Dzisiaj jest 28 marca 2024, 09:42


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 172 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
Post: 23 grudnia 2018, 10:02 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 259
Pojazd: Lublin 3Mi
Matiz pisze:
Jest tu znowu jakaś "termodynamika gazów cieplarnianych" :P brana pod uwage, że wlot do turbo ma jakieś 30mm a trabka ma ok 45? Robi sie Venturi dzieki temu?


A nie jest przez przypadek tak, że zmniejszenie średnicy powoduje po prostu delikatne zwiększenie ciśnienia na wlocie?

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2018, 12:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
też mi sie wydaje że to musi mieć jakieś znaczenie. Niestety to w sumie moje pierwsze auto z turbo przy którym dłubie

jak to brzmi, moim pierwszym autem z turbo BYŁ ŻUK :lol:

jedynie co to kojarze z wydechów w wolnossakach, że zwężka Venturiego dynamizuje przepływ spalin. Wydaje mi sie że tu też coś takiego ma zachodzić.

Pany ja to tak zostawie raczej, przemawia za tym też króciec na odme. A rury jakoś damy rade, przy spinaniu IC już patrzałem jak je puścić :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2018, 19:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zwezka dynamizuje przepływ w pewnych granicach. Zachodzi zjawisko spadku ciśnienia i wzrostu predkości czynnika.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2018, 22:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
Tak myślałem, zostawiamy.

Pany podrzucam i spadam, bardziej dla ucha niz dla oka, potem moze coś naskrobie.

brak filtra, brak wydechu, brak wycieraczek

4CTi90+ 4MT

https://www.youtube.com/watch?v=8rMraVH9tjQ


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2018, 22:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Łapy w oleju i sadzy a na twarzy banan.

GRATULACJE!!!!
Szatan. Co by było gdyby wycieraczki działały!?

Mam nadzieję, że się kiedyś spotkamy na dwupasmówce na czerwonym.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 grudnia 2018, 13:52 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Siema, Żukołak pozdrawia :)
Na jakich kołach macie zamiar latać?

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 grudnia 2018, 22:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
Hej

Dzieki Piotrze ;)

Kyzer, Pozdrawiamy, Jest już setup docelowy 7x15, opony zapomniałem,ale długo szukałem wiec chyba jest 215/80 R15 Na tyle. Z przodu jest 195/60 R15 osobowe

------------------

coś naskrobać, a więc tak. Oil catch tank, ktory jest pierdołą, tuningiem, zmienił sie w priorytet, gdyż dziurka w głowicy pluje olejem. Niestety otwór jest dosyć specyficzny, bede miał troche zabawy żeby tam dorobić flansze do przykrecenia.

Mam zawieszone spawanie kolektora 4-2-1 do Mikry, ale na tą okazje kupiłem spory kawał wydechu z Monedo Tdci (potrzebuje tylko flansze) Wyglada na to że z tego bede uspawywał jakiś wydech do żuczka.

Faktycznie wygląda że przy skrzyni piatce auto bedzie jeździć jak w miare współczesne auto, jak ktoś kiedyś pisał. Musze wam nagrać jak mi ta wajcha z biegów lata w czwórce:P, na filmiku nawet sprawnie te zmiany ida, normalnie nie jest tak rózowo :P

Troche stres opadł, na horyzoncie majaczy teraz wrzucenie skrzyni 5 i renimacja zawieszenia. Grubsze mody złombolowe chyba zostaną na nastepny sezon, bo pewnie tak sie nie wyrobimy...

jednak w tym temacie jedna rzecz mi nie daje spokoju, na starcie złombola 2018 były conajmniej 2 żuki z Konwersją układu kierowniczego na listwowy (maglownica)
Nie licze aut z konwersją zawieszenia- zawieszenie zukowskie + magiel.

Mogłem cyknąć foty, bo teraz nie potrafie ich namierzyć ,a na forum fb sie sępią żeby puścić pare z ust. Coraz bardziej kombinuje nad tym. Mamy kupiona wspome elektryczną ze scenica ,ale jak tak patrze na te drążki to nie wiem czy im dobrze zrobi dodatkowe pchanie ich silnikiem elektrycznym. A dziś na fanpagu niesponsorowanych znalazlem że pękł im środkowy drążek! (potem okazało sie że łepek sworznia, pewnie nie smarowali...)

Tak czy owak mod mi sie podoba. Jestem świadom też jak to powinno być zrobione wg sztuki (czyli walek kierownicy odelwany/odkuwany z jednego kawalka metalu, najlepiej obrabiany cieplnie itp)

Dlatego chciałbym zebrac jak najwiecej info na ten temat. Urwanie sie czegokolwiek w ukladzie kierowniczym w Żuczku to jest pewne dachowanie, to mi nie musicie mówić :-|

Pytalem sie dwóch teamów na starcie, jedni, zaaferowani pakowaniem bagaży rzucili tylko "z omegi mamy mamy maglownice". hehe mysleli ze frajera trefili, w sumie nawet smieszne :lol:

Drugi team bardziej pomógł, maglownica z forda. Niestety nie dopytałem z jakiego. W robocie patrzałem na tranzitowską ,ale odpada, jest ZA osią ,a wałek kierowniczy patrzy ku przodowi auta. Kombinowalem ,że z anglika pasaowala by "na opak" ,ale gdy zastanowiłem sie nad tym w którą strone beda skrecać koła... to zrezygnowałem, stwierdziłem ,ze pewnie to nie tak mieli zrobione :P

dopasowanie do żuka- nalezy dospawać do belki uszy do których przykrecimy magiel, potem wałek do kierownicy... koniec. Problemem jest wykonanie tego profi. Uszy musza byc dość długie, mniejwiecej jak ucho do holowania... A to oznacza spore siły do przeniesienia... z drugiej strony- seryjne "wieżyczki" środkowego drążka są na śrubkach 10tkach... Ja osobiscie dla bezpieczeństwa wolałbym te uszy i przykrecić i przyspawać. Albo tylko przykrecić na jakies dupne śruby. Jakoś mam respekt przed spawaniem takiego czegoś, to trzeba mocno przygrzać, moze nawet elektrodą... a potem sie zstanawiac "na pewno dobrze przygrzało te mocowania?" :roll:

Wałek też chciałbym profi, czyli lepiej jakiś wytoczony. Jakby go zrobić mocowany przy użyciu jakiś klamer (klamr) np. z renault, gdzie bedzie po obu stornach kwadrat, to nie powinno być to takie trudne. Gorzej jakby trzeba było wieloklin. Argumenty przeciw spawaniu wałków kierowniczych znam, nie muscie pisać.

O malowaniu wam nie pisałem, bo pierdoła na razie. Choć czasem rozmyślam. Na fanpage podrzucalem pare opcji. Na razie nie ma nic co by było natychmiastowym "woow robimy to!" Chodzi mi po głowie pomalowanie w grafitu jak Zukato ,ale w raz nazwą to już jawny plagiat i slabo by to wygladało :roll:

w czołówce jest malowanie na Chorzowskie wodociagi z lat 2000-2010, gdy kupili flote w Renault w jednym kolorze, ciemnozielonym. Dlugi czas myslalem ze to oficialny kolor :) do tego przeróbka napisu na jakiś z jajem, Pogotowie złombolowe itp. Nawet mysle czy nie zrobić normalnie napisu "pogotowie wodno-kanalizacyjne" i zamalowac tylko czerwoną farbą fragmentu "wod-kan" napisem "złombolowe", dobry motyw co? 8)

Malowanie w drużyne A też jest zajebistym motywem ,ale po 1- juz jest taki żuk, po 2- czarny kolor maskuje kształty żuczka :?

aha takich pierdoł jak np zdrezak z cienkola i modów do ktorych nie jestem przekonany (konwersja przodu na kwadratowe lampy? 8) ) wam nie wrzucam. Choć w sumie ten zderzak nie wyszedł tak źle :shock:

Załącznik:
pogotowie złombolowe livery.jpg
pogotowie złombolowe livery.jpg [ 587.7 KiB | Przeglądany 5506 razy ]


"long story short" Wracałem z roboty na rowerze, a że pod blokiem skosili mi trawe, nie miałem gdzie narwać śwince morskiej mleczy :D postanowiłem skręcić i przejechać krzakami przez dzielnice Martynszacht. Po drodze znalazłem resztki cienkola ktory prawdopodobnie został skradziony i porznięty na złom (700cc) :shock: zostaly z niego plastiki, tapicerki, boczki- wszystko co niemetalowe, w tym zderzak. Ot cała historia :wink:

Na razie tyle. Aha nie mam serva, Lublinowskia vaccumpompa ma krótszy króciec! Wsadziłem w kawałek przewodu nasadke 11mm ale gwizdało strasznie, chyba za duża zwężka...

No i o tym też miałem pisać- konwersja przewodów gumowych z serwa i ogrzewania na metalowe? (miedziane?) co wy na to? ta sparciala guma mnie wnerwia, myslałem żeby zrobić to ładne ze sztywnego ,a tylko na koncach gdzie trzeba odizolowac drgania, oraz połączyć do króćców wstawiać gume. Tylko czy drgania andorii nie wykończą takiego układu? :roll: nie mógł by być przykręcony do silnika tylko wisieć luzem tak jak normalnie guma jest puszczona...

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 grudnia 2018, 00:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
A może węże wodne "Parker", do gazu czasem używamy. Jak kładę instalacje sobie to zawsze ich używam. Między Parkerem a fagumitem albo semperitem jest przepaść. Dosłownie. Kosztują 3 razy tyle ale jakość jest naprawdę świetna. Po dwóch latach w gazie nie sztywnieją, miękkie jak nowe. Opaski lekko wystarczy dociągnąć. W przypadku wody semperit na zimno jest jak skała, powyżej 70 jak szmata.

Jeśli chodzi o wydech to mi do Turbo potrzebne było tylko pół kolana hamburskiego. Reszta wyglądała jakby pod turbo było robione.
Z tego co pamiętam to już raz zrobiłeś wymyślny wydech do tego żuka. Ciekawe jaki będzie następny. Czekam na dokładną dokumentację


Odnośnie maglownicy zastanawiałem się ale najpierw wsadzę elektrycznie wspomagane hamulce i tarcze. Na razie będę śledził Twoje zmagania

A no i skrzynia 5 robi robotę nawet w s21. Do Turbo Andory dodałybym jeszcze szybszy most. Oczywiście nie po to żeby szybciej jeździć.

Przy okazji wesołych świąt
I nie jeść tyle!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 grudnia 2018, 21:24 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
O zderzaku: słabo to wygląda, kiedy doł zderzaka wisi tyle niżej od progu. Brzydko po prostu. Bez względu na "podobywanie się" - auto traci wizualną spójność.

Malowanie - Wam się musi podobać, ale ciemna zielęń z żóltym pasem jest bardzo OK :D I nawet napis moze zostać bez zamazywania ;)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 stycznia 2019, 13:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
czołem pany, na razie cisza ze względu na pogode.

Powiedzcie mi, silnik troche telepie, wyraźnie kuleje któryś gar. Wiem z opowieści że w rzędówkach była regulacja pompy na sekcjach, mój bracik non stop wspomina majstra z praktyk, który siedząc przy bramie na słuch potrafił poznać że trzeba pompe ustawić :shock:

no i pytanie moje czy pompa rotacyjna też na takie coś? Ustawiane dawki na każdy cylinder? Czy najpierw sprawdzić/ zregenerować wtryski?

albo inaczej- czy dawka w układzie z pompą rotacyjną jest zależna od jakiejś regulacji na pompie czy od stanu wtrysków? (jak w common rail)


żuk przeparkowany pod kamere pod sklep, chyba chcieli zajumać akumulator.... dobrze ze 2 dni wczesniej przypiałem kluczyk wyłacznika prądu do kluczyków....

pozdrowienia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 stycznia 2019, 15:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
sprawadz luzy na zaworach i wtryski. rotacyjna nie ma osobnej regulacji dla każdego gara.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 marca 2019, 13:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
noo w koncu słonko!

Załącznik:
DSC06645.JPG
DSC06645.JPG [ 1.06 MiB | Przeglądany 5240 razy ]


dolot marki SIE MOTA :P

Załącznik:
DSC06650.JPG
DSC06650.JPG [ 1.29 MiB | Przeglądany 5240 razy ]


jest już bardzo w porzadku. Musiałem wstawić kolanko miedziane na lewej nagrzewnicy zeby przewód poprowadzic inaczej. Wieksze segmenty chetnie bym wymienił na sztywne ,ale na razie to bzdeta. Po stronie kierowcy mialem problem ze spływem z nagrzewnicy ,ale przekrecilem rurke zeby króciec patrzał w strone wiatraka i od razu przewod sie rozluźnił. Teraz chłodnica nie jest już naszpanowana jak cięciwa łuku...

Aha przy testach przed zimą mieismy problem z chłodzeniem. Tak jakby płyn nie przechodzil przez chłodnice. Okucie było gorące ,ale radiator nie. Ale wziałem chłodnice do roboty na szlauch i przepływ jest. Albo było mało płynu albo pompa zdycha. Dziś o mało bym odpalił ale musialem wracać pilnować dziecia.

do zaś!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 marca 2019, 23:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
to jest hicior- najtańsza kierownica drewniana z netu, używana ok 150zł.
o nie nie, to nie w moim stylu.

40zł kierownica drewniana na złomowcu
5zł kierownica z rozdartą otuliną na wieńcu z poloneza na dawce wieloklinu (specjalnie szukałem takiej sfatygowanej :wink: a prawda jest taka że te dobre fanty które zawsze oszczedzam dla innych poszukiwaczy pewnie i tak idą do pieca...)

So much win!

Załącznik:
kiera trol.JPG
kiera trol.JPG [ 730.86 KiB | Przeglądany 5203 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 marca 2019, 10:15 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Super! Rozumiem, że sam robiłeś? Sprzedasz tajniki technologii? Bo kombinuję jak zrobić kierę do kraktorka dla małego grzdyla...

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 marca 2019, 10:43 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Fajnie , i nie ma problemu z klaksonem bo jest w manetce .

Aż chętnie tez coś wymodze bo oryginalna cienka , a czy przy mniejszym kole nie jest za cieżko ?

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 172 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net