Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Zabytkowe dostawczaki czyli ,,Rywale,, Nys i Zukow z epoki http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=21&t=76 |
Strona 1 z 8 |
Autor: | AdministratorNysaVan [ 07 października 2007, 23:01 ] |
Tytuł: | Zabytkowe dostawczaki czyli ,,Rywale,, Nys i Zukow z epoki |
Rywale nie rywale , bylo marek wielu chociaż wiadomo ,,Nasze jest lepsze !,, Barkas 1000 VW Ogorek |
Autor: | Dziwny Mag [ 08 października 2007, 22:59 ] |
Tytuł: | |
Realnych rywali to nie było - bo pozostałe dostawczaki stanowiły ułamek procenta w Polsce. Ale odpowiedniki z bloku socjalistycznego to jak najbardziej Przywołany już Barkas 1000 (NRD), a ponadto Skoda 1203 (Czechosłowacja) - wiem, że teraz się narażę, ale dla mnie te auta sa praktyczniejsze od Nysy i prawie równie ładne Inne dostawczaki - odpowiedniki to RAF Latvia / Latvija (Łotwa, czyli wówczas łotewska SRR) i jest jescze rumuńskie auto podobnej klasy - nie pamiętam w tej chwili nazwy. Skoda 1203: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 03_red.jpg RAF Latvija: http://www.abc.se/~m9805/eastcars/showc ... 54&lang=en |
Autor: | nysanek [ 09 października 2007, 16:36 ] |
Tytuł: | |
no wlasnie naraziles sie co jest praktyczne taki shitowy DDRowski barkas jechales kiedys takim shitem nysa jest najlepsza ma silnik 4 suwowy ma jakis klimat w sobie zeby dalej pojechac a te VW buliki i inne shiciki to sam szajs w tych VW transporterach to zadnego dojscia niema do silnika jak cos chcesz robic , a pali to oleju jak smok Ja wiem jedno ze taki nasz silniczek S-21 jak sie jezdzilo normalnie to on trzymal i niebylo problemow zadnych, juz samo to przelanczanie biegow w tych VW nasza nysa mogla konkurowac z innymi jak nic w 80 tych latach :wink i miala ladna pojemnosc ladunkowa w porownaniu do VW i tego gownianego barkasa fuj |
Autor: | PARZUŚ [ 09 października 2007, 20:29 ] |
Tytuł: | |
Święte słowa Ale nie zapominajmy o żukach, do żuka też te dziadostwa nie mają szans "Dla samochodów żuk nie ma złych dróg" i jest w tym dużo prawdy |
Autor: | Rysiob [ 10 października 2007, 13:09 ] |
Tytuł: | |
Ta Skoda i RAF wyglądają na pochodne Barkasa... Bezapelacyjnie Nysa i Żuk przebijają nawet VW, bo jak wspomniano - dostęp do silnika ogórka jest mocno utrudniony. |
Autor: | Robo [ 12 października 2007, 12:40 ] |
Tytuł: | |
Ja to wam się przyznam że kiedyś zamiast Nyski to miałem sobie kupić właśnie barkasa. Nie ukrywam że podobają mi się, a że silnik dwusów to mi nie robi różnicy. miałem też chętkę na robura, ale to już inna historia....... No ale zostałem przy nysce i nie powiem bym był niezadowolony |
Autor: | Dziwny Mag [ 15 października 2007, 13:10 ] |
Tytuł: | |
Robo - ciii - nie przyznawaj się, bo i Tobie Tomek terapię nysomana zrobi VW Bullik, później Ogórek i T3 - te auta uwazam za kiepskie dostawczaki - i tu Nysa oczywiście wygrywa pod względem praktyczności Co do Barkasa, Skody I RAFa - nie wiem, które z tych aut było pierwsze, ale powstawały one w podobnym czasie i po prostu są zbudowane wg ówczesnych "współczesnych" pomysłów. Przy czym bazują one na nowoczesnych samochodach z lat 60. a Nyska bazuje na technice lat 30. Co akurat w naszych warunkach na dobre jej wyszło I jest jednak o dekadę starsza niż przywołany model Barkasa czy Skody itp Tak więc nie powiedziałęm ,ze Nysa jest "be", tylko że Barkas wydaje mi sie byc praktyczniejszy Ale i tak prędzej kupię jakąś kolejną Nyskę, niz Barkasa |
Autor: | nysanek [ 15 października 2007, 17:45 ] |
Tytuł: | |
piszesz przemek ze nysa to technika z 30 lat jest to technika z 50/60 tych lat , niemcy tez takie konstrukcje mieli w tym czasie zapomniales o marce HANOMAG oni wspolpracowali z mercedesem mialy te dostawcze auta tak jak nysa podloge z desek z ta kratownica niejest to zle rozwiazanie jest praktyczne w naprawach , a o tym barkasie to juz niechce nic slyszec |
Autor: | Robo [ 15 października 2007, 17:56 ] |
Tytuł: | |
barkas, barkas Hihi. No dobra-juz przestaje |
Autor: | Marian [ 15 października 2007, 19:55 ] |
Tytuł: | |
Koledzy.. to jest forum NYS(i Żuków), a nie barkasów.. A poza tym... jak można się fascynowac jakimś tam barkasem... On przy Nysie może sie schowac, bo to NYSA ma to coś w sobie.. |
Autor: | Dziwny Mag [ 16 października 2007, 19:20 ] |
Tytuł: | |
nysanek pisze: piszesz przemek ze nysa to technika z 30 lat jest to technika z 50/60 tych lat , niemcy tez takie konstrukcje mieli w tym czasie To jest technika z lat 30., która nadal była rozpowszechniona i obecna w latach 50 - i piszę to tylko jako informację, bez jakigokolwiek wartościowania. nysanek pisze: niejest to zle rozwiazanie jest praktyczne w naprawach A czy gdziekolwiek ja (lub inny forumowicz) napisałem, ze jest złe? nysanek pisze: a o tym barkasie to juz niechce nic slyszec To zatkaj uszy Marian15 pisze: A poza tym... jak można się fascynowac jakimś tam barkasem... No... tak normalnie... jak Nysą czy Żukiem Marian15 pisze: (...)bo (...) NYSA ma to coś w sobie..
Pod tak "pokrojonym" cytatem napiszę - samą prawdę głosisz |
Autor: | Robo [ 31 października 2007, 15:52 ] |
Tytuł: | |
Autor: | AdministratorNysaVan [ 31 października 2007, 17:53 ] |
Tytuł: | |
Warczyburg to raczej konkurent 125p pickupa Prototyp Barkasa to jest ładna konstrukcja |
Autor: | PARZUŚ [ 01 listopada 2007, 10:46 ] |
Tytuł: | |
W tym Wartburgu to najbardziej podoba mi się ten duży napis na tylnej klapie |
Autor: | Robo [ 02 listopada 2007, 18:40 ] |
Tytuł: | |
A poco w barkasie była ta klapka za przednimi drzwiami z boku |
Strona 1 z 8 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |