Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=3943
Strona 8 z 10

Autor:  Marian [ 04 września 2019, 20:01 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

roosman pisze:
Zakuwał ktoś kiedyś Żuka ? :)


Piotrek pewnie będzie pierwszy :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  piotr1eo [ 04 września 2019, 21:18 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Tu jest powód wygięcia tłoka w miejscu o którym mówi Strucelserwis
Załącznik:
6f.JPG
6f.JPG [ 326.82 KiB | Przeglądany 12268 razy ]

Załącznik:
2.JPG
2.JPG [ 486.32 KiB | Przeglądany 12268 razy ]

Mały fragment aluminium oderwał się od denka i płaszcza. Następnie zgodnie z prawem marfiego a wbrew statystyce przesunął się na płaszcz. Więc to uszkodzenie akurat nie jest spowodowane przegrzaniem. Miejscami płaszcz tłoków jest starty. Z tego co pamiętam tłoki miały przytarcia w tych samych miejscach jak je wyjmowałem poprzednio. Wypolerowane były papierem na gładko. Rysy powróciły. Nie widać nigdzie śladów po spuchniętych tłokach ale tego akurat byłem pewien. Przy tak luźnych pasowaniach to było niemożliwe.
Jedynie denka od spodu są pokryte jakby przegrzanym olejem.

Zrobię dokładniejsze zdjęcia reszty tłoków.

Myślałem o zrobieniu własnych dyszy z cienkich rurek 3mm, zalutowane korki z mniejszym otworem. Coś jak smarowanie kół rozrządu. Co kilka centymetrów musiałyby być przykręcone żeby nie drgało albo przykleić czymś w stylu JBweld. Pojawia się pytanie czy obciążać dodatkowo pompę oleju i pobrać z magistrali czy dać zewnętrzną. Jeśli z fabrycznej pompy to trzeba zrobić zaworek który poniżej pewnego ciśnienia zamknie dodatkową magistrale. Wydaje mi się, że takie dysze wypluwają sporo oleju. Da się wyprowadzić rurki przez otwory między popychaczami rozrządu. Jak pisałem, zanim stary blok pójdzie na złom mogę sobie do woli eksperymentować z ułożeniem rurek i miejscami do przykręcenia. Nie ma rzeczy niemożliwych :D




Sprzedam zestaw ssąco tłoczący do żuka. Sprawny. Do poprawy uszczelka między kolektorem a turbo. Może trzeba dokładniej wyrównać powierzchnię po spawaniu. :D
Załącznik:
7f.JPG
7f.JPG [ 617.75 KiB | Przeglądany 12268 razy ]

Załącznik:
8f.JPG
8f.JPG [ 546.27 KiB | Przeglądany 12268 razy ]

Załącznik:
9f.JPG
9f.JPG [ 344.11 KiB | Przeglądany 12268 razy ]

Autor:  piotr1eo [ 16 września 2019, 22:07 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Żuk ma znowu silnik! Udało się znaleźć jednostkę która była remontowana 25 lat temu. Nowe pierścienie, wszystkie panewki włącznie z wałkiem rozrządu. Wymieniony zawór bo pękł. Całość pływała w nowym oleju.

Nie obyło się bez rozkręcenia silnika. Przy próbie odpalania silnik się zablokował - zatarł. Po kilku godzinach dochodzenia okazało się że dystans pomiędzy wałkiem rozrządu a kołem zębatym jest za cienki i nie było luzy na blachę mocującą wałek. Jak kręciłem korbą było w miarę. Jak rozrusznikiem pompowałem olej też jakoś chodziło ale jak próbowałem odpalić to po zapłonie na dwóch cylindrach silnik się zatrzymał. Dobrze że próbowałem odpalić przed montażem do samochodu. Przygotowałem na szybko sobie stojak do silnika.
Załącznik:
DSC_0049.JPG
DSC_0049.JPG [ 316.14 KiB | Przeglądany 12207 razy ]

Załącznik:
DSC_0054.JPG
DSC_0054.JPG [ 559.55 KiB | Przeglądany 12207 razy ]


A tak pracuje zimny silnik świeżo po włożeniu do samochodu
https://youtu.be/0P_ytTzxAjk

Teraz trzeba znaleźć most bo ten hałasuje niemiłosiernie a silnika w końcu nie słychać.

Do silnika w wolnych chwilach przystosowywuje zapłon elektroniczny bezrozdzielaczowy popularny EDIS 4 z forda, koło foniczne pierwszy projekt:
Załącznik:
DSC_0101.JPG
DSC_0101.JPG [ 390.8 KiB | Przeglądany 12207 razy ]

Autor:  Marian [ 17 września 2019, 08:09 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

No i brawo :)) klasa! Czekam na dalsze postępy :)

Autor:  piotr1eo [ 20 września 2019, 22:31 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Tak jak pisałem grzebię przy zapłonie
Załącznik:
DSC_0103_f.JPG
DSC_0103_f.JPG [ 451.63 KiB | Przeglądany 12154 razy ]

Załącznik:
DSC_0107_f.JPG
DSC_0107_f.JPG [ 517.7 KiB | Przeglądany 12154 razy ]

Załącznik:
DSC_0109_f.JPG
DSC_0109_f.JPG [ 436.05 KiB | Przeglądany 12154 razy ]

Załącznik:
DSC_0115_f.JPG
DSC_0115_f.JPG [ 423.58 KiB | Przeglądany 12154 razy ]


I efekt końcowy
https://youtu.be/T5273hxQbY8

Zapłon ustawiony statycznie na jakieś 7-10°. Na lampie wygląda jak przyklejony.
Pozostaje jeszcze napisać program i mapy dla dynamicznego ustawiania.

Autor:  piotr1eo [ 30 września 2019, 22:30 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Postępów dużych nie ma za to udało mi się zobrazować jak dokładny jest mechaniczny aparat zapłonowy. Spodziewałem się że będzie rozrzutny ale nie aż tak. Trzeba pamiętać że na wale kąt jest dwa razy większy.

https://drive.google.com/file/d/12WOUwz ... p=drivesdk


Przy okazji mam pytanie czy ktoś ma może charakterystykę aparatu zelmot 4444. Gdzieś widziałem ale już któryś raz przeglądam dostępne materiały i nie mogę znaleźć wykresów regulatorów odśrodkowego i podciśnieniowego. Ewentualnie ich zakresy.

Autor:  Marian [ 30 września 2019, 23:27 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Proszę bardzo :))

Załączniki:
aparat charakterystyka.jpg
aparat charakterystyka.jpg [ 181.9 KiB | Przeglądany 12034 razy ]

Autor:  piotr1eo [ 01 października 2019, 11:57 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Dzięki! Nie będę musiał zgadywać.
Czyli jeśli dobrze rozumiem maksymalne wyprzedzenie dla tego aparatu jest 36* plus jeszcze to tak zwane statyczne wyprzedzenie z 8*. Razem 44* przed GMP przy 4000RPM i pedale w podłodze? Coś dużo mi się wydaje.

Autor:  Marian [ 01 października 2019, 14:16 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Jak Ty to liczysz? 12 z odśrodkowego powyzej 1500obr + 7 z pedalem w podłodze (maks podcisnienie) + 8 statycznego = 27°

Autor:  piotr1eo [ 01 października 2019, 14:38 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

ale to są kąty na rozdzielaczu nie na wale

Autor:  Marian [ 01 października 2019, 15:09 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

A faktycznie! Czyli wychodzi, że nawet 46 może być... Też mi się wydaje dużo.

Autor:  OLO [ 07 października 2019, 07:50 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Maksymalne podciśnienie jest przy delikatnie uchylonej przepustnicy. Przy wdepnięciu na maxa podciśnienie w dolocie nie jest duże.

Autor:  piotr1eo [ 07 października 2019, 13:21 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Z tym podciśnieniem jest zawsze problem.
Jak ktoś powie że podciśnienie jest 40kpa to nie wiadomo czy chodzi o 40kpa od próżni czy od atmosfery. Czyli mówisz Olo że maksymalnie jest 24* + 8* przy 400tys RPM i pedale w podłodze
Tak mi też wychodziło z obserwacji aparatu

Autor:  Strucelsw [ 07 października 2019, 18:05 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

to nie jest 40kPa tylko 400mm Hg, zupełnie inna jednostka, stara jak Żuk
1mm Hg to ~133,322Pa

Autor:  piotr1eo [ 07 października 2019, 20:48 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Zawsze mam problem przy podciśnieniu. Nigdy nie wiem czy skala jest względem próżni czy względem ciśnienia atmosferycznego. mmHg odróżniam od Pascala;)

Kod napisany. Testowa instalacja wykonana. Wspornik cewki zrobiony ale do poprawy. Bezrozdzielaczowy zapłon właśnie zaczął pracować tak jak powinien. Kąt wyprzedzenia mogę regulować dowolnie w zakresie od 50* przed GMP do 10* za nim. Jeszcze muszę zweryfikować lampą czy teoria pokrywa się z praktyką ale na słuch już reaguje. Do regulacji przerwy na świecach i najprzyjemniejsza robota czyli malowanie zapłonu

Strona 8 z 10 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/