Dzisiaj jest 28 marca 2024, 13:26


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 172 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna
Autor Wiadomość
Post: 10 lutego 2020, 04:54 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Rozwiązanie jest prawidłowe, ale zbiornik musi być z korkiem ciśnieniowym. Poszukaj zbiornika jakiegoś płaskiego - jak w Omedze B.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lutego 2020, 05:58 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
sukiennik68 pisze:
Przyznam, że trochę nie rozumiem o co toczysz tak zaciętą walkę, chodzi o rozmiar zbiorniczka aby go gdzieś upchnąć? :wink:


taak, w aktualnym ustawieniu króciec zbiorniczka jest niżej niż króciec chłodnicy. Parszywie sie nalewa i odpowietrza. Trzeba nalać po sam kark ,a płyn ścieka powoli.

Do napełniania przydał by sie też odopowietrznik miedzy termostatem a chłodnicą, tam sie robi zawsze bańka (odpinam ten wąż przy napełnianiu ,ale nie zawsze mi sie chce :/ chłodnica jak jest na miejscu, to trzyma go sztywno, musze popuszczać stelaż chłonicy itd.)
z tym że tam jest krótki wąż gumowy. Nie ma jak tego zrobić,chyba że w korpusie chłodnicy (a nie chce dziurawić nowej chłodnicy w dodatku z plastikowymi okuciami)

aktualny zbiorniczek jest własnie fajny , Renault clio, kangoo itd, jeden króciec, korek cisneniowy jak w chłodnicy, ale sprawia problemu z motazem i z gabarytami :?

Obrazek

musze lecieć do roboty, dzieki za pomoc panowie :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 lutego 2020, 20:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
hej pany

upchnięte na milimetry

(znowu nie moge uploadowac zdjęć na forum :roll: )

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lutego 2020, 01:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Tu wszystko jest widzę upchane. I weź się teraz dostań do czegokolwiek. Jesteś miłośnikiem stożków? To ma coś dawać, poza głośniejszym buczeniem dolotu i powolnym zarzynaniem silnika? Jak już musiał być, to trzeba było wywalić jedną nagrzewnicę (najlepiej od pasażera) i tam go umieścić, jednocześnie osłaniając go od dostępu do ciepłego powietrza. Wszędzie te stożki widzę, a mało kto je prawidłowo montuje. Tam pod maską jednak jest ciepławo, turbina, chłodnica itd, a powietrze niema aż tak dobrej cyrkulacji, bo wszystko zabudowane. Fabryczny filtr, to też był dobrze zamontowany. Ja dawałem jeszcze kawałek rury od dołu, przed chłodnicą, gdzie powietrze jest zimne, a i cały czas leci świeże w czasie jazdy. W kabinie też się ciszej zrobiło, bo ten dolot się nieco stłumił. Najlepiej miały lubliny, bo na dole, przy ramie, ale tu miejsca brak. Kombinowałem u siebie, żeby go przenieść i nic nie wymyśliłem. Gdzie by nie dać, to wszędzie ciasno, a pucha spora.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lutego 2020, 06:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
buźka, niepotrzebna Twoja interwencja- stożek jest, bo jako jedyny sie zmieścił, a potrzebowałem ruszyć auto. Jestem na etapie szukania filtra który tam upcham, mam już ciekawe z TDCi i z jakiegoś nowego audi (chyba 2.0 TFSI 2015)

także sorry, ale mając taką liste do zrobienia nie bede bawił sie teraz z przegrodami na stożek

aha -i póki auto jeździ tylko w koło komina to tak- jestem fanem- żuk który brzmi jak wkur**ony Dodge Ram 3500 Detroit Diesel to mała rekompensata za te trudy :mrgreen:
Buczenie to jest w wolnossakach, gdy wyrzucasz rezonator i reszte gratów. (tak apropo to seryjny filtr zukowski tez buczy jak głupi, wystarczy przytkać mu wlot ręką- spróbujcie. Wiem że złombole wymieniają na nowoczesne puszki)
Andoria ze stożkiem syczy jak Supra przy 2.5 bara, a schodzenie z boosta przy przy zmianie biegu to miód na uszy (bo nie zagłusza wtedy silnik :mrgreen: )

dajcie sie chwile nacieszyć.... żukiem turbo :twisted:

kończąc- buźka oczywiście że trzeba będzie sie tym zająć jak pojedziemy nim taki kawał drogi. Widzisz wydech na tylko jednej puszce z mondeo wyciszył go o jakąś 1/3 :o

apropo-kolejna rzecz której nie upnałem, wydech na gratach z transita i mondeo

Załącznik:
wydych.jpg
wydych.jpg [ 56.77 KiB | Przeglądany 8567 razy ]


edit: aha jeszcze apropo lublina, nie jestem zwolennikiem filtra który ssie od dołu auta. Widziałem gościa alfą 156, który chciał pokonać zalaną niecke pod tunelem i załatwił sobie silnik :roll:

Piotrek Diesel zrobił sobie Snorkel, może to Cie zainteresuje

https://grzmiacyrydwan.blogspot.com/2015/12/bb2016-snorkel.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lutego 2020, 09:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Matiz pisze:
buźka, niepotrzebna Twoja interwencja- stożek jest, bo jako jedyny sie zmieścił, a potrzebowałem ruszyć auto. Jestem na etapie szukania filtra który tam upcham, mam już ciekawe z TDCi i z jakiegoś nowego audi (chyba 2.0 TFSI 2015)

A to przepraszam, że wyciągnąłem pochopne wnioski.
A u Piotrka, to widziałem, bo zamieszczał na forum. Bardzo dobre rozwiązanie. Coś takiego jest w ciągnikach, taki wstępny filtr, zwany "cyklonem" gdzie osiadają cięższe zanieczyszczenia i kurz. Gdyby tego nie zamontował, to w warunkach afrykańskich, miałby filtr zawalony po jednym dniu.
Odrzucają mnie trochę te "kibelrury" ale co zrobić.
A u Ciebie ten wydech ciekawy, ala jak już tyle do tyłu ciągnąłeś, to ja bym już jednak wypuścił go całkiem do tyłu, jak w lublinie. Było by jeszcze ciszej.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lutego 2020, 23:44 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 października 2019, 12:44
Posty: 34
Pojazd: Żuk Międzynarodówka
Polecam filtr powietrza z Chrysler Voyager 3(96-01) 2.4 2.5 td 3.3 3.8


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lutego 2020, 10:14 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Przyjacielu, co Ty masz zamontowane pod zderzakiem? Można prosić jakąś lepszą fotkę.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 lutego 2020, 20:58 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
tak, buźka myślałem nad tym ,ale na razie zrobiłem sidepipe ze względu na nieokreślony los kosza na koło zapasowe. Był luźny plan zastąpienia go czymś w rodzaju kufra/ szafki/ case-u na bagaż. Ale to bzdeta i jest daleko na liście rzeczy do zrobienia.

<szeptem> ja to w ogóle chciałem dorwać 2szt 15" z lublina i obuć je w stancowe tuningowe opony, np 195/45R15 i zrobić z nich dojazdówki. I powiesić je tam gdzie jest zabryczny kosz na 1szt 16" kartoflak. Ale nawet na takim mikroskopijnym profilu nie zmieszcze tam dwóch kół... </szeptem>

roosman, dokładka na wzór Lip Spoilera ze starych japończyków.. lub jak kto woli 125p też taką miał. Wykonana z kątowników i arkusza PCV z casto :wink: Jednak tak jak w przypadku zderzaka z Cinkeciento nie jestem do końca przekonany :? Jak 4 wesemy zagoszczą na przodzie to pewnie zostanie. Ale balansuje na granicy kiczu, musiałbym dorobić mocowania tym halogenom i zobaczyć na żywo.
Plusem dokładki jest niewątpliwie rola dodatkowego chwytaka powietrza do chłodzenia Andorii

Załącznik:
front lip.jpg
front lip.jpg [ 129.66 KiB | Przeglądany 8452 razy ]


Załącznik:
A TEAM style.jpg
A TEAM style.jpg [ 124.43 KiB | Przeglądany 8452 razy ]



Z innych postepów

Skrzynia już leży na garażu. Zostało mi zasilikonować tylną klape. Nie wklejałem jej jeszcze, bo uszkodziłem zimmer na wyjsciu na wał :roll: przy wkładaniu choinek. Cenna nauka żeby nabijać uszczelniacze zawsze na koniec.

Mam też termostat elektroniczny, kupiłem "za jednym zamachem" gdy brałem elektronike z allegro do Micry. Sonda już została dopasowana do wydrążonego czujnika temp z EGRa. Zapowiada sie ciekawie, póki nie zdecydowałem sie przerzucać lublinowskiej wiązki będzie substytutem wskaźnika temp. wody.


czy w sumie dużo dokładniejszym wskaźnikiem ,ale jednak podchodzę z rezerwą do taniej elektroniki

Planuje zrobić dwa układy na dodatkowy wiatrak- główny, sterowany ww. termostatem- ustawiony na ok 89' i zapasowy, czyli zakupiony wczesniej elektrowłącznik z Lexusa który ma chyba 92'

gdy elektronika zawiedzie wiatrak zostanie włączony przez elektrowłacznik

https://propix.com.pl//userdata/gfx/5970.jpg


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 marca 2020, 06:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
czołem

zbudowałem układ chłodzenia ZBYT doskonały :lol:

jeszcze nie wiem jakie maja być nomilane temperatury ,ale wydaje mi sie że troche za dobrze sie chłodzi (w zyciu nie myslałem że napisze coś takiego o andorii)

Inna sprawa ze było +8'C, w upale chyba będzie inksza inkszość...

no ale, na ten moment:

(jazda w trybie mieszanym, 10km autostrady, ok 80km/h i 3 km miasto)

TEST 1
*wiatrak na wiskozie
*otwarte nagrzewnice

74' w trakcie jazdy, na postoju niewiele wiecej, rury ciepłe, widoczna skuteczność wiatraka- chłodnica po środku jest praktycznie zimna :shock: podejrzenie że termostat w cale sie nie otworzył, ledwo popuszczał.

Załącznik:
DSC07608.JPG
DSC07608.JPG [ 370.99 KiB | Przeglądany 8378 razy ]


TEST 2
*całkowity brak wiatraków
*zamkniete nagrzewnice

na trasie znów stałe 75'C, ale na postoju rośnie do 85.2'. Dzieki temu testowi wiemy że układ działa poprawnie, rura wlotowa gorąca, rdzeń chłodnicy równomiernie ciepły, rura powrotna ciutke chłodniejsza.

Załącznik:
DSC07609.JPG
DSC07609.JPG [ 314.42 KiB | Przeglądany 8378 razy ]



TEST 2 A


otwarcie nagrzewnic poskutkowało stosunkowo szybkim spadkiem temp. na 81.6', ewidentnie uklad ogrzewania działa

Załącznik:
DSC07610.JPG
DSC07610.JPG [ 328.42 KiB | Przeglądany 8378 razy ]



całkiem obiecująco. Ale po pierwszym teście nastąpiła mała zmiana taktyki. Chyba jednak zrezygnujemy z wiatraka na wiskozie na rzecz elektrycznego. Wiatrak na pompe będzie tym zapasowym, przykręcanym w mega upały. Na razie odczekam na pojawienie sie temperatur w okolicy +20'C ,ale wygląda na to że póki elektryka nie padnie to wiskoza nie będzie potrzebna. I w sumie to samo donosili Włóczykije- andoria na tej chłodnicy nawet nie włącza im wiatraków :shock:

Pozostaje kwestia czy silnik nie jest niedogrzany :? może trzeba będzie zrobić żaluzję jak miały seryjnie? :lol:

otwarcie termostatu jest przy 82'C , dobrze pamiętam? więc może temp w okolicach 80' jest prawidłowa dla Andorii :? czas przekopać księgi :wink:

pozdrowienia!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 marca 2020, 10:00 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Może zamontuj termostat 87*C? Raczej jak silnik ma ok. 90 stopni to lepiej niż 75-80...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2020, 01:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
hej

no własnie chyba tak zrobie, spróbuje namierzyć pudełko z termostatu, bo wymieniłem przy swapie i na bank je schowałem :roll:

bo wiem że jest też 74' ! :!: i może taki wziałem gdy jeszcze była brana pod uwagę żukowska chłodnica...


Wg mądrej księgi do turboandorii
80-90'

Załącznik:
temp and.jpg
temp and.jpg [ 75.61 KiB | Przeglądany 8332 razy ]


edit: aha, dosyć istotny fakt jest do odnotowania- z tego co zerknąłem lublin ma chłodnice z króćcami z tej samej strony. Takie chłodnice są znane z mniejszej skuteczności. Voyagerowska jest "przepływowa" ,czyli płyn leci z jednej na drugą, nie musi "zawracać" i chłodzenie jest skuteczniejsze

https://www.hg-motorsport.de/shop/images/Flow%20Simulationen/flow_citroen1.jpg

poki nie jest za ciepło warto by było sie tym zająć. Na lato na złombol już wiemy że da rade, ale przy kręceniu w koło komina wolałbym bliżej 90' :roll:

no nic ,ale koniec końców ukł. chłodzenia możemy odhaczyć :mrgreen: wiązka wiatraka to już będzie kosmetyka.

dziś tylko sprzatanie na pace i dalsze planowanie.

Panowie, nie mam już gdzie trzymac gratów, nie potrzebujecie jakiejś drobnicy?
-5kg wężów chodniczych
-5kg wężów do turbo
-nagrzewnica na tył
-dwa koła żukowskie po piaskowaniu
-poprzeczki bagażnika dachowego do wożenia rur (zbiegusek bierzesz je?)
-Puszka filtra powietrza Master 2.5
-kompletne hample bebnowe przód
-kołpaczki "nowy" typ

mnóstwo mnóstwo, to tylko na szybko z głowy :?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lipca 2020, 01:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
hej, znowu długo mnie nie było ,ale prace nad żuczkiem idą bardzo wolno- ale do przodu.

Sprowadza mnie do was problem silnikowy.

Mam wrażenie że moja andoria zbyt mocno "tąpie". Czy inaczej- wiem że coś jest nie tak ,bo spotkałem inne C90 które chodzą równiutko.

o co chodzi- na wolnych andoria bardzo sie wierzga i co konkretny obrót silnika słychać... łupnięcie? tąpnięcie?

zmierzyłem kompresje dzisiaj i wyniki są dosyć ciekawe

1,2,3,4
2.7, 3,1, 2.9, 3,5 :roll: A znalazłem że wartość fabryczna to 3.0 Mpa!

No i rzecz która mi nie daje spokoju- czy brak filtra oleju móg mieć wływ na wynik nadania?

nie mam przejscóiwki kątowej do manometru i jedyne co wymyśliłem... to wykręcić zawadzajacy filtr oleju. Udało sie, ale niestety nie wiem czy przez brak oleju wartość jest wiążąca...


to narazie jedyny film gdzie widac problem, lada dzien nagram coś wiecej
https://www.facebook.com/watch/?v=748668925878622

moje typy:
-koło zamachowe było wyważane razem z wałem korbowym a ja przykręcilem inacze (nieaktualne

-brak kompresji

-usterka układau wtryskowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lipca 2020, 10:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 października 2019, 12:44
Posty: 34
Pojazd: Żuk Międzynarodówka
Chodzi o to, że go tak rzuca na boki? To do listy rzeczy do sprawdzenia dopisz poduszki silnika. Od tego można zacząć.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lipca 2020, 21:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
nie nie nie, ewidentnie nie, przerabiam to non stop w robocie, jak silnik rzuca to coś go boli. Dając sie namówić na wymiane poduszek tylko wyrzucacie pieniądze w błoto. Mechanik ma wziąć breche i naciagnąć poduszke- jak widać zerwanie, wtedy wymiana. Tak samo wymiana świec i kabli w benzyniaku.
Tym bardziej, że gdy zaczałem węszyć w temacie Prlowskich aut, to pierwsze co znalazlem to:
"za wszelką cene trzymać sie jak najdłużej fabrycznych poduszek silnika! te współczesne są za twarde!"
------------------------
Coś kuleje przy każdym pełnym cyklu.

to z zamachem było dobre ,ale już sie zreflektowałem- przecież jest bolec ustalający, nie da sie go zamontować inaczej.

co do kompresji- brak oleju nie powinien wpłynąć na kompresje w trakcie testu/ Z kolei na 1 i 3 garze był najgorszy dostęp do gniazda, może złączki popuszczały...
tak czy owak widziałem auta które duzo gorzej wyszły na kompresji ,a działały normalnie. Nawet Moja micra ma na jednym garze 9.5 ,a dalej domyka licznik :lol:

ja najbardziej strzelałbym w kulejący wtrysk. W sumie to by była najlepsza (najprostsza/najtańsza) opcja...
jeszcze zapomniałem o teście z popuszczaniem wtrysków na zapalonym aucie. Moze jutro zrobie.
sorry za byki w poprzednim poście, zasypiałem na klawiaturze


Filmik z pracy silnika:

https://www.youtube.com/watch?v=KAc3V7PYML4

https://www.youtube.com/watch?v=KAc3V7PYML4

bede wdzięczny za sugestie



jak bedzie chwila to nadgonie relacje z postępu

Załącznik:
DSC07859.JPG
DSC07859.JPG [ 774.53 KiB | Przeglądany 6588 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 172 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net