Dzisiaj jest 16 grudnia 2019, 02:13


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 czerwca 2018, 20:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
Faktycznie nie ma uszczelki. To samo mówi "Żuk budowa eksploatacja"

Jak człowiek ma problem to sięga po piwo. Mi zawsze pomaga, z racji wczesnych godzin nie wypiłem tylko poszukałem puszki w śmieciach. Pasuje idealnie...

Załącznik:
IMG_20180619_170626_f.jpg
IMG_20180619_170626_f.jpg [ 793.56 KiB | Przeglądany 1910 razy ]


Pierwszy tłumik z seata cordoby 1.6
Załącznik:
IMG_20180618_192429_f.jpg
IMG_20180618_192429_f.jpg [ 1.05 MiB | Przeglądany 1910 razy ]

Dalej peugeot 405, połączone rozklepaną rurą pierwszego
Załącznik:
IMG_20180618_195331_f.jpg
IMG_20180618_195331_f.jpg [ 878.34 KiB | Przeglądany 1910 razy ]


Fabryczna rura przycięta, oszlifowana, na nią wlatuje cordoba, obejma żukowska.
Wieszaki z lublina (przypadkiem kiedyś zamówiłem)
Załącznik:
IMG_20180619_202319_f.jpg
IMG_20180619_202319_f.jpg [ 955.66 KiB | Przeglądany 1910 razy ]

Załącznik:
IMG_20180619_203122_f.jpg
IMG_20180619_203122_f.jpg [ 915.15 KiB | Przeglądany 1910 razy ]

Załącznik:
IMG_20180619_203112_f.jpg
IMG_20180619_203112_f.jpg [ 968.83 KiB | Przeglądany 1910 razy ]


Muszę jeszcze przyjrzeć się czy nie potrzebny wieszak w połowie, całość trochę waży.
Pozostaje poprawić wylot aby nie dmuchał w resor, na razie nie miałem ładnej rurki.

Oczywiście może to być placebo albo efekt jazdy bez maski ale mam wrażenie, że silnik oddycha lepiej, skończyły się przedmuchy, licznik szybciej pokazuje 140 (85km/h bo jeszcze ciągle złe przełożenie). Na dniach okaże się na rolkach czy coś dało.

Koszt całej operacji to 120zł + piwo które trzeba wypić wcześniej lub w trakcie pracy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2018, 21:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1798
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ten wydech nie bardzo. końcowy z 405 nie jest przelotowy. konstrukcja ala zuk nowego typu, dławi mocno.
silnik się ułoży, przejedź z 1500Km po złozeniu, dopiero hamuj.
klape w kolektorze zaspawaj koniecznie w pozycji zamkniętej!!! żeby spaliny nie podgrzewały dolotu, to jest 5% na mocy spokojnie.
zamów komorę wydechu u Węglarskiego, do tego tłumik z audi 80 lub 100 C3 zamiast tego z 405, one są dobre przepływowo. Komorę mogą zamówić jeszcze jedną, bo właśnie klientowi robi do żuka, byłaby za tydzień do odbioru koszt 200zl.
mam też na stanie końcowy z kwasiaka za 450zł jakby co, liczony pod żuka.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2018, 21:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1798
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
popatrzyłem na wykres- masz za późny zapłon i za ubogą mieszankę, dusi go. prawidowo zrobiony ponad 70KM osiągnie z palcem w nosie.
przy 3 pierścieniach i otwartej odmie KONIECZNIE korek wlewu oleju musi być stary-wysoki!!! inaczej bedzie kłopot z odpowietrzaniem skrzyni korbowej, przerobiłem to u siebie
taki układ jak na zdjeciu nie moze działać. silnik nie ma żasnego odpowietrzenia.musisz zdjąć ten gumowy waż z odmy, ona musi swobodnie się łączyć z atmosferą, a otwór w misce zaślepić.
świece kup sobie Denso WF20TT, polecam, idealnie chodzą w tych silnikach. do tego termostat mery białystok 72C, na aukcji ten wyżej na foto:

http://allegro.pl/termostat-zuk-nysa-wa ... 65866.html

ostatnio śmigaliśmy służbowo do wawy nysą i na obwodnicy osiągneła 120 wg GPSa (licznikowo 115), a kres to nie był:) może na benzynie i 130 by doszła.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Ostatnio zmieniony 19 czerwca 2018, 21:36 przez Strucelsw, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2018, 21:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
Jeśli chodzi o zapłon to jest taka szansa, ustawiłem go na słuch, gruszka jakby nie cofała się do końca przy atmosferze w kolektorze.
Ogólnie chciałem pobawić się czystą motoryzacją, sprawdzić czy zmiana wydechu coś zmieni. Wydech i tak musiałem przenieść bo chce zbiornik LPG założyć zamiast niego.
Jak pisałem zapłon ruszę dopiero po shamiwaniu wydechu, tak aby pomiary powiedziały coś o konkretnego, czy jest lepiej czy gorzej.
Klapka zaspawana tak jak mówisz.
Niedługo sprawdzę różnice.
Dzięki za uwagi.

Edit
Właśnie poluję na wysoki korek, poprawiłem też odmę, świece mam dokładnie takie


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 czerwca 2018, 18:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1798
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
to jeszcze sprawdź poziom paliwa, powinien być 6-6,5mm na stojącej pionowo pokrywie bez uszczelki, wtedy dobrze chodzą te silniki.oraz dysze czy są ok. można też przerobic nieco obudowę filtra powietrza. zapłon na słuch jak najbardziej, ale pytanie jaki masz aparat. te stare ustawia się na najszybsze i najrówniejsze obroty na wolnych, te od elektronika przy 2000obr, łapiesz moment kiedy obroty już bardziej nie rosną a każde opóżnienie powoduje delikatny ich spadek.
może płytka aparatu, kulka i sworzeń regulatora podciśnieniowego nie nasmarowany, dlatego niemrawo działa.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 czerwca 2018, 18:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1798
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
dobra, już widzę, aparat stary typ.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 czerwca 2018, 11:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
Wydech znacząco wyciszył żuka, niestety z wykresu wynika, że moc bez zmian.

Na wykresie dodatkowo zaznaczony AFR, do poprawy, od 2750 obr jest ubogo. Wezmę pod uwagę podpowiedzi Strucelsw
Następne pomiary będą z LPG


Załączniki:
04550600f.JPG
04550600f.JPG [ 624.52 KiB | Przeglądany 1804 razy ]
zuk2.png
zuk2.png [ 900.26 KiB | Przeglądany 1804 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 czerwca 2018, 16:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1798
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
poziom paliwa na 70% za niski. dysze powietrza i paliwa 2 przelotu do sprawdzenia

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2018, 22:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1798
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
i jak postępy?

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lipca 2018, 16:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
Hej. Wypadł wyjazd służbowy. Niestety udało mi się tylko zgromadzić graty do gazu (prawie za bezcen). Montaż może w najbliższym czasie uda się zrobić.

Nadal poszukuję informacji od właścicieli shakowanych żuków odnośnie wpisów dopuszczalnych mas w dowodzie rejestracyjnym.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2018, 22:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
Dzisiaj po fajrancie udało się Żuka pomęczyć na hamowni ale zanim pokaże wynik podsumowanie zmian. Od razu przepraszam za jakość zdjęć ale mam pobity telefon.

Żuk zyskał gaz. Za to stracił gaźnik. Od kilkuset kilometrów pomykam na przepustnicy z poldolota 1.6 MPI i mikserze dedykowanym. Cały zestaw zakupiony na znanym portalu za 25zł z przesyłką.

Załącznik:
IMG_20180926_174725.jpg
IMG_20180926_174725.jpg [ 978.31 KiB | Przeglądany 1522 razy ]

Załącznik:
polonez.png
polonez.png [ 966.78 KiB | Przeglądany 1522 razy ]


Zbiornik LPG zamontowany w miejscu tłumika. Prześwit nie ucierpiał.
Załącznik:
IMG_20180917_073105.jpg
IMG_20180917_073105.jpg [ 892.86 KiB | Przeglądany 1522 razy ]

Załącznik:
IMG_20180917_073219.jpg
IMG_20180917_073219.jpg [ 806.1 KiB | Przeglądany 1522 razy ]


Przy okazji zakładania parownika wleciało chłodzenie/grzanie oleju.
Załącznik:
IMG_20180811_161208.jpg
IMG_20180811_161208.jpg [ 977.66 KiB | Przeglądany 1522 razy ]

Załącznik:
IMG_20180811_161801.jpg
IMG_20180811_161801.jpg [ 915.21 KiB | Przeglądany 1522 razy ]




A teraz wyniki z hamowni.
Załącznik:
zuk a15.png
zuk a15.png [ 113.26 KiB | Przeglądany 1522 razy ]


W porównaniu z poprzednim wykresem moment jest większy i pojawia się sporo wcześniej. Może dla tego bardzo fajnie się jedzie, nawet lepiej niż na benzynie pomimo mniejszej mocy. Podejrzewam, że mocniejszy moment na dole spowodowany jest długim dolotem ponad 1m, na niskich obrotach pojawiają się pulsacje w dolocie. Bez dolotu góra jest lepsza o kilka Nm ale bez rewelacji. Aktualnie mikser ma 35mm. Lambda prawie do końca w okolicy 0.85.
Sprawdzałem bez miksera, czyli pełen przelot 50mm, pomimo, że udało się gaz wyregulować to osiągi nie podskoczyły. Zapłon też regulowany w każdą możliwą stronę i było tylko gorzej. Nie udało mi się przekroczyć magicznego progu 60km.


Przy okazji wybiera się ktoś? Ja prawdopodobnie doturlam się Żukiem.
Załącznik:
3356906100721336758.jpg
3356906100721336758.jpg [ 99.71 KiB | Przeglądany 1522 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 listopada 2018, 21:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1798
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
przepustnica(talerzyk) mpi ma 46mm, 50mm ma wlot do niej. załóż mikser 40-42 mm i zobacz.
załóz większy filtr oleju albo ten sam tylko Purfluxa-ma większą powierzchnię.
ale wykres ładny, płynny, skład widać ok.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 listopada 2018, 11:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 marca 2015, 21:11
Posty: 62
Stop.
Jak chcesz podbić magiczną wartość mocy max, skoro krzywa momentu obrotowego ma maxa przy 1400-2400obr a potem tylko opada. To silnik wolnoobrotowy i musisz się z tym pogodzić. Ma długi skok. Może jak opóźnisz rozrząd to cos się zmieni. Ale i tak pytanie po co? Jak często dociągasz ten silnik do 5000obr?

Kolejna sprawa. W związku z tym nie widzę sensu zwiększać średnicy przpustnicy i miksera. Bo to ma wpływ rzeczywiście przy prędkościach obrotowych - powiedzmy - od 4000 tys/min. Sens jest przy silnikach wysokoobrotowych, szczególnie 16V
Z doświadczenia wiem że duże miksery - owszem stawiają mniejsze opory przy wyższych obrotach silnika i pełnym otwarciu przepustnicy, ale powodują niestabilną pracę przy małych przepływach (podciśnieniach). Mam tu na myśli ruszanie, nagłe przyśpieszenie z niskich obrotów. Pojedyncze jakie stosowałem to max 34mm. Wiec w/g mnie montaż miksera rzędu 40-42mm możne zakończyć się strzałami w dolot czy też "dziurą w obrotach". S-21 mozę to nadrobić swoja niską charaktetystyką, ale weź to pod uwagę.

Co bym zrobił na Twoim miejscu. Wróciłbym do gaźnika i zamontował na nim mikser dwupalnikowy. Jest to rozwiązanie genialne w swej prostocie. Dopóki nie wciskasz gazu do dechy i jedziesz na 1 przelocie, to używasz malutkiego miksera który zachowuje się bardzo stabilnie. Jazda jest płynna bez szarpnięć i wybuchów. Jak chcesz dać do dechy to włącza się do pracy II gardziel i drugie oczko miksera. I fura rwie na ile pozwoli jej konstrukcja. Pole powierzchni dwóch palników 26mm odpowiada jednemu 37mm.
Oczywiście średnice palników warto dostosować do średnic gardzieli i przepustnic. Zgodnie z zasadą że palnik nie powinien być mniejszy niż gardziel/przepustnica (bo wprowadza opory), ale i nie większy (bo i tak oporu całosci nie poprawi, a tracisz na podciśnieniu zasysającym gaz).

Stary dwugardzielowiec (taki jak w poldku) miał przepustnice 34/34 a gardziele chyba 25/25? Nowsze mają przepustnice 28/35 a gardziele - nie pamiętam. W polonezie jak śmigałem przez 99% czasu na LPG to zwiększałem gardziele do 25/27mm i stosowałem takiej samej średnicy palniki w mikserze. Albo zamawiasz oczko na wymiar u tokarza, albo nalepiasz poxipol i toczysz na wymiar.

Jeśli nie masz zamiaru jeździć na Pb to olej eko ustawienia. Benę będziesz miał do odpalania w zimie i rozgrzania silnika. Mozę być na bogato. Skup się na ekonomii i mocy na LPG.
Jeśli stawiasz na LPG pomyśl o zablokowaniu klapki z kolektora wydechowego i odizolowanie spalin od kol. ssącego. Podgrzane powietrze zmniejsza napełnienie silnika. Do odparowania benzyny nie jest juz potrzebne. Nie wiem. zaspawaj klapkę na szczelnie, odizoluj azbestem, wełna mineralną? To tylko moje przemyślenia na odległość, bo tego nie zdążyłem zrobić przed sprzedzażą Nysy.
Filtr - zostaw zwykły w puszce. Wszelkie stożki i temu podobne spełniają swoja funkcję tylko na naprawde wysokich obrotach. Zastosowanie ich w wolnoobrotowych silnikach to sukces marketinowców :)
Doprowadź rurą do puszki filtra chłodne powietrze. Byle nie dmuchało bezpośrednio w rurę, bo może zubażać mieszankę. Chyba że zastosujesz kompensację ciśneinia do reduktora.

P.S. bardzo mi się podoba zastosowane wyrównanie temperatury oleju. też genialne. Najpierw podgrzewa, potem chłodzi. Chciałem to zamontować w swoim 125p, ale ciasno jest przy wydechu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 listopada 2018, 09:17 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
Odnośnie Olo
Masz bardzo dużo racji i większość rzeczy jest do zrobienia lub zrobiona.

A teraz z racji że u Matiza już wrzuciłem zdjęcie pokaże coś jeszcze.
Krótki filmik z jazdy w którym słychać delikatne ładowanie i potem "tsssss..."
https://drive.google.com/file/d/14vs86g ... p=drivesdk
Jedzie się już inaczej pomimo że doładowanie jest symboliczne na początek.
Więcej napiszę po powrocie z wyjazdu służbowego.


Załączniki:
IMG_20181108_074009_f.jpg
IMG_20181108_074009_f.jpg [ 415.55 KiB | Przeglądany 1450 razy ]
IMG_20181108_073923_f.jpg
IMG_20181108_073923_f.jpg [ 397.18 KiB | Przeglądany 1450 razy ]
IMG_20181111_170407_f.jpg
IMG_20181111_170407_f.jpg [ 441.83 KiB | Przeglądany 1450 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 listopada 2018, 11:21 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 389
Lokalizacja: gdynia
Oo turbinka, ;) z którego miejsca idą przewody olejowe?

_________________
Nysa T522 90'
Nissan Cherry 83'
Fiat 126p 125p 82'
Niewiadow n126 75'
Trabanta 601 72'
Wsk 125 58'


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net