Dzisiaj jest 28 marca 2024, 23:17


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 10 grudnia 2011, 12:26 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 lutego 2011, 22:09
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Czy ktoś kiedyś się zetknął z tym rozwiązaniem? Wikipedia twierdzi ze Tarpan 237 to :
W 1977 roku FSR nawiązała współpracę z Filią Politechniki Łódzkiej w Bielsku-Białej. Jej celem było zastosowanie w Tarpanie samoczynnie działającej mechanicznej blokady mechanizmu różnicowego w tylnym moście. Konstrukcja takiej blokady opracowana została przez dr. inż. Jana Dzidę. Już pod koniec 1978 roku pierwszy egzemplarz Tarpana z samoczynną blokadą rozpoczął jazdy próbne. Tarpany 237 produkowano do 1991 roku.

W mojej instrukcji obsługi jest tez o tym mowa, i nawet gałka miedzy fotelami jest narysowana, ale nigdy nie spotkalem sie z takim autem w realu.
Czy ewentualnie można "zwykłego" Tarpana w takie dobrodziejstwo wyposazyc?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 grudnia 2011, 15:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
ha ha gdyby zrobić coś na wzór blokady,jak jest fabrycznie w ciągniku C-360
http://moto.allegro.pl/mechanizm-roznic ... 64929.html
Tam mechanizm ma zrobione "zęby" do których jest dopychana taka "tuleja" również uzębiona osadzona na półosi.Po zazębieniu wprawia półoś w ruch za pomocą wyfrezowań zrobionych w tulei i w półosi.Właczana jest taką "stopką"
Wszystko idzie zrobić,ale wiadomo,koszty,koszty,koszty :? :?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 stycznia 2012, 19:45 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
Cytuj:
samoczynnie działająca mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego

to inaczej mówiąc szpera

A skoro jest
Cytuj:
samoczynna
to jak sam nazwa wskazuje nie wymaga ręcznego uruchamiania więc dźwigni żadnej nie było :)

Z tego co się orientuję to bardzo mało jest tych tarpanów z mostem ze szperą a co za tym idzie łatwo nie będzie taki most zdobyć.

:idea: Można natomiast zdobyć most od UAZa 469, który również ma szperę, można również samą szperę przełożyć z mostu UAZa do mostu Tarpanowo/Żukowo/Nysowego

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 kwietnia 2012, 09:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 10:00
Posty: 154
Lokalizacja: Śmigiel
Taką ciekawostkę znalazłem w Młodym Techniku, że to niby na Wystawie Osiągnięć Gospodarki Narodowej ZSRR: Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 grudnia 2020, 23:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 93
Pojazd: Tarpan 237, 1990
https://allegro.pl/oferta/tarpan-fsr-mo ... e=facebook

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net