Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Wymiary ram w Tarpanie
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=22&t=2767
Strona 1 z 1

Autor:  leeroy [ 02 kwietnia 2015, 16:40 ]
Tytuł:  Wymiary ram w Tarpanie

Witam wszystkich.
Szukam już dłuższy czas dokładnych informacji dotyczących wymiarów ram jakie były stosowane w Tarpanach.
Najważniejszy to wewnętrzny w miejscu gdzie znajduje się silnik.
Z góry dziękuję.

Autor:  PPAS [ 20 lipca 2017, 19:38 ]
Tytuł:  Re: Wymiary ram w Tarpanie

Widzę kolego, że też Cię ramy interesują - nie wiem czy masz juz te wymiary, ale też bym był zainteresowany, jesli możesz to wyslij mi na maila piotr@ppas.pl jest jeszcze druga sprawa, która mnie bardzo interesuje - pisałem nawet do kilku osób na forum, ale mi nie odpowiadają więc może Ty mi pomożesz ?
Czy w Tarpanach zmieniła się rama i przednie zawieszenie od początku produkcji
CHodzi mi o to szczególnie, że jak oglądam stare Tarpany to przednie zawieszenie wygląda tak jak w Warszawach ( amortyzatory są wewnątrz sprężyn przymocowane do takich kielichów, które to znowu są częścią belki przedniego zawieszenia, a nie ramy ), a w jakiś innych zdjęciach amortyzator jest przymocowany górą do jakby dospawanych elementów ramy ( takie pałąki ) Czy ja coś źle widzę, czy faktycznie to uległo zmianie w nowszych modelach - poszukuję Tarpana ( wolałbym oczywiście starsze modele ) ale zależy mi na tych gniazdach pod amortyzatory przy ramie, a nie na belce. Czy faktycznie rama się zmieniła? i ważne dla mnie w jakich modelach są jakie ( jesli są różne )

Autor:  Dziwny Mag [ 20 lipca 2017, 19:52 ]
Tytuł:  Re: Wymiary ram w Tarpanie

Ram w Tarpanach 233 i pochodnych (inaczej - wszystko, co było przed Honkerem), były łącznie 3 rodzaje. Dwie do silników benzynowych (stara i nowa, która całkowicie zastąpiła poprzednią), i rama do diesla.
Obie ramy do benzynowych mają takie samo mocowanie zawieszenia i takie samo zawieszenie - właśnie takie, jak opisałeś, pochodzące z Warszawy.
Rama do diesla ma z przodu mocowanie resorów, sztywną belkę i mocowania resorów przy ramie, jakie opisałeś.

Innych rozwiązań fabrycznie nie było.

Autor:  Marian [ 20 lipca 2017, 19:57 ]
Tytuł:  Re: Wymiary ram w Tarpanie

Tarpany miały dwa rodzaje przednich zawieszeń - sztywna belka na resorach i wtedy na pewno mocowanie amortyzatora było bezpośrednio do jakiegoś wspornika przy ramie, natomiast w benzynowych Tarpanach była belka przednia z niezależnym zawieszeniem taka jak w Żuku/Nysie - rodem z Warszawy. Amortyzator teleskopowy był mocowany u dołu w misce sprężyny, a u góry w kielichu górnego wahacza, który, bynajmniej, nie stanowi integralnej części przedniej belki - jest w pełni odkręcalnym i wymiennym elementem, zazwyczaj sprzedawanym jako całość z górnym wahaczem.
Jeszcze starszy typ tego zawieszenia zamiast amortyzatorów teleskopowych miał amortyzatory ramieniowe "zabudowane" w kielichu górnego wahacza, który, znów, można było od belki odkręcić, natomiast regeneracja samego amortyzatora wiązała się z rozcięciem wahacza i później jego ponownym zespawaniem.

Autor:  PPAS [ 13 lutego 2018, 21:37 ]
Tytuł:  Re: Wymiary ram w Tarpanie

Od ostatnich odpowiedzi minęło trochę czasu, a nie było okazji podziękować za informację co właśnie czynie. a w między czasie poznajdywałem trochę różnych instrukcji w wersji elektronicznej ( żuk, fiat125, warszawa 223 i 224, syrena, itd ) - jeżeli ktoś jest zainteresowany proszę o wiadomość na maila prywatnego - piotr@ppas.pl i żeby mi nie umknął to proszę w temacie napisać tarpan, albo żuk - z chęcią prześlę jesli ktoś potrzebuje Pozdrawiam wszystkich Piotr

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/