Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=3943
Strona 9 z 10

Autor:  Strucelsw [ 09 października 2019, 17:36 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

próżnia wzgledem atmosferycznego normalnego jest

Autor:  piotr1eo [ 17 października 2019, 21:58 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Zmontowałem i wrzuciłem krótki filmik pokazujący różnicę w dokładności między aparatem zapłonowym, a zapłonem który teraz jest w żuku. Oceńcie sami. Ciekawe jak zachowuje się żuk elektronik. Powinno być znacznie lepiej.

https://youtu.be/ZkUiuvNHBg8

Autor:  Marian [ 17 października 2019, 22:46 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Wow! To już wiem dlaczego Żuk prawie zawsze popierduje z wydechu, choćby na rzęsach stawał... :)

Pytanie jeszcze w jakim stanie ten Twój aparat, czy nie wyhuśtane sprężynki, regulator odśrodkowy, tulejki itd...

Autor:  piotr1eo [ 18 października 2019, 07:59 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Aparat raczej większość życia przeleżał na półce, nie wiem czy przypadkiem nie był nieużywany. Przy okazji zamienię go na ten co chodził w poprzednim silniku a do tego zajrzę. Jeśli skala z koła zamachowego nie odpadnie to go sprawdzę. Próbując ruszać palcem za palec miałem wrażenie że aktualny jest "sztywniejszy" od starego.

Autor:  Strucelsw [ 19 października 2019, 20:34 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

zuk popierduje z wydechu jak ma nieszczelne/za ciasno ustawione zawory albo za ubogą mieszankę

Autor:  Melesjo [ 26 października 2019, 22:54 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Strucelsw pisze:
zuk popierduje z wydechu jak ma nieszczelne/za ciasno ustawione zawory albo za ubogą mieszankę


A co myślisz na temat dyszy II przelotu w gaźniku 28/35 S2A w rozmiarze 145. Czy może być ona przyczyną strzałów (dość konkretnych) w tłumik? Tak to już wszystko pięknie chodzi dopóki II przelot się nie otworzy. Wtedy zaczynają się szarpania i owe strzały.
Do tej pory:
-komora 6.5 mm,
- zawory 0,2 s, 0,3 w,
-aparat (elektronik) na słuch (wyprzedzony na granicy spalania stukowego na jałowych)
- cewka od VW, moduł APE Soprt, świece Denso, przewody sentech.
-forum wertowane wielokrotnie...

Autor:  Strucelsw [ 27 października 2019, 16:32 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

może być uszkodzony zielony kabelek albo sam moduł, moze mieć on słaby styk z masą. Jaka cewka?
jesli od vw to trzeba zagnieść końcówkę przewodu, zeby ciasno wchodziła na bolec w cewce. mozesz też delikatnie , 1-2st opóznić zapłon.
mogą być też rozgiete spręzynki regulatora odśrodkowego-jeśli aparat był używany.

Autor:  Melesjo [ 27 października 2019, 16:54 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Dzięki za info. Cewka taka czarna z zieloną naklejką (ale objawy takie same na oryginalnej).
Moduł dodatkowo zmasowany do gołej blachy.
Aparat fabryczny ( Żuk 1994 r.) Ale żadnej blaszki nie sprawdzałem (w sumie nie wiem o która chodzi). Mało na forum o elektronicznym rozdzielaczu.
Myślałem jeszcze że może gaźnik, żeby poziom obniżyć albo dysze zmniejszyć, że za dużo paliwa i dlatego wali w rure.
A czy objaw, że przy trzymaniu na obrotach około 2000, słychać że faluja delikatnie, znaczy troszkę opadają i rosną i tak cały czas a noga nawet nie drgnie.

Autor:  Strucelsw [ 29 października 2019, 19:28 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

lewe powietrze, uszkodzony zielony kabelek aparat-moduł, lub uszkodzony moduł.

Autor:  piotr1eo [ 30 października 2019, 16:39 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Mała aktualizacja dla zainteresowanych

Ciągle jeszcze docieram silnik więc nie przesadzam z katowaniem. Nagrałem wykres w czasie przyspieszania 900obr do 2500obr. Widać jak ładnie sprężarka ładuje. Gdyby nie błąd regulatora położenia geometrii który na początku otwiera a dopiero po chwili zamyka łopatki zwiększając doładowanie to ciśnienie było by już od 900 obrotów. Jeździ się jak wolnossącym, praktycznie w dowolnym momencie po wciśnięciu pedału gazu mamy dostępne Nm. Może znajdę czas na shamowanie potwora to wykresami się pochwalę.

Obrazek

Autor:  Strucelsw [ 31 października 2019, 13:44 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

elegancko. z racji przeciażeń układu korbowo-tłokowego, sprzegła i skrzyni nie powinno być za dużych ciśnien poniżej 1200-1500obr

Autor:  piotr1eo [ 31 października 2019, 16:56 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Staram się o tym pamiętać:)

Autor:  piotr1eo [ 08 lutego 2020, 22:01 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

Mała aktualizacja.

Przy okazji zakupu różnego złomu udało mi się kupić turbosprężarkę taką jak mam w żuku za 75zł, a z racji, że w dolocie powoli zaczął pojawiać się olej a na obudowie strony zimnej lekkie otarcia od wirnika postanowiłem wymienić suszarkę. Świeżo zakupioną turbinę zregenerowałem samodzielnie za 100zł. Do zestawu doszedł elektroniczny nastawnik turbo za kolejne 100zł. W dyskretnym miejscu udało się schować czujnik ciśnienia i temperatury w kolektorze oraz temperaturę spalin. Dodatkowo uruchomiłem silnik biegu jałowego.
Wszystkie te zabiegi pozwoliły zrobić dużo większy porządek na silniku, spadła liczba kabli i przewodów podciśnieniowych, a przede wszystkim poprawiła się kontrola nad sprężarką. Ciśnienie jest już bezpieczne, nie ma przeładowań. Dzięki kontroli biegu jałowego można żwawo ruszać bez dodawania gazu.

W ostatnim czasie zakupiłem też most hipoidalny z forum. Muszę go przejrzeć i zamontować. Zawsze trochę szybsze przełożenie ale boje się, że wraz będzie za mało.

Żuk jest coraz bliżej wyjazdu na hamownię żeby określić aktualną moc.

Kolega po obejrzeniu filmu z Rolls-Royce na silniku którego stała moneta podpuścił mnie...
https://youtu.be/IIPh2txmtbA

Galeria zdjęć bo na forum nie mogę wrzucić:
https://photos.app.goo.gl/e6rUDv8S6H9wYMQ59

Autor:  Matiz [ 28 lutego 2020, 21:16 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

skubany!

ale dalej nie wiem czemu bawisz sie ze zmienną geometrią zamiast zwykłym wastegate

Autor:  Strucelsw [ 01 marca 2020, 12:35 ]
Tytuł:  Re: Żuk strażak A 15 B 82r Mińsk Maz

żeby turbodziury nie mieć, tylko płynnie narastajacy moment.

Strona 9 z 10 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/