Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:39


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 172 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
Post: 08 sierpnia 2018, 05:38 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
hej!

pokonała mnie radziecka myśl techniczna

potrzebuje odpiąć saksofon od górnego wahacza. Prawy kapsel z kalamitka ładnie puścił,ale prawy zostaje w wahaczu :roll: (edit: znalazłem już dobre foto już wszystko wiem)

No i pytanie główne- czy ten cholerny mimośród mieści sie w otworze wahacza? :shock: bo na oko wygląda że nie przejdzie ,ale chyba nie innej opcji przecież!

Pytanie dodaktowe- ponoć mimośród ma gniazdo na imbus do kręcenia camberów- tylko z jednej strony?

Opis dotyczy strony prawej (pasażer)

Obrazek

Pytanie dodatkowe 2- jak to cholerstwo działa :shock: w sensie w którym miejscu sie rusza? wraz z ugieciem zawieszenia kręcą sie gwinty?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 sierpnia 2018, 15:20 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Tak, gniazdo na imbus jest tylko z jednej strony. A zmieścić w "saksofonie" się zmiesci - tylko "saksofon" górny otwór ma skręcany śrubą - najpierw przekładasz mimośród, później dokręcasz śrubę ściskająca "obręcz".
:arrow: https://www.auto-truck.pl/images/produkty/50207_0.jpg

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 sierpnia 2018, 00:07 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Kręcą się tylko gwinty wystające do tulei wahacza - te dwa po bokach. Gwint mimośrodu służy do wyregulowania tylko i powinien być po regulacji skręcony na jarzmie śrubą, jak to napisał Przemek. Poodbnie powinna być skręcona jedna z tulei, która nie ma gwintu z zewnątrz - po to ona nie ma giwntu, żeby mimośród mógł wyjść tamtędy i tamtędy też się go wkłada, to ta strona, gdzie na wahaczu jest też skrecane jarzmo (także się je dokręca śrubą unieruchamiając tuleję wahacza)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 sierpnia 2018, 05:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
dzięki Panowie, widzisz Marian- nie widziałem tej śruby na wahaczu od dołu, a kombinowałem gdzie jest bo widziałem ją na przekroju w "sam naprawiam"

No to z górą już wszystko wiem ,ale zrodziło sie inne pytanie:

przy okazji bym zrobił luz na zwrotnicy:

rozejrzałem sie za zestawami naprawczymi i niektóre są podpisane

Cytuj:
tuleja rozwiercona lub nierozwiercona. Standardowo wysyłamy rozwierconą jeśli potrzebna jest Państwu nierozwiercona proszę napisać w uwagach.


Nie wiem o co chodzi, o miejsce na klin? czy otwory do smarowania?

Obrazek

No i luz jest dosyć spory więc chyba nie ma co szukać osobno łozyska i osobno tulejek mosiężnych...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 sierpnia 2018, 22:15 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
hej pany

nie wspominałem wam o pewnej sytuacji, bo i nie było sensu: u mnie na złomie stało Renault 25 z przewygodnymi (jak mniemam) fotelami. Ale tylko zerknałem i zrezygnowałem, bo auto miało wytargany szyberdach.

Dopiero gdy Reno było już sprasowane na dole stosu troche załowałem że chociaż nie usiadłem.
Mieliśmy kiedyś 205 GTI i nie przekonacie mnie że są wygodniejsze fotele niż z francuza z lat 80' 8)

No i dalszy ciąg- Pojechaliśmy na Radostowice z kumplem Fordziorzem :P na prucie plastików do Fiesty. Ja szukałem głównie lambdy do Mikry i innych pierdółek. W temacie Zuka czaiłem sie bardziej na jakąś ławke 3os z pasami na tył....

A tu niespodzianka. Espace V6 (2gen) :shock:

Załącznik:
DSC06277.JPG
DSC06277.JPG [ 1.12 MiB | Przeglądany 7659 razy ]


Jakbym nie klnął w robocie na francuzów i ich genialne rozwiązania to musze im przyznać- potrafią robić wygodne fotele :shock:

P.s jak ktoś chetny na seryjne zukowskie fotele, jak widoczny na zdjęciu u pasażera- Pisać!

a tak poza tym już wiadomo- na złombol nie jedziemy. I dzieki temu otwiera sie dobra opcja na SWAPERE! :twisted: ale to na razie tak na chłodno. Tak czy owak pojawiła sie doskonała okazja na podnośnik u mnie w robocie, bo dźwiganie lewarem budy Żuka, gdy kawałek dalej mam główne dojście do pobliskiego dużego parku jest troche ryzykowna (sam jako dzieciak wlazłbym pod zuka na cegłach bez całego przedniego zawieszenia, to więcej niż pewne :mrgreen: )

Aha - są widoki na hamulce, musze sie z nimi wyrobić do 1 września żeby Żuczek zajechał do Zabrza na swap. Co ciekawe cięcie belki nie spędzało mi tak snu z powiek jak dopasowanie przewodów z octavii i śrubek do nich.

Dla potomności:
gwint w zaciskach Lublina to 10mm x 1.0

Do zaś :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2018, 09:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 marca 2015, 21:11
Posty: 68
To dobre zdjęcie do kampanii "Nigdy więcej"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 września 2018, 20:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
JAK MIE TE HEMI ORANGE NIE PYKŁOO!! :P

Załącznik:
DSC06314.JPG
DSC06314.JPG [ 1.02 MiB | Przeglądany 7579 razy ]


A to foto o zakończeniu paragrafu : hamulce -podpisze komentarzem brata:
"przez całe prakty jak robilimy żuki, to niepamietom żeby JAKIKOLWIEK tak równo hamowoł"

Załącznik:
DSC06315.JPG
DSC06315.JPG [ 1.27 MiB | Przeglądany 7579 razy ]

zdjecie zrobione 20 min później- prawy tył zdążył wychnąć!

8)
A tak apropo, nie pamietam żeby nasza stara andoria miała taki twardy pedał. Jestem wielce zadowolon' z modyfikacji. Na razie po rundce "around the block" jestem uradowany że nie trzeba planowac hamowania 200m wczesniej :lol: Przy okazji z grubsza wiemy co trzeba zrobić w zawieszeniu. Na razie czekamy w napięciu aż sie zwolni podnośnik na akcje 4CTi90

Do zaś :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 września 2018, 19:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tulejki bierz rozwiercone, latwiej zmontować-nie trzeba z rozwiertakiem szaleć.
otwór na imbus daje się od tej strony co jest ta tulejka bez gwintu zewnętrznego, z podtoczeniem.
a jak masz jakis problem z autami francuskimi to pisz, pomożemy, my robimy tylko takie i klasyki. Z wspólczesnych czasem wpuscimy volvo albo toyote, ale to jedyne wyjątki:)
p.s. wkładasz używane sondy lambda do aut? to sie nie opyla, one tracą własciwości po ok 160tys km a nowe drogie nie sa przecież, szybko zwracaja się w zaoszczędzonym paliwku...

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 września 2018, 23:14 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
Hej

Co do sondy to potrzebowałem coś na próbe, bo mam Micre bez diody chceck engine. Niby mozna wymrugac błędy dioda na ECU ,ale jakoś nie umiem sie za to zabrac już od takiego czasu... A temat już nieaktualny i tak, bo pochytalem nówke, z pomyłki w fajnej cenie.

Dzięki za podpowiedzi, Tulejke już też wyczaiłem, że obie sa te same jak rozebrałem drugą strone. Na razie na tapecie jest swap,bo wpakujemy sie na podnośnik i trzeba sie uwijać. Jak bedziemy juz "w domu" to mi podpowiecie jak to ustawić ,bo mam wrażenie że trzeba odpowiednio trafić gwinty przy składaniu tego, bo przy maxymalnym camberze z obu stron jest różny kąt wyprzedznia zwrotnicy :/

a z francuzami ISTOTNIE mam problem, nikt nie ma tak wrednych, ewidentnie zrobionych dla podwyższenia kosztów serwisowania rozwiązań! :P Ale nie zaczynajmy, i tak bardziej nienawidze Forda. :P
---------------------------
przychodze w innej sprawie
Przerabiał ktoś temat grubszego stabilizatora? jutro jak znajde chwile to zmierze lublinowskiego ,ale z tego co do tej pory wiem- lublin ma rzekomo być sporo szerszy. Wyczaiłem też ciekawy stab w peugeocie 407, wygląda na sztywniejszy niż klasyczny. Musze tylko pomierzyć jak wypadają mocowania

Obrazek

EDIT: lublinowski stab odpada, jest dużo węższy, 407 jeszcze nie miałem w ręce, a innych nie sprawdzałem bo dziś strasznie padało , nie było sie jak kłaść. Mam tez mega zagwozdke z intercoolerem- podpasowałem 1.7DTI opel, troche mały i ma wyloty w złą strone. Chyba zdecydujemy sie na ic z pod lampy z 1.9TDI


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 września 2018, 21:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
od fordów jeszcze ople gorsze.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 września 2018, 16:14 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
Czołem pany, "szybka akcja", jesteśmy w trakcie swapu, sprzedamy naszego 4C90 z wózkiem na kółkach i załadunkiem na auto! Oferta jest ważna max do czwartku.

Chodzi o to że mam dostep do żurawia silnikowego, wrzucam go wam na pake, nie musicie kołować 4 chłopa do załadunku

Wszystko wskazuje na to że silnik ma autentyczny przebieg 99 700km bez remontu, Świadczy o tym ogólny stan auta jak i takie detale jak plomby na śrubach, seryjne,polskie sprzęgło (znak normy bezpieczeństwa B) itd.

Co do stanu, wrzucam wam filmik z odpalania przy 13 stopniach C',

https://www.youtube.com/watch?v=tarvANTuenU

zaraz po odpaleniu zakopci ,ale potem już nie pusci dymka. Wycieki są oczywiste ,ale nie ma tragedii, jestem nawet zaskoczony że nie leje bardziej.

Wydaje mi sie że spoko opcja do wyremontowania na spokojnie na stojaku i podmianka w odpowiednim czasie. Sam wózek to super sprawa, mozecie nim jezdzić po garazu zeby nie zawadzał.

Co do ceny, oczywiscie znajdują sie janusze z olx którzy wystawiają za 1200zł :o i sam nie wiem ile wołać, wydaje mi sie że 700 to dobra cena. Dodaje cały osprzęt- tj alternator, rozrusznik. Niestety nie daje flanszy, zamachu, sprzegła itd, bo musze na tym starym zestawie jakoś dotoczyć sie z Zabrza pod garaż, jakby co to cały ten szpej wraz z wyrąbaną skrzynią 4MT bedzie dostepny później.

Aha- silnik bedzie miał miske i łapy silnika z lublina, bo pod taki setup jest uspawany wózek

Silnik na dzień 10.09 do odbioru w zabrzu

jak coś to kontakt PW, zagladam rano przed robotą

Załącznik:
DSC06342.JPG
DSC06342.JPG [ 698.16 KiB | Przeglądany 7484 razy ]


Załącznik:
DSC06344.JPG
DSC06344.JPG [ 701.92 KiB | Przeglądany 7484 razy ]


Załącznik:
wozek swapowy.jpg
wozek swapowy.jpg [ 45.86 KiB | Przeglądany 7484 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 września 2018, 20:11 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Kurczaki, jak by to było bliżej mnie to już byś miał kupca kolego :)

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 września 2018, 02:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Jak by nie było chętnych to w piątek mam być gdzieś w okolicy, to może może...

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 września 2018, 19:58 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
No pany, koniec prac coraz bliżej, zapraszam po silnik do czwartku, potem bedzie trzeba przyjechać z obstawą żeby go załadować

Załącznik:
DSC06350.JPG
DSC06350.JPG [ 1.11 MiB | Przeglądany 7448 razy ]


dziś zaparkowaliśmy pod budą, jutro uszczelniacze i rozrząd i musi stanąć na kołach do wyjazdu. Przyciagniemy go jednak Traficiem ,bo zostało sporo pierdółek, to bedziemy juz spinać pod garagem

Bonusy:

https://www.youtube.com/watch?v=ywQMzcXFY3s

https://www.youtube.com/watch?v=m5U12IT5bV0

PS

tyle było napisane o swapie na 4CT90, czemu nikt nie pisnał słowa o:

-Blok 4CT90 + Miska żukowska = nie ma bagnetu :shock: 4C90 ma bagnet przez blok, 4CT90 ma bagnet przez miske. Z powodów oczywistych nikt nie wiertał tej dziury w blokach CT. Już mam na to pomysł ,ale zaskoczenie było.
-Smok olejowy jest tak długi że po drodze jest dodatkowe ucho żeby nie pekał od drgań. Jedna śruba wału korbowego jest specjalna- wystaje z niej gwint. Musiałem z duszą na ramieniu przekręcić tą śrube z Wolnossaka, Marcel od razu to skwitował tekstem "jak jebnie panewka to bedziesz wiedział która, HE,HE." :x
-Trzeba zamienić miejscami króciec na płyn chłodniczy <-> zaslepka na głowicy. To pierdoła ,ale na aucie bedzie dużo trudniej
-króciec wodny z termostatu "patrzy" w prawo zamiast "do przodu". (w przypadku zostawienia seryjnej chłodnicy Zukowskiej) To też pierdoła, w pore wykryta

A tak apropo chodnicy, to czekam czy wentylator z wiskozą sie zmieści przy setupie z seryjna chłodnicą :wink: żby nikt nie mówił że nie przewidziałem :wink:

do zaś


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 września 2018, 04:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Ładny kawał roboty.

Matiz pisze:
... czy wentylator z wiskozą sie zmieści przy setupie z seryjna chłodnicą ...


A nie lepiej od razu wypierniczyć tą wiskozę i zamontować do chłodnicy elektryczną wichurę?

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 172 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net