Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

FSR TARPAN - wersja robocza
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=22&t=1521
Strona 4 z 9

Autor:  Drewniany [ 30 września 2016, 07:31 ]
Tytuł:  Re: FSR TARPAN - wersja robocza

Możliwe to, bo ściągałem go z Białej Rządowej (jakieś 10 km od Wielunia). Na zdjęciu wygląda prawie idealnie - ale to było 11 lat temu, teraz w paru miejscach rude powyłaziło, a przede wszystkim szpachla puchnie - jakiś artysta wszystkie łączenia blach zaszpachlował na gładko. Miejscami jest po 1 cm szpachli - w ramach odskoczni od Żuka czasem tą szpachlę wydłubuję i zabezpieczam blachy pod spodem.

Jakbyś się natknął na te kubki jeszcze raz to podeślij na PW linka, może do kompletu taki "zanabędę".

Autor:  Dziwny Mag [ 30 września 2016, 11:21 ]
Tytuł:  Re: FSR TARPAN - wersja robocza

http://allegro.pl/kubek-zuk-nysa-jelcz- ... 18751.html - powinienem ich olać, bo wszystkie zdjęcia na te kubki bezczelnie podpierdo..li - ale niech tam. 8)

Autor:  Drewniany [ 30 września 2016, 12:39 ]
Tytuł:  Re: FSR TARPAN - wersja robocza

Faktycznie, nawet kołpaki te same - musi to być ten sam Tarpan. Dzięki za linka.

Autor:  sukiennik68 [ 26 lutego 2017, 10:07 ]
Tytuł:  Re: FSR TARPAN - wersja robocza

mała ciekawostka dotycząca Tarpan 239d - otóż w tym modelu Tarpana ( nie wiem jak jest w innych) ogrzewanie wnętrza kabiny rozwiązano w ten sposób, że kierowca nie miał nadmuchu ciepłego powietrza na nogi :? - pasażer dysponował za to nawiewem podwójnym :D

i jeszcze kwestia pasów bezpieczeństwa: w instrukcji obsługi Tarpana 239d roku 1987 są wspomniane punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa i ani słowa o samych pasach :shock: Czy to oznacza, że w tym czasie 239d nie były fabrycznie wyposażane w pasy :?:

Autor:  Dziwny Mag [ 26 lutego 2017, 14:42 ]
Tytuł:  Re: FSR TARPAN - wersja robocza

Oczywiście, że nie były.
Jakoś od końca lat 70. nasze dostawczaki (Nysy i Żuki też) miały fabryczne punkty mocowania pasów, ale same pasy tak zwanego bezpieczeństwa, były "na zamówienie". Dopiero od 1993r. pasy stały się obowiązkowe równiez w autach dostawczych i od tego czasu miały je już wszystkie nowoprodukowane.

Autor:  sukiennik68 [ 26 lutego 2017, 15:40 ]
Tytuł:  Re: FSR TARPAN - wersja robocza

no to mogę jeździć bez pasów zupełnie legalnie 8)

Autor:  Dziwny Mag [ 26 lutego 2017, 21:45 ]
Tytuł:  Re: FSR TARPAN - wersja robocza

Dokładnie tak :D

Autor:  sukiennik68 [ 25 marca 2017, 09:16 ]
Tytuł:  Re: FSR TARPAN - wersja robocza

Rozmiary pasów klinowych w samochodzie Tarpan 239D, silnik Perkins:

napęd od wału alternatora i pompy wody 12,5x10x1175
napęd od wału pompy podciśnienia do serwa hamulców 8x10x803

może komuś się przyda ta informacja, szczególnie ten drugi rozmiar nie jest zbytnio "popularny"

Autor:  sukiennik68 [ 27 marca 2017, 10:18 ]
Tytuł:  Re: FSR TARPAN - wersja robocza

małe uzupełnienie- podane wyżej wymiary pasów klinowych wzięte są z katalogu części zamiennych wyd.rok 1987; obecnie Stomil Sanok ma w ofercie wymiary 8x10x800 oraz 12,5x10x1180. Oba pasują do Tarpana 237D/239D :D

Autor:  Ganon [ 18 maja 2017, 21:19 ]
Tytuł:  Re: FSR TARPAN - wersja robocza

Pytanko mam odnośnie tarpana w którym oryginalnie siedział perkins. Obecnie nie ma silnika i skrzyni. Czy szukać perkinsa czy zamontować coś innego? Mostu też nie ma.

Autor:  Dziwny Mag [ 19 maja 2017, 00:07 ]
Tytuł:  Re: FSR TARPAN - wersja robocza

Ale pytasz o pomysł na auto, czy o to, czy "coś innego" podejdzie "plug&play"? :)

Autor:  zbiegusek [ 19 maja 2017, 07:26 ]
Tytuł:  Re: FSR TARPAN - wersja robocza

Spróbowałbym przymierzyć kompletną Andorię 4CT90 z jakiegoś Lublina. Najlepiej kupić całego dawcę, to i most się znajdzie. ;)

Autor:  sukiennik68 [ 19 maja 2017, 08:10 ]
Tytuł:  Re: FSR TARPAN - wersja robocza

najlepiej zrobić "na oryginał". Wszystkie inne rozwiązania spowodują, że Tarpan po prostu przestanie być Tarpanem a zostanie zwykłym kundelkiem :wink:

Może być tylko problem z zakupem Perkinsa bo współczesny kierunek migracji tych silników to samochód :arrow: ciągnik :D

Autor:  Ganon [ 21 maja 2017, 08:32 ]
Tytuł:  Re: FSR TARPAN - wersja robocza

No właśnie i problem z dostępnością perkinsa wymusza rozważenie wsadzenia innego silnika :(

Autor:  buźka [ 21 maja 2017, 14:12 ]
Tytuł:  Re: FSR TARPAN - wersja robocza

Silników Perkinsa 3P, jest od groma na rynku, oczywiście kwestia ich stanu itd. Wersja samochodowa nie różni się od wersji ciągnikowych niczym, oprócz koła zamachowego, mocowania alternatora, koła pasowego z dodatkową bieżnią i pewnie jakimiś pierdołkami.Ten silnik miał dwie wersje mocowe, obie montowane w ciągnikach.Słabszy, 38 KM, w MF 235/Ursus 2812, a mocniejszy 47 KM, w MF 255/Ursus 3512.Różniły się nastawami pompy wtryskowej i niby były inne tłoki.Tak, czy siak, to żeby tylko dostać rzeczy typowe do Tarpana z tym silnikiem, czyli koło zamachowe i obudowę sprzęgła, to silnik może być jakikolwiek.Istnieją też fabrycznie doładowane wersje tego silnika, które mają chyba coś koło 60 KM, taka ciekawostka.

Strona 4 z 9 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/