Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Kolejny Strażak - tym razem Roosman http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=4296 |
Strona 2 z 6 |
Autor: | roosman [ 23 czerwca 2019, 02:20 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
5 i 1/8 obrotu wału to jeden obrót koła - jakie to przełożenie? |
Autor: | Dziwny Mag [ 23 czerwca 2019, 10:51 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
To 5,125 - czyli najbardziej powszechny typowy most Żuka - wałek atakujący 8 zębów, koło talerzowe 41. |
Autor: | roosman [ 23 czerwca 2019, 13:46 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
I to już coś - dziękuję. A przy przelozeniu 10/41 ile to może wychodzić w przeliczeniu na "obroty"? |
Autor: | Dziwny Mag [ 23 czerwca 2019, 13:56 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
To będziesz miał 4,1 czyli 4 i 1/10 obrotu wału na jeden obrót koła. |
Autor: | roosman [ 23 czerwca 2019, 14:00 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
Dzięki. |
Autor: | Drewniany [ 25 czerwca 2019, 19:22 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
Nie myślałem, że można w tak ciekawy sposób wykorzystać koparkę Powodzenia! Obyś znalazł dość czasu, żeby nie liczyć czasu remontu w latach jak u mnie... |
Autor: | roosman [ 25 czerwca 2019, 21:01 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
S21 wyjechał przy użyciu radzieckiego ciągnika z dźwigarem Remont planuję zakończyć w przyszłym roku. Jest mocny plan i dużo pomysłów - z ktorych wiele zostało już opisanych, a to dużo ułatwia i przyspiesza, ale są też mielizny. Będę aktualizowal w miarę postępów w pracach. |
Autor: | Marian [ 11 sierpnia 2019, 21:44 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
Od razu podetnij kant belki przedniego zawieszenia (de facto musisz odciąć po jednym gumowym odboju), żeby zacisk nie obijał o belkę, bo przy maks skręcie i pracy zawieszenia w górnej pozycji bedzie tłukł i się cofał zacisk, co będzie powodować zanik hamulca na chwilę do pierwszego zapompowania. Jest jeszcze opcja ograniczenia skrętu, ale ja bym zrobił i jedno i drugie... |
Autor: | roosman [ 11 sierpnia 2019, 21:59 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
Tak, wiem dzięki za przypomnienie. Tematu o przeróbce na tarcze przeanalizowałem dość dokładnie. Będę jeszcze pracował z tym przodem. Najpierw skończę zakładać wspomaganie, później dokładnie dopasuje kąty skrętu za pomocą ogranicznikow - bo przy tych felgach będzie nieco inaczej i dopiero będę piłował żeby ciąć najmniej jak to konieczne. |
Autor: | roosman [ 12 sierpnia 2019, 09:35 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
W kwestii montażu silnika – tak żeby doprecyzować, silnik się mieści Ustawienie silnika jest dość specyficzne ponieważ silnik BMW ma ciekawą konstrukcję – co widać na zdjęciach – cylindry są przechylone o kilkanaście stopni w prawo w stosunku do osi wału a po lewej stronie zamontowany jest potężny dolot, przepustnica – a pod dolotem całość zasilania paliwem, czujniki i elektryka. Taka konstrukcja wymusza przesunięcie silnika maksymalnie w prawo – tak żeby cylindry były dosunięte na centymetry od podłogi kabiny. Takie ustawienie daje całe 3 centymetry luzu na wciśnięcie dolotu powietrza do przepustnicy – tu trzeba zrobić jakiś custom. Jeszcze nie wymyśliłem jaki. Zamontowanie silnika osią wału w osi pojazdu spowoduje że przepustnica wyjdzie za pedałem gazu Jeżeli chodzi o kwestię przód – tył to tu już nie ma większego problemu - wszystko się mieści ale został wycięty wspornik podtrzymujący chłodnicę a silnika odsunięty jest od ramy o grubość chłodnicy + kilka cm zapasu. Z przymiarek wyszło też, że silnik bez problemu mieści się pod pokrywą, ale tam już niema super dużo miejsca – na dalszym etapie zastanowię się czy nie przekonstruować owalu pokrywy tak, żeby dać silnikowi nad głową więcej powietrza. |
Autor: | roosman [ 31 sierpnia 2019, 07:34 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
Pytanie - czy ktoś może ogarniał temt predkosciomierza? Nie mam gdzie podpiąć linki. S21 wraz ze skrzynią trafił do stodoły. Silnik, skrzynia i wał z BMW w którym fabrycznie impulsator do predkosciomierza jest w dyfrze. Ja nie montuje dyfra tylko most z Forda w którym prędkość jest ze skrzyni. Finalnie skończyłem bez napędu dla linkowego predkosciomierza i bez impulsatora dla elektronika. Jest jakiś kit lub patent na dorobienie napędu dla linki? |
Autor: | piotr1eo [ 31 sierpnia 2019, 20:13 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
Tu chyba rzeźba Cię nie ominie. Mój pomysł to w Żukowskie zegary założyć wnętrzności z zegarów BMW. Oczywiście jeśli chcesz żeby wyglądały na serię. Na wał napędowy wyciąć laserem koronkę o ilości zębów tak aby prędkość była poprawna. Zamontować między skrzynie a wał. Dorobić uchwyt do czujnika. Należy sprawdzić jaki sygnał wychodzi z impulsatora w BMW oraz ile impulsów na kilometr. Przeliczyć dla mostu z Forda. Może się okazać że wystarczy jakiś czujnik od ABS. Wadą będzie skala do 260km/h Jeśli chodzi o sygnał to mogę podpytać kolegę co siedzi w beemkach. |
Autor: | roosman [ 31 sierpnia 2019, 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
Jak masz kolegę co siedzi w beemkach to podpytaj proszę o sygnał do wskaznika temperatury silnika na zegarach. Z ktorego pinu sterownika idzie sygnał i na który pin w kostce zegarow wchodzi oraz, czy ten sam pin jest jednoczesnie zasilaniem wskaźnika czy tylko steruje wskazaniem. Oraz drugie pytanie - czy bez obc może działać ekonomizer - jeżeli tak, to jak to uzyskać - co prawda mam obc, ale dla samego ekonomizera nie chcę go wkładać a reszty czujnikow i urządzeń nie ma. Mowa o m50b25 na boschu bez ews. A jeżeli chodzi o rzeźbę - stary, rama, karoeseria i przednie zawieszenie Żuk. Tarcze przód, wspomaganie kierownicy, zbiornik paliwa Lublin. Silnik wraz z osprzętem, skrzynia biegów, wał napedowy, sprzęgło, pompa paliwowa (prawdopodobnie serwo, pedały, nagrzewnica i Bóg jeden wie co jeszcze) BMW. Most tylny, tarczówki tył Ford. Mocowanie silnika, uklad wydechowy, układ paliwowy, uklad chłodzenia i większość instalacji elektrycznej (poza wiązka silnika) - Custom. Patentów jest szereg więc rzeźba z predkosciomierzem też może być. Jeżeli będzie bezpieczna i będzie działać to jestem otwarty. |
Strona 2 z 6 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |