Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
FSR TARPAN - wersja robocza http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=22&t=1521 |
Strona 4 z 9 |
Autor: | Drewniany [ 30 września 2016, 07:31 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Możliwe to, bo ściągałem go z Białej Rządowej (jakieś 10 km od Wielunia). Na zdjęciu wygląda prawie idealnie - ale to było 11 lat temu, teraz w paru miejscach rude powyłaziło, a przede wszystkim szpachla puchnie - jakiś artysta wszystkie łączenia blach zaszpachlował na gładko. Miejscami jest po 1 cm szpachli - w ramach odskoczni od Żuka czasem tą szpachlę wydłubuję i zabezpieczam blachy pod spodem. Jakbyś się natknął na te kubki jeszcze raz to podeślij na PW linka, może do kompletu taki "zanabędę". |
Autor: | Dziwny Mag [ 30 września 2016, 11:21 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
http://allegro.pl/kubek-zuk-nysa-jelcz- ... 18751.html - powinienem ich olać, bo wszystkie zdjęcia na te kubki bezczelnie podpierdo..li - ale niech tam. |
Autor: | Drewniany [ 30 września 2016, 12:39 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Faktycznie, nawet kołpaki te same - musi to być ten sam Tarpan. Dzięki za linka. |
Autor: | sukiennik68 [ 26 lutego 2017, 10:07 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
mała ciekawostka dotycząca Tarpan 239d - otóż w tym modelu Tarpana ( nie wiem jak jest w innych) ogrzewanie wnętrza kabiny rozwiązano w ten sposób, że kierowca nie miał nadmuchu ciepłego powietrza na nogi - pasażer dysponował za to nawiewem podwójnym i jeszcze kwestia pasów bezpieczeństwa: w instrukcji obsługi Tarpana 239d roku 1987 są wspomniane punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa i ani słowa o samych pasach Czy to oznacza, że w tym czasie 239d nie były fabrycznie wyposażane w pasy |
Autor: | Dziwny Mag [ 26 lutego 2017, 14:42 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Oczywiście, że nie były. Jakoś od końca lat 70. nasze dostawczaki (Nysy i Żuki też) miały fabryczne punkty mocowania pasów, ale same pasy tak zwanego bezpieczeństwa, były "na zamówienie". Dopiero od 1993r. pasy stały się obowiązkowe równiez w autach dostawczych i od tego czasu miały je już wszystkie nowoprodukowane. |
Autor: | sukiennik68 [ 26 lutego 2017, 15:40 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
no to mogę jeździć bez pasów zupełnie legalnie |
Autor: | Dziwny Mag [ 26 lutego 2017, 21:45 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Dokładnie tak |
Autor: | sukiennik68 [ 25 marca 2017, 09:16 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Rozmiary pasów klinowych w samochodzie Tarpan 239D, silnik Perkins: napęd od wału alternatora i pompy wody 12,5x10x1175 napęd od wału pompy podciśnienia do serwa hamulców 8x10x803 może komuś się przyda ta informacja, szczególnie ten drugi rozmiar nie jest zbytnio "popularny" |
Autor: | sukiennik68 [ 27 marca 2017, 10:18 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
małe uzupełnienie- podane wyżej wymiary pasów klinowych wzięte są z katalogu części zamiennych wyd.rok 1987; obecnie Stomil Sanok ma w ofercie wymiary 8x10x800 oraz 12,5x10x1180. Oba pasują do Tarpana 237D/239D |
Autor: | Ganon [ 18 maja 2017, 21:19 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Pytanko mam odnośnie tarpana w którym oryginalnie siedział perkins. Obecnie nie ma silnika i skrzyni. Czy szukać perkinsa czy zamontować coś innego? Mostu też nie ma. |
Autor: | Dziwny Mag [ 19 maja 2017, 00:07 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Ale pytasz o pomysł na auto, czy o to, czy "coś innego" podejdzie "plug&play"? |
Autor: | zbiegusek [ 19 maja 2017, 07:26 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Spróbowałbym przymierzyć kompletną Andorię 4CT90 z jakiegoś Lublina. Najlepiej kupić całego dawcę, to i most się znajdzie. ;) |
Autor: | sukiennik68 [ 19 maja 2017, 08:10 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
najlepiej zrobić "na oryginał". Wszystkie inne rozwiązania spowodują, że Tarpan po prostu przestanie być Tarpanem a zostanie zwykłym kundelkiem Może być tylko problem z zakupem Perkinsa bo współczesny kierunek migracji tych silników to samochód ciągnik |
Autor: | Ganon [ 21 maja 2017, 08:32 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
No właśnie i problem z dostępnością perkinsa wymusza rozważenie wsadzenia innego silnika |
Autor: | buźka [ 21 maja 2017, 14:12 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Silników Perkinsa 3P, jest od groma na rynku, oczywiście kwestia ich stanu itd. Wersja samochodowa nie różni się od wersji ciągnikowych niczym, oprócz koła zamachowego, mocowania alternatora, koła pasowego z dodatkową bieżnią i pewnie jakimiś pierdołkami.Ten silnik miał dwie wersje mocowe, obie montowane w ciągnikach.Słabszy, 38 KM, w MF 235/Ursus 2812, a mocniejszy 47 KM, w MF 255/Ursus 3512.Różniły się nastawami pompy wtryskowej i niby były inne tłoki.Tak, czy siak, to żeby tylko dostać rzeczy typowe do Tarpana z tym silnikiem, czyli koło zamachowe i obudowę sprzęgła, to silnik może być jakikolwiek.Istnieją też fabrycznie doładowane wersje tego silnika, które mają chyba coś koło 60 KM, taka ciekawostka. |
Strona 4 z 9 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |