Dzisiaj jest 28 marca 2024, 18:43


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 października 2019, 17:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
próżnia wzgledem atmosferycznego normalnego jest

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 października 2019, 21:58 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Zmontowałem i wrzuciłem krótki filmik pokazujący różnicę w dokładności między aparatem zapłonowym, a zapłonem który teraz jest w żuku. Oceńcie sami. Ciekawe jak zachowuje się żuk elektronik. Powinno być znacznie lepiej.

https://youtu.be/ZkUiuvNHBg8


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 października 2019, 22:46 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wow! To już wiem dlaczego Żuk prawie zawsze popierduje z wydechu, choćby na rzęsach stawał... :)

Pytanie jeszcze w jakim stanie ten Twój aparat, czy nie wyhuśtane sprężynki, regulator odśrodkowy, tulejki itd...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 października 2019, 07:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Aparat raczej większość życia przeleżał na półce, nie wiem czy przypadkiem nie był nieużywany. Przy okazji zamienię go na ten co chodził w poprzednim silniku a do tego zajrzę. Jeśli skala z koła zamachowego nie odpadnie to go sprawdzę. Próbując ruszać palcem za palec miałem wrażenie że aktualny jest "sztywniejszy" od starego.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 października 2019, 20:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zuk popierduje z wydechu jak ma nieszczelne/za ciasno ustawione zawory albo za ubogą mieszankę

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 października 2019, 22:54 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 listopada 2017, 18:00
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Żuk A111H
Strucelsw pisze:
zuk popierduje z wydechu jak ma nieszczelne/za ciasno ustawione zawory albo za ubogą mieszankę


A co myślisz na temat dyszy II przelotu w gaźniku 28/35 S2A w rozmiarze 145. Czy może być ona przyczyną strzałów (dość konkretnych) w tłumik? Tak to już wszystko pięknie chodzi dopóki II przelot się nie otworzy. Wtedy zaczynają się szarpania i owe strzały.
Do tej pory:
-komora 6.5 mm,
- zawory 0,2 s, 0,3 w,
-aparat (elektronik) na słuch (wyprzedzony na granicy spalania stukowego na jałowych)
- cewka od VW, moduł APE Soprt, świece Denso, przewody sentech.
-forum wertowane wielokrotnie...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 października 2019, 16:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
może być uszkodzony zielony kabelek albo sam moduł, moze mieć on słaby styk z masą. Jaka cewka?
jesli od vw to trzeba zagnieść końcówkę przewodu, zeby ciasno wchodziła na bolec w cewce. mozesz też delikatnie , 1-2st opóznić zapłon.
mogą być też rozgiete spręzynki regulatora odśrodkowego-jeśli aparat był używany.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 października 2019, 16:54 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 listopada 2017, 18:00
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Żuk A111H
Dzięki za info. Cewka taka czarna z zieloną naklejką (ale objawy takie same na oryginalnej).
Moduł dodatkowo zmasowany do gołej blachy.
Aparat fabryczny ( Żuk 1994 r.) Ale żadnej blaszki nie sprawdzałem (w sumie nie wiem o która chodzi). Mało na forum o elektronicznym rozdzielaczu.
Myślałem jeszcze że może gaźnik, żeby poziom obniżyć albo dysze zmniejszyć, że za dużo paliwa i dlatego wali w rure.
A czy objaw, że przy trzymaniu na obrotach około 2000, słychać że faluja delikatnie, znaczy troszkę opadają i rosną i tak cały czas a noga nawet nie drgnie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2019, 19:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
lewe powietrze, uszkodzony zielony kabelek aparat-moduł, lub uszkodzony moduł.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 października 2019, 16:39 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Mała aktualizacja dla zainteresowanych

Ciągle jeszcze docieram silnik więc nie przesadzam z katowaniem. Nagrałem wykres w czasie przyspieszania 900obr do 2500obr. Widać jak ładnie sprężarka ładuje. Gdyby nie błąd regulatora położenia geometrii który na początku otwiera a dopiero po chwili zamyka łopatki zwiększając doładowanie to ciśnienie było by już od 900 obrotów. Jeździ się jak wolnossącym, praktycznie w dowolnym momencie po wciśnięciu pedału gazu mamy dostępne Nm. Może znajdę czas na shamowanie potwora to wykresami się pochwalę.

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 października 2019, 13:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
elegancko. z racji przeciażeń układu korbowo-tłokowego, sprzegła i skrzyni nie powinno być za dużych ciśnien poniżej 1200-1500obr

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 października 2019, 16:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Staram się o tym pamiętać:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lutego 2020, 22:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Mała aktualizacja.

Przy okazji zakupu różnego złomu udało mi się kupić turbosprężarkę taką jak mam w żuku za 75zł, a z racji, że w dolocie powoli zaczął pojawiać się olej a na obudowie strony zimnej lekkie otarcia od wirnika postanowiłem wymienić suszarkę. Świeżo zakupioną turbinę zregenerowałem samodzielnie za 100zł. Do zestawu doszedł elektroniczny nastawnik turbo za kolejne 100zł. W dyskretnym miejscu udało się schować czujnik ciśnienia i temperatury w kolektorze oraz temperaturę spalin. Dodatkowo uruchomiłem silnik biegu jałowego.
Wszystkie te zabiegi pozwoliły zrobić dużo większy porządek na silniku, spadła liczba kabli i przewodów podciśnieniowych, a przede wszystkim poprawiła się kontrola nad sprężarką. Ciśnienie jest już bezpieczne, nie ma przeładowań. Dzięki kontroli biegu jałowego można żwawo ruszać bez dodawania gazu.

W ostatnim czasie zakupiłem też most hipoidalny z forum. Muszę go przejrzeć i zamontować. Zawsze trochę szybsze przełożenie ale boje się, że wraz będzie za mało.

Żuk jest coraz bliżej wyjazdu na hamownię żeby określić aktualną moc.

Kolega po obejrzeniu filmu z Rolls-Royce na silniku którego stała moneta podpuścił mnie...
https://youtu.be/IIPh2txmtbA

Galeria zdjęć bo na forum nie mogę wrzucić:
https://photos.app.goo.gl/e6rUDv8S6H9wYMQ59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 lutego 2020, 21:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
skubany!

ale dalej nie wiem czemu bawisz sie ze zmienną geometrią zamiast zwykłym wastegate


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2020, 12:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
żeby turbodziury nie mieć, tylko płynnie narastajacy moment.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net