Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
FSR TARPAN - wersja robocza http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=22&t=1521 |
Strona 3 z 9 |
Autor: | monterr07 [ 15 lipca 2013, 12:41 ] |
Tytuł: | |
Cholera, faktycznie przekombinowałem trochę i zacząłem tłumaczyć od dupy strony ;D Ale wiedziałem, że sprostujesz wszystko |
Autor: | primera [ 15 lipca 2013, 23:34 ] |
Tytuł: | |
Dzięki bardzo za zainteresowanie, opinie i sugestie! Żeby nie ciągnąć wątku w niewłaściwym miejscu postaram się założyć nowy temat gdzie jak mam nadzieję będziemy mogli dalej wymieniać się wiedzą, spostrzeżeniami i doświadczeniami. |
Autor: | monterr07 [ 16 lipca 2013, 09:19 ] |
Tytuł: | |
Ależ ten wątek właśnie po to tu jest, aby się wymieniać wiedzą i doświadczeniami z Tarpanami, aby było można ułożyć sprawdzoną historię tego auta Jednak zapraszam do utworzenia osobnego wątku w dziale Nasze pojazdy - dostawcze, by było można pooglądać więcej zdjęć Twego auta i poczytać o zmaganiach przy remontach etc. |
Autor: | primera [ 17 lipca 2013, 22:59 ] |
Tytuł: | |
Dziwny Magu Trochę może niedokładnie opisałem kwestie pasa przedniego mojego Tarpana. Otóż zarówno ten obecnie założony jak i ten połamany zdemontowany (w moim domniemaniu pierwotny) są z włókna szklanego. Pas zdemontowany jak widać na zdjęciu ma przetłoczenia pod kierunkowskazy ze 126p. Twoim zdaniem pas z włókna nie może być pochodzącym z pierwszego montażu. Nie drążyłbym tego tematu gdyby nie fakt że "blizniak" mojego tarpana ze zdjęcia ma na 99% także pas z włokna z przetłoczeniami na kierunkowskazy. Czy to nie dziwny zbieg okoliczności tym bardziej że te dwa egzemplarze są taką dziwaczną mieszanką? Może to zbyt szczegółowe rozważania i tak jak napisał Monter w Tarpanie nie jest to aż tak istotne. Jednak nurtuje mnie ten pas przedni. Zastanawiam się czy to na przykład nie jest efekt okresu przejściowego miedzy 233 a 237 i montowaniem fabrycznie takich pasów z włókna? |
Autor: | Dziwny Mag [ 18 lipca 2013, 00:39 ] |
Tytuł: | |
No i masz rację! Wcześniej o tym pasie nieco "gdybałem" - teraz sprawdziłem w książce napraw. Jest tam mowa o pasie przednim "laminowanym" - czyli jak bum cyk cyk jednak fabryka |
Autor: | SuperTank17 [ 24 września 2013, 13:35 ] |
Tytuł: | |
Po pierwsze chciałem powiedzieć, że temat ten jest bardzo przydatny. Dzięki zawartym w nim informacjom byłem w stanie nareszcie zrozumieć różnice pomiędzy różnymi wersjami produkcyjnymi Tarpana (chociaż różnice w wersjach produkcyjnych Honkera ciągle pozostają dla mnie zagadką ) Jednakże jest jedna rzecz, która pozostaje niejasna: Jak oznaczane w nazwie pojazdu są różne wersje nadwozia? Widziałem parę "wariantów" oznaczeń: pełna nazwa (FSR Tarpan 233 Kombi), litera po numerze modelu (FSR Tarpan 233K, tu oczywiście dochodzą pytania jak się takie oznaczenie ma do wersji z silnikiem diesla, które miały literę D po numerze modelu oraz jak oznaczana jest wersja skrzyniowa), dwie litery po nazwie modelu (FSR Tarpan 233KO, ta wersja pochodzi ze skanów na pierwszej stronie tego tematu) oraz wersja podana przez monterr07 na drugiej stronie: FSR Tarpan 233/7k (najbardziej zagadkowa m. in. ponieważ nie mam zielonego pojęcia skąd w oznaczeniu cyfra 7 i czy mogła występować inna). IMO wyjaśnienie tych wątpliwości powinno nam dać pełen obraz oznaczeń Tarpana. EDIT: Właśnie się zorientowałem, że ta cyfra 7 pochodzi od modelu 237. :głupek: Jednakże dalej ważne jest pytanie skąd się wzięło oznaczenie rs dla wersji skrzyniowej skoro oficjalna dokumentacja dla Tarpana 237 określa ten typ nadwozia literami RO. No i jak te oznaczenia mają się do Tarpanów z silnikami diesla. |
Autor: | monterr07 [ 24 września 2013, 17:32 ] |
Tytuł: | |
Miło mi, że tak uważasz Co do oznaczeń modelów z silnikiem diesla - oznaczenia nadwozia nie było właściwie używane, bo tu sprawa jest prosta: 237D to nadwozie standardowe, czyli przesuwana grodź itd. ; 239D zaś to skrzyniowy. Tu jako ciekawostkę podam że na rachunku zakupu mojego Tarpana widnieje oznaczenie RS. Ale z racji tego, że te modele występowały tylko w dwóch wersjach i pod innymi oznaczeniami literowymi to raczej nie używano literek "S" "K" czy "RS" bo nie było sensu. Co do oznaczeń wcześniejszych modeli, myślę że zarówno pierwsze litery jak i całe nazwy były używane zamiennie. |
Autor: | SuperTank17 [ 24 września 2013, 18:49 ] |
Tytuł: | |
Dziękuję za odpowiedź. Trochę mnie jednak dziwi, że mówisz, że 239D występował tylko w wersji skrzyniowej skoro we wcześniejszym poście pisałeś, że występuje w wersji skrzyniowej i standardowej. EDIT: Filmik z Tarpanem w wersji Standard ze wszystkimi cechami zewnętrznymi wersji 239D: https://www.youtube.com/watch?v=bLtQJ0ZgmKw |
Autor: | monterr07 [ 24 września 2013, 19:06 ] |
Tytuł: | |
Bo diesel w standardowym nadwoziu to 237 D |
Autor: | SuperTank17 [ 24 września 2013, 19:09 ] |
Tytuł: | |
W taki m razie może warto wyedytować wzmiankę o wersji 239D ze standardowym nadwodziem w tym temacie na drugiej stronie i zalinkowanym tam temacie na FPM. |
Autor: | monterr07 [ 24 września 2013, 19:14 ] |
Tytuł: | |
Już wiem o co chodzi Poprawione. Oczywiście chodziło tam o diesla, że te występowały tylko w tych dwóch wersjach. Dziękuję za wyłapanie błędu |
Autor: | monterr07 [ 13 kwietnia 2014, 14:22 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Tarpan 233 - pierwszy seryjny model Tarpana. Produkcję rozpoczęto w 1973 roku, a ostatnie egzemplarze schodziły z taśmy w 1983 roku. Samochód ten początkowo produkowano w jednej wersji czyli towarowo-osobowy z przesuwaną ścianą, dzięki której można było uzyskać 6 osobowy pojazd ze skrzynią ładunkową o długości 1,4 metra i ładowności 350 kg, lub 3 osobowy towarowy z 2 metrową skrzynią i maksymalną ładownością 575 kg. Następnie wprowadzono 3 osobowego pick-upa. Samochód ten miał stałą tylną ścianę kabiny i metalową pakę, którą można było nakryć plandeką. Pierwsze egzemplarze wykonano już w 1975 roku a w listopadzie 1976 powstała trzecia wersja - kombi. Ta, podobnie jak Standard posiadała przesuwaną ścianę, a od podstawowego modelu odróżniała ją tylna cześć nadwozia. Mniej więcej w 1978 pojawiły się Tarpany skrzyniowe. Tarpan był początkowo napędzany dobrze znanym silnikiem M-20, który następnie zmieniono na S-21. Od 1976 roku Tarpany wychodziły także z silnikiem 1,5 L z Polskiego Fiata 125p, a wersję tą oznaczano F-233. Spalanie każdej z wersji Tarpana utrzymywało się w granicach 12,5 litra/100km. Samochody z silnikami z Warszaw posiadały 3-biegowe skrzynie biegów i mostem o przełożeniu 5,125 a "fiatowskie" Tarpany wyposażono w 4-biegową skrzynię i most o przełożeniu 5,857. Rama Tarpanów początkowo była spawana z profili omega. |
Autor: | Drewniany [ 29 września 2016, 21:52 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Jasny gwint - w pierwszym poście tego wątku jest fotka mojego Tarpana, zanim stał się mój. Nie wiedziałem, że jest taki popularny |
Autor: | Dziwny Mag [ 30 września 2016, 02:57 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
A wiesz, że to też on jest na kubkach jakiejś firmy, która sprzedaje kubki z polskimi autami na aegro? Fotka jest moja, pstryknąłem go - pi razy drzwi - w okolicach 2005 r. jak szlajałem się po Wieluniu |
Strona 3 z 9 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |