Dzisiaj jest 28 marca 2024, 20:12


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02 maja 2020, 17:45 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 maja 2020, 17:30
Posty: 5
Pojazd: Szukam
Czołem
Dzień dobry
Jestem tu nowy, rocznik zgodnie z nickiem:) Tarpany zawsze mi się podobały - nawet za moich czasów nie były to popularne auta.
Dobrej pory zbierałem głównie motory, ostanio jednak pojawiła potężna przyczepki (na działce ) jest zatem motywacja do zakupu tarpana.
Poszukuje raczej standardowej budy (żeby się z czasem przejechać na krótka wycieczkę). Prośba o rady dla początkującego kolekcjonera:)

Perkins
Nie ubliżając nikomu ale to auto u progu lat 90’ wydaje mi się tak absurdalne ze aż chce je mieć. Poza tym lubię ten dźwięk 3 cylindrów.
Czy tym się da jeździć ? Czy prowadzenie jest zbliżone do zwykłych czy gorsze ?
Znalazłem jakiegoś ulepa 237d na olx bez silnika, dziwi mnie wlew z lewej - czy 237d nie powinien mieć z prawej za drzwiami?

233 vs 237
Czy 233 jest w jakiś ciekawszy od 237, warto takiego szukać ?
Znalazłem cos takiego - czy to jest org kombi czy nadbudówka aftermarketowa?
https://sprzedajemy.pl/tarpan-furgon-dz ... nr60750050
Co sądzicie o tym egzemplarzu ?

Na co zwracać uwagę ?
Na co zwracać uwagę przy zakupie? Czy są jakieś trudno dostępne części (blachy, detale) czy korozja jakiś elementów dyskwalifikuje ?

Z góry dzięki za rady
JS


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 maja 2020, 21:29 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 lutego 2019, 01:25
Posty: 18
Pojazd: Żuk A16 i inne
1. Perkins w takim aucie to amatorska sprawa. Jak dla mnie nie da się w środku wytrzymać, ale zdania są podzielone. Jak to ma być auto na wyjątkowe i krótkie podróże to będzie ok.
2.Prowadzenie z racji sztywnej belki na resorach powinno być nieco lepsze. Porównujemy oczywiście auta nie odrestaurowane(naznaczone duchem czasu). Klasyczne zawieszenie z żuka zrobione zgodnie ze sztuką jest bardzo przyjemne(w końcu pochodzi z osobówki).
3. W Tarpanie najważniejsza jest blacharka, elementy w fabryce były pasowane na sztukę. Remontując taki wehikuł spotykamy się z niespodziankami w stylu: fabrycznie nowy błotnik jest dłuższy od tego na aucie o 3 cm itd. Mechanika to zlepek żuka, ursusa, poloneza i fiata. Nie ma z nią większych problemów.

Większość Tarpanów Perkinsów jest pozbawiona silnika ponieważ osobno jest on wart dużo więcej. Szukaj jednak takiego egzemplarza, który na max jest kompletny. To były wyroby manufakturowe. Naprawdę zaskakujące jest to jak bardzo są miedzy sobą niekompatybilne.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 maja 2020, 22:03 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Dla mnie Tarpan z Perkinsem to ciekaowstka kolekcjonerska- ale w trase dłuższa niż 30km wkoło komina bym sie nie zapuszczał. Ze względu na hałas. Ale się osttanio wygodnicki zrobiłem, więc może przesadzam ;)

Diesel wlew paliwa powinien mieć po prawej, zgadza się.

Ten Tarpan, którego podlinkowałeś, to "standard" z nakładką laminatową zamiast plandeki - fabryczną. Tylko jest pomalowana i to mogło zmylić.

Tarpan kombi też był, ale "nakładkę" miał stalową na stałe i inną tylną klapę:

:arrow: https://cyryl.poznan.pl/upload_ext/kole ... ar16x9.jpg

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 maja 2020, 22:38 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 maja 2020, 17:30
Posty: 5
Pojazd: Szukam
Dzięki za odpowiedzi !
Tego kombiaka z inna klapa w życiu na żywo nie widziałem raczej dużo ich nie powstało ale naprawdę piękny!

Znalazłem jeszcze 237d - dość rzadki ale ulep - wlew jak w zwykłych 237 i silnik 1.9 PSA
https://www.otomoto.pl/oferta/tarpan-ta ... CTdw0.html
Zderzak i podesty jak w org, na oko wyglada jak kundel 237d i 237

Ogólnie auto raczej tras robić nie będzie wiec jeśli trafi się z 3p chętnie przyjmę. Podoba mi się masywny zderzak - dodaje charakteru.

Postaram sie pozyskać więcej zdjęć zanim pognam do poznania :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2020, 00:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Ciekawe, co ma w dowodzie rejestracyjnym...
Dla pewności dopytaj, czy dokumenty są od tego podwozia / tej ramy 8)

Jeszcze co do Twoich wcześniejszych pytań.
233 a 237 - realnie tylko kwestia wyglądu - co sie komu bardziej podoba.

Na co zwracac uwagę... im lepszy pod kazdym względem stan, tym lepiej. Cała blacharka do Tarpana jest już trudno dostępna i droga. Tak samo prawie wsyztskie części typowe tylko dla Tarpana... Jedynie mechanika - ta wspólna z Nysą i Żukiem - jest łatwa do dostania.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2020, 14:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 grudnia 2018, 21:06
Posty: 81
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Pojazd: Tarpan F233RS
Ten 237d z Poznania ma wpisane poj. 1600...
233 jest (teoretycznie ) starszy od 237 i ma (zazwyczaj) stary typ ramy, która szybciej koroduje od nowszej konstrukcji. To w nawiasach to dlatego, że jak to u nas bywało, części mieszały się w okresie przejściowym. Ja mam Tarpana z 1984r i już powinien być cały 237, a nadwozie ma 233.
Części typowe dla Tarpana ciężko znaleźć. Od ponad roku śledzę ogłoszenia wszelkie i trochę udało mi się skompletować nowych , potrzebnych mi rzeczy. Dlatego co mogę to ratuję z mojego, a co się da dokupuję. Blachy korodują dramatycznie. Nawet jak kupujesz auto i wydaje się w miarę, to przy rozbieraniu wychodzi tego znacznie więcej.

_________________
Isuzu Trooper 3.1LTD 1994r
https://www.youtube.com/channel/UC42YMf ... subscriber


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2020, 14:46 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Dziwny Mag pisze:
Dla mnie Tarpan z Perkinsem to ciekaowstka kolekcjonerska- ale w trase dłuższa niż 30km wkoło komina bym sie nie zapuszczał. Ze względu na hałas. Ale się osttanio wygodnicki zrobiłem, więc może przesadzam ;)


eee,tam :wink: hałasu w kabinie nic nie słychać bo zagłusza go silnik :mrgreen:

robi się regularnie trasy po ok 250 km i da się wyżyć, choć gdy kiedyś przy końcu trasy zatrzymał mnie do kontroli patrol Policji to jakoś dziwnie na mnie patrzyli i zaraz przynieśli czujnik do dmuchania :D ciężko im było uwierzyć, że to skutki uboczne nadmiaru komfortu w kabinie :wink: :lol:

Model 239d ma kilka "przewag" nad poprzednimi modelami z silnikami benzynowymi: silnik jest bardzo oszczędny ( ok 8l/100km), trwały ( ok 250 tys km do remontu głównego) części są tanie i dostępne dosłownie w każdym sklepie rolniczym a naprawa bardzo prosta; auto ma zawieszenie na resorach piórowych przód i tył i jest praktycznie nie do zajechania, jest twarde ale auto prowadzi się bardzo dobrze, jest odporne na przeładowanie ( sam wiozłem prawie dwie tony na odcinku 60 km i po aucie to spłynęło :wink: ); ten model posiada już "normalne" 16 calowe ogumienie a nie wydumane 15-stki. Tak jak Koledzy wcześniej pisali problemem jest korozja i jakość wykonania. Często przy wymianie jakiegoś elementu na nowy ma się wrażenie że wymiarowo nie jest od tego modelu :lol:

PS.

od jakiegoś czasu choruje na 237d o np. takiego https://www.youtube.com/watch?v=bLtQJ0ZgmKw ale strasznie ciężko coś trafić co dałoby się jakoś normalnie reanimować


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2020, 14:57 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 maja 2020, 17:30
Posty: 5
Pojazd: Szukam
Dzięki za ciekawe komentarze
Tez chce 237d ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 maja 2020, 20:25 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Gdyby jednak 233 zacząłby Ci się podobać, to zapraszam …. :)
http://zlomnik.pl/tarpan-pozarniczy-5000-zl/

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 maja 2020, 18:11 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 maja 2020, 17:30
Posty: 5
Pojazd: Szukam
miras7 pisze:
Ten 237d z Poznania ma wpisane poj. 1600...

A były wogole tarpany z silnikiem 1.6?
Zastanawia mnie ten tarpan
Vin 79000 (z jakimś hakiem)
Zawias od 237/9d
W papierach 1.6 faktycznie swap na 1.9 z poldona/citroena
Zbiornik po lewej jak w 237 w benzynie
Rocznik 92 chociaż teoretycznie produkowało chyba do 1991 (wiki)
Jak ocenicie - czy rocznik 92 jest zgodny z modelem i vin? Gdzieś czytałem na forum ze diesle miały numery od początku liczone.
Co to za tarpano-zagadka?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 maja 2020, 21:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
moj ma 75000 z malym hakiem i jest 89 rok, takze niby to mozliwe, na koncu produkcji mogli wrzucac już 1.6, bo i duży fiat je dostał, moj ma jeszce 1.5


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2020, 21:09 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 maja 2020, 17:30
Posty: 5
Pojazd: Szukam
Ten tez ładny - kombi tylko straszne próchno

https://www.otomoto.pl/oferta/tarpan-ID6D6tPS.html


Jest sens ratować czy szukać czegoś lepszego?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net