Dzisiaj jest 10 grudnia 2019, 01:59


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 06 lutego 2018, 20:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
Jaki jest realny przebieg silnika s21 po generalce zakładając, że o silnik będę dbał, dobre oleje, regularna obsługa i używany z głową?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2018, 21:41 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
W serwisówce z epoki było OIDP 100 tysięcy i 80 tysięcy km po pierwszym i drugim remoncie kapitalnym. :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2018, 23:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 985
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
A przy dobrych materiałach eksploatacyjnych pewnie można ten wynik podkręcić przynajmniej o współczynnik 1,5

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 lutego 2018, 00:24 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4892
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Też mi się zdaje, że 120, a może i 150tys powinien przehulać. Problem w tym, że przypuszczam nikt tutaj na forum tego nie testował na takich przebiegach :) My jak dotąd zrobiliśmy Żukiem 25 tys, musiałem zrzucić czapkę, żeby naprawić gniazdo świecy i na gładziach jak dotąd brak śladów zużycia, a pracował w sporym zapyleniu. To nie jest oczywiście miarodajne, ale mam też przykład nominału z przebiegiem (raczej w miarę wiarygodnym) 70 tys, też zrzucałem głowicę i też wszystko wygląda dobrze. No ale jednak trzeba brać pod uwagę to, że materiały wykorzystane do części tych silników to plastelina i gównolit, więc pół miliona nim raczej nie zrobisz.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 lutego 2018, 21:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1797
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
no nie taki gównolit, bez przesady,wały są bardzo twarde, to chyba jedyny silnik jaki znam który może mieć panewki zdarte do brązu a wał bez zuzycia. Gorzej bywa z blokami, ale jak przy 70kkm progów prawie nie ma to materiał bloku jest ok. 200kkm powinien zrobić,eksploatowany w trasie, czy "na ciepło" może i więcej. Znajomy eksploatował żuka 91' w zasadzie od początku na lotosie mineralnym-który nie jest zbyt dobrym olejem, ale jednak o niebo lepszym niż lux czy selektole i zatarł go przy 150kkm-dlatego ze niespecjalnie dbał o niego, nie dolał oleju, a zuk jak to żuk, lubi pociec ze sznurka. ale silnik poza wyciekami oznak zuzycia nie wykazywał.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 czerwca 2018, 14:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
Witam po dłuższej przerwie.

Jak pewnie część z Was kojarzy z tematu o skrzyni V, mój Żuk już jeździ.
Wczoraj odbył swój pierwszy rajd.
Załącznik:
download_20180603_150257.jpg
download_20180603_150257.jpg [ 146.59 KiB | Przeglądany 1722 razy ]

Załącznik:
download_20180603_150259.jpg
download_20180603_150259.jpg [ 228.93 KiB | Przeglądany 1722 razy ]

Udało się nawet dojechać do mety.
Załącznik:
download_20180603_150041.jpg
download_20180603_150041.jpg [ 269.8 KiB | Przeglądany 1722 razy ]


Silnik ma już zrobione 600 km od naprawy, szczerze to nie spodziewałem się, że 100 przejedzie.
Naprawa zamknęła się w 400 zł. Zakupiłem nowe pierścienie, komplet uszczelek, uszczelniacze zaworowe, trochę śrub, nakrętek, papier ścierny i pastę do docierania zaworów.

Teraz kilka słów o naprawie
Gładzie cylindrów wyglądały kiepsko, pierwsze dwa lepiej, zdjęcie przedstawia bodaj 4 cylinder.
Załącznik:
5856555008.jpg
5856555008.jpg [ 20.38 KiB | Przeglądany 1722 razy ]

Cylindry zostały przeszlifowane papierem ściernym o różnych gradacjach założonych na wykonany z trzpienia 65mm założonego na wiertarkę oraz specjalnej gąbki tapicerskiej, całość doprawiona dużą ilością WD-40. Cała operacja wykonana została tak aby wygładzić cylindry i za pomocą ruchów posuwisto-zwrotnych zrobić efekt podobny do honowania

Załącznik:
2018-03-03 15-15-59.3458203648.jpg
2018-03-03 15-15-59.3458203648.jpg [ 1.16 MiB | Przeglądany 1722 razy ]

Załącznik:
8736100352.png
8736100352.png [ 1.32 MiB | Przeglądany 1722 razy ]

Jeśli chodzi o tłoki, to zostały stare.
Załącznik:
5856612352.jpg
5856612352.jpg [ 31.95 KiB | Przeglądany 1722 razy ]

Wyczyściłem oraz wyszlifowałem płaszcze i denka tłoków(na zdjęciu ostatni jeszcze nie zrobiony), sprawdziłem rowki.


Pierścienie poszły nowe, 3 sztuki na tłok (podziękowanie dla Strucelsw za doradzenie typu)

Głowica rozebrana, umyta, dotarte zawory (stare), nowe uszczelniacze, dopasowane kanały do kolektora.

Po złożeniu silnika, dopasowałem skrzynie V z lublina.

Dodatkowo zamiast starej prądnicy założyłem alternator z VW passata (180A), oraz przygotowałem miejsce na ewentualna pompę do wspomagania.
Załącznik:
Komentarz: nie lubię malować
IMG_20180421_090717.jpg
IMG_20180421_090717.jpg [ 832.74 KiB | Przeglądany 1722 razy ]

Załącznik:
IMG_20180421_090104.jpg
IMG_20180421_090104.jpg [ 904.58 KiB | Przeglądany 1722 razy ]


Pierwsze odpalenie link,
silnikiem wcześniej kręciłem dopóki nie poszedł olej klawiaturą. Wcześniej było kilka prób ale przez nie zaślepiony króciec w kolektorze nie udawało się.
Silnik powędrował do samochodu
Załącznik:
IMG_20180421_174434.jpg
IMG_20180421_174434.jpg [ 1.13 MiB | Przeglądany 1722 razy ]

Do tego zdjęcia będę miał pytanie:
Załącznik:
IMG_20180421_181643.jpg
IMG_20180421_181643.jpg [ 977.88 KiB | Przeglądany 1722 razy ]

Jak w tym silniku powinna wyglądać odma?


W ostatnim czasie żuk dostał jeszcze hak:
Załącznik:
IMG_20180603_141121.jpg
IMG_20180603_141121.jpg [ 1.2 MiB | Przeglądany 1722 razy ]

Załącznik:
download_20180602_093431.jpg
download_20180602_093431.jpg [ 374.57 KiB | Przeglądany 1722 razy ]


To by było wszystko co pamiętam.

Pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 czerwca 2018, 22:09 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4892
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Masz miskę z silnika o zamkniętym układzie przewietrzania i pokrywę boczną z odmą starego typu. Ale przy takim połączeniu to też powinno funkcjonować :) Jedynie będizesz musiał zaślepić kanał dolny w obudowie filtra do webera, który oryginalnie też był połączony z odmą.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 czerwca 2018, 06:37 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Kapitalna relacja, świetnie okraszona zdjęciami. Żuk z sianem - normalnie jakbym widział swoje pole/łąki, :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 czerwca 2018, 21:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2812
Lokalizacja: EU
Strucelsw pisze:
no nie taki gównolit, bez przesady,wały są bardzo twarde, to chyba jedyny silnik jaki znam który może mieć panewki zdarte do brązu a wał bez zuzycia. Gorzej bywa z blokami, ale jak przy 70kkm progów prawie nie ma to materiał bloku jest ok. 200kkm powinien zrobić,eksploatowany w trasie, czy "na ciepło" może i więcej. Znajomy eksploatował żuka 91' w zasadzie od początku na lotosie mineralnym-który nie jest zbyt dobrym olejem, ale jednak o niebo lepszym niż lux czy selektole i zatarł go przy 150kkm-dlatego ze niespecjalnie dbał o niego, nie dolał oleju, a zuk jak to żuk, lubi pociec ze sznurka. ale silnik poza wyciekami oznak zuzycia nie wykazywał.



Tu masz racje Strucel :) do tego jak mial jednego kierowce który jezdzil normalnie sprawdzal plyny , to taki S-21 bedzie chodzil bardzo dlugo :) w PRLu nikogo to nieobchodzilo , pamietam ze jak taki osmarakany silnik siwa farba byl wstawiony to najczesciej po kapitalnym remoncie , na tym bez kitu 25.000 km sie zrobilo i koniec !! a jeszcze duzo kierowców zmienialo dysze w gazniku na mniejsze zeby na trasie mniej spalil , gniazda zaworowe moment sie wypalily . Ale powiem wam na chu... oleju Lux czy na tym ciut lepszym Selektole i tak te silniki dawaly rade :!: , wiele osób zle sie wypowaida o tych silnikach , trzeba pomyslec o olejach najpierw jakie wtedy byly , ten Lux to zadkie gówno bylo , barali to nawet do robienia mieszanki dla WSK czy Syreny.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2018, 08:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
W ostatnim czasie żuk wjechał na rolki hamowni.
Efekt:
Załącznik:
żuk.png
żuk.png [ 909.71 KiB | Przeglądany 1620 razy ]

Pierwszy przejazd pedał nie był w podłodze, przy następnych odkryłem, że ma jeszcze kilka mm.
Z ciekawostek moment w pierwszym przejeździe był większy niż przy pedale w podłodze. Będę musiał się temu przyjrzeć. Nie chciało mi się zakładać sondy szerokopasmowej ale zaraz po złożeniu silnika sprawdzałem i lambda w całym zakresie była praktycznie 1.

Zapłon ustawiony na oko, aparat mi się nie podoba za bardzo bo regulator podciśnieniowy jakby nie wracał do końca, do zbadania.

Z racji, że mam dostępną hamownię w pracy to zamierzam zrobić serię pomiarów. W najbliższym czasie zrobię wydech, w miejsce ori wydechu pójdzie zbiornik lpg,instalacja gazowa a na końcu poprawię zapłon. Po każdej modyfikacji spróbuję zrobić pomiar, zobaczymy jakie będą zmiany.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2018, 09:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 marca 2015, 21:11
Posty: 62
Szatan nie kogut!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 czerwca 2018, 08:21 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4892
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Brawo! Fajnie to wygląda! :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 czerwca 2018, 22:05 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
Mam pytanie odnośnie kolektora wydechowego. Stożek rury wydechowej kiepsko uszczelnia połączenie i słychać syczenie, widać też sądzę w miejscu nieszczelności. Czy to trzeba porostu mocno skręcić?
Druga sprawa. Oś podgrzewacza kolektora ma duże luzy, sprężyna pęknięta. Czy to można zaspawać dla świętego spokoju? Na zdjęciu widać mój świetny pomysł. Przez 100 km poksylina śmierdziała, za to sporo ciszej było. Spaliny już nie świszczały przynajmniej z tej strony,
Może kiedyś zrobię sobie cały kolektor ale teraz tego trzeba doprowadzić do szczelności
Załącznik:
IMG_20180618_204241_1.jpg
IMG_20180618_204241_1.jpg [ 1.04 MiB | Przeglądany 1564 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 czerwca 2018, 23:35 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2696
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Na połączeniu rury z kolektorem jest przewidziana uszczelka.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2018, 06:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4892
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Z tego co mi wiadomo w późniejszych latach produkcjinuszczelki zadnej nie było, był "grzybek" rury i flansza miała go docisnąć do kolektora tym samym uszczelniając-działalo to tak sobie, więc możesz kombinować z jakimś miedzianym krążkiem...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: MSN [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net