Dzisiaj jest 28 marca 2024, 23:55


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 27 listopada 2011, 12:00 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 lutego 2011, 22:09
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Witam, jak wiadomo tarpan miał z naszych autek chyba najwiekszą palete rodzimych PRLowskich silników, bo od podczciwego S21 żuka, nysy i warszawy poprzez diesla z Ursusa na 1.5 fiata 125p kończąc. I właśnie zastanawiałem się czy aby ten silnik nie jest to Tarpana najlepszy.

Dzis mam S21, w zasadzie sprawdza sie poza tym ze smierdzi, ze jest głosny (skrzynia 3) no i wyje po przekroczeniu 50km/h (temat omawiany w innych postach)

Zastanawiam sie jednak czy jak juz ten mój dokona żywota, czy nie zmienic, w ramach wyżej wymienionych, w oryginałach występujących rzecz jasna.

I tak w kolejnosci :

Fiat 125p (1481cm3) Po 1sze taki mam w dowodzie i tańsze OC bo mniejsza pojemnosc, po 2ie niby bardziej nowoczesny i moze mniej pali, po 3ie moze bardziej zwawy i - pomazyc można - przekroczyłbym magiczną granice 100km/h, ktorą bym osiągnął w czasie krótszym niz 10mn.
Ursus (diesel). Tu za jest troche mniej, pewnie tez mniej by palił i pewnie bardziej trwały, ale nie wiem czy hałas i drgania by mnie nie wykończyły.

Czy ktoś może jezdził tarpanem z silnikiem fiata tudziez ursusa i się podzieli wrażeniami?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 listopada 2011, 12:29 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwietnia 2011, 19:24
Posty: 209
Lokalizacja: Włocławek
Pojazd: Škoda 105l '82
...


Ostatnio zmieniony 06 stycznia 2014, 19:42 przez Paweł M-11, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 listopada 2011, 12:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
S21 po regeneracji od A do Z oraz osprzet nowy i bedziesz mial super auto , mozna dac przelozenie 10/41 do tylnego mostu , skrzynie 4 b i maszyna :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 listopada 2011, 17:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Można też kombinować z andorią... ale ceny ropuchy rosną strasznie.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 grudnia 2011, 21:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 grudnia 2007, 14:40
Posty: 143
Lokalizacja: Nowa Huta
kto jeździ andorią na stacyjnym paliwie?

_________________
Polscy rastamani jeżdżą polskimi samochodami.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 grudnia 2014, 18:44 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 grudnia 2014, 18:20
Posty: 3
Ja mam w warszawie 203 kombi silnik i skrzynie z mercedesa W123 2.4D 73KM 137Nm spisuje się rewelacyjnie,spalanie 7lprzy80km\h 8l przy 110km\h,szukam jeszcze mostu 10\41 żeby zmienić charakterystykę pracy, ogólnie polecam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 grudnia 2014, 20:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jak pisze nysanek, po remoncie s21 jest cichutki, jeszcze wygłuszyć można kabine i machę, ale do mostu raczej przełożenie 9/41 przy ori kołach- bo pod górkę, z obciążeniem albo przyczepa ciężko moze być.
silnik fiata nie polecam, jezdziłem takim tarpanem, jest głośniejszy od s21 i nie lubi niskich obrotów, ma mniejszy moment obrotowy, wiec bez skrócenia mostu nie będzie żywszy.. za to pali 10-12l
diesel to andoria-zero komplikacji w przekładce ale hałas katastrofalny, od merca może byc oki.

A kto powiedział, że na pusto, na s21 nie da sie licznika zamknać(tego nowego, do 120)?

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 maja 2015, 23:14 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 05 maja 2015, 20:54
Posty: 3
Pojazd: Tarpan F233/S237
Witam, co do dylematu na temat silnika coś wiem. Sam mam dwa tarpany w jednym jest 1.5 a w drugim był s21 który był w kiepskim stanie. Bardzo długo zastanawiałem się co tam zamontować...
Pierwsze plany były takie:
-Podejdzie Polonez 1.6 GL 87KM bez większych przeróbek, ale ciężko znaleźć w dobrym stanie.
-Fajnie też podpasuje 1.4 Rover z poloneza 103KM (polecam) tylko uwaga bo lubią wydmuchać uszczelkę.
-Kolega mnie namawiał na silnik 1.8 z C klasy Mercedesa. Fajny ale nie pasuje bo w tarpanie jest szeroka belka a mercedes ma dużą miskę olejową.
-Już chciałem kopić silnik od Fiata 1.5 tak jak wychodziły ale.... Trafił się silnik od BMW 1.8is 140KM kompletny Swap a do tego gość zaproponował że go zamontuje więc oferta fajna skusiłem się...
I szczerze powoli coraz bardziej żałuję tej decyzji, jest tyle przeróbek że mechanik który przerabia to a na co dzień tworzy offroady wysiada. Auto stoi u niego od początku Lutego i jeszcze nie odpalił silnika...
A jak bym kupił Poloneza to już dawno Tarpan by śmigał po mieście.

Ale kwestia do czego chcesz używać Tarpana?

Bo ja jednego mam w oryginale a ten drugi ma zostać przerobiony jak auta z lat co najmniej 90 czyli zmiana zawieszenia, układu hamulcowego (tarcze przód i tył), układ kierowniczy ze wspomaganiem, centralny zamek, i być może się uda KLIMA...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 maja 2015, 23:18 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Większość poważnych przeróbek jest gówno warta. A przynajmniej każdą trzeba naprawdę nieźle przemyśleć...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2015, 07:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Trochę rozumiem żal. Sam rozważałem ożywienie starego żuka i władowanie do niego silnika benzynowego 1.6 16v ze skrzynią od fiata 125p. Niestety przeprojektowanie łączenia ze skrzynią- przedłożyłoby wartość auta. Poza tym silnik by się nudził. - Nie lepiej jakiś niemiecki "diesle - diesel?" Z mercedesa beczki? Silniki są nie do zajechania, a ich dynamika będzie pasować do tarpana.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2015, 11:05 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zdarzyło mi się spotkać w mojej mieścinie Nysę z silnikiem bodaj 2,4 czy 2,5 od Merca właśnie. Jeździła i przypuszczalnie nadal jeździ...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2015, 11:44 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Zdecydowanie posadziłbym Andorię TD z Lublina. Sa niedrogie i solidne, ze skrzynią piątką będzie to fajnie latać.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2015, 11:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
No tak, tylko zależy jak kto che tego używać. Jak mają to być okazyjne przejazdy, to może lepiej s21?
Hałas z4c90 gniecie wszystko.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2015, 11:49 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
W Tarpanie silnik masz wysunięty do przodu, trochę łatwiej wyizolować akustycznie budę, niż w Żuku...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2015, 11:50 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
4C90 nie jest tak hałaśliwy jak się powszechnie sądzi. To buda i jej elementy w Żuku wpadają w rezonans i dlatego jest głośno. Sam silnik jest całkiem ok, w Tarpanie prawie nie będzie go słychać pod warunkiem poprawnej izolacji akustycznej.

Kto jechał moim Żukiem ten wie że Andoria bardzo nie hałasuje;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net