Dzisiaj jest 28 marca 2024, 23:54


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 09 stycznia 2017, 22:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 19:44
Posty: 47
Pojazd: FSC Żuk A11B 78'
Dodatkowa ściana do wersji A06/A07- trafiłem na tern opis w instrukcji obsługi - wydanie trzecie z 1974r. Czy miał ktoś taki gadżet u siebie w aucie? Był to element stanowiący wyposażenie standardowe do wersji na eksport, na końcu instrukcji jest opisany razem z narzędziami.


Załączniki:
Ścianka A07.jpg
Ścianka A07.jpg [ 1.01 MiB | Przeglądany 4101 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 stycznia 2017, 16:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 19:44
Posty: 47
Pojazd: FSC Żuk A11B 78'
Co to za wersja? Widać, że ma haczyki tak jak w A13 na poszyciach i narożach i dodatkowe uchwyty przy klapie, ponadto pełna ściana kabiny pasażerskiej a jednak zamknięte nadwozie. Przy tym deska do 74r. w żuku z 78r., nietypowa osłona pod silnikiem oraz połączenie paki nadwozia z kabiną charakterystyczne dla A13 - (bez profilu łączącego) Dodatkowo dziwnie łączone boczne ściany okienne z nietypowymi przetłoczeniami. A może naprawa blacharska wykonana na podzespołach A13? Chyba że to przeróbka A13 na A07 lub jakaś wersja specjalna albo inna kaplica.

https://www.olx.pl/oferta/zuk-benzyniak ... 6fa58d6482


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 stycznia 2017, 17:04 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Raczej przeróbka na furgon ze skrzyniowego.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2017, 00:18 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Z pickupa, ale przeróbka :) Całkiem klimatyczna. Osłona pod zderzakime jest z wczesnego Tarpana.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 stycznia 2017, 08:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 19:44
Posty: 47
Pojazd: FSC Żuk A11B 78'
Przeróbki ciąg dalszy..sobota, 14.01.17r.


Załączniki:
Komentarz: Widok ścianki od wewnątrz, widać, że profil dolny ścianki z szybą i profil górny grodzi są identyczne. Jeden z nich musi wylecieć i będzie to profil grodzi, ponieważ jest to osobny element zgrzany z resztą gdy tymczasem w ściance górnej jest to jeden element, co widać na wcześniejszych zdjęciach z początku tematu.
12 ścianka wewnątrz.jpg
12 ścianka wewnątrz.jpg [ 527.94 KiB | Przeglądany 4026 razy ]
Komentarz: Widok rantu poszycia dachu, w wersji A06/A07 jest to miejsce gdzie są zapracowane na sobie elementy poszycia, w związku z czym tworzą rant wywinięty pionowo do góry. Dopiero gdy zamontuję ściankę na stałe, będę myślał w jaki sposób wywinąć rant w drugą stronę aby nie uszkodził plandeki.
11 rant.jpg
11 rant.jpg [ 472.26 KiB | Przeglądany 4026 razy ]
Komentarz: Pozostał fragment słupka, który usunę dopiero gdy będę uzupełniał otwór po drzwiach.
10 reszta słupka - do usunięcia.jpg
10 reszta słupka - do usunięcia.jpg [ 233.69 KiB | Przeglądany 4026 razy ]
Komentarz: Do pełni szczęścia pozostało usunąć profil ze ściany grodziowej, aby ścianka wokół szyby wskoczyła na swoje miejsce.
9 przymiatka od zewnątrz.jpg
9 przymiatka od zewnątrz.jpg [ 552.98 KiB | Przeglądany 4026 razy ]
Komentarz: elementy usunięte z żuka
7 tapicetki i wzmocnienie.jpg
7 tapicetki i wzmocnienie.jpg [ 990.05 KiB | Przeglądany 4026 razy ]
Komentarz: Słupek drzwi rozciąłem do poziomu grodzi aby zlokalizować zgrzewy, po ich rozwierceniu pozostało rozruszać element aby go wyjąć.
6 słupek.jpg
6 słupek.jpg [ 855.07 KiB | Przeglądany 4027 razy ]
Komentarz: Wzmocnienie dachu jest dodatkowo zgrzane z profilami słupków, które również rozwierciłem i odgiąłem, do usunięcia wzmocnienia wystarczyło rozruszać element .
5 demontaż wzmocnienia od wewnątrz.jpg
5 demontaż wzmocnienia od wewnątrz.jpg [ 412.36 KiB | Przeglądany 4027 razy ]
Komentarz: Aby upewnić się, że zlokalizowałem wszystkie zgrzewy, z wyczuciem podważyłem blachę wzmocnienia. Następnie również z wyczuciem kilka uderzeń młotkiem przez deskę w dolny rant wzmocnienia.
4 rozgięcie zgrzewów.jpg
4 rozgięcie zgrzewów.jpg [ 890.54 KiB | Przeglądany 4027 razy ]
Komentarz: Wiertło 4mm, a poprawione średnicą 5,5mm. Zgrzewy na rancie poszycia dachu, oraz na rantach słupków.
3 rozwiercanie zgzewów dach.jpg
3 rozwiercanie zgzewów dach.jpg [ 839.47 KiB | Przeglądany 4027 razy ]
Komentarz: W pierwszej kolejności zdemontowałem tapicerkę ściany grodziowej.
2 po zdjęciu tapicerki.jpg
2 po zdjęciu tapicerki.jpg [ 940.36 KiB | Przeglądany 4027 razy ]
1 przed.jpg
1 przed.jpg [ 783.71 KiB | Przeglądany 4027 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2017, 19:10 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 marca 2016, 13:21
Posty: 4
Pojazd: A11 & A13
Kolego wybacz, że tak długo zajmuje mi zmierzenie tego wszystkiego, ale nawał pracy odciąga mnie od tego. Na dodatek mój a13 nie stoi w tej chwili u mnie i mam lekko utrudniony dostęp. :/
Jedyne co mi się udało w tej chwili ustalić, to długość na jaką pałąki wchodzą w błotniki, tj. 5 cm.
Rozumiem, że szerokość to do zewnętrznych części pałąków w linii prostej, a wysokość od tylnej klapy do wspornika na górze?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lutego 2017, 23:05 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 19:44
Posty: 47
Pojazd: FSC Żuk A11B 78'
Czy uszczelka szyby bocznej z A07 jest taka sama jak uszczelka szyby tylnej w A11/A13?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2017, 11:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 19:44
Posty: 47
Pojazd: FSC Żuk A11B 78'
Ciąg dalszy zabawy z montażem fabrycznej ścinaki..już zabierałem się do montażu szyby, jednak po próbie wyczyszczenia skorodowanych miejsc, wypiaskowałem cały element. Przed tym jednak usunąłem kątownik zgrzany od strony wewnętrznej, a służący do przytrzymania wygłuszenia. Po piachu pojawiła się perforacja przy rancie uszczelki. Ścianka zapodkładowanaepoksydem oraz uzupełniony ubytek blachy.


Załączniki:
ścianka piaskowanie 3.jpg
ścianka piaskowanie 3.jpg [ 137.6 KiB | Przeglądany 3881 razy ]
ścianka piaskowanie 2.jpg
ścianka piaskowanie 2.jpg [ 116.06 KiB | Przeglądany 3881 razy ]
ścianka piaskowanie 1.jpg
ścianka piaskowanie 1.jpg [ 145.55 KiB | Przeglądany 3881 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2017, 11:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 19:44
Posty: 47
Pojazd: FSC Żuk A11B 78'
Zdjęcia polakierowanej ścianki.


Załączniki:
pomlakierowana ścianka.jpg
pomlakierowana ścianka.jpg [ 540.04 KiB | Przeglądany 3881 razy ]
polakierowana ścianka 2.jpg
polakierowana ścianka 2.jpg [ 477.81 KiB | Przeglądany 3881 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2017, 12:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 19:44
Posty: 47
Pojazd: FSC Żuk A11B 78'
Sobota, 25 lutego 2017 r.,
Następny etap to pasowanie ścianki. Problem pojawił się wewnątrz kabiny.
Ścianka w A07 ma nieco inaczej montowany profil omega, tj ok 1 cm poniżej krawędzi ścianki, i jest on zgrzewany z kątownikiem, który tworzy rant dla osłony krawędzi. Nie chciałem osłabiać fabrycznego rozwiązania, więc usunąłem kątownik zewnętrzny. Z kolei w A11 profil ten jest elementem górnej ścianki, w której montowana jest szyba. Profile zachodziły jeden na drugi. Wziąłem szczypcami dekarskimi "rozgiąłem" na całej długości profil ścianki, dzięki temu ścianka oparła się na fabrycznym profilu omega grodzi A07, a rant z A11 "pokrył" profil. Dzięki temu ścianka ma podwójne wzmocnie a połączenie wygląda wewnątrz niemal jak fabryczne. Ponadto usunąłem pozostałości słupków, była tam surowa, skorodowana blacha, którą zabezpieczyłem brunoxem. Pozostało zamontować szybę, co uczynię przed montażem ścianki, a ścianka zostanie wklejona na klej oraz przynitowana. Zatem ten etap przebudowy kabiny A07 na A11/A13 odbył się bez spawania/zgrzewania/migomatu.


Załączniki:
Komentarz: Usunięcie słupka drzwi i przygotowanie "łoża" pod montaż - uzupełnienie błotnika z A13 w miejsce drzwi.
usunięcie słupka i brunox.jpg
usunięcie słupka i brunox.jpg [ 152.51 KiB | Przeglądany 3879 razy ]
Komentarz: Wygląd ścianki po spasowaniu
pasowanie ścianki.jpg
pasowanie ścianki.jpg [ 168.5 KiB | Przeglądany 3879 razy ]
Komentarz: Sprawdzoną metodą rozwiercania zgrzewów oddzieliłem kątownik od ścianki, aby w przyszłości nie gromadziła się tam wilgoć a połączenie wyglądał jak fabryczne.
usunięcie kątownika służącego do montażu uszczelki.jpg
usunięcie kątownika służącego do montażu uszczelki.jpg [ 404.45 KiB | Przeglądany 3879 razy ]
Komentarz: Aby ścianka weszła, należało podciąć końcówki profilu wzmacniającego.
przymiarka 2.jpg
przymiarka 2.jpg [ 584.18 KiB | Przeglądany 3879 razy ]
Komentarz: Ranty poszycia dachu zostały wygładzone i wyrównane, a wszystko zabezpieczone BRUNOXEM
przymiarka ścianki.jpg
przymiarka ścianki.jpg [ 745.04 KiB | Przeglądany 3879 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net