Dzisiaj jest 29 marca 2024, 15:10


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 03 kwietnia 2017, 18:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
nie o ta doke chodzi ale wogóle, jakby ładna się trafila.serwo pasuje tylko bolec inny. najlepiej wymienić na cały zestaw serwo-pompa phs25, inaczej hamuje:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 kwietnia 2017, 21:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Taki temat o zawory w dolocie, wylocie te inne. Może by ktoś bardziej ogarnięty założył odpowiedni temat, no chyba że już był....
1. Mamy na dolocie pod gaźnikiem Webera, z przodu wystajaca tulejke, zawór jakby EGR :) wciskany przez krzywke na osi przepustnicy, powinien na duzym otwarciu przepustnicy otwierać wysysanie dodatkowe z komory korbowej, to ogarniam. Wystarczy sprawdzić /pyskiem można i weżykiem/ czy sie otwiera. Wazne żeby sprawdzić to, jak sie dokłada, bedącą trendy blache pod gaźnik :)
2.Drugi dziwny zawór to zawór na wydechu, kieruje on spaliny na część kolektora podgrzewajaca gaźnik. Czy to ma sens? Moze od razu to zaspawać w pozycji najmniejszego oporu na wydechu? Tak zrobiłem w Smutku i nie czułem ze coś nie tak na zimno. Ale teraz mam silnik gdzie toto wyglada na sprawne, zostawić? Ja sie boje ze bedzie tłumił wydech...Ogólnie to dziwne rozwiązanie, połączyć dwa kolektory....
3. Jest jeszcze temat dziwnych dziurek z kolektora dolotowego którymi paliwo, jak za dużo może wykapać prosto na rozgrzany wydech. Można zostawić jak jest /tylko znowu to dziwne rozwiazanie......Mozna zaślepic- działa. Albo wsadzić kawałki miedzianej rurki hamulcowej i wygiąć je, że kapnie nie na tłumnik. Tylko po co i nadal ssie fałszywe powietrze.
Ogólnie te trzy patenty są dziwne, w innych autach nie spotykane chyba, ale w sumie Zuk to Zuk :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 kwietnia 2017, 21:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Dzięki za rade Piotrze, jak nie ruszy serwo po uszczelnieniu kolektora tak właśnie zrobie :) Ogólnie to dwa gniazda szpilek do tulejowania i zerwana śrubka w pokrywie popychaczy, juz wykreciłem, wszystkie 5.6 czyli nie za mocne. na dniach poskładam. A tulejka naprawcza samogwintująca bardzo fajnie zadziałała. Nie heli coś tylko tuleja z gwintem po prostu :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 kwietnia 2017, 04:34 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zawór w kolektorze ssącym jak sprawny to działa i nie przysparza większych problemów-nic bym z nim nie robił.

Podgrzewacz w kolektorze ssącym też "powinien działać", ale można wyciąć i wkręcić śruby w otwory na sztywno i zapomnieć o temacie.

Dziurki w kolektorze nie przeszkadzają, podobbo w innych samochodach też jest to tak rozwiązane. O ile nie zalejesz solidnie to nic sie na kolektor nie leje. Ogólnie nie ma z tym problemów. Dziurki są mega małe.
Nie zaślepiałbym ich.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 kwietnia 2017, 17:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Podgrzewacz w kolektorze wydechowym sie zaspawywuje/podwiazuje a nie wycina. inaczej silnik bedzie ciagnął cały czas przegrzany ładunek co dosc mocno obniża moc zwłaszcza w upał.kolektory są i tak skręcone razem, podgrzanie jest dostateczne bez tego ustrojstwa
egr musi być drożny, on ma wpływ tez na skład mieszanki. Dziurki mozna zaślepić-przez małą nieszczelność potrafi wejść mało lewego powietrza ale dużo kurzu, albo wyprowadzić miedzianą rurkę w bezpieczne miejsce.
W PZL Sędziszów robili w latach 80tych badania: filtr powietrza z małą dziurką chyba fi2mm przepuszczał ponad 90%(!) zanieczyszczeń, czyli prawie jakby go nie było...

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 kwietnia 2017, 17:12 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jeśli faktycznie jest, jak mówisz to chyba wspawam tam blachę z ukosa, może faktycznie paliwo z gaźnika nie będzie tak szybko parować :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 kwietnia 2017, 17:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zerknałem do literatury: wzrost temperatury ładunku z +20 do +40C(tylko) powoduje spadek napełniania( i mocy, momentu) o 5% ,spadek temperatury z +20 do -20 powoduje wzrost napełniania też o 5%. ja bym tam wepchnął watę szklaną i zaszwejsował, bo od spalin się to nagrzewa duużo bardziej, 90C może być
w razie czego podgrzewanie z ciepłego kroćca f.pow wystarczy w siarczysty mróz, żeby paliwo dostatecznie odparowało.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwietnia 2017, 10:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Kiedyś to bym rozłączył te kolektory :) przekładkę izolacyjną jakaś dał, na razie zablokowałem przepustnice i tyle.

Mam pompe AC10, zapyziała była strasznie, czy PHS25 podejdzie w to samo miejsce? Bo kupie nowa. Czy serwo wyjęte można jakoś sprawdzić? Jest szczelne jak się zasysa pyskiem :) Tę tuleje z popychaczem od strony pompy się wyciąga jakoś bo nie chce popsuć, bym wyczyścił i smar silikonowy....


Ogólnie to okazało się, że miałem krótko szpilki kolektora w głowice wkręcone, w starej głowicy były dłuższe, robili chyba jak starczało :) Już wymienione szpilki i tulejki wstawione i silnik bardzo ładnie pracuje.

Te pompy dwustopniowe AC10, PHS25, PH329 sa zamienne? Czym sie róznią ktoś wie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwietnia 2017, 14:09 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie są zamienne. Róznią się mocowaniem do serwa i PHS-25 ma zbiorniczki na sobie bezpośrednio, a AC10 osobno połączone wężykami.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwietnia 2017, 19:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ja mam phs 25 w wersji bez zbiorniczków, z króćcami na wężyki. wystarczy zadzwonić do producenta, albo podjechać:
http://www.zhm.com.pl/
a co to za pompa AC10?
ja miałem wcześniej taką aluminiową, ph-329 po wywaleniu aluminiowego łacznika i na krótkim bolcu serwa od poldka działa znakomicie.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwietnia 2017, 20:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
No fakt, a właściwie po co ten łącznik? I Żuk bedzie lżejszy :) Spróbuje. Dzięki. B.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwietnia 2017, 20:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jak sie przyjrzysz to po prostu w starej pompie tłoczysko wystaje sporo i dorobili łacznik. zuk lżejszy nie będzie, bo nowa pompa żeliwna;P poza tym trzeba odgiąć na bok przewody hamulcowe i wyregulować luz trzpień sewwa-tłok pompy.
jak wpadniesz z zestawem, to ci to ogarnę:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2017, 17:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Dzięki Andrzej za popychacz serwa zdatny do użytku. Żuk juz hamuje, pedał sztywny, ale serwo /to nowe shit/ chyba nie działa bo trzeba mocno deptać. I nie wpada pedał jak odpalam na wciśniętym hamulcu. Szkoda, że nie wsadziłem tego sprawdzonego serwa od Ciebie. No cóż trzeba znowu wleźc pod żuka, wymienić. Bo chyba na prace serwa regulacja nie ma wpływu tylko podciśnienie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2017, 19:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
może nieszczelne. jakby był gdzieś za mały luz mogłoby byc coś nie tak, ale my go zwiększaliśmy, poza tym hamulce by blokowały po paru nadepnięciach zwłaszcza przednie.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2017, 21:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Jeszcze wejdę pod niego i posłucham czy nie syczy i sprawdze zaworek. Podcisnienie jest solidne, jak zdjąłem waż z kolektora to ciagnie mocno i gaśnie silnik aż od fałszywego powietrza. A jak nic nie znajde to podmienie na to od Twojej Nysy. Żuk musi dać w kość, nie ma lekko.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net