Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Smutny koniec Honkera http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=22&t=3317 |
Strona 4 z 6 |
Autor: | sukiennik68 [ 05 stycznia 2018, 15:26 ] |
Tytuł: | Re: Smutny koniec Honkera |
http://www.defence24.pl/723943,zwrot-w- ... ce-honkera Ciekawe co producent Honkera zaoferował w przetargu na następcę Honkera? W każdym razie Honker ciągle ( przynajmniej formalnie) jest w grze |
Autor: | Historyk1985 [ 06 stycznia 2018, 21:12 ] |
Tytuł: | Re: Smutny koniec Honkera |
...aj ta "broń elektroniczna" Przepraszam ale chyba muszę tu dodać swoje 3 grosze. Chodzi chyba Wam o impuls elektromagnetyczny? Bo jeśli tak, to z tego, co mi wiadomo, to impuls elektromagnetyczny jest w stanie unieruchomić każdy samochód - bez względu na to, czy to będzie Żuk A03 czy Toyota Hybryda... Impuls elektromagnetyczny może uszkodzić nie tylko panele z elektroniką, ale i wszelkie kondensatory, akumulatory, baterie, urządzenia pomiarowe działające na zasadzie magnetycznej, czy nawet mechanikę precyzyjną (balanse, wychwyty, żyroskopy). Podobno impulsem elektromagnetycznym można popsuć zegarek mechaniczny, bo sklei się spiralka czyli tzw "włos" w balansie, jeśli nie jest odporny na namagnesowanie. Coś mi świta w głowie amerykański eksperyment, gdzie Amerykanie strącili na poligonie rakietę typu V2 z naprowadzaniem na bazie żyroskopu (chyba, że się mylę - proszę o sprostowanie) Jeśli taki impuls jest w stanie rozwalić akumulator, wskaźniki na desce rozdzielczej, czy aparat zapłonowy i inne elementy instalacji elektrycznej to każdy samochód tego nie wytrzyma... Pytanie tylko czy po czymś takim będzie się nadawał do regeneracji czy będzie to nieopłacalne, ale to problem wtórny bo "na już" i tak będzie niezdatny i martwy i tak... |
Autor: | phinek [ 06 stycznia 2018, 23:13 ] |
Tytuł: | Re: Smutny koniec Honkera |
Historyk1985 pisze: ...aj ta "broń elektroniczna" Przepraszam ale chyba muszę tu dodać swoje 3 grosze. Chodzi chyba Wam o impuls elektromagnetyczny? ... to każdy samochód tego nie wytrzyma... Lublin I na silniku bez turbo... jak mi się oberwały płyty w aku i prądu było tyle co z altka, to jeszcze ponad 100km zrobił zanim go zgasiłem. Stara poczciwa Andoria jak tylko dopali to możesz elektrykę (bo elektroniki to nie miało) pruć, zwierać, rozwalać w dowolny sposób... będzie jechać. I takie samochody powinny być w wojsku, powinny niczym Kałach, strzelać (znaczy jechać) bez względu na warunki. |
Autor: | buźka [ 07 stycznia 2018, 01:54 ] |
Tytuł: | Re: Smutny koniec Honkera |
Każdy silnik diesla, stworzony w starej technologii, na mechanicznej pompie, bez żadnych elektromagnesów do gaszenia itp. bajerów, będzie pracował bez żadnego prądu, aż się zatrze, zagotuje, albo mu paliwa braknie.Andoria nie jest tu wyjątkiem.wszystkie odmiany na pompie rzędowej, nie potrzebują prądu do pracy.Pomijam elektromagnes do gaszenia, bo to się zwyczajne demontuje.Z ADCR, to już się tak nie da i w razie draki na frocie, leżymy, a debile dalej piszą, że przestarzały.Wszyscy chyba rozpatrują to auto pod względem eksploatacji w czasie pokoju, nawet w wojsku.Wtedy, to oczywiście, może być przestarzały, ale stawiając go w obliczu konfliktu zbrojnego, już wypada inaczej, bo polskiej produkcji i niewymagający technicznie.No, ale lansować się do sklepu po bułki, się nim nie da.I to jest istotny problem.Tarpan 239, też bez prądu pojedzie |
Autor: | Historyk1985 [ 07 stycznia 2018, 12:39 ] |
Tytuł: | Re: Smutny koniec Honkera |
Nie wiem jak ze szczegółami, ale zegarek na sprężynę też prądu nie potrzebuje do życia, a mimo to szlag go trafia po trafieniu go impulsem elektromagnetycznym - podobnie może być z każdym elementem precyzyjnym w pojeździe... Żyroskop też działa na zasadzie mechanicznej, a impuls elektromagnetyczny go zakłóca. Podobnie z kompasem... Co nie zmienia faktu, że nawet, gdyby impuls elektromagnetyczny zaszkodził Tarpanowi, to i tak prędzej by do siebie doszedł, jak te nowoczesne samochody |
Autor: | phinek [ 08 stycznia 2018, 00:10 ] |
Tytuł: | Re: Smutny koniec Honkera |
Historyk1985 pisze: Nie wiem jak ze szczegółami, ale zegarek na sprężynę też prądu nie potrzebuje do życia, a mimo to szlag go trafia po trafieniu go impulsem elektromagnetycznym - podobnie może być z każdym elementem precyzyjnym w pojeździe... I właśnie tu wychodzi jak daleko różni się zegarek balansowy od najbardziej precyzyjnych detali w silniku poczciwego Tarpana czy pierwszych Honkerów (nie piszę o ADCR). W zegarku niezwykle istotne jest by sprężyna balansu, sam balans czy inne detale nie były namagnesowane. Druga sprawa, to sprężyna balansu jest tak maleńkiego przekroju, i ma tyle zwojów, że przy impulsie elektromagnetycznym po prostu zaindukowany prąd ją przepali... a gdzie w silniku masz taką sprężynę? Owszem w samochodzie znajdziesz podobne sprężynki np. w prędkościomierzu czy innych wskaźnikach... ale jak bardzo żołnierzowi potrzebny jest prędkościomierz na froncie? |
Autor: | tstiller [ 19 stycznia 2018, 21:14 ] |
Tytuł: | Re: Smutny koniec Honkera |
Wybacz Likor, ale zaklinasz rzeczywistość. Pokaż proszę, gdzie Ty tam widzisz cenę 50k. Bo ja widzę 78k brutto za podstawowego długiego furgona/blaszaka. Tyleż samo kosztuje skrzynia. Natomiast kombi, czyli drugi najpopularniejszy kosztuje jeszcze 5k więcej. Robi się 82k PLN za totalnego golasa. Bez radia i instalacji pod radio. Jak by mogli sprzedać bez kół to by sprzedawali. Wiem, bo składałem zapytanie ofertowe 12 lat temu Żeby Lublin/Intrall/Passagon w takiej wersji miały wzięcie, musiały by kosztować 50 do maks 70% ceny golasa "normalnego" dostawczaka na rynku. Inaczej to po prostu nie ma sensu. Oni próbowali sprzedawać na runku samochód, który technologicznie sięgał jeszcze lat 70-tych za cenę konkurencji. Pokaż też, jak znajdziesz cennik porównywalnego ducato z tego samego rocznika. Trochę Ci ułatwię, te samochody kosztowały podobne pieniądze. Dlatego w tej cenie w życiu nie kupił bym Lublina. No i niestety nikt nie kupował, produkcja padła.... a reszta to już historia. Piszesz, że VAT można sobie odliczyć. Otóż pewnie, że można. Tylko najpierw trzeba go zapłacić, a potem liczyć że Ci oddadzą. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale taki 3524 brygadowy nie spełnia wymogów ustawy o VAT i nie przysługuje na niego odliczenie - wiem, bo przerabiałem te problem. |
Autor: | lbs5 [ 21 listopada 2018, 15:32 ] |
Tytuł: | Re: Smutny koniec Honkera |
Naprawdę smutny koniec.... https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-probowal-reanimowac-honkera-ma-prokuratorskie-zarzuty,nId,2686609 |
Autor: | hakin1 [ 03 marca 2019, 10:19 ] |
Tytuł: | Re: Smutny koniec Honkera |
A to widzieli?? https://www.youtube.com/watch?v=tb0acAZClBM szoking.. min 2:36 czołg spalinami przewraca honkera hehe no i ta muza, jak w starych pornolach |
Autor: | combinat [ 19 marca 2019, 18:03 ] |
Tytuł: | Re: Smutny koniec Honkera |
Tak może troszkę na pocieszenie Jak widać jednak da się coś zrobić w tym kraju: https://youtu.be/WW0dNZqVvkA |
Autor: | phinek [ 30 marca 2019, 22:49 ] |
Tytuł: | Re: Smutny koniec Honkera |
hakin1 pisze: szoking.. min 2:36 czołg spalinami przewraca honkera hehe no i ta muza, jak w starych pornolach Primo - oglądaj uważnie, czołg napędza wyciągarkę, która obraca platformę na której stoi Honker Secundo - muzyka jest raczej w stylu lat 20. a nie ze starych pornoli... i zawiera wiele elementów wziętych żywcem z filmu VaBank |
Autor: | Drewniany [ 01 kwietnia 2019, 12:30 ] |
Tytuł: | Re: Smutny koniec Honkera |
1 kwietniowy news https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,2912802 |
Autor: | Dziwny Mag [ 01 kwietnia 2019, 15:12 ] |
Tytuł: | Re: Smutny koniec Honkera |
Kurła, nie napisali, że ta produkcja to na zlecenie naszego forum! |
Autor: | buźka [ 06 września 2019, 22:11 ] |
Tytuł: | Re: Smutny koniec Honkera |
Coś się dzieje. Czyżby światełko w tunelu? https://echodnia.eu/starachowicka-firma ... 1-14403415 Taka firma raczej nie zainwestowała by 2.5 bańki w "to coś" (jak to niektórzy pieszczotliwie określają), gdyby nie mieli jakichś sensownych pomysłów na rozwój. Na samym wojsku długo nie pojadą, o czym już się przekonał pan T. |
Strona 4 z 6 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |