że bosch ma mocowanie napinacza na górze, więc dzisiaj podejście numer dwa - uszy mocowania w dół + kombinacje z napinaczem. Chyba dam wyższą płytę pod uszy i uchwyt napinacza przyłapię do niej. Pasek będzie potrzebny sporo dłuższy.
żuk alternator.jpg
żuk alternator.jpg [ 99.98 KiB | Przeglądany 3701 razy ]
Komentarz: Plastiki po ogarnięciu, nagrzewnice wyczyszczone, nowy silniczek wentylatora. Ma ktoś pomysł czym zastąpić gumowy łącznik między kierownicą powietrza i airboxem?
nagrzewnica.jpg
nagrzewnica.jpg [ 75.91 KiB | Przeglądany 3701 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 11 września 2015, 07:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Tutaj jest problem, też nie wiem czym to zastąpić. Grzeje średnio, wolałbym by powietrze ciągnął przez cienki filtr węgla aktywnego z komory silnika. Byłoby cieplej ;)

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 11 września 2015, 07:13 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Dla tego wywaliłem sztywne śmigło i będzie tylko elektryk i chłodnica o większej mocy. O filterku też myślałem.. ale przy obecnych przewiewach chyba sobie daruje takie kombinacje ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Zielony
Post: 14 września 2015, 07:24 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Foto relacja z montażu alternatora bosch 120. Wcześniejsza wersja wymagała montażu dłuższego paska i był spory problem z mocowaniem napinacza. W tej wersji oś uchwytu poszła bliżej o 1,5cm do silnika, oraz tak nisko jak się tylko dało. Do mocowania napinacza użyłem wolnego otworu gwintowanego w bloku. Przy pomiarze nie wziąłem pod uwagę, że przy odchylaniu od pionu zmniejszy się prześwit między obudową alternatora i czujnikiem ciśnienia oleju. Ponieważ Pasek o oryginalnej długości pasuje teraz idealnie i altek stoi bardzo sztywno, zostawiłem jak jest i podszlifowałem jego obudowę, co problem rozwiązało, ale gdyby ktoś rzeźbił podobny patent, proponuję dać oś 0,5 cm wyżej niż u mnie i zamienić śruby do mocowania uchwytu do bloku na takie z łbem stożkowym.


Załączniki:
Komentarz: Alternator na miejscu z napinaczem
20150911_221333.jpg
20150911_221333.jpg [ 96.53 KiB | Przeglądany 3661 razy ]
Komentarz: Przykręcone w miejsce oryginalnego
20150911_201957.jpg
20150911_201957.jpg [ 80.82 KiB | Przeglądany 3661 razy ]
Komentarz: Mocowanie
20150911_201211.jpg
20150911_201211.jpg [ 44.44 KiB | Przeglądany 3661 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 440 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 30  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net