Dzisiaj jest 28 marca 2024, 14:44


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 26 października 2011, 19:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 05 października 2011, 15:52
Posty: 48
Lokalizacja: Krapkowice
Tak się nie raz zastanawiałem jak to jest z tymi dwoma wozami.
Pierwsze tarpany z silnikami S-21 miały zdaje się takie same ramy jak Żuk oraz to samo przednie zawieszenie.

Potem pojawiły się Tarpany, które w przednim zawieszeniu miały zastosowaną sztywną oś.

Tak więc skoro ramy są identyczne to wydawać by się mogło, że w Żuku można by zastosować taką sztywną oś z Tarpana. Lub po niewielkich przeróbkach ramę od takiego Tarpana ze sztywną osią dostosować do nadwozia Żuka.

Poruszał już tu ktoś ten temat?

Jak to jest?

_________________
Miłosnik kolei rodem z Mosznej.
Kingsaiz dla każdego!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 października 2011, 19:48 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Tarpany ze sztywna osia, mialy silniki perkinsa, a wiec przednia czesc byla calkowicie zmieniona.

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 października 2011, 20:23 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ramy się różnią, z tego co mi wiadomo, bo rama Tarpana jest z profili omega, a Żuk i Nysa mają ramy z zamknietych profili prostokatnych.
temat był poruszany szerzej na forum oldtimery.com:

http://oldtimery.com/index.php?option=c ... %BBuk+Nysa

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 października 2011, 23:40 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Omegi to chyba miały starsze, ja w tarpanie mam właśnie zamknięte prostokątne

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 listopada 2012, 00:16 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Tarpan w trakcie swej produkcji miał 3 różne typy ramy :lol3: A każda inna niż ramy od Żuka i od Nysy Generalnie każde z tych aut miało swoją ramę.

Przy zamianie nadwozi albo typu zawieszenia ze spręzyn na resory z przodu - wszytsko da się zrobić, ale każda taka zmiana wymaga przeróbek, nie da się nic przełożyć jakby było z klocków lego.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 grudnia 2013, 23:56 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2013, 17:49
Posty: 16
Lokalizacja: W-wa
A jakie jest uzasadnienie/potrzeby zmiany przedniego zawieszenia?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 grudnia 2013, 09:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Zapewne kolega ma dość wybijających się elementów zawieszenia,jak sworznie wahaczy,mimośrody itp. co jak wiemy,w żukach jest normalne,zwłaszcza jak ktoś dużo jeździ po naszych wspaniałych drogach.Sam chciałem zmieniać zawieszenie na tarpanowskie,sztywne,bo widziałem na własne oczy takiego żuka,ale wystraszyłem się spawania mocowań pod resory,bo to musi być równo zrobione wszystko,żeby samochód do rowu nie ściągał itd.W tarpanie mamy praktycznie tylko 2 drążki i tyle,co sworznie zwrotnicy i tulejki,które się mogą zużyć,więc o wiele mniej elementów,niż w żuku.Tyle tylko,ze żukowskie zawieszenie jest niezależne i lepiej pracuje,a tarpan strasznie sztywny jest na tych resorach.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 września 2014, 16:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
A co z zawieszeniem silnika po przejsciu na sztywna oś? bo orginalnie silnik spoczywa na gumach przytwierdzonych do żukowskiej belki


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 września 2014, 21:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
A co ma być z silnikiem?Przyglądał się kolega jak to jest zrobione w Lublinie?Trzeba zrobić tak samo i tyle.Wywala się zawieszenie,spawa mocowania do ramy i na tym osadza silnik.Plusem tego rozwiązania jest to,że jak ktoś ma zamiar wkładać skrzynię 5-kę,to obejdzie się bez skracania wału,bo można silnik przesunąć do przodu o te 10cm,krzywda się myślę nie stanie.Normalnie,to miska wadzi już o belkę zawieszenia i nie da rady.Ostatnio przeglądałem OLX i rzucił mi się w oczy skrzyniowy żuk z zawieszeniem lublinowskim,nawet chyba facet pisał.Skrzyniowe żuki miały cokolwiek szersze tylne mosty,ale i tak takie zawieszenie będzie szersze,a nie wspominał,że zmieniał też most,a może jednak zmieniał?Jako,że mam kuzyna na złomie,to po dołożeniu do interesu tak gdzieś,szacuję 400 pln miałbym i most i belkę przednią,ale koła będą za dużo wystawały.Już tarpanowska belka jest szersza,a co dopiero ta.Ale nie powiem,pokusa pozbycia się tego zasranego zawieszenia jest silna.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 września 2014, 21:55 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Szerokość mostów w Żukach zależy od okresu produkcji i CHYBA dotyczy tylko diesli... To, czy skrzyniowy czy inny jest bez znaczenia. Albo... tak czy siak do sprawdzenia - coś mi się kołacze w myślach, czy izotermy diesle nie miały już szerszego (od Lublina) mostu...?
Wszystkie Zuki benzynowe fabrycznie miały jednakowy, "zwykły" most.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 września 2014, 00:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Nie nie nie,jednakowe,to były mosty starego typu,te składane połowie,bo wszystkie miały rozstaw kół 1375mm,bez względu na odmianę auta.Natomiast mosty hipoidalne rzeczywiście były zunifikowane z Lublinowskimi,ale miały inne wymiary.Wszelakie furgony miały rozstaw kół tylnych 1375mm,a skrzyniowe i izotermy 1530mm,przód wszędzie 1368mm,tak podaje instrukcja,natomiast rozstaw w Lublinie to 1620mm przód i tył dla Lublina 2,9t,oraz 1620mm przód i 1650mm tył dla Lublina 3,5t (szersze bębny hamulcowe). Stary typ mostu podawany jest jako typ 18,przełożenie 5,125 (8/41),natomiast most hipoidalny podawany jest jako 3005 lub 3015,oba typy o przełożeniu 4,777 (9/43) i różnią się tylko szerokością.Sam o tym nie wiedziałem,dopóki nie uświadomił mnie jeden gość.W Lublinach z kolei oznaczenia typów to 3302 o przełożeniu 4,555 (9/41) oraz 3554 o przełożeniu 4,777 (9/43) jak w Żuku.Pierwszy typ występował z kołami 185R15C,a drugi z kołami 205/75R16C.Tak to wszystko wyglądało,dane z książki.Nie wiem dokładnie,jaki jest rozstaw kół w Tarpanie 239D,ale internet podaje 1395mm tył i 1402mm przód,czyli szerzej niż w Żuku,ale "węziej" niż w Lublinie,dlatego to zawieszenie bardziej podchodzi,ale z kolei ciężej je dostać.Ja miałem okazję za parę groszy to wziąć i nie skorzystałem,a teraz żałuję. :?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 września 2014, 11:32 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Most z Tarpana 239 jako taki ma takie same rozmiary jak żukowskie starego typu (dzielone w połowie). Na 100%. Różnice w rozstawie kół mogą wynikać z większego odsadzenia (ET) felgi tarpanowskiej.

-------------------------------
Mosty hipoidalne w Żukach - to benzyniaki tez od któregoś momentu miały hipoidalne? Myślałem, że tylko diesle :oops:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 września 2014, 19:08 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
no nie przygladałem sie jak to w lublinie jest z tym silnikiem:) ale dzieki za podpowiedz:) zostaje tylko szukac belki i maly projekcik przed startem prac:) a moze macie jakies metody aby w miare wysrodkowac belke aby żuk jechal prosto na tyle ile to mozliwe:) ? myslalem aby przyspawac mocowania na resory prowizorycznie nastepnie na geometrie i ewentualnie jakas korekte ale to niezbyt mądry pomysł:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 września 2014, 23:52 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Wszystko, co musisz zrobić, to przyspawać mocowania resorów w pełni symetrycznie po lewej i prawej stronie. Belkę i tak ustawiasz na resorach. Pamietaj tylko o przymierzeniu układu kierowniczego, żeby wszytsko ładnie się zgrało.
3 x przymierz, raz przyspawaj :wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 września 2014, 18:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
Rozumiem i dziekuje, jak ktos chce cos od siebie dołożyc bede wdzieczny:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net