Dzisiaj jest 29 marca 2024, 05:39


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 12 maja 2021, 20:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
czasem bylejakie opony piszczą

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 czerwca 2021, 20:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Opony dobre tylko za duze. Znalazłem te kółka na felgach 16 i bardzo sie ucieszyłem. Good Year 20575R16C zimowe, wygladaja bojowo :) Ale bardzo Lublin poszedł do góry i .... stracił na żwawości....
I co? Kupiłem Kormorany VanPro 195/80R15C i poszły na stare felgi i jest bardzo dobrze. Może i szybciej latał na 16, 130 spoko, więcej nie próbowałem bo brak cierpliwości :) ale na 15 przyjemniej się jezdzi i latwiej wsiada :) Tak wiec 16 pojda do sprzedania jak będę miał chwile.
Krótki Lublin jak Fabryka zaleca 15 i przyznaje racje. A i kierownica lżej kreci na manewrach.
Tarcze juz wymienione, no nieźle nakombinowali sie projektanci zeby zachowac piaste żuka i hamulce tarczowe zrobic :) przez chwile myślałem ze ktoś zapomniał wywiercic otworów a tu zong... trzeba sciągac piaste.... Na razie wiecej nie robie, trzeba zarobic troche, Lublin pracuje :) i sprawdza sie, pakowny :) W planach zabudowa warsztatowa...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 czerwca 2021, 19:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Jak masz szybszy most 9/41, to nic dziwnego, że na 16" miał ciężej. Opony 16" są przewidziane do wolniejszego mostu 9/43. Zresztą, jak by było ze 150 KM pod maską, to by mu to różnicy nie robiło, a i licznik byś nim pewnie zamknął.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 czerwca 2021, 20:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Dzieki, pewnie tak jest.
Poznaje Lublina przy remontach i dowiedziałem sie ze mam skrzynie Tczew /wsteczny do przodu/ I pytanie czy to jest korek kontrolny poziomu oleju po prawej stronie z tyłu skrzyni klucz 13, tak z 10cm od dołu. Bo jak go odkręciłem to było za dużo oleju o jakieś 1,5 litra. Upusciłem i na dniach wymienie. Ciekawe czemu za duzo oleju??? Ten korek przy tabliczce znamionowej?
Załącznik:
199098760_282799546927662_7292248977564701449_n.jpg
199098760_282799546927662_7292248977564701449_n.jpg [ 73.23 KiB | Przeglądany 6107 razy ]

A to lepiej czy gorzej ze skrzynia Tczew a nie Kia? Czy sa wspólzamienne? To pytanie na przyszłosc ewentualnie :)
Z kolei w tylnym moscie dolałem 0,5 litra do pooziomu. Ale nie widac zeby cos ciekło.

Niewiele roboty za to wzieł przespawanie stopnia z boku i jest wygodnie, z tyłu wymodziłem za to mini schodki :) ciekawe czy diagnosta sie nie czepi ...


Załączniki:
199823822_834153600640952_578020470995791940_n.jpg
199823822_834153600640952_578020470995791940_n.jpg [ 96.49 KiB | Przeglądany 6107 razy ]
197830551_332550088319112_6671533137107375064_n.jpg
197830551_332550088319112_6671533137107375064_n.jpg [ 59.02 KiB | Przeglądany 6107 razy ]
199703025_157482489739304_3308882792067696847_n.jpg
199703025_157482489739304_3308882792067696847_n.jpg [ 45.07 KiB | Przeglądany 6107 razy ]
199385749_130514129150331_6663846453801113294_n.jpg
199385749_130514129150331_6663846453801113294_n.jpg [ 119.54 KiB | Przeglądany 6107 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 czerwca 2021, 20:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No to jest niby korek wlewowy oleju, choć chyba powinien być na imbus, ale jak to z imbusami bywa, ktoś się zdenerwował i pewnie zrobił patent. Instrukcja podaje ilość oleju 1.6 dm3.
A czy lepiej że Tczew, a nie Kia? Trochę tak, bo ewentualny remont jest ponoć tańszy, bo w tamtej pełno jest drogich łożysk igiełkowych. Tak słyszałem. A czy są zamienne? Trzeba dać tarczę sprzęgła pod skrzynię Kia, która ma drobniutki frez. Czy sam docisk też się zmienia, to nie wiem, ale chyba nie. No i wał też ma chyba inną końcówkę od strony skrzyni. Nie chce mi się szukać w książce.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 czerwca 2021, 12:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 maja 2019, 17:57
Posty: 48
Pojazd: Lublin 3 2.4td
hej skrzynia kia ma na 100% inną tarcze sprzęgła( chodzi o inne frezy na wałku) no i ma opinię mniej wytrzymałej od tczewa ponoć za sprawą łożysk ale nie rozbierałem żadnej z nich. natomiast jeśli chodzi o jazdę to, moim zdaniem, kia ma lepiej ustawione przełożenia poszczególnych biegów (kuzyn ma takiego lublina z kią właśnie więc mam porównanie) w tczewskiej 5 jest zdecydowanie za blisko 4 i z tego robi się spore spalanie no a w fakt " odwróconej" jedynki to już nie wnikam ( w scani też jest podobny układ biegów ;-) ja tam się nauczyłem i jest ok)
korek oleju jak kolega wyżej pisze


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 czerwca 2021, 13:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Zapomniałem właśnie wspomnieć o źle zestopniowanych biegach w skrzyni z Tczewa. Ten przeskok między 3 i 4 jest denerwujący, szczególnie w czasie jazdy załadowanym samochodem. Za to na jedynce, można wyrywać drzewa z korzeniami.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lipca 2021, 21:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Podjechałem dzis do Up Serwis Lublinem w odwiedziny. Jak przyjechałem to Lublin był sprawny a chwile pooglądali i zepsuty :) Alternator staje, wyłazi guma z koła pasowego , gumy w zawieszeniu do wymiany, pasek klinowy do wymiany, pływa troche bo kierownica zle ustawiona :)
Dzieki za rzeczowe rady jak zwykle :) Ja tam nie lubię się certolić. Alternator juz w Mszczonowie u pana Wożniaka na regeneracji, a jak juz rozdłubałem to poszło dalej i wymieniam rozrząd, leżał juz na półce kilka tygodni... i odkryłem że Lublin ma fajnego Snorkela :) no i łatwo wyjąc chłodnice, przy okazji nowe termowłaczniki od poloneza ? Mogą byc? Jutro składam dalej... A na te chwile znowu wszystkie auta w robocie, dobrze że Favoritka w gotowosci jak zawsze :)
A skrzynia Tczew nie taka prosta, podczas jazdy próbnej nie weszła piątka :) Piatka jest do tyłu :) A ja na siedzeniu pasazera to nie pamietam juz kiedy siedziałem to mi sie pomieszało :)


Załączniki:
209871051_520167409270695_8408755822178162086_n.jpg
209871051_520167409270695_8408755822178162086_n.jpg [ 69.3 KiB | Przeglądany 5844 razy ]
213286802_1001486627347237_8014398824770745467_n.jpg
213286802_1001486627347237_8014398824770745467_n.jpg [ 59.11 KiB | Przeglądany 5844 razy ]
213866203_842839526641487_5733600106377770705_n.jpg
213866203_842839526641487_5733600106377770705_n.jpg [ 70.01 KiB | Przeglądany 5844 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lipca 2021, 23:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Jasny gwint, pompa wody wklekona na jakis klej silikon.... ma ktos pomysł jak to wyjac? Bo przy montazu paska trzeba ją obracac, mam nową ocywiscie i napinacz, tylko jak wyjac starą.... ech....

Edit .... wyjeta pompa skladam :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 lipca 2021, 10:44 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Dobrze, rozrząd wymieniony, choć z przygodami bo gad ma dzielone koło pasowe i trzeba je pierw wykręcić teraz wiem. A srube w wale potem. Ogólnie to znak jest na kole zębatym na wale i na dole na obudowie miski. Takie dwie podkówki. Znalazłem to dopiero na forum w Australii. Znaki opisane w instrukcji nie istnieją u mnie a znak na obudowie wewnętrznej rozrządu tylko wprowadza w błąd. Znaki na górze są standardowo na kole rozrządu i tylnej obudowie rozrządu. Ogólnie silnik odpalił i chodzi elegancko. Mam tylko wątpliwość czy w dobra stronę kręciłem napinaczem. Kręciłem w prawo, ale da się i w lewo? Ktoś wie jak jest prawidłowo?
Krótko to wygląda tak:
1. Demontaż pasków, odkręcić 4 śruby imbus z dolnego kola pasowego, demontaż osłony rozrządu.
2. Ustawić rozrząd na znaki kręcąc w prawo za śrubę na wale.
3. Poluzować napinacz, poluzować i obrócić w lewo pompę wody zdjąć pasek.
4. Wymienić uszczelniacze, pompe wody.
5. Założyć nowy pasek, wstępne napięcie obrotem pompy wody w prawo do zgrania znaków trapezów.
6. Napiąć pasek na znaki napięcia w napinaczu, kręciłem w prawo. Dwa obroty wału w prawo, kontrola i skalamy resztę.

Ogólnie to części można znaleźć po numerach GM
Uszczelniacz wałka rozrządu 35x48x7 GM 02178-BRAG
Uszczelniacz wału 31x50x8 GM 90.183.572
Kolo pasowe na 3 pasy GM 92063589 trzeba kupic tylko widze w egzotycznych krajach jest :)


Załączniki:
Rozrzad Holden znaki uff.jpg
Rozrzad Holden znaki uff.jpg [ 108.77 KiB | Przeglądany 5713 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 lipca 2021, 11:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
No i przygoda jeszcze. Po wymianie rozrządu pierwsza jazda to bujnąłem go tak 120 jest elegancko...Lecimy na Warszawę z synem, mijamy Siestrzen. Filip mówi, Tata zajedzmy na chwile tu koło zjazdu kolega pracuje w warsztacie samochodowym. Ok, zjazd, ślimak i jesteśmy u Tomka. Pogadaliśmy, chce wsiadać do auta a tu syyyyk.... myślałem ze im się cos w warsztacie rozpięło a to w Lublinie odpadł !!! zaworek w przednim lewym kole, po prostu od pękł dookoła....
No miejsce na flaka idealne, pneumat, bałwanek, wyciągam i zmieniam zapas zapas. Ogladamy zaworek jest Stary spękany. Podobnie jak pozostałe 3 na innych kolach. Kupiłem miesiąc temu nowe opony za 1000zł, zawiozłem do wulkanizatora kola żeby zmienił. Ile on zaoszczędził zostawiając mi 20 letnie zaworki w felgach?
Zawiozłem mu następnego dnia komplet kół i pokazałem, wymienił od ręki z wyważeniem, bez kasy ale i bez żadnego słowa.... Dobrze ze tylko tak się skończyło. Sprawdźcie swoje zaworki, lata lecą....

Przy okazji renowacja uchwytu kola zapasowego. Ciężko ogarnąć jak to działa jak brudne i zastane. I warunkach polowych :) Całkiem niegłupia konstrukcja :)


Załączniki:
219376667_1060630601134076_8476642794124585904_n.jpg
219376667_1060630601134076_8476642794124585904_n.jpg [ 82.24 KiB | Przeglądany 5713 razy ]
218622192_883967312200445_5079805388884972282_n.jpg
218622192_883967312200445_5079805388884972282_n.jpg [ 68.12 KiB | Przeglądany 5713 razy ]
217797771_560889758249827_5728797463747233604_n.jpg
217797771_560889758249827_5728797463747233604_n.jpg [ 91.34 KiB | Przeglądany 5713 razy ]
217694034_381406253316893_6962775261414540834_n.jpg
217694034_381406253316893_6962775261414540834_n.jpg [ 51.35 KiB | Przeglądany 5713 razy ]
211700939_305179881297549_3335762249064809671_n.jpg
211700939_305179881297549_3335762249064809671_n.jpg [ 140.4 KiB | Przeglądany 5713 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2021, 08:39 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 czerwca 2018, 08:28
Posty: 65
Lokalizacja: Mińsk
Pojazd: Nysa 521
Hej w którym miejscumasz dokladnie nalepkę polifarbu?


Załączniki:
176001813_236565341582474_5322070520819842049_n.jpg
176001813_236565341582474_5322070520819842049_n.jpg [ 23.45 KiB | Przeglądany 5691 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lipca 2021, 11:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
O tu:


Załączniki:
217918660_786459818706234_9039569852354959131_n.jpg
217918660_786459818706234_9039569852354959131_n.jpg [ 60.17 KiB | Przeglądany 5687 razy ]
217725115_409886463690791_924813976526677781_n.jpg
217725115_409886463690791_924813976526677781_n.jpg [ 55.5 KiB | Przeglądany 5687 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 lipca 2021, 19:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
napinacz wyglada jak napinany przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, strzałkę powinien miec.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2021, 07:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Masz racje, poszukałem instrukcji z numeru napinacza i znalazłem takie cos i zaraz zdejmę osłony i napnę prawidłowo ojoj.... Prawidłowo jest w lewo....


Załączniki:
tt.PNG
tt.PNG [ 182.38 KiB | Przeglądany 5653 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net