Dzisiaj jest 21 października 2018, 01:48


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 listopada 2017, 19:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 78
Pojazd: Tarpan 237, 1990
U mnie praca na etacie 8-16, na szczęście soboty wolne, więc jeden dzień w tygodniu mogę poświęcić na dłubanie... A czy nie jest tak, że jak już masz warsztat i prowadzisz działalość to nie wpadasz w błędne koło, aż dochodzisz do momentu, że pojawia się brak czasu albo zapału na pracę nad własnymi projektami?
Dla mnie dłubanie w motoryzacji jest odskocznią i "pasją" :D

Podrzuciłem trzy zdjęcia "kokpitu promu kosmicznego TARPAN S-21" :mrgreen: do GALERII... jeśli ktoś jest zainteresowany zakupem to pisać, z pewnością się dogadamy... z tego z zdążyłem się zorientować, to całość jest wykonana ze styroduru - więc nie ma lipy :D przykręcana na oryginalną deskę, po zdemontowaniu zegarów i daszku

Obrazek

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 listopada 2017, 19:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1658
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Tak, brak czasu jest odczuwalny, ale nigdy za dużo go nie miałem. Ograniczyłem też liczbę pojazdów, ale zawsze coś swojego jest do dłubania, trzeba mieć jakieś przyjemności i to tez jest odskocznia. Pewnych rzeczy bez warsztatowego wyposażenia nie mógłbym zrobić. Chociaż z dużej części aut klientów też mam frajdę, bo robię dużo staroci i aut w dziwnych wersjach, których z jakichś powodów nie mógłbym kupić.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 grudnia 2017, 16:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 78
Pojazd: Tarpan 237, 1990
Ponieważ mam urlop, a pogoda wcale nie jest taka zła, zabrałem się za Tarpana.
Mam wątpliwości dotyczące długości ramy samochodu, otóż zmierzyłem dzisiaj ile ma rama od końca kabiny, pod skrzynią ładunkową... I wyszło mi 228cm, coś mi się wydaje za dużo. Mam prośbę, może ktoś zmierzyć ile jest u Was? Obawiam się że mam przedłużoną ramę.

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 grudnia 2017, 19:52 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2474
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Daj jakieś zdjęcia i wszystko będzie jasne :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 grudnia 2017, 21:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 78
Pojazd: Tarpan 237, 1990
Nie wiem czy widać na zdjęciu ale na ramie jest "stalowa łatka" w zaznaczonym miejscu :D


Załączniki:
Komentarz: RAMA
IMG_20171104_150940.jpg
IMG_20171104_150940.jpg [ 941.05 KiB | Przeglądany 813 razy ]

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 grudnia 2017, 01:19 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2474
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Umknęło mi, że był nośnikiem dla podnośnika koszowego... Jest przedłużony, bez dwóch zdań. Porównaj choćby ze zdjęciami z poprzedniej strony. :wink:

Benzynowy miał skrzynię długości 2,04m, diesel miał 2,27m.

:arrow: viewtopic.php?t=1516

:arrow: http://www.autominded.net/brochure/truc ... 39%20b.jpg


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 grudnia 2017, 06:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 78
Pojazd: Tarpan 237, 1990
No i mam 237 w wersji "long" :)
Myślę że ta przeróbka może mieć wpływ na to że w dokumentach nie mam wbitego modelu 237. Trochę gdybam, ale wydaje że po modyfikacji ramy i montażu podnośnika zmieniono trochę w papierach.

Problem to będę miał teraz bo oryginalna skrzynia do tego samochodu będzie za krótka :( i znowu rzeźbienie...

W tej sytuacji nie będę już w stanie przywrócić go do stanu pierwotnego/fabrycznego, nie chcę teraz ciąć z powrotem ramy, a podnośnika P-100 raczej też nie kupię...

Dobrze że jest weekend, upiję się ;)

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 grudnia 2017, 11:48 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 526
Lokalizacja: śląsk
A czy w tym wypadku z Żuka skrzyniowego , nie podejdzie paka na długość?

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 grudnia 2017, 12:41 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2474
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
@ Combinat. Zerknąłęś w linki? Masz tam rysunek 239D. Paka z diesla ma 227cm. Podejdzie idealnie. Z Żuka też moze być dobrym pomysłem, tyle, że żukowa nie ma pzredniej ściany - fabrycznie ma trzy burty, a tarpanowskie mają po cztery.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 grudnia 2017, 15:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 78
Pojazd: Tarpan 237, 1990
Tak, widziałem linki - dzięki :)
Może nakreślę troszkę sytuację - samochód kupiłem bez skrzyni ładunkowej, natomiast udało mi się dotrzeć do przedostatniej właścicielki auta, która ma ją w ogródku ;) Czekam teraz na mrozy żeby ziemia zrobiła się twarda i jadę po nią. Dlatego też zadaję czasem dziwne pytania, bo nie mam punktu odniesienia.
Rozważam dwie opcje:
- podczas remontu oryginalnej skrzyni, wydłużyć ją. Nie wiem tylko jak stelaż pod plandekę, i sama plandeka - pewnie do dorobienia na wymiar.
- montaż skrzyni oryginalnej bez przeróbek od końca ramy. Przestrzeń, która powstanie pomiędzy kabiną a skrzynią będzie wykorzystana na koło zapasowe i skrzynkę narzędziową.

Skrzynia z żuka jest chyba jeszcze dłuższa od tej z Diesla.

Trochę mnie cała ta sytuacja zasmuciła bo chciałem zbliżyć się z tym samochodem do oryginału.
Teraz wiem, że mi się to nie uda, ale taka jest historia tego konkretnego egzemplarza, zamiast wozić ziemniaki służył w przemyśle. Nie będę tego na siłę zmieniał, bo pewnie jest to jeden z nielicznych egzemplarzy, które jeździły z podnośnikiem.

Poprostu to jak z AUDI, jest zwykłe i jest LONG ;)

Jak macie jakiś pomysły to czekam na propozycje :)

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 grudnia 2017, 16:57 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2474
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Akurat skrócenie tylnego zwisu ramy to bardzo prosta czynność - ale ogólnie podpisałbym się pod tym, co piszesz o historii egzemplarza. Taka była, a teraz tworzysz kolejny jej rozdział :)

Oosbiście starałbym się pakę posadowić jak najbliżej kabiny - tylny zwis już masz przedłużóny, jakby jeszcze wysuwać za niego pakę, to zacznie być mały "potworek" wizualnie, a i praktycznie nic dobrego to nie daje. Chyba, że miałes na myśli tą jego oryginalną, "za krótką" ;) - to wtedy faktycznie, całkiem sprytny "wybieg" :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 grudnia 2017, 17:25 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4706
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Ja bym skrócił ramę do fabrycznego wymiaru i po temacie :) Jak pisze Przemek - nie jest to jakieś super skomplikowane zadanie. Wymaga głowy na karku, paru prostych narzędzi, dobrego pomiaru i zgranej pary: spawacz i spawarka :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 grudnia 2017, 18:16 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 306
Pojazd: tarpan239
a jakby tak pakę blisko kabiny zamontować i jakiegoś zgrabnego hadeesa na tej nadprogramowej częsci ramy ? :mrgreen:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 grudnia 2017, 16:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 78
Pojazd: Tarpan 237, 1990
Heheheheheh... Rozbawiłeś mnie do łez tym hadeesem:)
Rozważę...

Tak jeszcze z innej beczki - ogrzewanie.
Czy ja dobrze rozumiem, że przy oryginalnej nagrzewnicy mamy tylko nadmuch ciepłego powietrza, albo nic? Czy jest jakaś możliwość regulacji?

U mnie jest zamontowana nagrzewnica z "Gulfa". Pozostaje mi podłączenie jej elektrycznie.

Chciałbym wiedzieć, jak to wyglądało fabrycznie :)

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 kwietnia 2018, 21:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 78
Pojazd: Tarpan 237, 1990
jako że roztopy minęły, pogoda dopisuje - zanabyłem skrzynię do mojego Tarpana :mrgreen:

Ale znów potrzebuje waszej pomocy :) chciałbym prosić o zdjęcia punktów mocowania skrzyni do ramy - z pewnością brakuje mi ich na mojej ramie.


Załączniki:
IMG_20180406_141912.jpg
IMG_20180406_141912.jpg [ 1.22 MiB | Przeglądany 457 razy ]
IMG_20180406_131310.jpg
IMG_20180406_131310.jpg [ 1.14 MiB | Przeglądany 457 razy ]
IMG_20180406_123553.jpg
IMG_20180406_123553.jpg [ 1.13 MiB | Przeglądany 457 razy ]

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net