Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 14:11


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 15 października 2011, 08:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 10:00
Posty: 154
Lokalizacja: Śmigiel
Widokówkę znalazłem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 grudnia 2011, 12:37 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 lutego 2011, 22:09
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Czyli jakoby ta blokada to opcja byla montowana na zyczenie. Czy ktos wie czy taka "przerobke fabryczna" mozna w miare łatwo zrobic?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 grudnia 2011, 12:40 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 lutego 2011, 22:09
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Zastanawia mnie, gdzie był fabrycznie montowany klakson w Tarpanach. W moim Tarpanie, klakson włącza się przyciskiem pod kontrolką włączenia świateł, ale jednak w instrukcji obsługi zarówno 237 i 239D przycisk klaksonu wskazuje na kierownicę, jak np w Polskim Fiacie 125p.


U mnie jest klasycznie w kierownicy


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 lutego 2012, 13:10 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Teraz dopiero odczytałem - dzięki misiol za odpowiedź.
U mnie klakson się włącza przyciskiem pod kontrolką świateł mijania, instrukcje podają coś innego, więc to mnie zastanawia. Musze zapytać wujka czy coś nie było grzebane przy klaksonie ;)

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 kwietnia 2012, 15:33 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Ostatnio na FPM zrobił nam się mały bałagan w oznaczeniach Tarpana ;) Postanowiłem to dodać do tego wątku.


Oznakowania typów nadwozia
233/7s - standard
232/7k - kombi
233/7p(?) - pickup (metalowe burty)
233/7rs - skrzyniowy


Oznaczenia cyfrowe 233, 235, 237, 239 - oznaczają poszczególne wersje rozwojowe.
- 233 to najstarszy, "klasyczny" Tarpan (kierunkowskazy i klamki z fiata 125p klasyka itd)
- 235 - najprawdopodobniej pozostał prototypem, a do produkcji wdrożono tylko część z jego modyfikacji, jako model 237
- 237 - zewnętrznie Tarpan po liftingu - kierunkowskazy ze 126p, nowy zderzak i atrapa przednia (z czasem także błotniki z przetłaczanym rantem, ale nie od razu!)
- 239 - diesel

239 występował tylko jako skrzyniowy, Tarpan w nadwoziu standard z silnikiem Perkins nosił oznaczenie 237D

I jak wspominałem - jeżeli przed oznakowaniem literowym pojawiła się litera F (F233, F237) oznaczało że pojazd jest wyposażony w silnik Fiata,

Cytuj:
- standard ("podstawowe", z przesuwną ścianką) z plandeką lub hard-topem
- kombi (czyli bez ścianki wewnątrz; z zabudowanym na stałe tyłem)*
- pick-up
- skrzyniowy.

numerek nie miał nic wspólnego z typem nadwozia


***

Temat trochę dyskusyjny. Co wiemy o podnośnikach koszowych P-100 na Tarpanach 239 i nie których benzynowych? Fabryka czy jakaś prywatna firma skupowała samochody bez paki bądź też u siebie je zdejmowała?

W najbliższych dniach postaram się uporządkować wątek, wszystkie ważne informacje przeniosę do pierwszego postu.

_________________
Pannonia T2 - 1962


Ostatnio zmieniony 24 września 2013, 19:13 przez monterr07, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 listopada 2012, 00:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Po analizie zdjęć Tarpanów, głównie z książeczki o historii FSR Pana Wielińskiego, ale też z artykułów prasowych o targach poznańskich... twierdzę, że w przypadku wyglądu zewnętrznego Tarpanów "jest niezły cyrk" :peace:


W przypadku "klasyka" jest jasność - stary przód (atrapa, zderzak, kierunkowskazy), błotniki z gładkim, płaskim rantem, klamki "skalpele" ze 125p.
Dopiero dalej jest wesoło :devil:
Na pewno pierwszą wprowadzona do produkcji zmiana jest nowy przód - atrapa i zderzak. Błotniki i klamki zostają jak dotychczas.

Następnie częściej pojawiają sie nowe błotniki z przetłaczanym rantem, a klamka jeszcze jest skalpelowa, a ostatnią w kolejności zmianą jest "nowa" klamka od 126p.

ALE błotniki z przetłaczanym rantem pojawiają się stopniowo, i auta z nowymi błotnikami z przodu a gładkimi z tyłu to wyrób fabryczny!
Stosowanie klamek - a to od 125p, a to od 126p - także w pewnym okresie wydaje się być dosłownie losowe.

Na 100% wg obecnie znanej dokumentacji, można być pewnym powtarzalności tzw "klasyka" oraz wersji 239D - ta praktycznie zawsze z klamkami od 126p i błotnikami z przetłoczeniem. Wszystkie Tarpany "pomiędzy" nimi sa poniekąd "losowe". Skądinąd ich okres produkcji pokrywa się w czasie z największymi trudnościami w zaopatrzeniu...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lutego 2013, 16:52 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
fsr tarpan DziwnymMagiem dyskutowaliśmy o napisach na boku kabiny w Tarpanach. Z tego co udało nam się ustalić, owe napisy pojawiły się w połowie lat 80. i zaczęto je stosować na produkowanych wtedy Tarpanach 237. Jednak nie wszystkie wychodziły tak wymalowane - prawdopodobnie tylko eksportowe egzemplarze zostały wypuszczone z fabryki z dość ciekawymi czarnymi lub białymi paskami z napisem TARPAN.
Dopiero na Tarpanach z silnikiem diesla - 239D oraz 237D zaczęto coraz częściej je stosować - praktycznie na wszystkich, lecz pewnie zdarzały się także samochody bez tego "ozdobnika". Jak wiadomo, brak tego typu malunków na większości aut, w tym także i moim jest skutkiem remontów blacharskich, bez których te auta nie wyglądałby jak wyglądają dzisiaj :twisted:

Obrazek
Obrazek

Wyżej kolejno zdjęcia kolegów piotr3 i kornilko :)

_________________
Pannonia T2 - 1962


Ostatnio zmieniony 18 maja 2013, 11:05 przez monterr07, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 marca 2013, 14:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 marca 2008, 13:20
Posty: 49
Lokalizacja: Komorów
Hej, pojawiłą się aukcja takiego Tarpana: http://allegro.pl/tarpan-standard-s-21- ... 62927.html Wiecie jaki to model?
Czy one miały takie siedzenia jak na focie, czy to jakieś wstawione z innego wózka?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 marca 2013, 18:46 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Jest to Tarpan 233S - nadwozie standard, 3/6 miejscowy, przesuwana grodzia, nakładka hardtop.
Fotele były zmienione, wyglądają jak od jakiegoś autobusu. Błotniki przednie pewnie wymieniane, atrapa 'skundlona', wygląda jak mieszanka dwóch tarpanowskich atrap. Pas przedni też nowszy, 82 rok powinien mieć chya jeszcze fiatowskie migacze zespolone z postojowymi. Zdarzak taki nienaturalny się wydaje, musiałbyć dotknięty ręką jakiegoś wiejskiego Czesia-wirtuoza.

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 marca 2013, 18:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 marca 2008, 13:20
Posty: 49
Lokalizacja: Komorów
O rany, dzięki wielkie za fachową ocenę :) Nie znam się niestety (jeszcze ;) ) na Tarpanach, a zaczęły mi się jakiś czas temu coraz bardziej podobać i zaczynam powoli przymierzać się do zakupu. Czyli fotele były zawsze takie czarne skajowe? Innych wersji nie było? A wiesz może, kiedy były montowane silniki fiatowskie, bo nie mogę tego nigdzie znaleźć?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 marca 2013, 19:43 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Fotele, a w zasadzie fotel i kanapa (kanapy) zawsze były takie same. Najczęściej czarny skaj, widziałem nawet czerwone i brązowe a także mieszane, skajowo-materiałowe.
Silniki 115c były montowane już w latach 70. dokładniej od 1975, ale tego nie jestem pewien. Do kiedy? Raczej do końca produkcji 237, koniec lat 80.

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 marca 2013, 20:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 131
Lokalizacja: Kwidzyn
Ja też swego czasu chorowałem na Tarpanka i obejrzałem parę ich sztuk. Najbardziej podobała mi się w kolorze kawa z mlekiem Obrazek

A kiedyś, oglądając resztki tarpana z 79r na siedzeniu miał resztki materiałowej czerwonej tapicerki, dokładnie takiej jak bywają czasem w Syrenach. Wyglądało to mi na oryginał, choć nigdzie więcej się już z taką nie spotkałem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 marca 2013, 19:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 grudnia 2012, 11:55
Posty: 34
Lokalizacja: Sicienko
jasio ale ty nie chorowałeś na tarpana tylko wciąż ci się po głowie tłuczę


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 lipca 2013, 11:18 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 lipca 2013, 09:49
Posty: 12
Lokalizacja: Lublin
Witam!
Jestem nowy na forum, ale chciałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami odnośnie tarpana 237 z okresu przejściowego. Jestem właścicielem 237 z 1983r z silnikiem fiata 1500. Kupiłem go od pierwszego właściciela lecz w stanie oczywiście dającym wiele do życzenia :D

Najciekawszy jest jednak wygląd zewnętrzny!
Tarpan posiada nowy przód ale stare błotniki bez przetłoczeń zarówno z przodu jak i z tyłu. Klamki już nowe maluchowskie. Największą dla mnie zagadką jest jednak dla mnie pas przedni pod zderzakiem. Otóż jest on wykonany z włókna szklanego!

Co prawda przód tarpana jest już po pseudo blacharskich naprawach. Obecny zderzak jest nieoryginalny, wspomniany pas przedni jest wymeniony też na taki z włókna szklanego ale już widać że nie oryginalny bo bez gniazd na kierunkowskazy z 126p Obrazek Obrazek Obrazek

Znalazłem jednak zdjęcie jednego tarpana który ma chyba taką konfiguracje jak mój. Nie mogę sprawdzić pasa przedniego ale nie dostrzegam w nim przetłoczeń charakterystycznych dla pasów wykonanych z metalu w modelach 237

Obrazek

Ciekawy jestem opinii na temat mojego egzemplarza. Z racji że kupiłem samochód od syna pierwszego właściciela, dostałem do niego uszkodzony pas przedni widoczny na zdjęciu wydaje się że jest on oryginalny.

Zależy mi na tym żeby tarpan był przywrócony do stanu fabrycznego nie wiem czy reanimować pas z włókna czy szukać blaszanego? Same błotniki wydają się oryginalne ale w 100% pewny nie jestem. Niestety oryginalnego zderzaka nie mam ale wydaje mi się że musiał być taki jak na ostatnim zdjęciu


Ostatnio zmieniony 14 lipca 2013, 15:33 przez primera, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 lipca 2013, 13:02 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Ładny :) Poproszę więcej zdjęć i chciałbym abyś założył wątek w odpowiednim temacie.

Co do Tarpana - jakiej kombinacji nie zrobisz z przodem, to i tak mało kto Ci się przyczepi że masz źle :D To nie Duży Fiat, gdzie każdy wie w jakim roczniku jaki był pas ;) Tutaj równie dobrze możesz zostawić obecny pas, pozbyć się dziur po migaczach i spokojnie montować atrapę z 233 oraz migacze z 125p. Pasowało by mu, bo takie najczęściej występowały z tymi błotnikami. Oczywiście nie ma też nic na przeszkodzie montaż pasa z otworami na migacze ze 126p i pozostawienie tej atrapy. Jeżeli pozostaniesz przy pierwszej opcji, to można było by się pokusić o montaż okrągłych migaczy na błotniki, no chyba, że te mają przetłoczenia pod romby. Zderzak - do starej atrapy taki z 233, a do takiego kompletu jak teraz czyli atrapa na całą szerokość, migacze z 126p bardziej pasuje ten jak na ostatnim zdjęciu.
Błotniki jeżeli zdrowe nie ruszaj ;) Chyba więcej Tarpanów jest z nowym typem, czyli stare to powoli rarytas, że tak powiem.

Co do pasów przednich to jeszcze powinny mieć na środku takie 7 przetłoczeń:
Obrazek

Myślę że warto by poszukać na szrotach Tarpana, z którego pas można by wykręcić - gdyż one były chyba przykręcane, po otworzeniu maski odkręcasz atrapę, powinno być max. do 4 śrubek w górnej części, po odkręceniu odchylasz górę do siebie i wyciągasz, gdyż na dole powinny być wkręty, które jedynie "trzymają" dół w pasie przednim, nie trzeba ich wykręcać. Potem znajdziesz łatwo kilka śrub które mocują pas ;) Oczywiście jeżeli to będzie 233/237 wcześniej musisz pozbyć się zderzaka, gdyż w tych modelach były mocowane do pasa, zaś jak w moim 239 - bezpośrednio do ramy.

Rozpisałem się trochę, mam nadzieję że czytelnie. Powiesz jeszcze, jak z blachą w Twoim Tarpanie? Podłoga, rynny, rama, podszybie w jakim są stanie ? ;) Silnik zdrowy czy wymaga remontu?

Pozdrawiam!

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net