Dzisiaj jest 28 marca 2024, 14:06


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 30 września 2019, 08:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
buźka pisze:
No nie cuduj, tylko zamontuj z lublina, do 160km/h. Bardziej adekwatny do osiągów. No chyba, że masz tam coś mocniejszego, niż 70-90 KM.

Noo, za rok czasu to już może tam siedzieć coś znacznie mocniejszego. Np taki m50b25 :D Dawca już jest, ale projekt będzie musiał poczekać.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 października 2019, 02:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
Tak więc prace rozpoczęte. Rama już naprawiona, dzisiaj jedzie do piaskowania. Było przy niej trochę roboty, więcej niż zakładałem. W sumie trzy dni pracy po 10-12 godzin. Na szczęście pomógł mi kolega, więc się udało dość szybko to ogarnąć. Teraz zabiorę się za silnik, będzie robiony dół... cdn


Załączniki:
IMG_20191003_180824.jpg
IMG_20191003_180824.jpg [ 483.23 KiB | Przeglądany 6600 razy ]
IMG_20191008_092757.jpg
IMG_20191008_092757.jpg [ 714.68 KiB | Przeglądany 6600 razy ]
IMG_20191008_125933.jpg
IMG_20191008_125933.jpg [ 875.81 KiB | Przeglądany 6600 razy ]
IMG_20191008_114745.jpg
IMG_20191008_114745.jpg [ 884.69 KiB | Przeglądany 6600 razy ]
IMG_20191008_183006.jpg
IMG_20191008_183006.jpg [ 523.17 KiB | Przeglądany 6600 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 października 2019, 20:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
A że tak zapytam, po co wycinałeś pas przedni? Troszkę wyżej podnieść i by wyjechało. Rama wygląda nienajgorzej, widywałem gorsze. Ładne masz oponki z tyłu. Co to? Tłumik nowego typu, do wersji z katalizatorem. Masz kata? No i teraz, to byś miał skrzynię łatwiej przełożyć, nie? Ale próbę drogową, to już by ciężej było wykonać.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 października 2019, 17:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
Pas przedni i tak do wymiany, bo był cały pognity na wylot od spodu. Nowy pas prawdopodobnie nie będę wspawywał tylko zrobię przykręcany. Opony to Matador letnie 195/75, jak dobrze pamiętam. Katalizator był, ale cały stary wydech był też nie za ciekawy, dość skorodowany i poobijany, więc wymieniłem ma nowy bez kata(nie mogłem znaleźć nowego wydechu na katalizator) A skrzynia już była przełożona wcześniej, przed zdjęciem ramy. Przetestowana i oblatana :) jak chcesz, możesz zobaczyć filmik https://www.youtube.com/watch?v=f631fuvFFOI


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 października 2019, 19:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jakbyś potrzebował nowy pas przedni, to mam na zbyciu :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 października 2019, 21:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
Marian pisze:
Jakbyś potrzebował nowy pas przedni, to mam na zbyciu :)

Akurat zaopatrzyłem się już w reperaturkę. Trochę jej jakość zostawia sporo do życzenia(głównie to krzywizna, łuk przetłoczenia) ale jako tako pasuje.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Czas leci
Post: 28 grudnia 2019, 18:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
Witam po dłuższej przerwie. Z racji przygotowań do wyjazdu za granicę nie miałem za bardzo chęci na popełnienie tego postu, ale gdy już jestem na miejscu, można coś naskrobać.
Zacznę może więc od tego, że ostatnie trzy tygodnie przed wyjazdem za granicę(15.11) były na prawdę hardcorowe. Po pierwsze miałem spore opóźnienie przy remoncie silnika, musiałem czekać dodatkowe dwa tygodnie, bo był problem z częściami(brak panewek wałka rozrządu i podczas szlifu cylindrów okazało się że jedna tuleja jest pęknięta) koniec końców udało się ogarnąć potrzebne części.
Sam remont ramy przebieg dość sprawnie, schody pojawiły się gdy już połączyłem ramę z budą. Od tego momentu zaczęły się piętrzyć rożnego rodzaju duperele, które trzeba było wykonać. Głównie związane z montażem nowej podłogi, ale inne rzeczy też dawały się we znaki. Gdy już chciałem zrobić pierwszą rundę po okolicy, zaczęły nawalać hamulce, a konkretnie pompa, bo ni cholery nie dało się ich odpowietrzyć. Pedał bezpośrednio po odpowietrzeniu co prawda trzymał, ale po kilku depnięciach znowu wpadał. Winny okazał się ostatni uszczelniacz pompy sekcji tylnej. Oczywiście nigdzie lokalnie nie dało się dostać zestawu naprawczego(trzy dni przed wyjazdem zamówiłem z neta nowy zestaw, który przyszedł dzień przed wyjazdem) i po odwiedzeniu kilku lokalnych sklepów w końcu udało się zdobyć w miarę pasujący uszczelniacz. zamontowałem, zrobiłem hamulce no i jazda.

Po zrobieniu 500km stwierdziłem, że żuk nadaje się do trasy. Był co prawda strach, że coś się zepsuje po drodze, ale skoro ludzie na złombol gnają swoje graty to i czemu mój nie miał by dać rady? Spakowany i gotowy wyruszyłem w trasę. 1200km do pokonania, średnia prędkość 80-90km/h(na autostradach), spalanie 15l gazu/100km. Czas trasy? 20 godzin, w tym 3 przystanki na odpoczynek i serwis, ok 40 min aby żuczek się tak nie męczył + do tego zjazdy na tankowanie.
A jak sama jazda, ktoś zapyta? cóż, żuk znany jest ze swojej toporności więc dłuższa droga okazała trochę męcząca. Głównie co mi przeszkadzało to luz na kierownicy i ciągłe, nazwijmy to "korekty", żeby prosto jechać. Hałas też trochę się dawał we znaki, ale dzięki skrzyni z lublina jazda była bardziej komfortowa( najważniejsze to nadbieg no i brak tego diabelskiego wycia na 1,2 i 3 biegu w porównaniu z oryginalną IVką) Inne rzeczy ujdą w tłumie, wiadomo, to je żuk nie limuzyna...

Teraz gdy już jestem na miejscu, rozmyślam, nad kolejnymi usprawnieniami. Na 100% będą hamulce tarczowe z lublina, mam już zdemontowany komplet, trzeba teraz to tylko odnowić. Z pewnością trafi do tyłu również nagrzewnica, bo na razie takowej brak, więc pasażerom jest imo trochę zimno :) Dalej będą nowe boczki i ogólnie tapicerka tyłu. W perspektywie jest wspomaganie z bmw, ale to projekt do przemyślenia, na pewno jednak będę chciał zastąpić ten przestarzały układ kierowniczy maglownicą. Ulepszeniu na pewno ulegnie też wygłuszenie kabiny.
Także ten tego, się trochę rozpisałem. Kończę tutaj bo jeszcze pewnie coś tutaj podrzucę.
Pozdrawiam


Załączniki:
trasa.JPG
trasa.JPG [ 196.69 KiB | Przeglądany 6292 razy ]
Komentarz: rama po wypiaskowaniu i ocynkowaniu natryskowym
IMG_20191016_104506m.jpg
IMG_20191016_104506m.jpg [ 963.96 KiB | Przeglądany 6292 razy ]
Komentarz: malowanie podkładem epoksydowym
IMG_20191016_180319m.jpg
IMG_20191016_180319m.jpg [ 924.5 KiB | Przeglądany 6292 razy ]
IMG_20191016_185042m.jpg
IMG_20191016_185042m.jpg [ 651.74 KiB | Przeglądany 6292 razy ]
Komentarz: rama już poskładana
IMG_20191024_083336m.jpg
IMG_20191024_083336m.jpg [ 860.39 KiB | Przeglądany 6292 razy ]
Komentarz: składanie długo wyczekiwanego silnika
IMG_20191105_182902m.jpg
IMG_20191105_182902m.jpg [ 975.98 KiB | Przeglądany 6292 razy ]
Komentarz: silnik musiałem wsunąć od spodu bo rama już była połączona z budą. Trochę było z tym zabawy, robota zdecydowanie na dwie, trzy osoby...
IMG_20191106_155008m.jpg
IMG_20191106_155008m.jpg [ 957.98 KiB | Przeglądany 6292 razy ]
IMG_20191110_092317m.jpg
IMG_20191110_092317m.jpg [ 786.73 KiB | Przeglądany 6292 razy ]
Komentarz: przymierzenie podłogi i foteli
IMG_20191110_092333m.jpg
IMG_20191110_092333m.jpg [ 996.13 KiB | Przeglądany 6292 razy ]
Komentarz: zabezpieczanie desek od spodu i montaż
IMG_20191111_121302m.jpg
IMG_20191111_121302m.jpg [ 1.03 MiB | Przeglądany 6292 razy ]
Komentarz: A tutaj gdy dojechałem na miejsce.
Ploeg 19
Berghem
mało kto chciał w to wierzyć:)

IMG_20191122_153604m.jpg
IMG_20191122_153604m.jpg [ 814.39 KiB | Przeglądany 6292 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2023, 23:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
Czas zleciał, lat przybyło, ale jedna rzecz pozostała niezmienna... Ktoś musi się zatroszczyć o ten artefakt motoryzacji, więc czynię swoją powinność. Ale po kolei. Kiedyś wspominałem, może w przyszłości do żuczka trafi inne serduszko... więc przyszłość właśnie nadeszła :D Projekt nad którym pracuję już trochę czasu(od grudnia 2021) nabiera rumieńców, więc pora się trochę pochwalić postępami. Z racji, że nie chciałem naruszać oryginalnej ramy żuka, postanowiłem zrobić nową zaprojektowaną pod silnik oraz zawieszenie bmw. Rozpoczął się więc żmudny proces tworzenia nowej ramy. Zajęło mi to prawie rok, było kilka projektowych zagwozdek do obmyślenia podczas tworzenia, ale w końcu się udało. Po położeniu podkładu przyszedł czas na składanie witalnych komponentów. Najpierw uporałem się z mechanizmem dźwigni biegów. Następnie przystąpiłem do zrobienia układu wydechowego. Teraz jestem na etapie przygotowania silnika do uruchomienia. Trzeba będzie wywalić sporo elektryki i kabli(wiązka była wyjęta cała z dawcy), więc warto najpierw zapalić silnik aby potem po kolei wywalać zbędne obwody i sprawdzać czy silnik żyje. Przede mną wciąż sporo pracy, ale powolutku nadejdzie TEN dzień 8)


Załączniki:
788.jpg
788.jpg [ 2.5 MiB | Przeglądany 2752 razy ]
3127.jpg
3127.jpg [ 2.9 MiB | Przeglądany 2752 razy ]
2355.jpg
2355.jpg [ 2.93 MiB | Przeglądany 2752 razy ]
1186.jpg
1186.jpg [ 2.35 MiB | Przeglądany 2752 razy ]
3603.jpg
3603.jpg [ 1.97 MiB | Przeglądany 2752 razy ]
9832.jpg
9832.jpg [ 2.25 MiB | Przeglądany 2752 razy ]
0665.jpg
0665.jpg [ 2.86 MiB | Przeglądany 2752 razy ]
1351.jpg
1351.jpg [ 2.91 MiB | Przeglądany 2752 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2023, 12:59 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Tak z ciekawości - planujesz tym legalnie jeździć? Jak z badaniami technicznymi dla takiej przeróbki - masz to jakoś przemyślane?

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2023, 19:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
Hmm, czy planuję tym legalnie jeździć? Nie, gdy skończę projekt postawię go wielkiej gablocie, jako pomnik osoby, która poświęciła kilka lat życia oraz sporo pieniędzy na coś z czego nie będzie użytku.... Oczywiście że chcę to zarejestrować, ale najpierw wypadało by ten projekt skończyć. O ile kwesta przeglądu to będzie najmniejszy problem, bo mam znajomości, to kwestia poprawnego zarejestrowania czyli jednostkowe dopuszczenie do ruchu jest tutaj największym znakiem zapytania. Trzeba będzie udać się z tym do PIMOTu i będą musieli to sprawdzić. Będę na początku próbował to ogarnąć w ten sposób, ale jest też opcja "legendarnej" rejestracji w Czechach gdzie niby jest to zdecydowanie prostsze. Może nawet spróbuję zarejestrować to w Holandii, gdzie ten projekt powstaje, ale najpierw musiał bym popytać się o to kogoś kto zna ten temat tutaj. Jednego razu na zlocie widziałem hotroda, który był konkretnie stuningowany i miał definitywnie zmotane przednie zawieszenie, a mimo tego miał normalnie żółte blachy. W Holandii ogólnie jeździ sporo amcarów nowszych jak i starszych, a przecież część w ogóle pewnie nie miała robionych homologacji na europę, a jakoś sobie tutaj na legalu tym jeżdżą.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 maja 2023, 10:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 813
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
Szacunek za projekt, pierwszy raz taka przeróbka mnie pozytywnie zaskakuje.
co do zmian w pojeździe, jak się tego nie "zalegalizuje", to czy się tylko zmieniło hamulce na tarczowe, czy pół pojazdu to tak przy ewentualnym zdarzeniu drogowym właściciel przerobionego pojazdu ma gorąco.

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 maja 2023, 15:15 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
Kahn13 pisze:
Szacunek za projekt, pierwszy raz taka przeróbka mnie pozytywnie zaskakuje.
co do zmian w pojeździe, jak się tego nie "zalegalizuje", to czy się tylko zmieniło hamulce na tarczowe, czy pół pojazdu to tak przy ewentualnym zdarzeniu drogowym właściciel przerobionego pojazdu ma gorąco.


Dzięki, nie każdy ma wyrozumiałość do takich rzeczy. Poświęciłem sporo pracy już przy tworzeniu samej ramy, żeby "nie było lipy" jak to się mówi. Zdaję sobie też sprawę, że temat zarejestrowania to dość śliska sprawa, ale postawię na swoim :) tak łatwo się nie poddam :lol:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 maja 2023, 06:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Trzymam kciuki


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 maja 2023, 11:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
https://m.youtube.com/shorts/3swfw29Vf60
Silnik w końcu zagadał... przypuszczałem że będą z tym cyrki, ale głównie wystarczyło dobrze podłączyć odpowiednie masy i można brać się za następne rzeczy :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 czerwca 2023, 19:46 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Elegancko! :D
Też tu zaglądam i Ci kibicuję. I masz super podejście do tematu :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net