Dzisiaj jest 28 marca 2024, 11:32


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 września 2019, 19:35 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Będzie działał dobrze, o ile nie obrócisz samego mostu o 180 stopni, w sensie -> tam gdzie u dawcy jest dół mostu, tam u biorcy musi być dół. No i przemyśl kwestie mocowań amorów i staba, poza tym ziemia jest geoidą i weź się odczep :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 września 2019, 19:44 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
no Marianie,...... jak to mawiał mój profesorek z technikum - Widać, uczyłeś się, mocne dwa.

Most został odwrócony o 180 stopni zgodnie z obrotem kół, i znowu o 180 ale tym razem zgodnie z płaskością ziemi, czyli prawa strona stała się lewą. Efekt - w przypadku Żuka 3 biegi do tyłu 1 do przodu :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 września 2019, 21:44 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Kierunek obrotu wału myślałem, że sprawdziłeś :) Mi chodziło bardziej o kwestie smarowania. Gdy odwrócisz most, pal licho, że korek spustowy będzie na górze, ale i smarowanie już będzie odbiegało od tych warunków, które przemyślano na etapie projektowania mostu. Samo zaś umiejscowienie resorów (czy na górze czy na dole) nie ma wpływu na działanie, myślałem, że o to pytasz :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 września 2019, 13:09 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Dokładnie - po odkręceniu tylnej pokrywy Tata stwierdził że nie może tak pracować bo nie będzie się smarował. No i zaczęło się dochodzenie - okazało się że ktoś go zamontował odwrotnie. Chłopakom którzy go montowali trzeba jednak dać o tyle spokój, że nie widzieli jak on siedzi fabrycznie w Fordzie, bo dostali most wymontowany - ale nie sprawdzili. Fakt, że ja jak go oglądałem to też nie ogarnąłem że jadąc do tyłu flansza kręciła się w prawo.... Tak czy siak, u nas zamontujemy go już poprawnie :)

Kontynuując prace nad Żukiem (co prawa nie robiłem zdjęć, bo nie było czasu) postanowiliśmy nie skupiać się na elektryce, ponieważ ją można robić w garażu, tylko ogarnialiśmy blacharkę. Na wcześniejszym etapie prac zdarliśmy całe zabezpieczenie antykorozyjne z bocznych ścian poniżej linii podłogi, oraz z dolnej częsci podłogi pod fotelami kierowcy i pasażera, wyszczotkowaliśmy i wypiaskowaliśmy punktowo wszystkie ogniska rdzy i zapodkładowaliśmy. To samo zrobiliśmy z "komorą silnika". Do poprawy została jeszcze górna część podłogi - pod fotelami i tylna pionowa. Szczególnie na tylnej części wżery są tak głębokie że ciężko jest je doczyścić naszymi metodami, podjedziemy na dużą piaskarkę. Przy najbliższej okazji polakierujemy komorę silnika i nałożymy zabezpieczenie antykorozyjne pod podłogą. Do zrobienia jeszcze kilka rzeczy i powoli będziemy się przymierzać do skręcenia wszystkiego w całość i zimowania.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 września 2019, 16:04 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Dziś pogoda nie pozwoliła kończyć temat blacharki, więc walczyliśmy w garażu i:
- dokończony został temat wspomagania. Wcześniej pisałem że krzyżak wchodzący na przekładnie kierowniczą w Żuku ma inne frezy niż ten w Lublinie, ale nie napisałem że to taki sam krzyżak (bo nie wiedziałem). Żeby spiąć wszystko w całość trzeba przyszlifować spawy tak żeby wyjąć łożyska i rozpołowić krzyżak, górna część od Żuka zostaje, wkładamy dolną część od Lublina, składamy łożyska i punktujemy spawarką tak jak było fabrycznie i wszystko pasuje - żadnej rzeźby Efekt po operacji:
Obrazek
Obrazek
Wygląda jak fabryczne :)

A moją teorię, że wysztkie samochody są takie same potwierdza jeszcze jeden fakt:
Obrazek
Obrazek

Na powyższym zdjęciu widać serwo z BMW i pompę hamulcową z Lublina - pasuje P&P do Żuka. :)
Jak okaże się, że wszystko poza tym że pasuje to będzie działać poprawnie i ktoś będzie chciał iść tą drogą to jest to takie serwo:
Obrazek

a tak wygląda to z drugiej strony:
Obrazek

No i elektryka...
Piotr - ratuj ponownie...
Z prędkościomierzem jakoś dam radę, bo okazało się że w tylnym moście jest jakiś czujnik halla - który prawdopodobnie był jednak prędkościomierzem - po podłączeniu do pod zegar BMW i zbieraniu sygnałów z wiertarki okazało się że pokazał 40km/h - więc coś z tego będzie, ale podległem gdzie indziej.
Schemat 333 - na okrągłej kostce( X20) czujnik temperatury idzie po pinach 11 i 12 jak na schemacie i przewody są brązowo fioletowy i brązowo żółty też jak na schemacie. W zegar wchodzą na niebieskiej kostce pinami 17 i 18 - na schemacie jest 24 i 26 - u mnie pin 26 na kostce do zegara jest pusty - na 24 coś jest, ale nie sprawdzałem co.
Na niebieskiej kostce zasilanie (12V) na zegar wchodzi pinem 15 na pozycji 1 stacyjki, na pozycji 2 stacyjki (zapłon) dodatkowo jeszcze pojawia się zasilanie na pinie 4 i 5. - na schemacie jest oznaczony że na zapłonie powinien być być prąd na pinie 7 - u mnie nie ma.
Ale magia pojawia się dalej po rozłączeniu kostki x20 na pinie 12 w tej kostce z pinu 18 u mnie (26 na schemacie) czyli tak jakby z zegara na czujnik temperatury idzie prąd 3,5V - dzieje się to i na pozycji 1 stacyjki i na 2 (zapłon)....
Więc chyba z tych schematów nie dojdę. Czy Twój kumpel ma takie schematy do BMW 3? Bo te są dla serii 5 - być może są różnice....
Albo, opis pinów na zegarze mam taki zegar:
Obrazek
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 września 2019, 16:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Sprawdzę i napiszę


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 września 2019, 16:35 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Dziękuję. Będę wdzięczny. Nie musi być pilnie, bo przybiore się do tego pewnie znowu za 2 lub 3 tygodnie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 października 2019, 13:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Dobra nasza kulpa.
https://drive.google.com/file/d/1nj_vw7 ... sp=sharing

Tu masz schematy do twojej bestii. Zegary zaczynają się od strony 305. Wszystko zgadza się z Twoją rozpiską. Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie. Jeśli będziesz miał problemy z odczytaniem to pytaj


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 października 2019, 07:57 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Dzięki....
Tylko że to jednocześnie dobrze i źle.. Dobrze, bo jest jak na schemacie...Źle, bo nie działa. I teraz nie wiem czy sam coś spaprałem - co jest prawdopodobne. Czy było spaprane wcześniej - nie zwróciłem uwagi czy w Beemce działo wszystko ok, ale sądzę żeby ktoś jeździł bez działających zegarów.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 października 2019, 20:24 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Powoli kończymy prace na ten rok. Plan tegoroczny zakładał złożenie wszystkiego do kupy - udało się. W ostatnich tygodniach buda trafiła na dużą piaskarkę
Obrazek
Obrazek
Nie było potrzeby piaskowania całości, bo blacharka była w niezłym stanie ale, wypiaskowana została podłoga kabiny, przednia maska (nie cała - tylko tam gdzie widoczne były ogniska rdzy) dolne ranty wszystkich drzwi, przedni zderzak, pas tylny oraz dolna część budy - poniżej linii podłogi, następnie powrót do domku i podkładowanie.
W tak zwanym międzyczasie przygotowany został statyw pod dźwignię zmiany biegów - wszystko custom..

Obrazek
Obrazek

Oryginalnie wybierak idzie do tyłu, tutaj musi iść do przodu i do góry - sprężyna niweluje bezwładność - eliminuje efekt autosana :)

Dalszy krok - ostatni już zakres prac nad blacharką przewidziany na ten rok - czyszczenie i lakierowania komory silnika i wewnętrznej części maski. Wszystko ładnie poczyszczone i polakierowane
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ponadto zabezpieczenie antykorozyjne podwozia - stary dobry BITEX. Cała podłoga od spodu oraz wewnętrzna część budy dookoła po wewnętrznej stronie do wysokości dolnej linii podłogi zostały "obficie" zabezpieczone
A jak już wszystko wyschło długo wyczekiwana integracja
Obrazek

i już poskręcane
Obrazek
Obrazek

Prawie jak fabryczny :)
Obrazek
Obrazek
Rozłożyliśmy ostatecznie przewody paliwowe, zlokalizowaliśmy docelowo filtr paliwa - chcemy jeszcze rozplanować i wykonać dolot, zamontować przepływkę i filtr powietrza oraz rozplanować rozłożenie wiązki silnika i komputera oraz ogarnąć ostatecznie mocowanie resorów - ponieważ poszedłem w kompozyty - po raz kolejny dziękuję Struclowi za porady.
Fajnie wyszedł tylny most - na zdjęciach nie widać, ale wizualnie jest petarda. Koło jest obsadzone na 3cm dystansie zmieniającym rozstaw śrub z Fordowskiego na Lublina i dzięki temu idealnie wchodzi w błotnik i robi maga robotę wizualną. Jak wszystko zostanie spięte w całość i okaże się że przełożenia mostu będą prawidłowo współdziałały ze skrzynią to będę chyba najbardziej zadowolony z tego modu :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 października 2019, 21:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
Kurcze pieczone... zazdroszczę projektu. Ale też planuję swap na ten silnik, prawdopodobnie na lato przyszłego roku. Nawet dawca już jest, ale musi to poczekać bo wyjazd "zagrabanicę" i inne sprawy. Ale nie powiem, strasznie mnie korci żeby już rozpocząć :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 października 2019, 12:35 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Nie ma czego zazdrościć - rób. Ale swap silnika to fikcja - z Żuka została tylko buda, rama i przednie zawieszenie. Reszta jest już przeszczepiona. Zakup samego silnika się nie oplaca - trzeba brać całą baware - bo dużo z niej się przydaje.

Pytanie mam do czytających. Mam zdemontowane uszczeli przednich drzwi (m.in.) i w deszczowe dni po przednich slupkach drzwi do wnetrza leci mi woda. Cieknie ona po slupkach, podłodze i wylatuje na zewnatrz tymi dwoma wycieciami co są w podlodze pomiedzy ściana a tym wyprofilowaniem w podlodze tworzacym a'la błotnik. Zastanawia mnie - skoro są te wyciecia w podłodze, to czy to jest zjawisko powszechne że woda tam leci czy tylko brak uszczelek to powoduje. Pytam w kontekscie zaklejenia podłogi matami wyciszajacymi i zrobieniem wykładziny - wtedy oczywiście muszę te dziury zaslepic. Jezeli dalej będzie ciekło to zaraz na wyciszeniu i wykladzinie zrobi mi się syf...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 października 2019, 16:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
musisz masą uszczelniajaca uszczelki w szybach ostrzykac. bedzie ciekło tylko przez przesuwne w drzwiach

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 października 2019, 21:05 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ale patrząc prawdzie w oczy - trudno jest zrobić szczelnego żuka :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 października 2019, 09:37 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Dzięki, domyślam się że łódź podwodna to z niego nie będzie :) A tak jeszcze będąc w temacie szyb - Żuk będzie lakierowany i chcę wywalić szyby na czas lakierowania. Są w Żuku słupki A? Czy przednia szyba i "trójkąty" są połączone tylko na uszczelkach? Jak się te szyby powyciaga to później da się to poskładać? Znaczy, wiem że się da, tylko pytanie o stopien upierdliwości procesu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net