Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
FSR TARPAN - wersja robocza http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=22&t=1521 |
Strona 6 z 9 |
Autor: | sukiennik68 [ 01 października 2017, 22:20 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Dzieki za info . wydawało mi sie że już troszeczkę poznałem swojego tarpana 239 ale jak widać jeszcze dużo nauki przedemną. Sprawdzę i dam znać o wynikach oględzin Jeśli można, zapytam jeszcze o daszek p. słoneczny - u mnie jest tylko po stronie kierowcy - tak ma być czy to kolejny dla mnie element do uzupelnienia |
Autor: | sukiennik68 [ 18 października 2017, 12:26 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Sprawdziłem: pacjent to Tarpan 239 rocznik 1987: rura z ciepłym powietrzem podpięta jest bezpośrednio do nawiewnika kierującego powietrze w lewy róg przedniej szyby. Niestety ma żadnego nawiewu na nogi kierowcy. Czy mógłbyś zrobić zdjęcia jak to jest rozwiązane w Twoim Tarpanie? |
Autor: | monterr07 [ 24 października 2017, 21:21 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Daszek przeciwsłoneczny tak ma być, we wszystkich Tarpanach jakie widziałem jest tylko po stronie lewej. Jako ciekawostkę podam, że bodajże w instrukcji od 237 prawy daszek widnieje jako "wyposażenie dodatkowe" i zastanawiałem się, czy nie dokupić drugiego daszka i go nie zamontować, żeby mieć "bogatszą" wersję, jednak uznałem, że daszek tylko po jednej stronie ma na swój sposób klimat. Co do nawiewu, zdjęcia postaram się podesłać w następnym tygodniu, gdyż od Tarpana dzieli mnie teraz 100 km a na komputerze nie mam szczegółowych zdjęć samochodu (co muszę uzupełnić, bo nieraz przydaje się podesłać komuś foto do wyjaśnienia czegoś, a zdjęcia mam tylko ogólne całego samochodu) |
Autor: | sukiennik68 [ 14 listopada 2017, 13:32 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
przypominam sie z prośbą o zdjęcie nadmuchu |
Autor: | monterr07 [ 14 listopada 2017, 13:57 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Wiedziałem, że mam dobrą pamięć, ale krótką. W piątek wrzucę! |
Autor: | sukiennik68 [ 18 listopada 2017, 16:18 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
dzięki za zdjecia wygląda na to, że u mnie brakuje tego metalowego trójnika rozdzielającego ciepłe powietrze góra - dół. o ile dobrze widzę to trójnik wykonany jest ze zgrzewanych wytłoczek blaszanych z klapką zamykającą wylot - czy ona też jest metalowa? Przerwa kilku cm o której piszesz to jak rozumiem brak połączenia "na sztywno" nawiewu blaszanego z plastikowym nawiewnikiem podajacym powietrze na szybę? nie masz przypadkiem zapasowego nawiewnika metalowego na sprzedaż dzięki za info i zdjecia |
Autor: | monterr07 [ 18 listopada 2017, 18:11 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Tak, klapka jest metalowa. Dokładnie, tak jak piszesz, nie ma sztywnego połączania między tym plastikiem na desce a trójnikiem, którego nie posiadam zapasowego Jakbyś coś potrzebował jeszcze ws. Tarpana to śmiało |
Autor: | sukiennik68 [ 19 listopada 2017, 18:35 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
jeszcze jedno pytanko czy ten trójnik jest w jakiś sposób mocowany do czegoś np. przykręcany , zgrzewany do karoserii, czy lewituje tylko na przewodzie ciepłego powietrza ? |
Autor: | Dziwny Mag [ 19 listopada 2017, 21:39 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Na 99,99% to drugie |
Autor: | monterr07 [ 20 listopada 2017, 10:33 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Nawet na 100% |
Autor: | PPAS [ 13 lutego 2018, 22:29 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Już pisałem w innym wątku ( dotyczącym ramy ) że mam dużo różnych instrukcji w wersji elektronicznej ( żuk, warszawa, syrena, polonez itd ) ale nie mam Tarpana bardzo chętnie udostępnię kto ma ochotę na to co mam, a poszukam też ( bo tu piszesz powyżej, że widziałeś ) w starych motorach czy w młodych technikach z tamtych lat bo też mam sporo całych roczników - ale jesli macie coś elektronicznie o Tarpanach to bardzo chętnie bym przyjął ( mój adres mailowy to piotr@ppas.pl ) zacząłem składać teraz od podstaw chętnie sie też podzielę zdjęciami, ale korzystając z instrukcji Żuka czy Warszawy jest wszystko OK dopóki nie dojdzie do np instalacji bo jak dobrze pamiętam w Wwie i Żuku plus był na masie - w tm co składam jest już np. alternator przy silniku S21, a nie prądnica itd Piotr |
Autor: | phinek [ 13 lutego 2018, 22:34 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Plus czy minus na masie jest istotny gdy masz mechaniczny regulator prądnicy i tam są platynki z konkretnych stopów metali i tak dobranych parametrach elektroujemności by się nie wypalały przy rozwieraniu. Zmieniając biegunowość po prostu regulator szybko padnie. |
Autor: | PPAS [ 13 lutego 2018, 23:19 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Tak oczywiście rozumiem kwestie masy, dlatego jeśli ktoś ma elektronicznie ksiązkę serwizową ze schematami to bardzo chętnie pozyskam - a jak pisałem wyżej też dla chętnych mam wiele instrukcji poskanowanych czy pozyskanych ( żuk, warszawa, polonez coś o syrenie itd ) |
Autor: | combinat [ 04 lipca 2018, 18:10 ] |
Tytuł: | Re: FSR TARPAN - wersja robocza |
Spójrzcie na nagranie od 24min 20sek https://drive.google.com/file/d/0B1sKnpLVVccJUllYbjJBOEZRVWc/view |
Strona 6 z 9 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |