Dzisiaj jest 28 marca 2024, 17:24


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21 czerwca 2017, 12:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 lutego 2016, 14:50
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A075 S21 '97
Cześć

Już jakiś czas jestem na forum, ale jeszcze nie miałem okazji napisać nic o moim żuku.
Jest to model A075, z S21 na pokładzie ,zarejestrowany na 8 osób (o ile dobrze pamiętam, chociaż A075 były 7 osobowe). Żuczek był wyprodukowany w 1997 i służył długi czas w jednej z Glogowskich firm, po czym stał parę lat nieużywany. Kupiliśmy go z kumplami pod kątem Złombola, lecz zainteresowanie znajomych było nieco mniejsze i skończyło się tak, że zostałem z żuczkiem sam odkupując od nich udziały.

Żuczek po zakupie przyjechał na kołach pod Wrocławia (prawie bez hamulców na początku, ale po 50km już było lepiej jak trochę się rozruszały) i zaczęliśmy z nim działać. Stan nie był dość średni, blacha raczej zdrowa, chociaż progów brak, dużo wgnieceń i pozrywane mocowania, pompa wody zatarta, brak hamulców, ale jeździł. Jako, że rocznik 1997 nie ma wartości historycznej (żółte blachy dopiero za 5 lat :)), więc nie skupiałem się na zachowaniu oryginalności konstrukcji. Większość układów już porobiona: zawieszenie przednie i tylne, wyczyszczony wał i wymieniony olej w nim, hamulce tył, ręczny, tarczówki z przodu, nowe przewody hamulcowe, karoseria odmalowana, układ kierowniczy w większości zregenerowany, klapa zmieniona z pojedynczej na podwójną, bak z lublina i pewnie wiele rzeczy, o których już nie pamiętam.

Z tego z czym wciąż walczę to są siedzenia, nabyłem pełny zestaw z Chryslera Voyagera II, czyli cztery fotele pojedyncze, i kanapa 3-osobowa, z tyłu robię pod nie stalowy stelaż, żeby nie działały jak katapulta w razie jakiegoś incydentu, chcę odwzorować oryginalne mocowania z Voyagera, żeby można było łatwo wyjąć, bądź obrócić siedzenia w razie potrzeby. Ponadto mam nieco problemy z wyregulowaniem silnika, wymieniłem uszczelkę pod głowicą, regulowałem zawory (dwa razy), pali na dotyk ale lubi sobie przy dodawaniu gazu strzelić w tłumik (do tego stopnia, że wczoraj jeden mi rozerwało na szwie) albo kichnąć w gaźnik, no i gaz trzeba dodawać dość ostrożnie, bo się dławi przy gwałtownym dodaniu gazu (tu akurat podejrzewam źle wyregulowany pływak w gaźniku (weber), bo próbowałem regulować mieszankę, ale nic nie pomagało). Jakby ktoś w tym temacie miał jakieś rady, posłucham z zaciekawieniem.

W planach jest jeszcze w lipcu, robić testy drogowe jeśli się uda i może wybrać się do Gruzji wraz z Husaria Rally (to jeszcze stoi pod mocnym znakiem zapytania no i do tego jeszcze by LPG sie przydało zamontować, bo inaczej zbankrutuje :) ).

Żuczek aktualnie stacjonuje pod Wrocławiem (kierunek Jelcz-Laskowice). Bardziej na bieżąco uzupełniałem postęp prac i fotki na fb: https://www.facebook.com/Rudy-Z%C5%82omek-379193772261299/

_________________
https://www.facebook.com/Rudy-Z%C5%82om ... 3772261299


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2017, 10:29 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Super, kolejny podróżnik :)

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 czerwca 2017, 08:37 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 267
Lokalizacja: Warszawa
Wiem, że na dalsze podróże tylko fotele, ale szkoda że kolejny żuczek stracił zabudowę z ławek :( I to tych po całości paki.

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 czerwca 2017, 08:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 lutego 2016, 14:50
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A075 S21 '97
Ławki leżą w kanciapie, ale ich stan pozostawia trochę do życzenia.

_________________
https://www.facebook.com/Rudy-Z%C5%82om ... 3772261299


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 czerwca 2017, 17:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
za te strzały to luźna sprężyna przerywacza odpowiada. wymień przerywacz i będzie git, a jak nie pomoże to kondensator i wtedy na pewno pomoże

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lipca 2017, 14:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 lutego 2016, 14:50
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A075 S21 '97
Dzięki za info, teraz mam trochę przestój z robotą, ale jak wrócę to pewnie od tego zacznę.

_________________
https://www.facebook.com/Rudy-Z%C5%82om ... 3772261299


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net