Dzisiaj jest 15 września 2019, 20:06


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07 września 2019, 13:50 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 czerwca 2019, 19:54
Posty: 3
Witam Szanownych :!:
Pozwolę sobie zaistnieć w Waszym gronie, wprawdzie nie jako posiadacz polskiego zabytku, ale wielki miłośnik tych tematów - zabytkowej motoryzacji, militariów i radiotechniki - Jarek, 52 lata, Milanówek. Mam jednak coś, co pośrednio łączy się z tematyką forum - małą Toyotę Hiace z roku 1983...
Mam nadzieję, że nie pogonicie mnie z taką śmieszną Japonią - wszak te auta pojawiały się w milionach wersji - a dostawczakiem były już założenia :)
Moje cudo wydaje się być jeszcze ciekawszym, gdyż jest to kamper - jak ciuchcia wąskotorowa :lol: :lol: .

Obrazek

Obrazek

Niestety, zabudowa poddała się upływowi czasu i remont jej nie jest opłacalny - myślę nad adaptacją kontenera izotermy na funkcję mieszkalną, natomiast całe podwozie zamierzam poddać gruntownej renowacji. Do tej pory rozebrałem auto do prawie gołej ramy, zdjąłem pokrycia lakiernicze ( 6 warstw) z kabiny i szykuje ją do naprawy blacharskiej... .

Obrazek

Obrazek

Okazuje się, że mimo upływu lat blacha zachowała się co najmniej nieźle - do naprawy jest pas łączący "nosek" nad zderzakiem i kieszonki przy stopniach - jak na tyle lat, to naprawdę pikuś :mrgreen:
Miłego dnia !!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 września 2019, 18:29 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 660
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Rdza jak w wynalazkach z PRL - więc jest wspólny mianownik ;)

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 września 2019, 20:01 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 461
Pojazd: tarpan239
jeszcze 3, 5 roku i Twoje auto będzie miało oficjalny status pojazdu historycznego :D

Stan blacharki po tylu latach może jedynie wzbudzać ( uzasadnioną ) zazdrość posiadaczy pojazdów z PRL. :wink: To jest świetny materiał poglądowy pokazujacy różnicę technologiczną między wschodem a zachodem świata tamtego czasu :mrgreen: . Mam nadzieje, że prace będą posuwać sie szybko i sprawnie, chociaż nie ukrywam, że należe do tych osób którym więcej przyjemnosci sprawia "dłubanie" i "przebywanie" w warstacie przy samochodzie niż nawet późniejsza nim jazda- nie licząc oczywiście tych najpierwszych jazd po remoncie. :mrgreen:

Napisz coś jak auto wyglada od strony mechanicznej no i..wrzucaj fotki z postępującego remontu :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 września 2019, 11:10 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 czerwca 2019, 19:54
Posty: 3
Gdyby zachować oryginalną zabudowę, to mógłby być zabytek, niestety, skorupa trzyma się na słowie honoru, remont jest nieopłacalny.... . Tu moment rozdzielenia :

Obrazek

Rama bez "reszty":

Obrazek

Kabina:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

...i takie wnętrze :

Obrazek

Na szczęście strona podwoziowa jest w stanie co najmniej zadowalającym. Korozja ramy jest znaczna, lecz powierzchniowa, konstrukcja nitowana, więc łatwa w naprawie. Zawieszenie - o dziwo - w doskonałym stanie - wszystkie punkty ruchome mają własne smarowniczki. Układ kierowniczy - lekko cieknie wrzeciono przekładni, ale reszta OK. Układ zmiany biegów - istne cudo. Najpierw przełożenie dźwigni jak w Wartburgu, potem w poprzek pod przednią belką, dalej wzdłuż podłużnicy i znów w poprzek\skos do skrzyni. Sporo punktów do luzowania, ale temat do ogarnięcia tulejkami. Silnik - 1600, po remoncie ( podobno ;) ), gaźnikowy, 86 KM, nowa instalacja gazowa. Po regulacji będzie palił od półobrotu. W hamulcach do wymiany tylne przewody i - prawdopodobnie do usunięcia - korektor siły hamowania - nowy nie osiągalny... . Kabina fatalnie malutka choć stylowo śliczna, kierownica opiera mi się o brzuch - a ów tęgi jest ;) , komfort jazdy - raczej żaden, stąd nie przewiduję jakiś dalszych wojaży. Zarejestrowany na 5 osób, dwie w kabinie i trzy "luzem", gdzies z tyłu - pasów brak - średnio mi to wygląda... .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 września 2019, 11:24 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 375
Lokalizacja: gdynia
Krótko mówiąc petarda ...

Lubię rzadkie wersje .

_________________
Nysa T522 90'
Nissan Cherry 83'
Fiat 126p 125p 82'
Niewiadow n126 75'
Trabanta 601 72'
Wsk 125 58'


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 września 2019, 14:14 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 czerwca 2019, 19:54
Posty: 3
zolwik pisze:
Krótko mówiąc petarda ...

Lubię rzadkie wersje .


Dzięki :)
Byle tylko zapału i kasy wystarczyło :wink:
Na tydzień przerwa w zabawie, lecę do Sofii, potem Bukareszt i może Kiszyniów :mrgreen: .
Miłego dnia !!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net