Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
tarcze z lublina w tarpanie http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=22&t=2613 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | morchun93 [ 07 listopada 2014, 19:59 ] |
Tytuł: | tarcze z lublina w tarpanie |
Witam czy zestaw hamulcowy z lublina 2.9 podejdzie na sztywna os do tarpana?:) chodzi o rozmiar piesty czy bedzie pasowac na zwrotnice. |
Autor: | Dziwny Mag [ 07 listopada 2014, 21:27 ] |
Tytuł: | Re: tarcze z lublina w tarpanie |
Poszukaj na tym forum: http://lowrider.pl/forum/viewforum.php? ... 42429757b4 Było tam kilkukrotnie opisane, jak założyc tarczowe hamulce do Wawki. |
Autor: | morchun93 [ 08 listopada 2014, 15:45 ] |
Tytuł: | Re: tarcze z lublina w tarpanie |
no ale w wawce bylo takie zawieszenie jak w żuku, a mi chodzi o to czy zestaw z lublina podejdzie do sztywnej osi z tarpana 239d |
Autor: | Dziwny Mag [ 08 listopada 2014, 20:44 ] |
Tytuł: | Re: tarcze z lublina w tarpanie |
Ściślej, to w Żuku było takie jak w Wawce A w Tarpanie to skąd się wzięło? A nawet w 239d - to jak wyglądają zwrotnice, czopy piasty? Jak wyglądają hamulce? Nawet nie kliknąłeś, żeby coś sprawdzić... |
Autor: | buźka [ 08 listopada 2014, 20:54 ] |
Tytuł: | Re: tarcze z lublina w tarpanie |
Czemu nie piszesz na pw,tylko zawracasz ludziom na forum głowy ? Przecież tutaj większość hołduje orginałowi A odnośnie tematu,to interesują Cię tylko czopy zwrotnic w tej belce.Polskie auta mają to do siebie,ze wszystko jest zunifikowane i o ile się nie mylę,to w tym konkretnym przypadku jest tak samo.Wszystko powinno być takie samo,jak w Żuku,za wyjątkiem tego,że w tarpanie łatwiej wybić sworzeń zwrotnicy,bo nie ma tego wygiętego u góry łącznika wahaczy,przez który jest ciężko to zrobić Innymi słowy,poza samą konstrukcją belki,zwrotnice powinny być takie same,więc piasty też,a co za tym idzie,zero problemów z założeniem tamtych hamulców.Nie dowiesz się,jeśli nie zaczniesz tego przykręcać. |
Autor: | Dziwny Mag [ 09 listopada 2014, 00:29 ] |
Tytuł: | Re: tarcze z lublina w tarpanie |
To nie tak, Buźka, że robi ktoś problem, że pyta, albo że ktoś woli oryginał. Nie zawsze jest tyle czasu, żeby podać na tacy całego gotowca. W takim przypadku jak tutaj - dodatkowo uważam, że osoba robiąca przeróbkę powinna sama wiedzieć, co robi, a nie, żeby potem w myślach "przeklinała", że ktoś na forum napisał, a nie było dokładnie tak Osobiście odbudowuję na oryginał - i tu pamiętam i jestem pewien wszystkiego, co piszę. Przeróbka na hamulce tarczowe jest jak najbardziej wykonalna i dość prosta - ale nie "plug & play" - i w takiej sytuacji wolę podpowiedzieć, gdzie szukać. Poza tym - wykonać to można na kilka sposobów - koniec końców decyzja i tak należy do wykonawcy. Widziałem, o co Kolega pyta, podałem mu link do forum, gdzie taka przeróbka jest wyczerpująco opisana. "Zabrakło" tylko informacji, że "wszystko powinno być takie samo jak w Żuku" - jest takie samo. No ale chyba zabrzmiało, jakbym ni z tąd, ni z owąd podlinkował forum Trabanta albo rowerów górskich ALE - wracając do hamulców - "hece" zaczynają się wlaśnie przy przeróbce na tarcze - nie chciałem tego pisać, bo piszę tylko z pamięci, i należy teraz przed wszystkim postawić słowo CHYBA i i tak sprawdzić np na lowriderze: że tarcze ponoć tylko z wersji 2,9T, że trzeba zmienić oś piasty i nie wiem, czy z łożyskami też nie było jakichś niuansów... I można dowiedzieć się, że coś pasuje a coś nie, jak się zacznie przykręcać, a można poczytać forum o zawieszeniu Warszawy i mieć sprawdzonego gotowca... Wolna wola Pozdrawiam! |
Autor: | morchun93 [ 09 listopada 2014, 10:47 ] |
Tytuł: | Re: tarcze z lublina w tarpanie |
No tak:) ale zanim zaczne cokolwiek przykrecac a wczesniej rozkrecac chce miec jak najlepiej ulozony plan jak sie tylko da i przygotowac wszystkie potrzebne czesci. Potrzebuje samochod bardzo czesto a jak go rozkrece to nie chce na dlugo sie uziemic:) dziekuje za wszystkie krytyki i wypowiedzi |
Autor: | Dziwny Mag [ 17 listopada 2014, 00:52 ] |
Tytuł: | Re: tarcze z lublina w tarpanie |
Pomroczność jasną chyba ostatnio miałem - w każdym bądź razie tak to wygląda Wprost i po kolei: 1) Oś piasty w belce z Tarpana 239D jest taka sama, jak w Żuku, Nysie, Tarpanie benzynowym i Warszawie (prócz najstarszych M20) 2) Przeróbkę na tarczówki pięknie opisał u nas na forum Piotr (zapomniałem o tym zupełnie ) viewtopic.php?f=8&t=2512 3) Jeden z kilku tematów "hamuclowych" na lowriderze: http://www.lowrider.pl/forum/viewtopic. ... od+lublina Pozdrawiam! |
Autor: | buźka [ 17 listopada 2014, 20:20 ] |
Tytuł: | Re: tarcze z lublina w tarpanie |
Tak jak pisałem,pełna unifikacja.Właśnie za to kocham polską motoryzację.Wszystko do siebie pasuje. |
Autor: | morchun93 [ 14 lutego 2015, 16:06 ] |
Tytuł: | Re: tarcze z lublina w tarpanie |
No nie do konca pełna unifikacja.... zabralem sie dzisiaj za montaz hamulcy tarczowych do zuka w ktorym mam oś z tarpana 239d, i jest problem... jak zaloze tarcze kotwiczna na prawe koło nie da sie założyc górnego wąsa drązka kierowniczego bo jedno drugie blokuje i nie wiem co teraz zrobic... |
Autor: | morchun93 [ 14 lutego 2015, 16:08 ] |
Tytuł: | Re: tarcze z lublina w tarpanie |
a w temacie do ktorego podał link 'dziwny mag' jest opisana warszawa a nie tarpan 233d... a on ma z jednej strony 2 wąsy a nie jeden tu i jeden tu, to są rozbierznosci |
Autor: | buźka [ 14 lutego 2015, 18:42 ] |
Tytuł: | Re: tarcze z lublina w tarpanie |
Wstaw fotkę jak to wygląda.Być może w lublinach sam ten wąs jest jakoś inaczej wygięty,czy coś?W lublinie nie raz to widziałem,ale nie przykładałem do tego większej wagi,natomiast w tarpanie nie widziałem tego na żywo nigdy. |
Autor: | morchun93 [ 14 lutego 2015, 19:16 ] |
Tytuł: | Re: tarcze z lublina w tarpanie |
jutro wstawie fotki |
Autor: | morchun93 [ 15 lutego 2015, 12:01 ] |
Tytuł: | Re: tarcze z lublina w tarpanie |
ten x to akurat otwór na srube jarzma zacisku w plycie kotwicznej... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |