Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 14:20


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 20 grudnia 2015, 21:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
no to faktycznie juz tylko wał został.
kurcze, to jaki profil miały te szosówki skoro żukowa ma 100. 120?
może zmiana kół z 16 na 15 w wawkach, przy niezmienionym promieniu kpl koła miała za zadanie poprawę komfortu na kiepskich drogach...

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2015, 23:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 20:34
Posty: 118
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: żuk 88
Nowe kolo talerzowe i wałek o przełożeniu 10/41 kosztuje 850zl, występowało w tarpanie i honkerze. Loblin mial 9/41 dla 2,9 i 9/43 dla 3,5. Żuk tylko 8/41.

_________________
http://fsc-zuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 grudnia 2015, 23:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
adrenaline pisze:
Nowe kolo talerzowe i wałek o przełożeniu 10/41 kosztuje 850zl, występowało w tarpanie i honkerze. Loblin mial 9/41 dla 2,9 i 9/43 dla 3,5. Żuk tylko 8/41.

Mieszacie i mieszacie i w końcu sami się ludzie zaczną gubić.O tych mostach i przełożeniach było już tu kilkanaście razy.Co do lublinów, to się zgadza.Most 9/41 do kół 185R15 i most 9/43 do kół 205/75R16.W żukach "tylko 8/41" miał most starego typu, natomiast hipoidalny miał 9/43.Były jeszcze różnice w szerokości, bo do wersji skrzyniowych były nieznacznie szersze, niż do furgonów.
A co tam ktoś kiedyś po swojemu patentował i mosty przekładał z czego innego, to już nie wnikamy, bo to radosna twórczość.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2015, 07:05 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Bo Marian mógłby wreszcie zrobić artykuł, a najleepiej jak zrobi go Buźka i wyśle Marianowi, się zapnie na portalu i koniec czarów z mostami.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2015, 11:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Nie jestem dziennikarzem :mrgreen: Od tego są tu uprawnione jednostki i one powinny się tym zająć.Po prostu zebrać dostępne informacje w jednym miejscu.Opisać po prostu typ mostu, jego przełożenie i może (jak komuś by się chciało) rodzaj kół, jakimi były stosowane.Nie wiem, można w sumie umieścić tak dokładne informacje, jak tylko się komuś podoba.Kwestia chęci i dostępności danych na ten temat.
Ja też wszystkiego nie wiem, bo np. w tarpanach bywały różne liczniki i różne skrzynie biegów z mostami.Nie posiadam żadnej mądrej książki do tego pojazdu, więc też nie jestem w stanie powiedzieć, jak to tam wyglądało.Inne przełożenia mostów wymagały innego zestawu kół zębatych do napędu licznika, jeśli nie korygowano tego oponami, jak w lublinach.W lublinach zrobili to tak, że właśnie zmieniali wielkość opon w stosunku do przełożenia mostu.Wszystko inne pozostawało bez zmian.
A honker to już całkiem niewiadoma dla mnie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2015, 11:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
850zł? chyba za hipoidalne 10/41 do honkera
jak się dobrze poszuka, niehipo nowe 10/41 można kupic za 350-400. Czasem ma je Nikoder od uazów z Allegro. i ogólnie w ruskich częściach trzeba szukać, bo takowe ludzie do nich zakładali. a 9/41 bywa za 150-250zł na olx, i dziadków z żerania-giełdy.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2015, 13:09 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Piotrek - to jest dobry pomysł! Artykuł o przełożeniach. O mostach, skrzyniach, przełożeniach liczników.. I najlepiej jeszcze średnicach felg, ale tego to już nikt nie wie na 100% :D
Ja bym chętnie napisał, ale raczej średnio z czasem. Jak ktoś by mi podesłał wyszczególnione dane do wszystkiego, to ja to mogę zebrać w całość i wrzucić na stronę:)
P.S. Piotrek- Twój poradnik odnośnie regulatora odśrodkowego też możnaby wrzucić jako artykuł do porad warsztatowych ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2015, 13:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Mogę spróbować poszukać i napisać przystępnie. W końcu trochę artykułów napisałem do CA:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2015, 22:14 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
To wrzucaj, po to go tak napisałem. O felgach od Suzuki wiem trochę, ale o 15" więc też mogę coś naskrobać, bo potem jest i tak 100 pytań do ojca prowadzącego. A tak to się wskazuje artykuł na portalu i z bani...

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 grudnia 2015, 22:22 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Bardziej myślałem o tym, jakie fabrycznie były stosowane felgi i ogumienie i ich analogie do współczesnych rozmiarów. Bo w Nysach N-59 występowały inne felgi niż później...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 grudnia 2015, 23:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Wrzucę ten link jeszcze tu, bo pasuje do dyskusji o mostach, przełożeniach i licznikach.
http://allegro.pl/zegar-licznik-tarpan- ... 92321.html
To teraz już wiem, skąd pochodzi licznik, który mam w domu.Z tarpana z silnikiem 1.5 AB z poloneza.Jako, że w poldkach są liczniki 1000:1 to widocznie w tarpanie postanowiono zamontować taki licznik i dopasowano przełożenie mostu i wielkość kół, żeby zgadzało się z całą resztą, bo pewnie w skrzyni nie zmieniali przełożeń przekładni napędu licznika.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2015, 02:45 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
A właśnie, że akurat w Tarpanie zmieniali przekładnię napędu licznika w skrzyni. I jest to udokumentowane w kilku źródłach i potwierdzone praktyką :)

P.S. Zaje...y off topic tu zrobiliśmy... Marian, dasz rade to ogarnąć, bo ja chyba odpuszczę - przynajmnije o tej porze :lol:
Czy zostawiamy, jak jest? :mrgreen: :wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2015, 11:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Jak jest jakiś aktywny temat o mostach itd. to tam podpiąć, a jak nie, to wydzielić nowy.W ogóle, to pasuje porobić jakieś główne tematy, żeby tam pisać o danych sprawach, tak jak np. mamy temat o skrzyni piątce i o tarczach.Wtedy jak chcę np. wiedzieć, czy tarcze z lublina podejdą do tarpana, czy czegoś, to pytam w temacie o tarczach.Ja sam często nie wiem, gdzie mam pisać o danej rzeczy, bo wszędzie jest wszystkiego po trochu.Wspomniałem tu o liczniku, bo tu ostatnio była rozmowa o artykule o mostach i licznikach itp. Dla kogoś z uprawnieniami nie ma problemu to wszystko powycinać i wkleić w jeden temat.
A i jeszcze jedno, widzę, że jesteś z Ostrowa Wlkp. Istnieje tam jeszcze jednostka wojskowa 1956? Miałem "przyjemność" służyć tam w 2001 roku i tak pytam z ciekawości.I tak trzeba posprzątać ten temat. :mrgreen:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lutego 2016, 20:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 20:34
Posty: 118
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: żuk 88
Żuk dostał fabrycznie nowy wał. Wspomaganie kierownicy i wygłuszenie kabiny dwie warstwy soudal tytan i na koniec warstwa mat app, każdy milimetr blachy pokryty. Nowa uszczelka pokrywy silnika. Podstawy pod siedzeniami z opla insigni obniżone i pomalowane na czarno. Teraz czas na pasy bezpieczenstwa i wyciszanie tyłu. Na tył ida siedzenia od vito.

_________________
http://fsc-zuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lutego 2016, 20:45 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Foty? :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: miras7 i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net