Dzisiaj jest 28 marca 2024, 23:47


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 30 września 2016, 07:31 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Możliwe to, bo ściągałem go z Białej Rządowej (jakieś 10 km od Wielunia). Na zdjęciu wygląda prawie idealnie - ale to było 11 lat temu, teraz w paru miejscach rude powyłaziło, a przede wszystkim szpachla puchnie - jakiś artysta wszystkie łączenia blach zaszpachlował na gładko. Miejscami jest po 1 cm szpachli - w ramach odskoczni od Żuka czasem tą szpachlę wydłubuję i zabezpieczam blachy pod spodem.

Jakbyś się natknął na te kubki jeszcze raz to podeślij na PW linka, może do kompletu taki "zanabędę".

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 września 2016, 11:21 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
http://allegro.pl/kubek-zuk-nysa-jelcz- ... 18751.html - powinienem ich olać, bo wszystkie zdjęcia na te kubki bezczelnie podpierdo..li - ale niech tam. 8)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 września 2016, 12:39 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Faktycznie, nawet kołpaki te same - musi to być ten sam Tarpan. Dzięki za linka.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lutego 2017, 10:07 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
mała ciekawostka dotycząca Tarpan 239d - otóż w tym modelu Tarpana ( nie wiem jak jest w innych) ogrzewanie wnętrza kabiny rozwiązano w ten sposób, że kierowca nie miał nadmuchu ciepłego powietrza na nogi :? - pasażer dysponował za to nawiewem podwójnym :D

i jeszcze kwestia pasów bezpieczeństwa: w instrukcji obsługi Tarpana 239d roku 1987 są wspomniane punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa i ani słowa o samych pasach :shock: Czy to oznacza, że w tym czasie 239d nie były fabrycznie wyposażane w pasy :?:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lutego 2017, 14:42 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Oczywiście, że nie były.
Jakoś od końca lat 70. nasze dostawczaki (Nysy i Żuki też) miały fabryczne punkty mocowania pasów, ale same pasy tak zwanego bezpieczeństwa, były "na zamówienie". Dopiero od 1993r. pasy stały się obowiązkowe równiez w autach dostawczych i od tego czasu miały je już wszystkie nowoprodukowane.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lutego 2017, 15:40 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
no to mogę jeździć bez pasów zupełnie legalnie 8)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lutego 2017, 21:45 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Dokładnie tak :D

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 marca 2017, 09:16 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Rozmiary pasów klinowych w samochodzie Tarpan 239D, silnik Perkins:

napęd od wału alternatora i pompy wody 12,5x10x1175
napęd od wału pompy podciśnienia do serwa hamulców 8x10x803

może komuś się przyda ta informacja, szczególnie ten drugi rozmiar nie jest zbytnio "popularny"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 marca 2017, 10:18 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
małe uzupełnienie- podane wyżej wymiary pasów klinowych wzięte są z katalogu części zamiennych wyd.rok 1987; obecnie Stomil Sanok ma w ofercie wymiary 8x10x800 oraz 12,5x10x1180. Oba pasują do Tarpana 237D/239D :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2017, 21:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 marca 2010, 19:19
Posty: 60
Lokalizacja: PL
Pytanko mam odnośnie tarpana w którym oryginalnie siedział perkins. Obecnie nie ma silnika i skrzyni. Czy szukać perkinsa czy zamontować coś innego? Mostu też nie ma.

_________________
Chojnickie Muzeum Motoryzacji i Techniki

https://www.facebook.com/Chojnickie.Muz ... .Techniki/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 maja 2017, 00:07 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Ale pytasz o pomysł na auto, czy o to, czy "coś innego" podejdzie "plug&play"? :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 maja 2017, 07:26 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
Spróbowałbym przymierzyć kompletną Andorię 4CT90 z jakiegoś Lublina. Najlepiej kupić całego dawcę, to i most się znajdzie. ;)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 maja 2017, 08:10 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
najlepiej zrobić "na oryginał". Wszystkie inne rozwiązania spowodują, że Tarpan po prostu przestanie być Tarpanem a zostanie zwykłym kundelkiem :wink:

Może być tylko problem z zakupem Perkinsa bo współczesny kierunek migracji tych silników to samochód :arrow: ciągnik :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2017, 08:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 marca 2010, 19:19
Posty: 60
Lokalizacja: PL
No właśnie i problem z dostępnością perkinsa wymusza rozważenie wsadzenia innego silnika :(

_________________
Chojnickie Muzeum Motoryzacji i Techniki

https://www.facebook.com/Chojnickie.Muz ... .Techniki/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2017, 14:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Silników Perkinsa 3P, jest od groma na rynku, oczywiście kwestia ich stanu itd. Wersja samochodowa nie różni się od wersji ciągnikowych niczym, oprócz koła zamachowego, mocowania alternatora, koła pasowego z dodatkową bieżnią i pewnie jakimiś pierdołkami.Ten silnik miał dwie wersje mocowe, obie montowane w ciągnikach.Słabszy, 38 KM, w MF 235/Ursus 2812, a mocniejszy 47 KM, w MF 255/Ursus 3512.Różniły się nastawami pompy wtryskowej i niby były inne tłoki.Tak, czy siak, to żeby tylko dostać rzeczy typowe do Tarpana z tym silnikiem, czyli koło zamachowe i obudowę sprzęgła, to silnik może być jakikolwiek.Istnieją też fabrycznie doładowane wersje tego silnika, które mają chyba coś koło 60 KM, taka ciekawostka.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net