Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Żuk 1997 A07 4C90 "Wodociągi Kluczbork" https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=3861 |
Strona 5 z 12 |
Autor: | Matiz [ 12 września 2018, 16:12 ] |
Tytuł: | Re: Żuk 1997 A07 4C90 "Wodociągi Kluczbork" |
Myślałem o tym phinku ,ale jest jeden problem- jak pojedziemy kiedyś na złombol i jebnie nam ładowanie to zuczek sie ugotuje i tak wiskoza to już bedzie mega upgrade względem wiatraczka z wolnossaka (tak apropo to do dziś nie wiem czy elektrosprzegło działało...) Elektryka w istocie też damy ,ale "po francusku" od przodu jako AUX. I jezeli chłodnica zukowska da rade przy turbo to wykorzystamy elektrowłącznik żeby nam włączła ten przedni automatycznie. -------------- Żuk stanął na kołach, dziś pod osłoną nocy zaciągniemy go pod garaż, potem wrzuce jakie foto. do przeczytania |
Autor: | Matiz [ 20 września 2018, 23:24 ] |
Tytuł: | Re: Żuk 1997 A07 4C90 "Wodociągi Kluczbork" |
Załącznik: czołem już pare dni mam upnąć, ale po robocie mam ledwo 2h dziennie na podłubanie przy Żuku. Dalej nie odpalony ,ale zrobiłem już mase bzdet niezbednych: -Podpiete paliwo, zamocowany filtr -wymienione przelewy -kawałek rurki spływu oleju z turbo z miejscem na bagnet linka gazu rowerowa już jest niepotrzebna , jest z Lublina Powiedzcie mi- jak zgasić CT gdy nie bede miał podpiętej instalacji (normalnie gaszenie kluczykiem) da sie tam pociagnąć jakieś ciegno? No i czy "gaszak" jest od zewnetrznej strony silnika?. Pytam bo między pompą i blokiem tez coś jest, i ma jakieś cięgienko-przepustnice, nie wiem co to (jeszcze) A tak apropo- znalazłem że ludzie przerabiali te nowoczesne gaszenie na "stare" na linke... -------------------------------- Jak już pisze- czy ktoś praktykował zastąpienie węży wodnych jakimiś metalowymi? Strasznie mnie te spagetti irytuje,a nie wspomne ze przy wymianie to sa one dosyć drogie (przynajmniej paliwówki, a tak apropo, nasz polski Fagumit to straszny szajs, przynajmniej przy benzynie są non stop problemy!) mam rurki alu z tylnej klimatyzacji w Traficu, myślalem też nad... rurkami miedzianymi do C.O Tak ładnie ulutowac takie rureczki, tylko na łaczenie z króćcami kawałek gumy... https://www.catmint.biz/shop/images/cat1024_catmint1.jpg mamy dołożoną nagrzewnice na tył i serio mam chyba z 10m przewodów gdyby nie o to bym nad tym nawet nie główkował... Tak apropo to wywalił bym tą seryjną nagrzewnice ,bo strasznie wadzi na pace mam pomysł żeby zrobić w "boczku" obok foteli albo na grodzi przed lawką tylną, z użyciem "nowoczesnej" nagrzewnicy i jakiegoś wiatraczka. Wtedy też miałbym dużo krótsze przewody (Do swapu spuściłem z 12 litrów płynu! ) Ale to już jest bzdeta do pogłówkowania w późniejszym czasie. Edit: o stykło wpisać na youtube https://www.youtube.com/watch?v=gawOWyhtthU Patrzcie jakie kompaktowe ,a nie taka locha po środku paki Pozdrowienia |
Autor: | Matiz [ 27 września 2018, 21:52 ] |
Tytuł: | Re: Żuk 1997 A07 4C90 "Wodociągi Kluczbork" |
trzymajcie kciuki żeby mi nikt zaś w sobote od rana jakiejś fantastycznej roboty nie znalazł, to mam nadzieje że w weekent odpalimy! Prawdepowiedziawszy to zostało skręcenie turbo i wkrecenie kolektorów. Plan przewiduje odpalenie "bez wody" , sprawdzenie ciśnienia oleju i czy ładnie spływa za turbiną. Jak odniesiemy sukces, to składamy wszystko na starej chłodnicy żeby mozna było go przestawiać I bedziem obserwować co pogoda jeszcze z siebie wykrzesa. A to dlatego że pojawiła sie opcja odprowadzenia go pod wiate 60km od nas. Z tym że w zime na bank trafią sie dni że bedzie szło coś porobić, że nie wspomne o regularnym odpalaniu... No nic, obadamy, dziś zostawiam tylko świeżo wykonany mod wizualny Załącznik:
|
Autor: | Matiz [ 21 października 2018, 00:17 ] |
Tytuł: | Re: Żuk 1997 A07 4C90 "Wodociągi Kluczbork" |
Hej wszystkim z upem sie zbieram już 3 tydzień i koniec końców nic z tego najdawniejsze rzeczy do przekaznia już zapomniałem. Może część z was zajrzała do tematu w "sprzętowym"- miałem problemy z odpaleniem turboandorii ,ale już kryzys zażegnany. Wielkie podziękowania dla Strucla Odpalenie, niestety nie pierwsze,dziewicze, gdyż sie krztusił zanim porządnie zassał ropy https://www.youtube.com/watch?v=vJINYIpldrs Załącznik: no także już oficjlanie ŻUK TURBO wyrażenie tak absurdalne, że wraz z Wujkiem Chuchejem (który już w sumie jest częścią ekipy) lansujemy żuczka na gwiazde internetu. Ilości odtworzeń na poziomie 5 views mówią same za siebie- dobrze nam idzie! https://www.youtube.com/watch?v=pryzim8SQCo https://www.youtube.com/watch?v=EFxk9YImckc Z rzeczy bierzących- ale byla przygoda ze skrzynią... nawet nie chce mi sie pisać. Żuk miał być w setupie "przejsciowym" czyli nowy silnik, stara skrzynia. Przy próbie odpalania okazało sie że "stary" rozrusznik chyba nie odpali turboandorii. Wrzucam "mały" i słysze jak bendix nie sięga zamachu... (...) (tutaj jest troche wku**u, troche dedukcji, i okazało sie że nowy rozrusznik ma inną flansze między silnik i skrzynie) Dziś sprzęgło wróciło na miejsce i mamy teraz 4CT90 ->flasze z turbo/mały rozrusznik-> sprzęgło wolnossakowe-> skrzynie 4mt z wywalonym wybierakiem. Zuczek w tym steupie ma tylko sie kulać z miejsca parkingowego na garaż itp, nie panikujcie choć oczywiście że spróbuje sie nim przejechać! Aktualnie walcze z chłodnicą z Voyagera i resztą pierdółek ,aby zuczek był mobilny zanim mnie sniegi zastaną. no i chciałbym gorąco zareklamować kram który sie właśnie otworzył, bo mamy gratów zawalone po dach. Zapraszam! viewtopic.php?f=3&t=4188 |
Autor: | Matiz [ 10 listopada 2018, 16:30 ] |
Tytuł: | Re: Żuk 1997 A07 4C90 "Wodociągi Kluczbork" |
Hej pany, tyle ciepła było a ja prawie nic nie zrobilem... :/ dziś w końcu opanowane rury chłodnicy, strasznie mi sie nie chciało tego ruszyć, odczekałem na dzienne światło i dziś poszło gladko. Załącznik: rury IC też sie już pięknie układają, ale miałem nosa że pozbierałem te kolanka z Forda... szkoda ze z forda ,ale jakoś musimy je przeżyć bo fajnie pasują Załącznik: ta nierdzewna z Reno Aha miałem problem z alternatorem, myslalem ze zgubiłem jedną łape ,ale dziś już opanowane i temat nieaktualny. Apropo, był lublin z klimą albo jakimś agregatem do izotermy? bo mam łape pod alternatorem ewidentnie na coś napedzanego paskiem, łapa wazy z 2kg :O musialem ją obciąc bo by sie oparła o żukowska łape silnika o czym tez nikt nie pisał... do zaś! |
Autor: | zbiegusek [ 10 listopada 2018, 17:26 ] |
Tytuł: | Re: Żuk 1997 A07 4C90 "Wodociągi Kluczbork" |
Matiz pisze: [...] Apropo, był lublin z klimą albo jakimś agregatem do izotermy? bo mam łape pod alternatorem ewidentnie na coś napedzanego paskiem, łapa wazy z 2kg :O musialem ją obciąc bo by sie oparła o żukowska łape silnika o czym tez nikt nie pisał... Była oferowana opcjonalnie klimatyzacja do Lublina. Przynajmniej tak w serwisówce jest napisane. :) No i pewnie jakaś dowolna inna pompa hydrauliki w to miejsce mogła być montowana? |
Autor: | Strucelsw [ 10 listopada 2018, 20:18 ] |
Tytuł: | Re: Żuk 1997 A07 4C90 "Wodociągi Kluczbork" |
pompe hydrauliki weź elektryczną, nie obciąża motoru wcale jak nie kręcisz kierą i nie trzeba z paskiem kombinować. ktoś tu na forum wrzucił taką, chyba z GM albo Renault master. Wiskoza konkret, szkoda że hałasuje toto niemiłosiernie. ori sprzęgiełko z reguły nie do zabicia, grunt żeby szczeline wg książki ustawić, chyba na 0,3mm i szczotka miała dobry styk z masą, bo najczęściej z tych powodów nie działa. Pamietaj dać termostat o otwarciu 74C, bo były też 82, 83, 85, 87 i 89C. Wymiarowo to samo co Poldek 1.5/1.6 |
Autor: | Matiz [ 11 listopada 2018, 03:04 ] |
Tytuł: | Re: Żuk 1997 A07 4C90 "Wodociągi Kluczbork" |
ale nie nie, chyba sie nie rozumiemy- miałem łape na pompe, ale pompe już nie, a tymbadziej nie potrzebuje jej. Ale bez fragmetu łapy nie da sie założyc alternatora. Ten ciezki niepotrzebny fragment odciałem. Mam nadzieje że to nie jakiś mega kawior... a o wywrotce i hydraulice nie pomyśałem, tak czy owak zagadka rozwiązana dzieki za info o termostacie strucel, skad wiesz ze stary nadawał sie na śmietnik? Wiskoza zostaje, chyba gdzieś pisałem... aha na złombolach. Wiskoza zostaje jakby nam kiedyś brakło ładowania na trasie. Co jak bedziemy mieli tylko elektryczne? <retorical> U nas zawsze mechaniczna prostota ponad elektroniką! Tylko oczym piszesz tu?: Cytuj: ori sprzęgiełko z reguły nie do zabicia, grunt żeby szczeline wg książki ustawić, chyba na 0,3mm i szczotka miała dobry styk z masą, bo najczęściej z tych powodów nie działa mowa o elektrosprzęgle z żukowskiej pompy? nawet nie myslalem zeby je dawać ,tymbardziej ze nasze prawdopodobnie nie dzialało, a przy demontażu kabelki sie uwaliły nie ce. nie. jak bedzie mega mocno wiało to bede myślał... |
Autor: | Strucelsw [ 11 listopada 2018, 13:41 ] |
Tytuł: | Re: Żuk 1997 A07 4C90 "Wodociągi Kluczbork" |
tak, chodziło o to sprzęgiełko które andoria miała do wiatraka-wzięte z fiata 125p. pompę do hydrauliki miałem na myśli w sensie wspomagania kierownicy:) a termostat to już tak z doświadczenia:) dobre, nierdzewne są w Polcarze,jak masz dostęp,tu masz ich nr katalogowy: U56286C robi je dla nich polski Stahlter, kosztuje jakieś 18zł |
Autor: | piotr1eo [ 11 listopada 2018, 17:42 ] |
Tytuł: | Re: Żuk 1997 A07 4C90 "Wodociągi Kluczbork" |
Gratulacje odpalenia maszyny. Wygląda, że bawisz się świetnie. Tak trzymać. a teraz mały off topic Matiz pisze: no także już oficjlanie ŻUK TURBO wyrażenie tak absurdalne, że.... Jeśli uważasz, że żuk andoria turbo brzmi absurdalnie to co byś powiedział na to zdjęcie? Załącznik:
|
Autor: | Matiz [ 12 listopada 2018, 01:45 ] |
Tytuł: | Re: Żuk 1997 A07 4C90 "Wodociągi Kluczbork" |
MAMO NIE SPRZĄTAJ, PIOTR POZAMIATAŁ dobra, serious bussines, zasilanie dalej gaźnikowe? Setup Blow Trough? Jak to je sterowane? Zeszukalem sie kiedyś po oglądaniu Wangan Midnight ,ale dalej jestem zielony... TAKIE COŚ! W TAKIM CZYMŚ! Jeszcze zbadejcie se średnice wlotu do turbawki, to nie jest jakiś gwizdek z JTD 1.3 ---------------- dziś zaległe pierdoły, dokręcenie skrzyni, wału, łapy, wężyka boost pina, alternator, skrócona rura dopływu do nagrzewnicy, no i na wtorek mam naszykowane blaszki do mocowania ramy chłodnicy z budą oraz do przymocowania aux wiatraka elektrycznego od przodu aha głosowanie- temp oleju robić w korku czy na trójniku? Bo na moje oko w tym nie ma wcale przepływu. Ale na drugiej szali jest fizyka z zasadą przekazywania ciepła cieczy Wiertanie i gwintowanie tego litego żukoskiego korka to bedzie katorga, poza tym przy wycieku z czujnika w misce wyleci cały olej, a z magistrali poleci tylko na odpalonym aucie.... dziś bez fot, za to wideo https://www.youtube.com/watch?v=84LX0MXnyZU |
Autor: | Marian [ 12 listopada 2018, 10:06 ] |
Tytuł: | Re: Żuk 1997 A07 4C90 "Wodociągi Kluczbork" |
Już kiedyś o tym dywagowałem z phinkiem - w trójniku średnio ma sens, bo będzie pokazywał temperaturę przechłodzonego oleju. Tam jest przepływ tylko. Lepiej w misce. W korku nie najlepszy pomysł, najlepszy gdzieś z boku, zrobić nowy otwór, zaspawać nakrętkę czy coś... |
Autor: | wojtekgrzela [ 12 listopada 2018, 10:25 ] |
Tytuł: | Re: Żuk 1997 A07 4C90 "Wodociągi Kluczbork" |
Mam taki trójnik zamontowany u siebie, czujnik ciśnienia spokojnie można sobie zamontować jaki komu pasuje, ale czujnik temperatury oleju nie sprawdza się. Powierzchnia rozpraszania ciepła jest zbyt duża i czujnik ma duże opóźnienie i wskazuje zaniżone temperatury. Wiercenie w misce olejowej - szkoda roboty. Dużo szybciej i prościej będzie zamontowanie go w podstawce pod filtr oleju: Załącznik: Montujesz to pod filtr, czujnik wkręcasz w adapter, resztę zaślepiasz. i masz temperaturę w najlepszym możliwym miejscu, przy wyjściu z samego silnika. Ja już swój kupiłem, tylko czeka na montaż (brak czasu :3). Jeśli chcesz, to można kupić troszkę bardziej wymyślny i od razu zrobić sobie chłodnicę oleju. Zależy od fantazji i potrzeb |
Autor: | Strucelsw [ 12 listopada 2018, 20:14 ] |
Tytuł: | Re: Żuk 1997 A07 4C90 "Wodociągi Kluczbork" |
chciałem coś takiego zrobić,ale staneło na 2 gaźnikach N/A. |
Autor: | piotr1eo [ 13 listopada 2018, 18:11 ] |
Tytuł: | Re: Żuk 1997 A07 4C90 "Wodociągi Kluczbork" |
Matiz jaki masz czujnik? Jaka rezystancja? Może nagwintuj sobie podstawę filtra w najgrubszym miejscu i zamontuj czujnik temperatury z instalacji LPG Na przykład taki: link Ewentualnie z wierzchu zaizolować jakąś dodatkową termokurczką. Wkreć na czerwony klej do śrub i problem rozwiązany. |
Strona 5 z 12 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |