Dzisiaj jest 28 marca 2024, 20:42


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna
Autor Wiadomość
Post: 07 maja 2019, 11:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Mała aktualizacja.

W temacie silnika nie zmieniło się za dużo. Kilka poprawek PID sterującego zmienną geometrią. Ładuje więcej i wcześniej. Podejrzewam że 200NM już pękło ale nie było okazji sprawdzić. Szczególnie przyjemnie jedzie się z obciążeniem. Po wrzuceniu na pakę 500kg czuć moc. Korby nadal na miejscu.

Wałek nierządu dalej nieznany. Jakiś czas temu z ciekawości mierzyłem ciśnienie sprężania. Na wszystkich cylindrach 8 bar. Dolanie oleju nie zwiększało ciśnienia. Przed założeniem turbo było to samo. Jest szansa że dorwę inny silnik. Spróbuję zrobić głowicę i podmienić. Może poprawi się kompresja. Myślę że ona odpowiada za wysokie spalanie. Dodatkowo jak bardzo bym się nie starał nie da się uzyskać spalania stukowego. Nawet na 0.7bara.
Przy okazji zdjęcia głowicy zobaczę w jakim stanie są cylindry honowane wiertarką i jak wyglądają tłoki.

Ciśnienie oleju zmierzyłem wczoraj. Wskaźnik na desce oszukuje, pokazuje początek czerwonego pola. Pomiar na ciepłym, nie gorącym silniku.
Załącznik:
Screenshot_20190507-114440.png
Screenshot_20190507-114440.png [ 765.15 KiB | Przeglądany 10697 razy ]


Ciągle mnie zastanawia ile jeszcze zniesie ten silnik.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2019, 20:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Nie mogłem wytrzymać. Sprawdziłem wznios zaworów. Po skasowaniu luzu nie chce być więcej niż 9.2mm :(


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 maja 2019, 19:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
krzywki ogolone o 1mm-wałek do wymiany

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 maja 2019, 23:02 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 10 maja 2019, 22:58
Posty: 3
Pojazd: Żuk A07
Ssssłuchaj Panie autor, bo ja też z Mińska jestem i tak pomyślaaaałem...

XD może masz jakoś taniej wjazd na tę hamownie? bo mój żuk się strasznie wlecze pod górę i pali cały silnik oleju na 500 km


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 maja 2019, 16:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Czemu nie. Mam nadzieję że oprócz naszych zmęczonych maszyn trafi się jakaś po kapitalce tak jak fabryka przykazała, żeby dowiedzieć się jak daleko od prawdy jest fabryczne 70KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 maja 2019, 15:54 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 10 maja 2019, 22:58
Posty: 3
Pojazd: Żuk A07
Wysłałem ci na maila podanego w profilu kontakt do siebie ;) zadzwoń w wolnej chwili


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 maja 2019, 18:21 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Szkoda, że trochę nam nie po drodze :P

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 maja 2019, 21:58 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Jak się obrobie to możemy męczyć żuki. Jak będzie więcej to i cena spadnie. Bardzo jestem ciekaw silnika w dobrej kondycji. Jeśli ktoś ma taki to dawać znać będziemy hamować.
@Krab odezwę się

Wracając do mojego silnika. Ciekaw jestem co mam nie tak z kompresją. Szukałem po internecie tłoków. Nie znalazłem żadnych które wyglądałyby tak jak moje. W tym_poscie widać tłoki z korbowodem i tłoki w bloku. Zastanawiam się czy tłoki mnie są jakimś przeszczepem i nie mają innego wymiaru kompresji. Wyglądały jakby prawie licowały się z blokiem w GMP ale nie mierzyłem. Z moich obliczeń jeśli tłok będzie niższy o 1mm to komora spalania powiększy się o ~5 ml a to w stosunku do ~68(chyba tyle pisał Strucelsw) już znacząco zmieni stopień kompresji, ciśnienie sprężania i spalanie. W głowicy raczej nikt nie powiększył. Dopóki nie zdobędę drugiego silnika nie będę miał możliwości sprawdzić.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2019, 08:04 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nasz silnik w dobrej kondycji, 35tys po kapitalce, kompresja fabryczna, ostatni szlif, więc i mocy więcej :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2019, 20:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
to może Piaskowym podjadę, żwawy jest.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2019, 20:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
to moga być tłoki WSK Poznań. na foto nie widać, zeby specjalnie niskie, może 0,5mm a może złudzenie. Owalizacja płaszcza w tym tłoku zastąpiona wybraniami przy sworzniach. to moga być też Berty węgierskie, albo bułgarskie jakieś. jakieś napisy są pewno
Ciekawe ile ważą...

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2019, 11:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Tłoki poważyłem, opisałem i obfotografowałem. Niestety zdjęcia przypadkiem zniszczyłem. Wagi nie pamiętam.

Dotarł mi wałek rozrządu, podobno nowy. Kombinował będę po powrocie z Piastowa bo jedziemy na paradę radiowozów i pojazdów specjalnych :)

Wybiera się ktoś z forum?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2019, 19:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
było wpasc do mnie, przecież Reguły 1km od Piastowa

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2019, 20:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Jeszcze jesteśmy:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 maja 2019, 04:39 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 10 maja 2019, 22:58
Posty: 3
Pojazd: Żuk A07
A jak wkładałeś skrzynię 5tkę to zmieniałeś most czy został ten starego typu 8/41?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net