Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 14:02


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 czerwca 2023, 19:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
Nie zwalniam tępa i pora na garść kolejnych postępów. A właściwie to całego wora, w postaci wyciętej wiązki elektrycznej 8) W ten weekend zająłem się usunięciem wszystkiego co zbędne w instalacji elektrycznej. Pozostawiłem niezbędne rzeczy typu światła, czujniki abs, czujnik poziomu paliwa, wycieraczki. Te elementy zostają ponieważ chcę przełożyć też kolumnę kierowniczą razem z manetkami więc oczywiście odpowiednie kable muszą pozostać aby można było uruchomić wyposażenie typu kierunkowskazy, światła, wycieraczki itd. Była to bardzo mozolna praca i dość uporczywa, ale koniec końców udało się to mniej więcej ogarnąć(Po całej operacji pozostało mi pół worka obciętej wiązki, na zdjęciu widać) Żeby się trochę odstresować po tym wszystkim, zamontowałem dodatkowo dwie strumienice w układzie wydechowym, bo na samym tłumiku końcowym było trochę zbyt głośno. Teraz brzmi elegancko :D
Tak więc następny etap to odświeżenie obudowy dyferencjału i złożenie napędu do kupy. Potem przyjdzie czas na przednie zawieszenie następnie.... blablabla, dobra przyjdzie czas to wszystko opiszę. Na koniec filmik jak brzmi teraz wydech. Enjoy :lol: :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=Vsya7utqpcw


Załączniki:
IMG_20230604_194154220.jpg
IMG_20230604_194154220.jpg [ 2.57 MiB | Przeglądany 5988 razy ]
IMG_20230604_185453123.jpg
IMG_20230604_185453123.jpg [ 2.56 MiB | Przeglądany 5988 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 czerwca 2023, 10:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
Szybkie pytanie natury technicznej, może ktoś podpowie. Ile waży sama buda wersji towos?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 czerwca 2023, 18:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
gola pewno z pol tony albo lepiej

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 czerwca 2023, 21:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
Na dziś mały update. W zeszłym tygodniu złożyłem tylne oraz przednie zawieszenie, natomiast hamulcami zajmę się później. Ten tydzień planuję poświęcić na coś ciekawego, mam nadzieję że do niedzieli się wyrobię :D Chyba teraz będę co tydzień coś wrzucać, a nie tak poprzednio raz na rok :lol:


Załączniki:
353847820_309550474731307_8337361852174312787_n.jpg
353847820_309550474731307_8337361852174312787_n.jpg [ 214.31 KiB | Przeglądany 5892 razy ]
353431656_309550581397963_3939685662402578524_n.jpg
353431656_309550581397963_3939685662402578524_n.jpg [ 222.78 KiB | Przeglądany 5892 razy ]
353664136_309551214731233_8326519635563329864_n.jpg
353664136_309551214731233_8326519635563329864_n.jpg [ 255.68 KiB | Przeglądany 5892 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 czerwca 2023, 20:48 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
No i tak to się dzieje powolutku :D jazda testowa zaliczona 8) Ale nie nacieszę się zbytnio bo hamulców brak :P Tak więc wracam dalej do rzeźbienia, chociaż teraz postęp trochę zwolni bo na tym etapie bardzo przydała by mi się buda. Obecnie kasta, a właściwie to cały żuk( jeszcze nie została odłączona od ramy) znajduje się Polsce. Na urlop wyjeżdżam na początku sierpnia, i do tego czasu raczej nie będzie spektakularnych postępów. Skupię się teraz na pozyskaniu części, które będę potrzebował później: czujniki poziomu paliwa, serwo hamulcowe z pompą, czujniki abs, przednie zwrotnice. Bedę musiał zlecić w jakiejś firmie dorobienie zbiornika paliwa na zamówienie, mam nadzieję że ktoś się tego podejmie


A na koniec link do pierwszej przejażdżki. Niestety nie poszalałem, bo po pierwsze nie mam hamulców, po drugie droga publiczna :( więc tylko jazda w tą i z powrotem

https://www.youtube.com/watch?v=8-IlIxeDjQs


Załączniki:
Zrzut ekranu 2023-06-18 214009.jpg
Zrzut ekranu 2023-06-18 214009.jpg [ 198.43 KiB | Przeglądany 5831 razy ]
Zrzut ekranu 2023-06-18 213937.jpg
Zrzut ekranu 2023-06-18 213937.jpg [ 203.12 KiB | Przeglądany 5831 razy ]
test.jpg
test.jpg [ 2.83 MiB | Przeglądany 5831 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lipca 2023, 19:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
Miał być post co tydzień, to chyba małe przeinaczenie :P No ale cóż, pora coś napisać. W oczekiwaniu na nadwozie postanowiłem urzeczywistnić pomysł, który chodził mi po głowie od dłuższego czasu. Korzystając z niezastąpionej drukarki 3d sprawiłem sobie prototypowe logo projektu LMW. Na razie w formie ozdoby do powieszenia w moim daily, trzeba będzie dokonać kilku poprawek zanim trafi na maskę. Potem przyszedł czas dekielki do kół, które trochę uprościłem, żeby lepiej wyszedł wydruk. Następnie zabrałem się za bardziej "mięsisty" temat. Z racji tego, że silnik bmw nie był raczej konstruowany z myślą o adaptacji w żuku, problem stanowi przepustnica asc i czujnik który znajduje się w jej górnej części. Jeśli bym miał zostawić ją tak jak jest, wymusiło by to przerobienie/poniesienie podłogi dokładnie w miejscu gdzie znajduje się pedał gazu. Rozwiązaniem będzie jej pochylenie za pomocą adaptera. Po spędzeniu kilku godzin na zaprojektowaniu, kolejnych 14 na wydrukowaniu, efekt był gotowy. Jest to oczywiście wersja prototypowa, chciałem najpierw sprawdzić czy kąt pochylenia będzie odpowiedni, i nie będzie nic wadzić o ramę. Nie wiem jeszcze jak z wytrzymałością temperaturowo-wibracyją, ale na pewno będą zmiany w projekcie, jak i samym w materiale. O dziwo filament PLA jest odporny na benzynę. Nie rozwarstwia się ani nie wypacza. Gotowy element wykonam prawdopodobnie z abs-u. Jest bardziej wytrzymały, jednak trzeba zadbać o odpowiednie warunki drukowania. A na koniec przygotowałem zaciski hamulcowe, były dokładnie wyczyszczone, wypiaskowane i zabezpieczone farbą. Niestety gdzieś przepadło jarzmo przedniego zacisku.
Teraz zostało mi odliczanie dwóch tygodni do urlopu, gdy będę mógł zjechać do Polski i w końcu przytaszczyć tutaj drugą najważniejszą część całej układanki :D


Załączniki:
IMG_20230715_184143537.jpg
IMG_20230715_184143537.jpg [ 2.36 MiB | Przeglądany 5662 razy ]
IMG_20230716_191228124.jpg
IMG_20230716_191228124.jpg [ 2.77 MiB | Przeglądany 5662 razy ]
IMG_20230705_064013343.jpg
IMG_20230705_064013343.jpg [ 2.45 MiB | Przeglądany 5662 razy ]
IMG_20230713_171811769.jpg
IMG_20230713_171811769.jpg [ 2.78 MiB | Przeglądany 5662 razy ]
IMG_20230713_164349182.jpg
IMG_20230713_164349182.jpg [ 3.06 MiB | Przeglądany 5662 razy ]
IMG_20230714_201400107.jpg
IMG_20230714_201400107.jpg [ 3.29 MiB | Przeglądany 5662 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lipca 2023, 15:42 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Piękny znaczek! :D

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 sierpnia 2023, 18:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
Jak powiedziałem, tak zrobiłem 8) Nadwozie już jest na miejscu, i czas na jakieś konkretne postępy. Na razie dam sobie chwilę na przemyślenie, bo teraz to w sumie nie wiem od czego zacząć :D gdzie tu ręce włożyć :lol:
Z oczywistych rzeczy, trzeba budę postawić na ramie i ją przytwierdzić. Podłoga w kabinie będzie zrobiona na nowo, żeby jakoś zagospodarować sensownie dostępną przestrzenią. Dorobię również nowe podłużnice z blachy 1,5mm żeby było to odpowiednio mocne. Czeka mnie z tym trochę zabawy, ale jestem na to gotowy... także diaks oraz migmomat w dłoń i do dzieła :P


Załączniki:
IMG_20230804_191232212[1].jpg
IMG_20230804_191232212[1].jpg [ 2.92 MiB | Przeglądany 5468 razy ]
IMG_20230801_124630729_HDR[1].jpg
IMG_20230801_124630729_HDR[1].jpg [ 2.53 MiB | Przeglądany 5468 razy ]
IMG_20230809_165814501[1].jpg
IMG_20230809_165814501[1].jpg [ 2.89 MiB | Przeglądany 5468 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2023, 15:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 151
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Będzie się działo
Powodzenia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2023, 22:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
A więc (podobno nie można zaczynać zdania od "a więc") po całym dniu zabawy są jakieś konkretne rezultaty :) Gdy już wstępnie położyłem budę, pojawiło się kilka plusów dodatnich i plusów ujemnych. Zacznę od dobrych informacji: rozstaw kół i osi pasuje elegancko, natomiast przednie kielichy są na zadowalającym poziomie(dodam tylko, że zostały obniżone względem serii o 2,5cm) Sam silnik jest bardzo nisko, więc wstępny plan na uzyskanie większej przestrzeni na nogi jest niezagrożony.
Jeśli chodzi o te mniej przyjemne informacje to jest w sumie jedna. Z racji tego, że silnik w bmw jest w połowie długości nad przednią osią, z przodu nie ma za wiele miejsca. Chłodnica silnika praktycznie opiera się o zderzak. O ile gdybym nie przewidywał montażu klimatyzacji można by to tak zostawić, to jednak w docelowym planie klimatyzacja będzie na pokładzie, więc trzeba będzie zrobić miejsce na dodatkową chłodnicę i wentylator. Rozwiązanie tego problemu jest jedno: trzeba cofnąć silnik ze skrzynią do tyłu o jakieś 6-7cm. Wiedziałem że taka sytuacja nastąpi, ale dopiero teraz mam pewność o ile cofnąć silnik, żeby wszystko się odpowiednio zgrało.

Ogólnie japa sama się cieszy na sam ten widok :lol: Już czuję ten przypływ emocji, gdy w końcu wyjadę tym wynalazkiem na ulicę zrobić dziewiczy rejs hehe :twisted:


Załączniki:
IMG_20230810_160501605.jpg
IMG_20230810_160501605.jpg [ 2.81 MiB | Przeglądany 5440 razy ]
IMG_20230810_190328838.jpg
IMG_20230810_190328838.jpg [ 2.61 MiB | Przeglądany 5440 razy ]
IMG_20230810_190338295.jpg
IMG_20230810_190338295.jpg [ 2.26 MiB | Przeglądany 5440 razy ]
IMG_20230810_190350993.jpg
IMG_20230810_190350993.jpg [ 2.75 MiB | Przeglądany 5440 razy ]
IMG_20230810_190406047.jpg
IMG_20230810_190406047.jpg [ 2.32 MiB | Przeglądany 5440 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 sierpnia 2023, 17:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 grudnia 2018, 21:06
Posty: 81
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Pojazd: Tarpan F233RS
Myślałem, że może wywalenie wiatraka na wisko i zastąpienie elektrowiatrakiem coś pomoże, żeby nie przesuwać silnika, ale ten oryginalny wiatrak ładnie się chowa w silnik. Czyli przesunięcie silnika to tylko przespawać lapy i skrócić wał? Trochę lepsze wyważenie będzie

_________________
Isuzu Trooper 3.1LTD 1994r
https://www.youtube.com/channel/UC42YMf ... subscriber


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 sierpnia 2023, 19:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
miras7 pisze:
Myślałem, że może wywalenie wiatraka na wisko i zastąpienie elektrowiatrakiem coś pomoże, żeby nie przesuwać silnika, ale ten oryginalny wiatrak ładnie się chowa w silnik. Czyli przesunięcie silnika to tylko przespawać lapy i skrócić wał? Trochę lepsze wyważenie będzie


Wywalenie wiskozy i zastąpienie elektrycznym wentylatorem to taki średni pomysł.Kuknąłem jak to wygląda. Gdyby usunąć wiskozę można by dać chłodnicę do tyłu o maks 8-9cm, ale wtedy nie będzie miejsca na serwisowanie paska osprzętu, napinacza itd bez ściągania chłodnicy. (elektryczny wentylator też ma swoją grubość i też może być to ok 8cm, ew trochę mniej)
Niemniej jednak wolę mieć trochę miejsca niż potem wybebeszać chłodnicę po to żeby np wymienić alternator, bo nie będzie jak nałożyć klucza na napinacz.
Trzeba będzie trochę porzeźbić, zrobić nowe łapy silnika, przesunąć mocowania skrzyni i skrócić wał, ale na tym etapie jest to jak najbardziej możliwe i sensowne.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 sierpnia 2023, 07:13 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Fajnie, że do przodu! Przesunięcie w osi przód-tył to jedno, ja mam inną wątpliwość - jak to będzie wyglądało wizualnie oraz praktycznie gdy chłodnica jest tak nisko... Planujesz ją jakoś przerobić? Czy będzie sterczeć spod zderzaka?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 września 2023, 20:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
Marian pisze:
Fajnie, że do przodu! Przesunięcie w osi przód-tył to jedno, ja mam inną wątpliwość - jak to będzie wyglądało wizualnie oraz praktycznie gdy chłodnica jest tak nisko... Planujesz ją jakoś przerobić? Czy będzie sterczeć spod zderzaka?


No to też będzie kwestia do zaadresowania. silnik pójdzie trochę do tyłu, więc chłodnica również. Jednocześnie prawdopodobnie postaram się ją nieznacznie podnieść(2-3cm) To że będzie miał "bródkę" pod zderzakiem nie będzie dla mnie wielkim problemem w kwestii wizualnej, będzie można to zabudować jakąś dokładką. Bardziej skupiam się na kwestii praktyczności, ale prawdopodobnie będę chciał zbadać to czy znaczne uniesienie chłodnicy wpłynie na cały układ (chłodnica ma wbudowany zbiornik wyrównawczy i może to spowodować jakiś problem z termostatem, linią poziomu wody względem blok silnika-chłodnica i ogólnie odpowietrzenie)
Ale na to przyjdzie czas gdy żuk będzie gotowy do jazdy testowej, wtedy będą działać większe przeciążenia podczas skręcania, hamowania itd.(testowanie w garażu na postoju nie wchodzi w grę) będę mógł to sprawdzić empirycznie czy taka przeróbka zda egzamin


Załączniki:
IMG_20230819_111506256.jpg
IMG_20230819_111506256.jpg [ 2.5 MiB | Przeglądany 3982 razy ]
IMG_20230819_111454264.jpg
IMG_20230819_111454264.jpg [ 1.87 MiB | Przeglądany 3982 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 września 2023, 12:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
Na dziś mały raport z postępów prac. W końcu przyszedł czas na dorobienie nowej podłogi. No w sumie to jeszcze jej nie ma, ale będzie...
W pierwszej kolejności zostało usunięte całe oblachowanie z szoferki, razem z podłużnicami oraz częścią ściany grodziowej. Potem przyszedł czas na wstawienie nowych progów, których jakość... no cóż, napiszę że chociaż są dostępne. Po jako takim dopasowaniu, zabrałem się za dorobienie wzorników podłużnic oraz części podłogi z dykty, żeby sprawdzić jak to mniej więcej wygląda. Istotną kwestią były pedały hamulca i sprzęgła, które są przymocowane do odlewu, do którego z kolei jest przykręcane serwo hamulcowe. Po przymocowaniu całego zespołu w tym samym miejscu gdzie przychodzą oryginalne części jestem pozytywnie zaskoczony. Całość dobrze pasuje i można będzie dodatkowo trochę przesunąć do przodu o kilka cm, więc pedały się oddalą od siedzenia.


Załączniki:
IMG_20230909_152933488.jpg
IMG_20230909_152933488.jpg [ 1.83 MiB | Przeglądany 2178 razy ]
IMG_20230916_214151369.jpg
IMG_20230916_214151369.jpg [ 2.72 MiB | Przeglądany 2178 razy ]
IMG_20230916_205750924.jpg
IMG_20230916_205750924.jpg [ 1.19 MiB | Przeglądany 2178 razy ]
IMG_20230916_205807519.jpg
IMG_20230916_205807519.jpg [ 2.12 MiB | Przeglądany 2178 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net