Dzisiaj jest 28 marca 2024, 20:52


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
Post: 01 marca 2020, 12:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Jest ładna pogoda to może mi się uda zrobić film jak się teraz żukiem jeździ.
Tak jak pisze szanowny Strucelsw, nie mam dziury, jest tylko małe opóźnienie i do początku do końca to samo doładowanie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2020, 19:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Udało mi się nagrać filmik. Trochę przydługi;) Dopisałem jeszcze prosty pulpit do aplikacji, tak aby było widać jak zachowuje się silnik w czasie pracy. Doładowanie raczej skromne, nie za szybkie wciskanie gazu. Specjalnie spowolnione narastanie ciśnienia, żeby nie ładowało zbyt agresywnie.
Pozostaje mi jeszcze dokładniejsze ustawienie zapłonu na hamowni ale jeździ się przyjemnie.

https://youtu.be/fF1Fb671KdM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 kwietnia 2020, 21:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Wyrysowałem kreski. Aktualnie parametry są porównywalne do 4CTi90-1BE

Załącznik:
wykres z doladowaniem f.png
wykres z doladowaniem f.png [ 593.35 KiB | Przeglądany 11361 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 kwietnia 2020, 17:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
piknie, tylko szkoda, że moc spada dosc gwałtownie powyżej 3600. Nie jest to wina doładowania, bo stałe. W tym silniku rozrząd już ustawiony dobrze? jaki intrcooler masz?

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 kwietnia 2020, 19:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
intercoolera brak, jeszcze przez jakiś czas nie będzie, czujnik temperatury w kolektorze dolotowym też czeka na swój program
widzę że w pośpiechu źle ustawiłem hamownię, odcinka jest na 4300, do takich obrotów go goniłem, na wykresie wygląda na 4150, jak za tydzień będę w pracy to przeliczę wykres dla poprawnych wartości,

rozrząd ustawiony na znaki

jest szansa że to wina zapłonu, maksymalne wyprzedzenie powyżej 3700 jest 35*, nie poświęciłem za dużo uwagi na ustawianie wysokich obrotów bo rzadko tam zaglądam, mogło być też trochę za bogato, od 4000 lambda była poniżej 0,8


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 kwietnia 2020, 19:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zapłon raczej ok, lambda powinna być pod 0.9. intercooler przy tym 0.6 bara mógłby coś poprawić, trochę kosztem najniższych obrotów, tych 'mordujących' przeniesienie napedu. ale generalnie ok, jak sie weźmie pod uwage to przesuniecie o 150obr

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 kwietnia 2020, 12:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 39
Pojazd: ŻUK A15B
Ja mam pytanie odnośnie montażu tego alternatora z passata. Czy ta łapa/mocowanie zostało pozyskane z passata czy uspawane od nowa?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 kwietnia 2020, 12:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
viewtopic.php?p=52488#p52488
Tu są dokładniejsze zdjęcia
Wykonana od zera, ma miejsce na pompę wspomagania od razu, alternator miał podszlifowane uszy chyba


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 kwietnia 2021, 21:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Dawno się nie odzywałem.

Od montażu silnika do żuka minęło 1.5 roku. Żuk może nie robi wielkich przebiegów ale w koło komina lata, przeważnie z obciążeniem, przyczepą albo przez błoto po osie. Warto podsumować.
Załącznik:
IMG-20210425-WA0011.jpg
IMG-20210425-WA0011.jpg [ 249.9 KiB | Przeglądany 8625 razy ]


Załącznik:
_20210425_220622.JPG
_20210425_220622.JPG [ 343.13 KiB | Przeglądany 8625 razy ]


Tak jak niektórzy mówili, turbo zaszkodziło silnikowi. Dwukrotnie zsunął się wąż zasilający olejem sprężarkę. Dzisiaj był ten drugi raz, tak zwana dynamiczna wymiana oleju. Puściła opaska przy podstawie filtra oleju i prawie cały olej poszedł pod koła. Poprzednim razem moje niedopatrzenie rurka od strony turbo dotykała ramy i wąż się zsunął. To wszystko co poszło nie tak w ciągu tego czasu, a muszę przyznać, że często nie było lekko. Prowizorki jak zwykle działają najdłużej.
Mogę powiedzieć że silnik i skrzynia sprostały wyzwaniom.
Niestety nie wykonałem praktycznie żadnych prac oprócz podstawowej obsługi.
Załącznik:
178368888_4014487801921700_3540681459888680796_n.jpg
178368888_4014487801921700_3540681459888680796_n.jpg [ 74.13 KiB | Przeglądany 8625 razy ]


Pozdrawiam wszystkich zakręconych w tych ciężkich czasach


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 maja 2021, 21:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
dzieki, sukcesów:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2021, 12:33 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 czerwca 2021, 16:45
Posty: 9
Pojazd: brak
Śledzę temat i muszę przyznać, że jest to najciekawszy żuk jakiego znam. Przydałyby się schematy i sposoby wykonania usprawnień w formie poradników dla potomnych, szczególnie zapłonu i LPG :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2023, 13:52 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 sierpnia 2017, 20:24
Posty: 2
Pojazd: Żuk A07 1997r.
Witam,
czy mógłbyś coś więcej napisać o sterowaniu EDISem? Czy da się to jakoś łatwo ogarnąć za pomocą Arduino? A może jakimś tanim kompem od instalacji gazowej gdzie będzie można zrobić mapy zapłonu?

Temat bardzo ciekawy i z chęcią wrzuciłbym taki zestaw bezrozdzielaczowy w swoim żukolcu ale totalanie nie wiem jak to jest sterowane kompem... Tzn. co EDIS wypluwa z siebie i co trzeba mu wysyłać, żeby zmieniać kąt...

Jak mierzysz podciśnienie? Jakiś MAP Sensor?

A tak ogólnie to kawał zarąbistej roboty :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net