Dzisiaj jest 28 marca 2024, 12:59


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 22 maja 2010, 08:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 maja 2010, 06:07
Posty: 40
Lokalizacja: Przemyśl
Już się wcześniej przywitałem, jak bozia kazała.
Teraz chciałem się pochwalić w końcu moim nowym nabytkiem.
Przez znajomego dowiedziałem się że jest na sprzedaż Tarpan. Ot taki sobie pojazd, ale pojechałem pooglądać. Ciemna hala, zakurzone auto bez powietrza w kołach i bez aku. Pooglądałem do okoła i jedynym zardzewiałym elementem jest tłumik. Reszta blach pomimo remontu robionego gdzieś w stodole została calkiem nieźle zabezpieczona. Auto w tejże hali przestało gdzieś sześc lat. Zaowocowało to zaklinowaniem się cylinderków w przednim kole i .... wywaleniem broków z bloku silnika. O dziwo sam silnik po podaniu mu prądu i paliwa zapalił po kilkudziesięciu sekundach kręcenia. Cała elektryka działa, auto jest kompletne.
Namyśliłem się i kupiłem. Cena była baaardzo atrakcyjna, a ja od przedwczoraj mam pojazd który świetnie będzie sie nadawał na biwakowo zlotowe wyjazdy. Co więcej namierzyłem już do niego oryginalną FSRową przyczepkę, niestety ta ma chwilowo cenę zaporową.
Co do szczegółów to:
silnik to znane wszystkim S21
skrzynia 3 biegowa
brak instalacji gazowej
hak wbity w dowód
rocznik 1984
dopuszczalna ładowność 1t.
liczba miejsc 6
Kolor mi się na początku nie podobał, ale znalazłem w necie ładne zdjecie i chyba do takiego stanu będę chciał auto coprowadzić.
Oto wzorzec:

Obrazek

A tutaj mała galeria mojego kucyka (przepraszam za jakość):


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 maja 2010, 08:46 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 grudnia 2007, 15:25
Posty: 226
Lokalizacja: Warszawa
:lol: Nysankowi się spodoba! On lubi Husqvarny! :lol: :lol: :lol:
A na serio to całkiem fajny wozik.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 maja 2010, 10:15 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
oż fuck
dopiero co 2 super Żuki smutki, teraz ten Tarpan, który też się świetnie zapowiada...
Co jeszcze kryje się w stodołach i garażach :?:

Gratuluję świetnego zakupu
Pozdro

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 maja 2010, 18:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
simon.templar pisze:
:lol: Nysankowi się spodoba! On lubi Husqvarny! :lol: :lol: :lol:
A na serio to całkiem fajny wozik.


strzal w 10 :D 8) lubie bardzo :wink: widocznie tez fan husqvarny go mial :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 maja 2010, 19:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Może po roostu firma sprzedająca pilarki tej firmy :roll: I ja sie do gratulacji dołączam. Zakup rzeczywiście Tarpana w pięknym stanie :shock: Dawno takiego nie widziałem. Przyczepkę znajdziesz inną jeszcze, na spokojnie. Choć ta z plandeką jest jeszcze.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 maja 2010, 17:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 maja 2010, 06:07
Posty: 40
Lokalizacja: Przemyśl
Dziękuję za slowa otuchy :D
No auto jest do dopieszczenia, powiedzmy to sobie od razu. Nie ma tragedi z blachą gdyż ta jest jedynie powgniatana w kilku miejscach. Środek do ogarnięcia, tapicerka do poprawy, gdyż fotele sa troche podarte. Pod maską trzeba trochę odtryplić, zdjąć tą sakrucką osłonę rurową, przemalować atrapę, zmienić zamki w drzwiach, popracować nad hamulcami i ....... można śmigać. Muszę jeszcze znaleźć jedną felgę z blaszkami pod kołpaki i obniżyć tył przez wyjęcie dodatkowego pióra. Po za tym mam jeszcze dostać oryginalne pałąki pod plandekę, ale niestety samej plandeki brak. Spróbujemy dorobić. Co jeszcze? Ano nie wiem, inne pierdoły wyjdą w trakcie.

ps. A przyczepkę wydębię tą ale po dużej przecenie, bo ze względu na wysokość dyszla to mało poszukiwany towar na rynku :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 maja 2010, 18:34 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
Bardzo sympatyczny Tarpan :) , Rób go na tego wystawowego- piękny okaz . Przy remoncie zaślep ramę żeby ci sie tam syf nie zbierał ;)
Szkoda że dałeś słabe fotki ,mało co na nich widac . Może z zewnątrz bedzie lepiej ,lżej dla aparatu :) pozdr....


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 maja 2010, 08:39 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 maja 2010, 06:07
Posty: 40
Lokalizacja: Przemyśl
Kozystając z chwili wolnego czasu zająłem się wczoraj trochę moim nowym nabytkiem.
Na dzień dobry postanowiłem doprowadzić Tarpana do stanu "jezdnego" w czym przeszkadzał mi zablokowany bęben. Walka o jego ściągnięcie trwała prawie 3 godziny i już miałem w akcie desperacji sięgnąć po gumówkę ale...... moim oczom ukazała się delikatna szczelina między tymże bębnem a tarczą kotwiczną. Przy użyciu dwu kluczy do kół made FSO które mają po drugiej stronie zakończenie w krztałcie płaskiego śrubokręta do wkręcania tłoczków hamulcowych udało mi sie w koncu doprowadzić do tego że bęben zsunął się na tyle iż ta szpara pojawiła się na całym obwodzie. Potem wcisnąłem dwie brechy po bokach na wysokości tłoczków i równomiernie kopiąc w obie udało mi się w końcu ściągnąć ten nieszczęsny bęben.
Pomierzyłem tłoczki stare z nowymi. Dla niezorientowanych jakiś czas temu wymieniałem zapieczone tłoczki starego typu, na te z samoregulacją. Wyszło że są tej samej wysokości więc to nie one były problemem. Zatem zabrałem się za porównanie szczęk i moja szczęka opadła. Jedna szczęka była dłuższa po obwodzie od drugiej. Oczywiście obie pasowały do bębna ale po założeniu już się razem nie mieściły. Kamień na szligfierce doprowadził do wyrównania obu i po ich założeniu mozna już było bęben umieścić na swoim miejscu bez rzadnego problemu.
Auto stanęło na kołach i zostało obrucone przodem w kierunku bramy wyjazdowej. teraz przyszła pora na walkę z wyplutym brokiem. Ups, przy lepszym świetle okazało się że po stronie aparatu aplonowego brakuje dwu broków a jeden jest obluzowany. Ten obluzowany został po przeczyszczeniu osadzony na swoim miejscu gnazda obu pozostałych dobrze oczyszczone, i ponieważ byłem przygotowany na wymianę jednego więc i ten osadzilem na "hydrauliku". Zostawiłem sobie na koniec ten który znajduje się pod aparatem, gdyż wyszło jeszcze iż trzeba będzie zrobić płukanie kanalów wodnych w bloku które pełne są jakiś smieci o konsystencji rdzawo błotnej. To uskutecznie w poniedziałek lub we wtorek. potem tylko płyn do chlodnicy wymiana oleju i filtrów i można będzie odbyć jazdę zapoznawczą.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 maja 2010, 09:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
jaki tam jest silnik S-21 czy jakis z fiata duzego ? , bebny hamulcowe to sciaga sie duzym MLOTEM jeb jeb i zejdzie razem z shitowymi szczekami wszystko sie wysypie 8) :wink: do takich prac trzeba byc przez chwile brutalnym tu nieda sie delikatnie bo inaczej czlowiek zwariuje pol dnia przy jednym bebnie do sciagniecia :)

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 maja 2010, 10:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lutego 2010, 15:49
Posty: 84
Lokalizacja: Rzeszów
< nysa - service > pisze:
jaki tam jest silnik S-21 czy jakis z fiata duzego ?


vazyl pisze:
Co do szczegółów to:
silnik to znane wszystkim S21


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 maja 2010, 10:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 maja 2010, 06:07
Posty: 40
Lokalizacja: Przemyśl
< nysa - service > pisze:
bebny hamulcowe to sciaga sie duzym MLOTEM jeb jeb i zejdzie razem z shitowymi szczekami wszystko sie wysypie 8) :wink: do takich prac trzeba byc przez chwile brutalnym tu nieda sie delikatnie bo inaczej czlowiek zwariuje pol dnia przy jednym bebnie do sciagniecia :)


Niestety szczeki nie są takie shitowe, na nich nie ma śladu natomiast bęben zaczynał się wykruszć na rancie od brutalnego "jeb jeb" i dla tego aby nic nie popsuć szukałem alternatywnego sposobu poradzenia sobie z tym problemem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 maja 2010, 10:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
sluchawki takie ochronne na uszy i po bebnie ,przez BHP zalecane :P
ale wiadomo kazdy chce delikatnie zawsze no ale niezawsze to tak jest jak my chcemy.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 maja 2010, 10:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 maja 2010, 06:07
Posty: 40
Lokalizacja: Przemyśl
No ba......
Ale i tak się cieszę że udało mi się w miare bezboleśnie odkręcić tą moją głupotę z wciskaniem na siłę :oops:
Ciekawi mnie tylko skad taka rożnica w szczękach? Moze jedna była tylna? Różnią się czymś czy są wymienne między tyłem a przodem?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 maja 2010, 10:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
normalnie masz 4 takie same bebny o tej samej srednicy wewnetrznej , szczeki roznia sie tym ze tylne, jedna z nich ma rozpieracz taka dzwigienke dla ham. recznego , a teraz widze z fotek masz silnik S-21 :wink: tylko cos pod glowica niema zbytnio sucho , musisz to obserwowac , kup 4 swiece NGK B7HS albo BR7HS to jest to samo tylko ze BR mniej zaklocajace, np. odbiorniki radiowe ,telewizory, ale to norma z lat 80,90.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 maja 2010, 17:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
o trzeba odpalic kiedys i wypróbować. kolega ma racje - zero łagodności. Przy tak długo stojącym aucie tylko jebnięcia pomogą.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net