Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Skrzynia biegów KIA- Honker, Lublin
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=22&t=4334
Strona 1 z 1

Autor:  Szymon_n [ 04 lutego 2019, 13:11 ]
Tytuł:  Skrzynia biegów KIA- Honker, Lublin

Cześć, mam pytanie. Czy skrzynia biegów KIA występująca w Lublinach jest taka sama jak w Honkerze?

Autor:  zbiegusek [ 04 lutego 2019, 18:45 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów KIA- Honker, Lublin

Ja bym zapytał, czy w Honkerze były takie same jak w Lublinie? ;)
BTW kombinował ktoś z zamianą tylnego mostu małego Lublina na most honkerowski z blokadą? Rozstaw mocowania resorów chyba będzie decydujący?

Autor:  Kahn13 [ 05 lutego 2019, 06:11 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów KIA- Honker, Lublin

Skrzynia jest ta sama na ile się orientuje, za to rozstaw mocowania resorów różni się we wszystkich trzech produktach FS Lublin. Jak chcesz na 100% to mogę zadzwonić do konstruktora podwozi tych pozwoli i się upewnić ;) w sensie ze skrzynią, o mosty już kiedyś pytałem.

Autor:  zbiegusek [ 05 lutego 2019, 09:14 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów KIA- Honker, Lublin

Wczoraj znalazłem instrukcję od Honkera 2000 i tam był podany typ skrzyni jako Kia GY?cośtam. Za to dziwny był opis sterowania napędami:
Pokrętełko na tablicy i kolejno 4x2hi, 4x4hi, 4x4low.
A przecież oryginalny reduktor dawał permanentny napęd na 4 koła i jedynie mogliśmy sobie zblokować centralny dyfer baź załączyć/wyłączyć reduktor.
Więc zaczynam podejrzewać, że tam, gdzie była skrzynia Kia (Honker 2000), to zastosowano również reduktor od Kia. Być może zblokowany ze skrzynią?
Mógłbyś dopytać?
Zresztą rozstaw kół tylnych Tarpana też jest różnie podawany - raz się zgadza z Lublinowskim, raz jest mniejszy, a innym razem tylko troszkę mniejszy.

Autor:  Elwood [ 01 marca 2019, 15:48 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów KIA- Honker, Lublin

Tylny most Honkera jest krótszay od lublinowego. Nie szedłbym tą drogą.

Autor:  Mr_Spok [ 29 grudnia 2019, 19:43 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów KIA- Honker, Lublin

A co do mostu to jest jakiś szybszy do lublina 3.5t bo przy 3 tys mam góra 80-90km/h ?
I nasuwa sie pytanie czy da sie ożenić blokade z honkera do mostu lublina?

Autor:  Marian [ 29 grudnia 2019, 20:32 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów KIA- Honker, Lublin

Mr_Spok pisze:
A co do mostu to jest jakiś szybszy do lublina 3.5t bo przy 3 tys mam góra 80-90km/h ?
I nasuwa sie pytanie czy da sie ożenić blokade z honkera do mostu lublina?


Też chciałem blokadę - niestety, te mosty z blokadą są mega rzadkie, jak już się pojawiają to drogie, a słyszałem opinię, że te blokady są dość zawodne. Nie wiem jak taka blokada może zawodzić, ale tak słyszałem od użytkowników Honkerow z blokadami :roll: Więc odpuściłem temat.

Autor:  Mr_Spok [ 29 grudnia 2019, 22:33 ]
Tytuł:  Re: Skrzynia biegów KIA- Honker, Lublin

Jedyne co sie może stać to zerwać zęby lub wieloklin i wtedy można powiedzieć że zawodzi ale ciężko wyprodukować takie dziadostwo, podejrzewam że sterowanie pada. Jest za mało honkerów wiec można tylko pomarzyć o blokadzie może jak wojsko będzie wymieniać honkery to sie pojawią.
Znalazłem przełożenia mostów i były takie same jak w Lublinach czyli 9/41 i 9/43
Tarpan
Honker
Stare mosty
1,5B; 1,6B - (7/41) - 5,85
2,5D iveco - (9/41) - 4,55
2,5TD iveco (10/41) -4,1
Nowe mosty hipoidalne
2,4TD andoria standard (9/41) - 4,55
rzadko bywają inne (9/43) -4,77
2,4D/2,4TD/2,4TDi - 4,55

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/