Dzisiaj jest 29 marca 2024, 00:21


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13 lutego 2011, 15:38 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 lutego 2011, 22:09
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Opowiem wam piekną historie mojego nowego nabytku jakim jest FSR Tarpan F233.

Tarpana chciałem mieć od dziecka, choćby dlatego ze jadac pociągiem z Warszawy do Poznania dojezdzajac do Poznania przez Antoninek na dachu owczesnego Polmo była taka fajna neonowa reklama Tarpana, ktoremu sie kreciły koła, moze ktos jeszcze ją pamieta. Poza tym zawsze wydawało mi sie ze te auto jest po prostu piekne, rasowe nie ublizajac kolegom piekniejsze od wszystkiego innego co polska motoryzacja miała wówczas do zaoferowania. Uwazałem że miał duży potencjał zazwyczaj zaprzepaszczony z powodu image-u wozka na kartofle przykrytego obwisłą plandeką. Co wiecej był to samochód rzadszy i produkowany w moim rodzimym Poznaniu, ot taki lokalny szowinizm ;o)

Po 25 latach kiedy Tarpanow juz nie ma, pewnego pięknego listopadowego dnia w 2009 r. zdecydowalem, ku uciesze moich dzieci i desperacji mojej zony (wczesniej zdazylem kupic syrene 104 , peugeota 504 i GAZa 69 hehe ;o) ze uratuje jeden egzemplarz od zapomnienia.

Niech zyje internet i allegro, po kilku dniach juz był, stał pod Braniewem gdzies za Olsztynem.

Cena była adekwatna (1800 zł), auto było na chodzie a znajomy zdazył go odwiedzic i stwierdził ze rama była w dobrtym stanie wiec czego chciec wiecej? Jedziemy z kumplem, wyposazeni w linke holowniczą (na wszelki wypadek) i kupujemy.

Włascicielem okazał się sympatyczny starszy Pan rolnik, który z niedowierzaniem zmieszanym ze sceptycyzmem patrzył na laika z miasta, ktory z namaszczeniem ogladał jego cacko. Dziwacy ci z tej stolicy ;o)

Formalnosci zaslatwilismy szybko i auto jest moje, ostatnia fotka- suwenir i w droge!

Obrazek

Obrazek

Pan z Braniewa rozstawal sie z Tarpanem bo kupił sobie Zuka, ktorego widac na jednej z fotek - zamiesciłem specjalnie dla zukowców. Ciekawostką było to ze miał tam zamontowaby wakuometr bodajze mera-lumel, ktory widywalem na allegro ale jako dostosowany do Fiata 126p lub 125p (nie spotkalem nigdy takiego co by pasował do S-21). Ciekawe czy wskazuje jak trzeba ?... Rolnik jak to rolnik w ogóle dość małomówny był, przecie nie Zuka kupowałem...
Obrazek Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 13 lutego 2011, 16:22 przez misiol, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2011, 16:21 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Gratuluję!
Tarpanek świetny :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2011, 16:43 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 lutego 2011, 22:09
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Tarpan - a jakże - do Warszawy dojechał na własnych kołach choć jak się okazało po drodze niedokrecony był dekiel na boku bloku, a efektem było zażyganie olejem ... auta kumpla co jechał za mną. No cóż straty muszą być.

Kolejny rok Tarpan spędził w warsztacie. Głównym celem była blacharka, która została całkowicie wyprostowana, dopasowana i pomalowana na biało.

Obrazek

Obrazek

Ponieważ najmniej w Tarpanie podoba mi się deska rozdzielcza, zdecydowałem ze wymienie ją na taką, która mi sie zawsze podobała, czyli z Poloneza Borowicza - ta z tymi zielonymi kratkami na predkosciomierzu i obrotomierzu. Puryści pewnie już wnoszą oczy do nieba, ale na rozgrzeszenie powiem, ze w ewolucji jaką był dla Tarpana Honker, własnie takie tablice były stosowane.

W samej tablicy tez pomajstrowałem i wspiąłem się na wyżyny moich umiejętnośći technicznych wymieniająć zegarek na woltomierz (ten ostatni był montowany nie wiedzec czemu tylko w dieslach, więć z 2 zrobiłem 1)

Wynik spełnił moje oczekiwania, choć ponoc deska od honkera nie pasuje do wnetrza Tarpana i wg mojego rozgoryczonego mechanika równie dobrze mogłem tam zamontowac tablice od malucha czy syreny ;o)

Kolejną przeróbką było orurowanie z dodatkowym rzędem reflektorów dalekosiężnych na dachu i przeciwmgielnych na zdezaku (ale zelmotu)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2011, 16:51 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Szkoda że nie będzie oryginalny :D SŁuchaj, jakbyś miał drugi komplet literek na maskę, w dobrym stanie i z zaciskami - pamiętaj o mnie :D

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2011, 17:07 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 lutego 2011, 22:09
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
W srodku zamontowałem pasy bezwładnościowe - konieczna przeróbka dla kogo chce zamontowac w miarę sprawnie 3 foteliki dziecięce. Kierownice (z poloneza) zastapiłem taką ze 1szych fiatów 125p (ta z ringiem) - tu akurat w literaturze taki związek w oryginale tez był

Ostatnią zmianą w stosunku do oryginału była wymiana opon i felg na takie na których mój Tarpan wyglądałby bardziej rasowo. Wybór padł na suzuki vitara która ma taki sam otwór piasty i śrub.

Tym sposobem powstało poniższe cacko, coprawda trochę odbiegające od oryginału, ale wg mojej filozofii tuningu na bazie elementów z epoki w sposób w jaki te auto mogłoby ewoluowac, nawet fabrycznie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2011, 17:10 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 lutego 2011, 22:09
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
monterr07 pisze:
Szkoda że nie będzie oryginalny :D SŁuchaj, jakbyś miał drugi komplet literek na maskę, w dobrym stanie i z zaciskami - pamiętaj o mnie :D


Literki na maske do niedawna widzialem w sprzedazy normalnie na legalu, nówki sztuki w jakimś sklepie handlującym czesciami do Zuka na necie. Musze poszukac i dam znać


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2011, 17:24 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Moto trans Koszalin. Wiem mają nówki, po 2,5 ale tylko T, A, A. Ostatnio nabyłem używane, R, A, N tylko w A nie ma bolców, i gościu mi wysłał bez tych blaszanych zaczepów.

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 lutego 2011, 11:39 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
Piękny ten Twój Tarpan, gratuluję i zazdroszczę zarazem, bo jest czego :)
Świetna robota, a sposób w jaki opowiedziałeś tą historię sprawił, że czytając ją, cały czas się śmiałem :D

Za to wszystko masz u mnie kiu przy najbliższej okazji

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 lutego 2011, 21:10 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 stycznia 2011, 22:26
Posty: 16
Lokalizacja: Jelenia Góra
Właśnie coś w tym stylu chcę, może bardziej oryginalny.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 marca 2011, 10:14 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Słuchaj, jak Tarpan się miewa ? :D

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 maja 2011, 11:03 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 lutego 2011, 22:09
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
No witam

Sorki ze długo nie bywałem, nawał roboty te sprawy ...

Tarpan przehulał całą zimę, choc koncepcja pick up a z napedem na tył a ciezarem na przód powoduje ze przy najmniejszum płatku sniegu stoisz i tyłek zimny. Do garazu musialem załaczać naped na przód w postaci mojej zony, która mnie doń wpychala :D

Juz teraz rozumiem dlaczego jeszcze przed Honkerem wpadli na pomysł (i o ile wiem wdrozony do produkcji) wersji z reczna blokada dyferencjału, przydałby się.

Tarpan na chwile wyladował w warsztacie za sprawa smrodu spalin, który go wypełniał - o dziwo kiedy sie otwierało okna. Teraz jak sie robi cieplo i z zamknietymi szybami nie sposób jechac, po prostu nie dawalo sie wytrzymac. Jezeli ktos spotkał sie z takim przypadkiem chetnie posłucham bowiem diagnoza takiego przypadku nie jest łatwa.

Przy okazji okazalo sie ze i z baku przecieka. No i jak zawsze jakies tam duperele

No cóż nikt nie mówił zebedzie łatwo :roll:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 maja 2011, 11:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
ja tak mialem w nysie , jak byla nieszczelna uszczelka pod kolektorem ssaco wydechowym , jeb... spalinami i swiezym paliwem na raz :x szpilki ktore sa w glowice wkrecone poprostu nietrzymaly sie w gwincie aluminiowym , dokrecanie kolektora powodowalo to ze przy dokrecaniu szpilke wyciagalo , i nigdy niemozna bylo dociagnac kolektora , wstawilem stalowe gwinty naprawcze i od tej pory szczelny kolektor , mozna slonia wieszac a szpilek niewyciagnie :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 maja 2011, 18:21 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 lutego 2011, 22:09
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
a czy a nieszczelnosc kolektora jakos bylo widac jak sie podnioslo maske i ogladalo pracujacy silnik. Bo ja mam cholera tak ze smierdzi w kabinie, ale nie pod maska ....


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 maja 2011, 18:53 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jedyną metodę, jaką tu widzę to weryfikacja każdej po kolei części układu wydechowego... Jeśli to rzeczywiście smród z wydechu...
Sprawdź dokładnie rury wydechowe, tłumik, łączenia rur, tłumika i kolektor. Możesz od razu dać nową uszczelkę pod kolektor - dużo roboty nie ma, a może się okazać, że to było przyczyną. Tylko musisz pamiętać to, co Tomek pisze - żeby nie przekręcić gwintów tych szpilek w głowicy!!!

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 lipca 2012, 11:13 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2012, 20:47
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Gratuluję świetnie zrobiony Tarpan. Sam niedawno kupiłem
Tarpana F 233 S i zastanawiam sie nad polozeniem nowego lakieru chociaz moj egzemplaryz jest w swietnym stanie bez jakichkolwiek
sladow korozji. Zapraszam na filmik

http://www.youtube.com/watch?v=TdTmrePKGwI


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net