Dzisiaj jest 28 marca 2024, 20:30


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 08 grudnia 2021, 15:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 grudnia 2021, 21:55
Posty: 21
Pojazd: żuk
Hej
To mój pierwszy post tutaj ale forum czytam już od dawna w poszukiwaniu informacji, żeby trochę się doszkolić.
Mam sporo motocykli, przy których wiecznie się coś dzieje ale to moje pierwsze auto - w sensie projekt samochodowy i to tych rozmiarów.

Żuczysława uratowałem od huty - stał na złomie już skasowany. Nie było drogo więc się zdecydowałem, kwit będzie żółty. Wyszedłem z założenia, że każde inne auto /ŻUK/ i tak będzie do remontu a czasy ładnych Żuków za dwa patyki się skończyły już dawno temu...

Auto jest pozbawione cech bojowych: drabin, wieszaków, kogutów itd. Jedyne co zostało to poprzeczki bagażnika z których być może zrobię użytek, oraz boczne stopki na burtach, które na pewno zostaną bo są super dodatkiem do takiej żyrafki jaką jest Żuk.

Wóz jest zniszczony dość i ma sporo korozji od spodu i dolnego poszycia. Po pobieżnej ocenie myślę, że trzeba będzie na pewno wymienić cały dół poszycia dla świętego spokoju, być może lewe drzwi, na pewno stopnie z przodu i pewnie nadkola. To mnie nie przeraża ale wolałbym nie musieć rzeźbić tych gratów samodzielnie z blachy. Widziałem progi, nadkola, stopnie ale nigdzie nie widziałem dołu poszycia. Ktoś coś???

Silnik PODOBNO chodził do samego końca. Być może dzisiaj uda się go ożywić. Zobaczymy.

Niespiesznie chcę z niego zrobić MAX czteroosobowe auto z możliwością spania i zabudową sklejkowo, drewnianą. Docelowo dwuosobowe. Taki dupowóz.
Myślę nad pozostawieniem max oryginału. Podobają mi się te nieproporcjonalnie wielkie koła - mój ma nawet kołpaki blaszane :D No sam Ziuk jest tak śmieszny... w dzisiejszych czasach to już wyjątkowe autko.
Unikam nawet na moto głównych dróg więc myślę, że nawet i ta skrzynia trójka jakoś obleci. 70-80kmh mi styknie.

Z pobieżnych przykrych braków wygląda na to, że pod ławką bojową umieszczoną na grodzi nie ma drugiej w zasadzie trzeciej nagrzewnicy. Szkoda - to dla mnie mus. szabrując koguty porobili dziury w podsufitce i ogólnie syf no ale z tym trzeba było się liczyć.
jakies propozycje wykorzystania tych 'różków' po kogutach? można ooczywiście zaślepić blachą i amen ale może ktoś ma jakiś pomysł?

M

Póki co zatem over and out - muszę posiedzieć w nim i obczaić jak bardzo się wpakowałem :D
Pozdrawiam ze wschodnich rubieży Wrocławia.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 grudnia 2021, 15:58 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Ok
Czekam na fotki.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 grudnia 2021, 20:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 grudnia 2021, 21:55
Posty: 21
Pojazd: żuk
Zapewniam ze na zdjęciach wyglada dużo lepiej.
Stopnie kabiny masakra. Wszystko co jest białym pasem jest zgniłe w połowie długości samochodu.
Jutro zrobię więcej zdjec już od siebie.

Silnik kręci, daje się go przetoczyć wiec heble nie stoją na debowo. Przy zjeżdżaniu z lawety wykazywał chęć hamowania.
Iskry na świecy brak, widać iskrzenie na stykach przerywacza ale nie robiłem jakiejś wielkiej weryfikacji bo zimno a przeziębionym.
Wskaźnik pokazuje 1/3 zbiornika i coś tam podsmierduje paliwkiem po podkręceniu chwilkę.
Rozrusznik startuje z dużym namysłem i nosi ślady zachęt czujnikiem. Olej czorny ale jest. Ogólnie motor ani od spodu ani z góry nie jest ulany jakoś szczególnie.

Opony mocno z epoki. Gumowe elementy układu chłodzenia również. Dość sparciałe. W niezłym stanie uszczelki w oknach. Szyby bez rys.

Auto ma na blacie 18kkm. Ładne pedały i kiere lecz oczywiście przed ta osiemnastka jest jedynka lub i dwójka.

Gaźnik nie wiem czy Weber czy Jikov. Ma duża membranę podcisnieniową. Brudny ale chyba nie jest zarośnięty do odpalenia i nie trzeba będzie go prać.
Śmiesznie to kręci… jak mój śp. Fiat 125p :)


Załączniki:
FEEC50B6-7D6B-4808-B110-D350B860FDFC.jpeg
FEEC50B6-7D6B-4808-B110-D350B860FDFC.jpeg [ 325.78 KiB | Przeglądany 10099 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 grudnia 2021, 21:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Lubię takie tematy.
Te emocje przy próbie uruchomienia .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 grudnia 2021, 23:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Witaj!

Żuk jak się patrzy. S-21 jak ma paliwo i iskrę musi odpalić. A iskrę pewnie mu łatwo przywrócisz ;) tam filozofii wielkiej nie ma, a młotek i książka potrafią zdziałać cuda w rękach wprawnego mechanika ;D

powodzenia i dawaj znać na bieżąco, co tam zdziałałeś!

pozdro,
Marian.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 grudnia 2021, 17:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 grudnia 2021, 21:55
Posty: 21
Pojazd: żuk
Jazdy ciag dalszy.
Dzisiaj odpalenie - zapłon ustawiony był totalnie z dupy ale po niewielkiej korekcie chodzi po prostu pięknie. Jak zegarek.
Wydaje mi się ze nie jestem w stanie podpompowac ręczna pompka. Nic się nie dzieje - paliwo na powrocie trzyma bo układ zasilałem z zewnetrznego kanistra powyżej gaźnika. Przy tej okazji wiem ze trzyma również iglica. Pompa od silnika chodzi bez problemu. Czyli rozbiórka.
Gaźnik wydaje się strasznie zasyfiony i słabo reaguje z dołu na gaz - dzisiaj go ściągnę, wrzucę do myjki i przy okazji obczaję jakie dysze tam siedzą. Auto jest bardzo słabe z dołu i zaczynam podejrzewać, że chodzi na dwa cylindry... równo jak zegarek ale na dwa. Będę ściągał po kolei przewody i obczaję o co tu faktycznie chodzi.

Silnik, mechanicznie, chodzi tak niewiarygodnie cicho ze zagłusza jego odgłos dźwięk ssania z gaźnika bez filtra.
Spuszczam dzisiaj olej i myje wszystko myjka - silnik jednak jest usyfiony i po nagrzaniu śmierdzi niemiłosiernie i powoduje zadymienie.

Wrzuciłem do środka grzejnik i stopiłem cały śnieg na dachu. Nie ma przecieków - w sensie jeden czy dwa natomiast tylko z otworów pod bagażnik więc do ogarnięcie na spoko. Trza będzie ogołocić wszystkie szwy, potraktować fertanem i uzupełnić szczeliwo w szwach i rynienkach. To tak dla pamięci.
Ten grzejnik normalnie ogrzewa pokój - tymczasem w żuku piździ jak na dworcu :D to daje pojęcie o tym jak doskonałe jest to nadwozie :D współczuję ówczesnym kierowcom szczerze.

Już wiem dlaczego Żuk /a pewnie nie tylko mój/ ma tak skorodowane stopnie. Przy otwartych drzwiach leje się z dachu mimo drożnych otworów odpływowych w połowie nadwozia. Trza będzie pomyśleć nad jakimś okapnikiem dodatkowym. To samo na samym przedzie - z rynienek sączy się idealnie na stopnie oraz uszczelki flokowe szyb. Totalna niedoróbka :D ale łatwa do poprawy.
Przy okazji - czy uszczelki szyb są gdziekolwiek do kupienia? Pewnie nie bardzo...
Myślę czy nie dorobić jeszcze kilku otworów w jakichś miejscach gdzie będzie ciekło po nadwoziu ale nie będzie wciekać do środka i nie będzie przelewać się górą.

Auto ma zamocowany hak typu ciężarowego wraz z wiązką świateł - i fajnie. Czy jeśli usunę sam zaczep da się tam zamocować jakoś normalną kulę? Ćwiczył to ktoś? Jutro postaram się to zdemontować i zobaczę jakie są opcje.

Z rzeczy przyjemnych to działa ogrzewanie przynajmniej przy udziale przednich nagrzewnic. Niestety tył będę musiał dorobić bo go mój bidok nie ma. Czy ktoś może opisać GDZIE należy się wpiąć z tylną nagrzewnicą? Ciekawe czy są standardowo otwory w podłodze.

Dalej o przyjemnościach - mimo deklaracji stacji kasacji pojazdów na ramie ostał się kompletny VIN z tamtych czasów - kończy się na 10 76 czyli pewnie październik 1976? Czy gdziekolwiek jeszcze jest numer nadwozia? Gość twierdził, że wszystko wycięte. Khem Khem....
Działają wszystkie wskaźniki. Olej pokazuje optymistyczne 4,5 :D hehe.
Ładowanie na biegu luzem 13.8. Cieszy.

Dodatkowe pytanie mam co do przekładni kierowniczej - chodzi to wszystko nadspodziewanie lekko i NIE MA luzu przy ustawieniu na wprost. Luz za to jest i to spory przy maksymalnym skręcie. To normalne???

Z rzeczy nieprzyjemnych to nie działają kierunki /póki co nie sprawdzałem co i jak/.
Lampy z przodu są do wymiany. Jakieś stare wesemy z żarówkami na kształt H4 ale nie wiem co tam siedzi. odbłyśniki już od dołu się łuszczą. wydatek niewielki więc trzeba to wymienić na nowe i założyć H4.


Będę informował co dalej.
Czuwaj.

Kilka fotek bo się dzisiaj ładnie zrobiło.


Załączniki:
81AF5ECC-6A16-45DC-B760-D08325658003.jpeg
81AF5ECC-6A16-45DC-B760-D08325658003.jpeg [ 552.31 KiB | Przeglądany 10044 razy ]
B9744A88-55F4-4837-930E-1118F13333C8.jpeg
B9744A88-55F4-4837-930E-1118F13333C8.jpeg [ 3.14 MiB | Przeglądany 10044 razy ]
46F781FD-FDDC-41BC-9C44-A62DC6954118.jpeg
46F781FD-FDDC-41BC-9C44-A62DC6954118.jpeg [ 3.28 MiB | Przeglądany 10044 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 grudnia 2021, 20:27 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 grudnia 2021, 21:55
Posty: 21
Pojazd: żuk
faktycznie chodził na dwa gary :)
okazało się, że zamienione są kolejnością przewody trzeciego i czwartego cylindra. do tego świece były każda z innej parafii więc dostał nowe.

zalałem płukankę silnika i spuściłem olej. Nie bez przygód bo po wykręceniu korka spustowego NIC nie wyleciało. Po chwili pojawił się CZARNY balon, który pękł i zaczął lać się mazut. Tyle w zasadzie w temacie zadbanych Żuków ze służb.
jutro muszę jeszcze wyszarpać filtr i niestety na jednej wymianie to się nie skończy po tym gnoju co tam pływał.

od spodu im bliżej przodu tym gorzej jeśli idzie o nadwozie. rama z przodu ok im bliżej tyłu tym gorzej.
ogólnie podłoga kabiny, i progi, stopnie do wymiany. efekty braku nadkoli i chlapaczy...

over

m

p.s. przypomniało mi się jeszcze jedno: na niespełna godzinę pracy na wolnych i trochę przegazówek Żuk wychlał 4l wachy. Zdębiałem....


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 grudnia 2021, 11:35 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Zużycie paliwa Ok
Fabrycznie 14 litrów na sto
2125 cm musi palić ile potrzeba.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 grudnia 2021, 21:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 grudnia 2021, 21:55
Posty: 21
Pojazd: żuk
Czy przy zdjetej pokrywie klawiatury i pracy na wolnych obrotach powinno być gdzieś widać wyraźnie wypływ oleju podawanego z dołu ta rurka wchodząca w głowice od strony kierowcy?
Klawiatura niby czornomokra ale nie widzę żeby cokolwiek płynęło.
Zmartwiłem się ze biorąc pod uwagę ilość syfu w misce olejowej ta rurka mająca zasilać głowice jest po prostu zatkana szlamem???


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 grudnia 2021, 07:58 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Sprawdź przewód olejowy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 grudnia 2021, 20:22 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Powinno chlapać aż miło jak ściągniesz pokrywę klawiatury.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 grudnia 2021, 21:22 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 grudnia 2021, 21:55
Posty: 21
Pojazd: żuk
Nie chlapie. Ale po odkręceniu rurki leci konkretnie. Czyli albo gdzieś dalej zatkane albo tak ciasno ze się sączy a nie chlapie.
Narazie auto się przestawia z jednego końca podwórka na drugie i czeka na czas i odwilż i dach nad głowa. Cieszy ze pięknie odpala od strzała.

Na cito muszę skombinować uszczelkę kolektora między wylotem a już rura. Śmierdzi spalinami w kabinie masakra wiec nie ma co kombinować za dużo narazie.
Po dwukrotnym płukaniu nafta zalałem zwykły minerał na razie 15-40. Wymiana filtra. Tuż powyżej wolnych ciśnienie stoi na 5bar. Wiec trza obywatela umyć i uszczelnić i narazie pass jeśli idzie o silnik.

Zdejmę do przejrzenia aparat zapłonowy, gaźnik i pompę paliwa. To mogę na spokoju ogarnąć na stole w garażu.

Zmartwiony jestem połączeniami dachu z buda. Dzisiaj zamacalem od środka pod dachem - jakiż tam jest uroczy zakątek dla rdzy. Jakby kto piachu nasypal. Od wtorku ma byc cieplej wiec we wszystkie dostępne miejsca wjeżdżam z wiertarą, flexem i duża ilością cortaninu. Potem na całość folia coby nie zalewało już biedaka.

Sprzęgło podszarpuje. Mam stary typ trzyłapkowy. Da się to podregulowywac z zewnątrz?
Ew wymiana na współczesne słoneczko wchodzi w rachubę???


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2021, 11:58 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 grudnia 2021, 21:55
Posty: 21
Pojazd: żuk
Pomalutku małymi kroczkami ale często.
Zrobiłem gruntowne czyszczenie gaźnika, kolektorów, usunięcie klapki podgrzewacza wraz z osią,
Przegląd i czyszczenie plus smarowanie aparatu zapłonowego.
Usunąłem pompę paliwa - narazie jej funkcje pełni pompa przeponowa elektromagnetyczna motocyklowa.
Niestety mać nowe gniazdo i iglica w weberze cieknie. Muszę założyć stare a to gowno oddać.
Kilka fotek.


Załączniki:
14AE2678-76D0-4557-8D4A-9D3B30F1395F.jpeg
14AE2678-76D0-4557-8D4A-9D3B30F1395F.jpeg [ 119.77 KiB | Przeglądany 9811 razy ]
2245D8D3-933D-4FCB-B9E4-9B98F5C38603.jpeg
2245D8D3-933D-4FCB-B9E4-9B98F5C38603.jpeg [ 112.79 KiB | Przeglądany 9811 razy ]
402ACBFB-41F9-4EAB-A355-FA40B5D09DF8.jpeg
402ACBFB-41F9-4EAB-A355-FA40B5D09DF8.jpeg [ 90.76 KiB | Przeglądany 9811 razy ]
7F060D03-9E9D-4519-A2F8-12968AFEB8E0.jpeg
7F060D03-9E9D-4519-A2F8-12968AFEB8E0.jpeg [ 103.77 KiB | Przeglądany 9811 razy ]
2418E161-0022-45BC-8A90-6AC4C317A5A1.jpeg
2418E161-0022-45BC-8A90-6AC4C317A5A1.jpeg [ 183.24 KiB | Przeglądany 9811 razy ]
8CACCB74-0453-4444-B7FD-17225459736D.jpeg
8CACCB74-0453-4444-B7FD-17225459736D.jpeg [ 2.5 MiB | Przeglądany 9812 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net