Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

CZERWONE A07B - czyli - MÓJ ŻUK Z OSP
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=3449
Strona 2 z 3

Autor:  Historyk1985 [ 13 października 2016, 23:29 ]
Tytuł:  Re: CZERWONE A07B - czyli - MÓJ ŻUK Z OSP

no proszę - Kalety, woj. śląskie - to już prawie moje okolice :)
Fajnie, że się uchował tak ładnie zachowany klasyk ;)

Autor:  Octo [ 28 kwietnia 2018, 20:49 ]
Tytuł:  Re: CZERWONE A07B - czyli - MÓJ ŻUK Z OSP

Witam wszystkich po przerwie... półtora roku :P

Żuk dalej jest. Dalej w dobrym stanie. Hibernuje w stodole na wsi. Zakopany w sianie stoi w suchym, stoi w ciepłym. Czeka aż postawie mu garaż koło domu :)

W wolnym czasie czytam, myślę, zastanawiam się co z nim zrobić...

1. Zachować oryginał i kulać się koło domu w słoneczne niedziele,
2. Ucywilizować dziada i zrobić auto na weekendowe rodzinne wypady

Może ktoś z większym doświadczeniem niż ja, podpowie mi na co zwrócić uwagę. Co warto w Żuku zmienić, co można poprawić...

W między czasie Żuk dostał opinie rzeczoznawcy i stał się pojazdem historycznym!

Załączniki:
DSC_0312.JPG
DSC_0312.JPG [ 266.57 KiB | Przeglądany 6603 razy ]
DSC_0314.JPG
DSC_0314.JPG [ 242.99 KiB | Przeglądany 6603 razy ]
DSC_0321.JPG
DSC_0321.JPG [ 230.81 KiB | Przeglądany 6603 razy ]
DSC_0335.JPG
DSC_0335.JPG [ 206.51 KiB | Przeglądany 6603 razy ]
DSC_0342.JPG
DSC_0342.JPG [ 246.45 KiB | Przeglądany 6603 razy ]
DSC_0918.JPG
DSC_0918.JPG [ 226.47 KiB | Przeglądany 6603 razy ]
DSC_0901.JPG
DSC_0901.JPG [ 234.63 KiB | Przeglądany 6603 razy ]

Autor:  Marian [ 29 kwietnia 2018, 14:21 ]
Tytuł:  Re: CZERWONE A07B - czyli - MÓJ ŻUK Z OSP

Zachowałbymbym w oryginale 100% zrobionym i sprawnym mechanicznie. Wtedy jak na auto weekendowe nie ma co zmieniać :)

Autor:  Octo [ 29 kwietnia 2018, 18:28 ]
Tytuł:  Re: CZERWONE A07B - czyli - MÓJ ŻUK Z OSP

A jak z żywotnością tych silników?
S21 , górnozaworowy, z alternatorem i 4 biegi...
Jeździ się bardzo przyjemnie. Przebiegu ma jakieś 70 000km. Żeczoznawca ocenił stan silnika bardzo dobrze. Kompresje ma super.

Autor:  Dziwny Mag [ 29 kwietnia 2018, 19:58 ]
Tytuł:  Re: CZERWONE A07B - czyli - MÓJ ŻUK Z OSP

Przy normalnym traktowaniu i obsłudze, 20000 km zrobisz jeszcze bez żadnego problemu. Kolejne 10000 tez nie jest wykluczone - sporo zależy od charakteru eksploatacji. Ogarnij wóz porządnie i zacznij jeździć - zobaczysz, co Ci odpowiada, a co ewentualnie nie - ale sprawnym Żukiem da się normalnie jeździć. :)

Autor:  hakin1 [ 29 kwietnia 2018, 20:55 ]
Tytuł:  Re: CZERWONE A07B - czyli - MÓJ ŻUK Z OSP

Cywilna wersja Strażaka.. gratulacje.. Mój ma 25tys oryginalnie, więc czuję się jak na dotarciu :-)

Autor:  Marian [ 29 kwietnia 2018, 21:49 ]
Tytuł:  Re: CZERWONE A07B - czyli - MÓJ ŻUK Z OSP

Ten silnik jest bezawaryjny, ale nie jest bezobsługowy. Ludzie dzisiaj mocno mylą te pojęcia :) Regularnie serwisowany silnik, jak i cały Żuk mogą służyć i sprawiać przyjemność, o ile lubisz czynności kontrolno-serwisowe i się ich nie boisz, bo dzisiaj raczej nikt się tego nie podejmie albo nie zrobi tego dobrze :)

Autor:  Octo [ 01 maja 2018, 12:02 ]
Tytuł:  Re: CZERWONE A07B - czyli - MÓJ ŻUK Z OSP

Dzięki za uwagi.
Autem się super podróżuje. Przejechałem nim na kołach z Tarnowskich Gór do Torunia ...
Mam właśnie zamiar samemu żuka serwisować. Na razie stoi w stodole, bo muszę zrobić mu miejsce u siebie.
Mam tylko nadzieję, że dłuższy postój go nie unieruchomi. Przez jakiś czas jeździłem co dwa miesiące odpalić i rozgrzać silnik ... ale czas leci, olej się starzeje i stwierdziłem, że lepiej jak stoi bez odpalania niż chodzi 10 min raz na dwa miesiące ...

Autor:  Dziwny Mag [ 01 maja 2018, 14:57 ]
Tytuł:  Re: CZERWONE A07B - czyli - MÓJ ŻUK Z OSP

Jedyne, co może (ale nie musi) się stać, to "sklejenie" sprzęgła. Generalnie w suchym miejscu nie powinno.

Autor:  Marian [ 03 maja 2018, 19:30 ]
Tytuł:  Re: CZERWONE A07B - czyli - MÓJ ŻUK Z OSP

Sprzęgło, hamulce to rzeczy które najbardziej się "psują" od stania :)

Autor:  nysanek [ 07 czerwca 2018, 15:10 ]
Tytuł:  Re: CZERWONE A07B - czyli - MÓJ ŻUK Z OSP

jak sie wymieni cylinderki hamulcowe na nowy typ "samoregulacyjne" oraz pompe hamulcowa która ma naklejke ze jest odporna na plyn ham. DOT 4 to niema wycieków , niech ja pomysle kiedy ostatni raz grzebalem przy hamulcach :roll: :mrgreen:

Autor:  Octo [ 21 maja 2021, 23:09 ]
Tytuł:  Re: CZERWONE A07B - czyli - MÓJ ŻUK Z OSP

Siemano, temat mi się zakurzył . W ramach odświeżenia mam pytanie do znawców. Czy do naiwniaka ze skrzynią czwórką jest możliwość przeniesienia lewarka zmiany biegów pod kierownicę ?

Autor:  CZESIO1958 [ 22 maja 2021, 04:33 ]
Tytuł:  Re: CZERWONE A07B - czyli - MÓJ ŻUK Z OSP

Bez doktoratu się nie da :D
Zbyt wiele kombinacji

Autor:  Dziwny Mag [ 22 maja 2021, 13:43 ]
Tytuł:  Re: CZERWONE A07B - czyli - MÓJ ŻUK Z OSP

Ze skrzynia "4" nie bardzo. Tzn na pewno da się to jakoś zrobić, ale cały układ sterowania musiałbyś zaprojektować i wykonać od zera.

Autor:  roosman [ 22 maja 2021, 21:41 ]
Tytuł:  Re: CZERWONE A07B - czyli - MÓJ ŻUK Z OSP

Serio? Przecież po rozpięciu cięgieł od skrzyni, lewarek lata zupełnie bezwładnie. Co mu będzie przeszkadzało w wybieraniu dodatkowego przełożenia?

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/