Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:08


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 12 lutego 2011, 22:34 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 lutego 2011, 22:09
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Niedawno nabylem drogą kupna ikonę polskiej motoryzacji rolniczej pt Tarpan. Odremontowalem, w tym blacharke, przemalowalem (na bialo) lekko stuningowalem (za to na bazie PRLowskich dodatkow) i ciesze sie nim dniami i nocami, latem i zima.

Milosc miedzy nami duza, jedyne co mam mu do zarzucenia to że głośny, no i że przy 60km/h to już silnik z maski chcialby wyskoczyc - co prawda do 90 mozna go wyżyłowac, ale tarpan drze sie i wyje i mi go szkoda. No cóż miłóść ślepą bywa i założyłem ze ten typ tak ma.

Nawet aż tak bardzo mi to nie przeszkadza jako że i tak jeżdże po miescie gdzie jak wszyscy wiedza jezdzimy wszyscy 50km/h :) aż tu nagle włócząc sie po forach nysavanowskich naszła mnie straszna wątpliwosc : moj tarpan nie jest taki jak go matka FSR na swiat wydała !!!

I tu ma prośbę do kolegów na forum o wyjaśnienie:

Mój tarpan ma w dowodzie F233, co jak wiadomo wskazuje ze posiada silnik i skrzynie od Fiata 125p, co jest oczywiście nieprawdą albowiem w moim akurat bije serduszko zukowskiego S21. Do dzis za bardzo sie tym nie przejmowałem zakładając że przez te lata nie takie dziwne rzeczy w dowodach rejestracyjnych sie zdazały.

Ale czy nie jest tak że ktoó mogł wymienic mu silnik wraz ze szkrzynia (mam 3biegowa od zuka) a zostawic most fiatowski? Czy wowczas symptomy opisane na wstępie nie byłyby by efektem tego mezaliansu, i czy nie powinienem czym predzej wymienic silnik na 115C, lub co bardziej prawdopodobne wymienić most na taki pasujacy do skrzyni zuka?

Proszę o info jak to zdiagnozowac czyli jak rozpoznam jaki most ma moje auto.

pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2011, 10:11 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
witamy :)
nie wiem, jakie przełożenia miały mosty fiatowskie, ale popatrz w galerii nasze nysy w zdjęciach zobaczysz jak powinien wyglądać most nysy, żuka i tarpana z s-21.

P.s.
pokaż zdjęcia tarpana :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2011, 12:35 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Właśnie, pokaż zdjęcia :D Daj też zdjęcie mostu, może jakoś się rozpozna, np porównując archiwalne zdjecia czy coś :D
ps. jeżeli chcesz wiedzieć jaki był w oryginale silnik, patrz na tabliczkę znamionową

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2011, 13:10 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Przecież most to po wyglądzie poznasz, gorzej z przełożeniem, bo może mieć przełożenie z Żuka/Nysy, albo z Warszawy, a jeśli nie ma mostu z Nysy to znaczy, zę ma inny i trzeba go zweryfikować :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2011, 14:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Oj młodizeży, młodzieży... Obojętnie, jaki w Tarpanie był silnik, to most wygladał tak samo... Róznice były wewnątrz obudowy i opisane numerem nabijanym na kołnierzu pochwy mostu 8)

MisiolTakze przyłaczam sie do prosby o zdjęcia Twojego autka :D Njaepiej załóz mu temat w dizale "nasze dostawczaki".
Wieczorek dokopie się do ksiązek i posprawdzam to, o co pytasz
:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2011, 14:59 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No na Tarpanach się nie znam, więc nie wiem, jakie mosty montowali, ale most fiatowski raczej wygląda inaczej niż Nysowy :) Ale jak go nie montowali to nie ma o czym dyskutować, tylko mozna zajrzeć do wnętrza mechanizmu różnicowego :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2011, 15:55 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Charakterystyka samochodu Tarpan 237 S i F (wg instrukcji obsługi, rok wydania 1983) Co do mostów tzn jakie przełożenia - patrz druga strona,
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2011, 16:05 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
O- super Monter - własnie tego miałem zamiar poszukać.

No to faktycznie JEŚLI ktoś wstawił S21 a most zostawił od 115.c... :roll: to może być przyczyną opisanych objawów.
ALE
numeracja tarpanów "233" i "237" nie ma żadnego powiazania z typem silnika... :devil: :peace: Dopiero dalsze rozwinięcie numeru (używane w dokumentacji - książka gwarancyjna itp) określa rodzja silnika i mostu (czy z blokadą, czy bez blokady mechanizmu różnicowego). Przełożenie mostu wynika wprost z użytego silnika.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2011, 16:49 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
233 i 237 różnią się wyglądem - nie mechaniką. 233 to są samochody sprzed 83 - stara atrapa klamki migacze boczne i przednie z 125p, 237 miały już nową atrapę, klamki z malucha migacze z poloneza.

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2011, 17:45 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 lutego 2011, 22:09
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki wielkie

Zakładam ze czort tkwi w opisie mostu tylnego, w którym przełozenie dla S21 to 5,125 (liczba zebow 41 i 8 ) a dla 115C wynosi 5,857 (liczba zebow 41 i 7)

Tylko ze czytac umiem a i tak nic nie kumam - czy to jest tak ze jesli mam przelozenie wieksze to jade wolniej? (czyli jak w przerzutce w rowerze hehe?)

I co mozna z tym zrobic? Gdzies czytałem ze mozna liczbe tych zebow zmieniac (ostatecznie to 1 zabek :D ). Gdzie indziej ze istnieja szybkie mosty i wolne do Tarpana. Czy tak?

No i wkoncu jak temu zaradzic? Niekoniecznie usmiecha mi sie wymiana silnika na 115C bo czytałem ze w Tarpanie to sie nie sprawdzilo (choc w owczesnych ksiazkach przedstawiaja to jako duzy postep technologiczny i mniejsze spalanie). Rozumiem ze zmiana skrzyni na 4biegowa tez mi nic nie da bo ostatnie przelozenie jest takie same w obydwu skrzyniach.

Moze skrzynia od Zuka diesla? W moim GAZie jak zrobilem eksperyment odwrotny czyli zastapilem S21 co mi padł andrychowskim 4C90 jakims cudem zachowujac skrzynie 3biegowa to mnie Bozia pokarala bo przy 40km/h to silnik wył jak by go ze szlifów obdzierano, a reduktora to sie bałem właczyc bo chyba rama by wyrwala do przodu a ja bym z buda został w miejscu. Ale gdyby tak zrobic na odwrot to logicznie biegi powinny byc dłuzsze?

Ktos ma inny pomysł?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2011, 17:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
S21 i przelozenie z warszawy 41/9 ja bym zamontowal , to przelozenie dla fiatowskiego silnika jest wolniejsze.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2011, 21:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tak, to dokładnie tak jak przełożenia w rowerze, a raczej odwrotnie, przełożenia w rowerze, to tak jak w samochodzie :D
Oczywiście, im niższa ta liczba przełożenia tym most "szybszy", czyli ten 5,125 bylby szybszy, ale tak, jak pisze nysa-service , mozesz zamontować przełożenie z Warszawy ono jest jeszcze szybsze 41/9 to wychodzi ok. 4,55 :) Więc na pewno szybciej będzie jeździć Tarpan wtedy, ale będzie trudniej ruszał z obciążeniem... coś za coś.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 maja 2011, 12:53 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 lutego 2011, 22:09
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Na podstawie zdjecia moze byc trudno ocenic wszak to chyba z zewn to samo tylko ilosc zabkow sie zmienia. Gdziesz czytalem ze typ mostu jest gdzies napisany na tabliczce znamionowej w aucie. Czy ktos wie gdzie ona jest i co na niej powinienem znalesc?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 maja 2011, 13:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
te dane techniczne pokazuja dokladnie przelozenie ,ze w tarpanach z silnikiem fiata jest o jeden zabek mniej na walku atakujacym 7/41 bo silnik jest slabszy , fabryka to przewidywala na obciazanie samochodu , ale z silnikiem S21 to mozna dac 9/41 wiecej nie bo za slaby bedzie. W instrukcjach sa podane przelozenia na tabliczkach znamionowych tego niema , mosty maja wbite numery na obudowie , ale niema tam tez nic nabitego o przelozeniu.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net